Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer a repercusión demográfica, social e sanitaria do envellecemento poboacional.
Coñecelos niveis de asistencia ao ancián.
Coñecer o proceso de envellecemento para establecer os límites entre as características propias do envellecemento e a enfermidade no ancián.
Identificar os factores que contribúen ou alteran a saúde no ancián.
Coñecer ampla e profundamente ao paciente xeriátrico e valora as necesidades reais do ancián doente.
Atender ao ancián e á familia, ensinándolles pautas de conduta dirixidas á prevención da enfermidade e a recuperación da saúde.
Planificar os coidados de enfermería, tendo en conta os mecanismos que causan patoloxías na vellez, as manifestacións e evolución destas.
Integrar no equipo de saúde para a planificación, execución e avaliación do plan de coidados no ancián.
I.-MÓDULO BASES DE GERIATRÍA E GERONT0LOGÍA:
Tema 1. Bases conceptuais (E: Bloque II de horarios)
Tema 2. Envellecemiento das poboacións (E: Bloque II de horarios)
Tema 3. Demografía da ancianidade (E: Bloque II de horarios)
Tema 4. Avaliación gerontológica (E: Bloque II de horarios)
Tema 5. Valoración cognitiva (E: Bloque II de horarios)
Tema 6. Valoración psicoafectiva (E: Bloque II de horarios)
Tema 7: Valoración social (E: Bloque II de horarios)
II.-MÓDULO II. GERIATRÍA
1.-Cambios anatomo-funcionais no envellecemento. Repercusións sobre a saúde.(E: Bloque II de horarios)
2.-Síndromes xeriátricos: (E: Bloque II de horarios)
2.1.-Incontinencia urinaria
2.2.-Deterioro cognitivo/Demencia (S: Bloque V y VI de horarios)
2.3.-Síndrome confusional (S: Bloque V y VI de horarios
2.4.-Caídas, trastornos da marcha e do equilibrio (S: Bloque V y VI de horarios)
2.5.-Síndrome de inmovilización (S: Bloque V y VI de horarios)
2.6.-Úlceras por presión
2.7.-Malnutrición.
2.8.-Paciente con enfermidade terminal
3.-Ancián fráxil (S: Bloque V y VI de horarios)
E: Expostiva; S: Seminarios: Simulación de casos.
Libros:
Misericordia García Hernández Rosa Martínez Sellarés, Enfermería y envejecimiento. Editorial: Elsevier, Junio 2012
Páxinas web de sociedades científicas:
Sociedade Española de Geratría e Gerontología. Dispoñible en: http://www.segg.é/
Guias, Documentos e protocolos:
Guias
Consenso SEGG-SENPE " Valoración nutricional no ancián”
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Fractura de cadeira. SEGG e SECOT
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: EPOC. SEGG e SEPAR
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Neumonías. SEGG e SEPAR
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Enfermidade acedo-péptica. SEGG e AEG
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Infeccións urinarias. SEGG e SEIMC
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Depresión e ansiedade. SEGG e SESPG
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Osteoporosis. SEGG e SER
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Artrose
Guía de boa práctica clínica en Geriatría: Enfermidade de Parkinson. SEGG e SEN
Documentos:
100 recomendacións básicas para mellora continua do deseño e funcionamento do servizo de atención a domicilio
100 recomendacións básicas de calidade e mellora continuada para os servizos de centros de día de atención a persoas maiores
100 recomendacións básicas para fomentar a calidade en residencias de persoas maiores
Competencias específicas da materia
(*ORDE CIN/2134/2008, +Libro branco da ANECA do Título de Grado de Enfermería)
-Comprender os procesos asociados ao proceso de envellecemento e o seu repercusión sobre a saúde. Identificar as modificacións estructurales, funcionales, psicolóxicas e de formas de vida asociadas ao proceso de envellecemento*.
-Coñecer os problemas de saúde mais frecuentes nas persoas maiores. Seleccionar as intervencións cuidadoras dirixidas a tratar ou previr os problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria mediante recursos de proximidade e de apoio á persoa anciá*.
-Capacidade para responder ás necesidades persoais durante o ciclo vital e as experiencias de saúde ou enfermidade. Por ej, dor, eleccións vitais, invalidez ou no proceso de morte inminente (utilizando as habilidades...).+
A docencia desenvolverase en clases expositivas dos contidos teóricos do programa, e clases prácticas e discusión de casos clínicos cunha orientación bibliográfica nas que o alumno desenvolverá, analizará e expoñerá contidos da materia e adquirirá as competencias desta.
Existen 3 posibles escenarios (para 2 e 3 ver aparado de Observacións).
Escenario 1: normalidade adaptada
O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, de autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes etc.) e mantemento de restricións que afecten a eventos de certa afluencia de persoas.
As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
- A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial.
- As titorías poderán realizarse parcialmente de xeito virtual.
O estudante terá que superar polo menos o 50% das actividades propostas.
A avaliación realizarase de forma continuada e global de acordo dos seguintes criterios e escenarios.
Escenario 1: normalidade adaptada
A) Continua:
-Contidos correspondentes á docencia expositiva e de seminarios mediante varias probas presenciais (20%).
- Participación nas clases que permita coñecer a adquisición de coñecementos do alumnado (10%)
B) Proba final presencial dos contidos correspondentes a docencia expositiva e de seminarios (70%)
Para os escenarios 2 e 3 ver aparado de Observacións.
Tipo Horas
Estudo individual 33,75
Lecturas recomendadas, actividades de biblioteca ou similares 18
Traballo persoal para prácticas de computador 15,75
Total horas traballo persoal do estudante 67,5
Estar dado de alta na USC-Virtual para poder acceder ao curso virtual da asignatura.
Establecer nexos entre a información teórica recibida nas clases teóricas e as observacions e intervencions realizadas nos seminarios.
Solicitar colaboración e/o axuda do profesor mediante as tutorías.
Técnica de estudio basada no razonamento na búsqueda da aplicabilidade práctica dos contidos teóricos
Sistema de ensinanza:
Escenario 2: distanciamento
Neste escenario aplicaranse medidas de protección activas, de obrigado cumprimento, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas de control de acceso e aforo. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
- A docencia presencial convivirá coa virtual.
- A docencia presencial e virtual farase no horario da materia establecido pola Facultade de Enfermería.
Escenario 3: peche das instalacións
En atención ás medidas que dispoñan as autoridades sanitarias, pode producirse un novo confinamento da poboación, o peche das instalacións da Universidade e a determinación das funcións esenciais que deberán manterse. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
- A docencia será completamente de carácter virtual, e se impartirá nos horarios da materia establecidos polo centro.
Sistema de avaliación:
Escenario 2: distanciamento
A) Continua:
- Contidos correspondentes á docencia expositiva e de seminarios: Farase mediante varias probas presenciais e/ou telemáticas. Neste último caso serán probas oráis (20%).
- Participación nas clases que permita coñecer a adquisición de coñecementos do alumnado (10%)
B) Proba final presencial ou telemática dos contidos correspondentes a docencia expositiva e de seminarios (70%). No caso de proba telemática será oral.
Escenario 3: peche das instalación
A) Continua:
- Contidos correspondentes á docencia expositiva e de seminarios mediante varias probas telemáticas de carácter oral (20%).
- Participación nas clases que permita coñecer a adquisición de coñecementos do alumnado (10%)
B) Proba final telemática dos contidos correspondentes a docencia expositiva e de seminarios (70%) que será de carácter oral.
Maria Jesus Nuñez Iglesias
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812070
- Correo electrónico
- mjesus.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Marcos Pazos Couselo
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- marcos.pazos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
Martes | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
Xoves | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
20.05.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
20.05.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
20.05.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
20.05.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
01.07.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
01.07.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
01.07.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
01.07.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |