Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
OBXECTIVOS DA MATERIA:
1. Coñecer o vocabulario e a terminoloxía básica en xestión sanitaria.
2. O Sistema Sanitario Español.
3. Identificar as diferenzas entre os diferentes Sistemas de Saúde en Europa.
4. Identificar as diferenzas entre os distintos modelos sanitarios.
5. Identificar as vantaxes e inconvenientes dos sistemas públicos e privados.
6. Identificar e coñecer as teorías mais relevantes da administración.
7. Aplicar o proceso administrativo e as súas etapas en calquera nivel asistencial.
8. Coñecer as diferentes técnicas de priorización e utilizar a axeitada para unha
situación determinada.
9. Elaborar organigramas.
10. Demostrar destrezas en comunicación, motivación, liderado.
11. Adquirir habilidades para a toma de decisións e resolución de conflitos.
12. Colaborar e participar en traballos grupales.
13. Establecer relacións interpersoais.
CONTIDOS DA DOCENCIA EXPOSITIVA:
. BLOQUE TEMATICO I.- O Sistema Nacional de Salud.Descripción dos diferentes
modelos sanitarios.
. BLOQUE TEMATICO II.-Aproximación e familiarización coas teorías administrativas.
Marco referencial e conceptual da Administración como ciencia
. BLOQUE TEMATICO III. -Proceso Administrativo. A planificación. A organización.
A dirección. O control.
CONTIDOS DA DOCENCIA INTERACTIVA:
. Seminarios e discusión de casos.
. Exercicios de comparación entre as diferentes teorías administrativas.
. Aplicación do proceso administrativo. Métodos de recollida de información.
. Exercicios de técnicas de planificación.
. Deseño de organigramas.
. Aplicación dos diferentes estilos directivos.
. Elaboración de cadros de persoal. Cálculo de persoal.
. Exercicios sobre comunicación.
. Resolución de conflitos.
. Toma de decisións.
. ALVAREZ C. Glosario de termos para a Administración e Xestión de Servizos
Sanitarios. Madrid. Diaz de Santos, 1998.
. JOSÉ R. REPULLO E ANTONIO IÑESTA. Sistemas e Servizos Sanitarios. Díaz de
Santos, 2006
. M:P.MOMPART GARCÍA. Administración de Servizos de Enfermaría. Editorial Masson-
Salvat.
. ÁLVAREZ NEBREDA N.: "Administración sanitaria e sistemas de saúde". Editorial
Síntese. Madrid 1994
. ANN MARRINER-TOMEY. Manual para a Administración de Enfermeria. Editorial
Interamericana-McGraw-Hill.
. J.L. TEMES, V. PASTOR, J.L. DÍAZ. Manual de Xestión Hospitalaria. Editorial
Interamericana-McGraw-Hill.
. DEE ANN GILLIES. Xestión de Enfermaría: unha aproximación aos sistemas.
. Editorial Masson-Salvat.
. RAYNALD PINEAULT, CAROL DAVELUY. Planificación Sanitaria. Editorial Masson.
. H. PEPLAU. Relacións interpersoais en enfermaría. Editorial Salvat.1992.
. ELAINE L. A MONICA.Dirección e Administración en Enfermaría. Editorial Mosby-
Doyma.1995.
. BARQUIN. Dirección de hospitais. Editorial Interamericana-McGraw-Hill.2003.
. LEVY-LEBOYER. Xestión por competencias. Edicións Deusto 2000. Barcelona, 2002.
. LESLIE YERKES. Con humor trabállase mellor. Deusto, Xestión 2000. Barcelona, 2005.
. ODIORNE, G.S. O lado humano da dirección. Editorial Díaz de Santos.
REVISTAS:
. "TODO HOSPITAL". Editorial: Publicacións nacionais técnicas e estranxeiras, S.A.
ISSBN 0212-19721
. "ADMINISTRACIÓN SANITARIA". ed. Ex libris Edicións SL ISSN 1137-2966. Tamén
dispoñible algúns artigos en Internet, descargables en formato PDF
. "REVISTA DE CALIDADE ASISTENCIAL". Dispoñible en Internet (Formato PDF)
PÁXINAS WEB:
http://www.doyma.com
www.gestion2000.com
www.dinarte.es
www.msc.es
Ministerio de Sanidade e Consumo
www.who.int
Organización Mundial da Saúde
ORDE CIN/2134/2008, Libro branco da ANECA do Título de Grao de Enfermaría
1.Conocer o sistema sanitario español. Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermaría e a xestión de coidados. Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos.
2. Capacidade para traballar nun contexto profesional, ético e de códigos reguladores e legais, recoñecendo e respondendo a dilemas e temas éticos ou morais na práctica diaria.
3. Capacidade para manter a dignidade, privacidade e confidencialidade do paciente, utilizando as habilidades máis eficientes.
4. Capacidade para dirixir e coordinar un equipo, delegando coidados axeitadamente.
5. Capacidade para axustar o seu papel co obxecto de responder efectivamente ás necesidades da poboación ou os pacientes. Cando sexa necesario e apropiado, ser capaz de desafiar os sistemas vixentes para cubrir as necesidades da poboación e os pacientes.
6. Capacidade para darse conta que o benestar do paciente se alcanza a través da combinación de recursos e accións dos membros do equipo socio-sanitario de coidados.
7. Capacidade para traballar e comunicarse en colaboración e de forma efectiva con todo o persoal de apoio para priorizar e xestionar o tempo eficientemente mentres se alcanzan os estándares de calidade sanitaria.
8. Utiliza criticamente as ferramentas de avaliación e auditoria do coidado segundo os
estándares de calidade relevantes.
9. É consciente dos principios de financiamento de coidados socio-sanitarios e usa os recursos eficientemente.
Escenario 1: normalidade adaptada
.DOCENCIA EXPOSITIVA
A docencia expositiva está concibida co fin de potenciar a aprendizaxe autónoma de
os estudantes. Nas clases teóricas o profesor expoñerá e explicará os aspectos
máis relevantes de cada tema, axudando aos alumnos a que alcancen os obxectivos
da materia.
. DOCENCIA INTERACTIVA
Realizaranse actividades individuais e grupais acerca de temas relacionados cos contidos teóricos de
a materia e discutiranse casos prácticos.
O profesor guiará e orientará o estudante no proceso de aprendizaxe e elaboración dos traballos.
O alumno terá unha participación activa.
NOTA: a información referida aos escenarios 2 e 3 atopase no apartadio de observacions.
Escenario 1: normalidade adaptada
.DOCENCIA EXPOSITIVA - (75% da cualificación final)
Exame tipo test o pregunta curta.
.DOCENCIA INTERACTIVA - (25% da cualificación final)
Exame tipo test.
Requisitos necesarios para superar a materia:
*Ter aprobadas as dúas partes.
*Asistencia (minimo 70%)
Otras convocatorias:
No caso de no cumplir o requisito de asistencia, a nota máxima será un 8.
NOTA: a información referida aos escenarios 2 e 3 atopase no apartado de observacions.
Traballo presencial do alumno na aula:
Docencia expositiva= 27 h.
Docencia interactiva= 9 h.
Tutorización=2,25
Evaluación=2,25
Total horas de traballo presencial=45
Traballo persoal do alumno:
Estudo individual=40,50
Lecturas recomendadas, actividades de biblioteca o similares=27
Total horas traballo persoal do alumno=67,50
Seguimento diario das actividades, lecturas e resumos dos contidos
desenvolvidos co fin de avanzar na evolución do programa.
. Consultar bibliografía.
. Planificar actividades de estudo e posibles traballos.
. Elaboración personalizada de documentos para o estudo dos temas do programa.
. Estudar en grupo (non de forma habitual, pero si con certa frecuencia e para
determinados temas da materia que necesiten da interacción, este método
pode aumentar a motivación).
. Uso do horario de titorías para resolver dúbidas e recibir orientación.
Modificacións introducidas ao abeiro das directrices aprobadas no Consello de Gobierno do 19 de xuño de 2020, polo que se regulan as “Bases para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura no curso académico 2020-2021”.
PLAN DE CONTINXENCIAS:
ESCENARIO 2: distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
Metodoloxía:
A docencia presencial convivirá coa virtual.
A docencia expositiva e interactiva realizarase total ou parcialmente de xeito virtual, ben con mecanismos síncronos, ben con asíncronos; a través do Campus Virtual, do correo electrónico e/ou dá creación dun equipo Microsoft Teams:
a) Presentación dá asignatura e explicación do programa.
b) Clases: presentación, explicación de temas.
c) Asistencia e participación de modo prsencial ou no aula online.
Subiranse ao Campus Virtual:
Presentacións en PPT.
Material necesario para as actividades propostas.
O Campus virtual utilizarase como taboleiro de anuncios de eventos de interese (información académica, convocatoria ás sesións de chat,..) para todos os alumnos e/ou como axenda privada.
As actividades propostas durante a docencia interactiva son de carácter obligatorio e poderán realizarse empregando como plataforma de comunicación o Campus Virtual ou as ferramentas de Microsoft se o docente así o propón.
As titorías levaranse a cabo preferentemente por vía telemática.
Sistema de avaliación da aprendizaxe:
Avaliación continua formativa, combinada con probas finais.
As probas finais, serán preferentemente de carácter telemático, nas dúas oportunidades.
O peso de cada parte da materia na nota final non varía:
DOCENCIA EXPOSITIVA - (75% da cualificación final)
Exame tipo test o pregunta curta.
DOCENCIA INTERACTIVA - (25% da cualificación final)
Exame tipo test.
ESCENARIO 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia con presencialidade física)
Metodoloxia:
A docencia será completamente de carácter virtual, ben con mecanismos síncronos, ben con asíncronos.
Levarase a cabo online a través do Campus Virtual, do correo electrónico e/ou dá creación dun equipo Microsoft Teams:
a) Presentación dá asignatura e explicación do programa.
b) Clases: presentación, explicación de temas.
c) Asistencia e participación no aula online.
Subiranse ao Campus Virtual:
Presentacións en PPT.
Material necesario para as actividades propostas.
O Campus virtual utilizarase como taboleiro de anuncios de eventos de interese (información académica, convocatoria ás sesións de chat,..) para todos os alumnos e/ou como axenda privada.
As actividades propostas durante a docencia interactiva son de carácter obligatorio e utlizarase como plataforma de comunicación o Campus Virtual ou as ferramentas de Microsoft.
As tutorias levaranse a cabo exclusivamente por vía telemática.
Sistema se avaliacion e aprendizaxe:
Avaliación continua formativa, combinada con probas finais.
Non existirán probas finais presenciais, serán posibles soamente as de carácter telemático.
O peso de cada parte da materia na nota final non varía:
DOCENCIA EXPOSITIVA - (75% da cualificación final)
Exame tipo test o pregunta curta.
DOCENCIA INTERACTIVA - (25% da cualificación final)
Exame tipo test.
Ana Isabel Silveira Rodríguez
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812042
- Correo electrónico
- anaisabel.silveira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Lucia Ordoñez Mayan
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- lucia.ordonez.mayan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.01 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.02 |
Martes | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.01 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.02 |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.02 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.01 |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 3.02 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.01 |
31.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
31.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
31.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
31.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
02.07.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
02.07.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
02.07.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
02.07.2021 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |