Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 49.5 Horas de Titorías: 1.5 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 8 Clínicos EEES: 4 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
Áreas: Obstetricia e Xinecoloxía, Pediatría
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer o crecemento, a maduración, o desenvolvemento e a función normal dos diferentes aparellos, órganos e sistemas durante a adolescencia. Así como que é un período crítico do desenvolvemento, no que o crecemento é máximo e finalízase a maduración. Coñecer e adquirir as correspondentes habilidades e actitudes para a prevención, diagnóstico e tratamento das principais situacións patolóxicas na adolescencia, e coñecer os principais riscos para a saúde neste período da vida, cunha visión integral biopsicosocial.
Coidado dá Saude do Adolescente
(12 expositivas e 8 seminarios)
1.- Adolescencia. Definición e características xerais.
2.- Alimentación no adolescente
3.- Patoloxías nutricionais no adolescente
4.- Alteracións do comportamento alimentario
5.- Desenvolvemento puberal e patoloxía xinecolóxica no adolescente
6.- Patoloxía psicoemocional no adolescente.
7.- Patoloxía infecciosa e prevención da SIDA na adolescencia.
8.- Patoloxía respiratoria crónica no adolescente.
9.- Patoloxía neurolóxica no adolescente.
10.- Patoloxía oncolóxica e hematolóxica no adolescente.
11.- Patoloxía quirúrxica no adolescente.
12.- Accidentes no adolescente.
Básico
* CRUZ (Manual de Pediatría, 3ª edición 2013)
Xenerais
* M. CRUZ Tratado de Pediatría. 2 vol. (11ª edición) Ed. Médica Panamericana 2014
* NELSON (Textbook of Pediatrics 18th edition 2008).
* Tom LISSAUER y Graham CLAYDEN (Texto ilustrado de Pediatría, 3ª edición 2009)
* Dulanto. El Adolescente. McGraw-Hill Interamericana
* McAnamey, Kreipe, Orr, Comerci. Textbook of Adolescent Medicine.
De especialidades pediátricas
* M.POMBO (Tratado de Endocrinología Pediátrica. McGraw-Hill Interamericana. 4ª edición 2009
* R. TOJO (Tratado de Nutrición Pediátrica. Edit. Doyma. Barcelona 2001)
* M. CASTRO-GAGO (Tratamiento de las enfermedades neurológicas en niños y adolescentes. Edit. Espaxs. Barcelona, 1999)
Coñecer as características específicas biopsicosociales do adolescente e os seus compoñentes fisiolóxicos, patolóxicos e semiolóxicos especiais.
Adquirir habilidades concretas tanto para a anamnesis do adolescente e a súa familia, como para a exploración, o diagnóstico e o tratamento.
Encádranse nas xerais: Clases expositivas, seminarios e práctica clínica, con uso de simulación
A docencia poderá ser presencial o non presencial de acordo cos escenarios contemplados nas “Directrices para o desenvolvemiento dunha docencia presencial segura. Curso 2020-2021” e as “Bases para o desenvolvimiento ducha docencia presencial segura. Curso 2020-2021”
As actividades formativas de presentación de coñecementos e procedementos e de estudo individual do estudante serán evaluadas mediante unha proba escrita, que será o 70% da nota final.
As actividades formativas nas que os estudantes realicen algún tipo de traballo ou actividade de carácter grupal ou individual serán avaliadas a partir da documentación entregada polo alumno (informes), e será o 15% da nota final.
A actividade desenvolvida na práctica clínica será avaliada a partir do traballo desenvolvido polo alumno, así como as habilidades e actitudes mostradas durante a realización das mesmas, e será o 15% da nota final.
A avaliación poderá ser presencial o non presencial de acordo cos escenarios contemplados nas “Directrices para o desenvolvemiento dunha docencia presencial segura. Curso 2020-2021” e as “Bases para o desenvolvimiento ducha docencia presencial segura. Curso 2020-2021”
O alumno debe distribuír o seu tempo de traballo persoal en estudo individual, procura de materiais, elaboración de traballos e exposición de materiais, solución de problemas e revisión do material de apoio.
É aconsellable ser capaz de ler textos en inglés, así como manexar a nivel de usuario básico un ordenador.
María Rosaura Leis Trabazo
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- mariarosaura.leis [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Isabel Martinez Soto
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Teléfono
- 981951111
- Correo electrónico
- mariaisabel.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Adolfo Laureano Bautista Casasnovas
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- adolfo.bautista [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Fe Aguilar Blanco
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Obstetricia e Xinecoloxía
- Correo electrónico
- mariafe.aguilar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria De La Luz Couce Pico
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- mariluz.couce [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Federico Martinon Torres
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Pediatría
- Correo electrónico
- federico.martinon.torres [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
17:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aulario-Aula 4 |
Martes | |||
17:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aulario-Aula 4 |
19.05.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 3 |
19.05.2021 09:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 4 |
09.07.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 3 |
09.07.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 4 |