Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte
Áreas: Historia da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Que o alumno coñeza as características, funcións, técnicas e as liñas básicas da arte hispanoamericana nas súas diferentes manifestacións, ao longo dos séculos XVI, XVII e XVIII, así como as causas primordiais desas características, funcións e evolución, incardinando sempre a obra de arte no contexto social, político, ideolóxico, relixioso e individual no que se xerou.
Descriptor
Estudo e desenvolvemento da arte hispanoamericana durante os séculos XVI, XVII e XVIII, explicando as súas conexións co mundo europeo e as achegas particulares que se producen en América, tanto para dar solucións a novos problemas, como ter en conta a herdanza prehispánica.
Temario
1. O encontro entre dous Mundos. Marco físico e contextos histórico, relixioso e artístico.
2. A cidade: teoría, norma e realidade. Principais exemplos de ordenación e transformación urbanística.
3. A arquitectura militar: enclaves e evolución das defensas.
4. Os grandes complexos catedralicios.
5. Da evanxelización á devoción: as órdenes relixiosas e seu legado artístico.
6. Arquitectura institucional. Arte e status social.
Bibliografía básica e complementaria.
Manuais:
- BERNALES BALLESTEROS, J., Historia del arte hispanoamericano. Siglos XVI a XVIII, Madrid, Alhambra, 1987.
- CASTEDO, L., Historia del Arte Iberoamericano, Madrid, Alianza, 1988.
Obras xerais
- GUTIÉRREZ, R., Arquitectura y Urbanismo en Iberoamérica, Madrid: Cátedra, 1983.
- GUTIÉRREZ, R. (coord.), Pintura, escultura y artes útiles en Iberoamérica, 1500-1825, Madrid, Cátedra, 1995.
- GUTIERREZ, R. y GUTIERREZ VIÑUALES, R., Historia del arte iberoamericano, Barcelona, Lunwerg Editores, 2000.
- NIETO, V. y CAMARA, A., Arte colonial en Iberoamérica, Madrid, Historia 16,1989.
- SEBASTIAN LOPEZ, S., MESA, J. y GISBERT, T., Arte iberoamericano desde la colonización a la independencia, “Summa Artis”, vols. XXVIII y XXIX, Madrid, Espasa Calpe, 1985.
Obras específicas
- BERCHEZ, J., Arquitectura mexicana de los siglos XVII y XVIII, México, Italia, Grupo Azabache, 1992.
- GUTIERREZ, R., Barroco Iberoamericano de los Andes a las Pampas, Barcelona, Lunwerg Editores, 1997.
- VV. AA., Los Siglos de Oro en los Virreinatos de América, 1550-1700, Madrid, 1999.
- VV. AA., Barroco Iberoamericano: territorio, arte, espacio y sociedad, 2 vols, Giralda, 2005.
Disciplinares
- Conciencia crítica das coordenadas espazo-temporais e das interrelacións xeográficas e culturais da Historia da Arte Hispanoamericana.
- Coñecemento das distintas metodoloxías de aproximación á Historia da Arte aplicada ao caso Hispanoamericano.
- Coñecemento sistemático e integrado do feito artístico: distintas linguaxes (arquitectura e urbanismo, escultura, pintura, etc.), procedementos e técnicas da produción artística en Hispanoamérica.
- Coñecementos de iconografía.
Aplicadas
- Coñecemento práctico dos procesos básicos da metodoloxía científica en Historia da Arte: estados da cuestión, análises integrais da obra de arte, reconsideración de problemas, procura de información e procesos críticos de sínteses.
- Clases expositivas nas que se fará a explicación dos contidos teóricos. Trátase dunha actividade presencial no aula.
- Clases interactivas nas que as actividades serán prácticas e relacionadas cos contidos teóricos da materia.
- Titoría personalizada.
Distribución das actividades
Doc. Expo. -32
Doc. Interac. -16
Titorización pers. -3
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O
rendemento do estudante na materia cursada depende, entre outros, da combinación de
dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio estudiante. O exame avalía o
resultado obtido pero non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe. Este
proceso, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe
contribuír de forma decisiva a estimular ao alumnado a seguir o proceso e a involucrarse
máis na súa propia formación.
A avaliación levará a cabo mediante tres actuacións conxuntas e complementarias:
avaliación continua, proba teórico-práctica final e traballo de grupo voluntario.
A primeira desenvolverase coa valoración periódica das interactivas, con exposicións
públicas e participación activa tanto en aulas teóricas como seminarios, alcanzado un peso
na valoración final ata o 40%.
Esta procentaxe aplicarase do seguinte modo:
1.- Participación no aula: 10%
2.- Realización de traballos para o aula, lecturas, ect.: 30%. A entregar na aula virtual.
A proba final, que será teórica e práctica, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta
proba deberá acadarse unha cualificación superior a 2 sobre 6. A devandita proba consistirá nun
exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual nas aulas informaticas da facultade coas seguintes
característcas: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
A valoración do traballo en grupo equivaldrá ó 20 % da nota final acadada polo/a estudiante.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na oportunidade de maio cos
requisitos establecidos para a avaliación contínua, previa xustificación das razóns que o
impiden, fixaráselle o procedimento singularizado a través do cal poder cubrir esa parte da
cualificación final a través dos materiais, traballos e lecturas arbitrados polo profesor.
Devanditos materiais deberán ser entregados coa debida antelación para a súa
correspondente avaliación na aula virtual, cinco días antes da data fixada para a realización do
exame.
Este mesmo procedemento aplicarase a aqueles estudantes que non puidesen cumprir na
convocatoria de xullo cos requisitos establecidos para a avaliación contínua, sempre previa
xustificación das razóns que o impiden. Neste caso devanditos materiais de entregarán no
día e hora en que se fixou o exame de devandita convocatoria para a materia.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Traballo presencial - horas
Clases teóricas - 32
Clases prácticas - 11
Seminarios prácticos - 5
Titorías personalizadas - 5
Total horas de traballo presencial do alumno - 50
Traballo persoal do alumno - horas
Estudio autónomo individual ou en grupo - 60
Lecturas recomendadas - 25
Preparación presentaciones orais, debates, etc. - 8
Otras tarefas propostas polo profesor - 7
Total horas de traballo persoal do alumno - 100
- É recomendable ter cursado as materias de Historia da Arte do Renacemento e Historia da Arte do Barroco.
- Facer uso das titorías para resolver calquera dubida relacionada coa materia.
- Coñecementos de inglés e informática.
- Dispor dunha conexión web de alta velocidade (pódese utilizar as salas de informática da USC) e acceso á plataforma educativa do Campus Virtual da USC.
O material docente porase a disposición do alumnado a través do Campus Virtual da USC.
Programaranse outras actividades complementarias para un desenvolvemento máis completo da materia: prácticas de campo, visitas a museos e exposicións temporais, asistencia a conferencias, etc.
PLAN DE CONTINXENCIA. ESCENARIO II DE DISTANCIAMENTO.
Obxectivos.
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Competencias:
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Contidos:
Descriptor
Estudo e desenvolvemento da arte hispanoamericana durante os séculos XVI, XVII e XVIII, explicando as súas conexións co mundo europeo e as achegas particulares que se producen en América, tanto para dar solucións a novos problemas, como ter en conta a herdanza prehispánica.
Temario
1. O encontro entre dous Mundos. Marco físico e contextos histórico, relixioso e artístico.
2. A cidade: teoría, norma e realidade. Principais exemplos de ordenación e transformación urbanística.
3. A arquitectura militar: enclaves e evolución das defensas.
4. Os grandes complexos catedralicios.
5. Da evanxelización á devoción: as órdenes relixiosas e seu legado artístico.
6. Arquitectura institucional. Arte e status social.
Bibliografía:
Mantense a mesma que no escenario I de presencialidade.
Metodoloxia:
Docencia expositiva: nas sesións de docencia expositiva, o profesorado explicará a través de videoconferencia ou video (Teams ou similar) os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado disporá do material docente complementario na aula virtual. O horario e frecuencia será a mesma que no caso do escenario I de presencialidade.
Docencia interactiva: as sesións de docencia interactiva levarán a cabo de xeito presencial ou a través da aula virtual con sesión de videoconferencia no horario fixado polo centro, no caso de ser neceesario (Teams ou similar).
Tutorías personalizadas: as tutorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado. Nestas sesións de tutoría realizarase un seguimento do traballo do alumnado tanto nos casos prácticos como na resolución de problemas derivados do traballo fin de curso. Realizaránse a traves de correo electrónico, teams ou aula virtual.
DOCENCIA EXPOSITIVA: 32 horas.
1ª e 2ª semanas: 4 horas semanais.
3ª a 8ª semanas: 2 horas semanais.
10ª a 14ª semanas: 2 horas semanais.
DOCENCIA INTERACTIVA: 16 horas.
3ª a 8ª semanas: 1 hora semanal.
10ª a 14ª semanas: 1 hora semanal.
15ª semana: 5 horas semanais correspondentes coa práctica de campo.
TUTORÍA PERSONALIZADA:
4ª e 5ª semanas: 2 hora.
9ª semana: 1 hora.
TRABALLO FIN DE CURSO:
Traballo a desenvolver en grupo.
Sistema de avaliación.
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O
rendemento do estudante na materia cursada depende, entre outros, da combinación de
dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio estudiante. O exame avalía o
resultado obtido pero non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe. Este
proceso, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe
contribuír de forma decisiva a estimular ao alumnado a seguir o proceso e a involucrarse
máis na súa propia formación.
A avaliación levará a cabo mediante tres actuacións conxuntas e complementarias:
avaliación continua, proba teórico-práctica final e traballo de grupo voluntario.
A primeira desenvolverase coa valoración periódica das interactivas, con exposicións
públicas e participación activa tanto en aulas teóricas como seminarios, alcanzado un peso
na valoración final ata o 40%.
Esta procentaxe aplicarase do seguinte modo:
1.- Participación no aula: 10%
2.- Realización de traballos para o aula, lecturas, ect.: 30%. A entregar na aula virtual.
A proba final, que será teórica e práctica, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta
proba deberá acadarse unha cualificación superior a 2 sobre 6. A devandita proba consistirá nun
exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual coas seguintes
característcas: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
A valoración do traballo en grupo equivaldrá ó 20 % da nota final acadada polo/a estudiante.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na oportunidade de maio cos
requisitos establecidos para a avaliación contínua, previa xustificación das razóns que o
impiden, fixaráselle o procedimento singularizado a través do cal poder cubrir esa parte da
cualificación final a través dos materiais, traballos e lecturas arbitrados polo profesor.
Devanditos materiais deberán ser entregados coa debida antelación para a súa
correspondente avaliación na aula virtual, cinco días antes da data fixada para a realización do
exame.
Este mesmo procedemento aplicarase a aqueles estudantes que non puidesen cumprir na
convocatoria de xullo cos requisitos establecidos para a avaliación contínua, sempre previa
xustificación das razóns que o impiden. Neste caso devanditos materiais de entregarán no
día e hora en que se fixou o exame de devandita convocatoria para a materia.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará con unha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
PLAN DE CONTINXENCIA. ESCENARIO III DE PECHE
Obxectivos.
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Competencias:
Mantéñense iguais que no escenario I de presencialidade.
Contidos:
Descriptor
Estudo e desenvolvemento da arte hispanoamericana durante os séculos XVI, XVII e XVIII, explicando as súas conexións co mundo europeo e as achegas particulares que se producen en América, tanto para dar solucións a novos problemas, como ter en conta a herdanza prehispánica.
Temario
1. O encontro entre dous Mundos. Marco físico e contextos histórico, relixioso e artístico.
2. A cidade: teoría, norma e realidade. Principais exemplos de ordenación e transformación urbanística.
3. A arquitectura militar: enclaves e evolución das defensas.
4. Os grandes complexos catedralicios.
5. Da evanxelización á devoción: as órdenes relixiosas e seu legado artístico.
6. Arquitectura institucional. Arte e status social.
Bibliografía:
Mantense a mesma que no escenario I de presencialidade.
Metodoloxia:
Docencia expositiva: nas sesións de docencia expositiva, o profesorado explicará a través de videoconferencia ou video (Teams ou similar) os conceptos teórico-prácticos dos contidos, apoiándose en presentacións multimedia. Respecto ao material para o seguimento da materia, a maiores da bibliografía recomendada, o alumnado disporá do material docente complementario na aula virtual. O horario e frecuencia será a mesma que no caso do escenario I de presencialidade.
Docencia interactiva: as sesións de docencia interactiva levarán a cabo a través da aula virtual con sesión de videoconferencia no horario fixado polo centro, no caso de ser neceesario (Teams ou similar).
Tutorías personalizadas: as tutorías están destinadas ao seguimento da aprendizaxe do alumnado. Nestas sesións de tut oría realizarase un seguimento do traballo do alumnado tanto nos casos prácticos como na resolución de problemas derivados do traballo fin de curso. Realizaránse a traves de correo electrónico, teams ou aula virtual.
DOCENCIA EXPOSITIVA: 32 horas.
1ª e 2ª semanas: 4 horas semanais.
3ª a 8ª semanas: 2 horas semanais.
10ª a 14ª semanas: 2 horas semanais.
DOCENCIA INTERACTIVA: 16 horas.
3ª a 8ª semanas: 1 hora semanal.
10ª a 14ª semanas: 1 hora semanal.
15ª semana: 5 horas semanais correspondentes coa práctica de campo.
TUTORÍA PERSONALIZADA:
4ª e 5ª semanas: 2 hora.
9ª semana: 1 hora.
TRABALLO FIN DE CURSO:
Traballo a desenvolver en grupo.
Sistema de avaliación.
A avaliación da aprendizaxe debe comprender tanto o proceso como o resultado obtido. O
rendemento do estudante na materia cursada depende, entre outros, da combinación de
dous factores: o esforzo realizado e a capacidade do propio estudiante. O exame avalía o
resultado obtido pero non permite avaliar con exactitude o proceso de aprendizaxe. Este
proceso, a través dos créditos ECTS, axústase a unha avaliación continua que debe
contribuír de forma decisiva a estimular ao alumnado a seguir o proceso e a involucrarse
máis na súa propia formación.
A avaliación levará a cabo mediante tres actuacións conxuntas e complementarias:
avaliación continua, proba teórico-práctica final e traballo de grupo voluntario.
A primeira desenvolverase coa valoración periódica das interactivas, con exposicións
públicas e participación activa tanto en aulas teóricas como seminarios, alcanzado un peso
na valoración final ata o 40%.
Esta procentaxe aplicarase do seguinte modo:
1.- Participación no aula: 10%
2.- Realización de traballos para o aula, lecturas, ect.: 30%. A entregar na aula virtual.
A proba final, que será teórica e práctica, terá un peso do 60% da valoración final. Nesta
proba deberá acadarse unha cualificación superior a 2 sobre 6. A devandita proba consistirá nun
exame tipo test a desenvolver a través da aula virtual coas seguintes
característcas: 60 preguntas, navegación secuencial, 1 intento, 90 minutos de duración.
A valoración do traballo en grupo equivaldrá ó 20 % da nota final acadada polo/a estudiante.
No caso de que algún estudante non puidese cumprir na oportunidade de maio cos
requisitos establecidos para a avaliación contínua, previa xustificación das razóns que o
impiden, fixaráselle o procedimento singularizado a través do cal poder cubrir esa parte da
cualificación final a través dos materiais, traballos e lecturas arbitrados polo profesor.
Devanditos materiais deberán ser entregados coa debida antelación para a súa
correspondente avaliación na aula virtual, cinco días antes da data fixada para a realización do
exame.
Este mesmo procedemento aplicarase a aqueles estudantes que non puidesen cumprir na
convocatoria de xullo cos requisitos establecidos para a avaliación contínua, sempre previa
xustificación das razóns que o impiden. Neste caso devanditos materiais de entregarán no
día e hora en que se fixou o exame de devandita convocatoria para a materia.
Dispensa:
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará con unha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas:
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Fernando Pérez Rodríguez
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812596
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Federico Antonio Lopez Silvestre
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812605
- Correo electrónico
- federico.lopez.silvestre [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Sergio Meijide Casas
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812724
- Correo electrónico
- sergio.meijide.casas [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
17:30-19:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 02 Filosofía |
Xoves | |||
15:30-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 16 |
Venres | |||
09:30-11:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 12 |
31.05.2021 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |
08.07.2021 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula virtual |