Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 49 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 23 Clase Interactiva: 2 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Microbioloxía e Parasitoloxía, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Microbioloxía, Parasitoloxía, Medicina
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A materia Enfermidades Infecciosas Tropicais e Entomoloxía Médica é unha materia optativa do Grao de Medicina que contempla os seguintes obxectivos:
- Coñecer a bioloxía e ecoloxía dos principais artrópodos que actúan como vectores de enfermidades infecciosas tropicais transmisibles ao ser humano, así como os métodos de control vectorial.
- Coñecer a etioloxía, ciclos biolóxicos, epidemioloxía, patoxenia, clínica, diagnóstico diferencial, e as bases diagnóstico-terapéuticas das enfermidades infecciosas tropicais.
Tema 1. Introdución ao estudo das enfermidades infecciosas tropicais e á entomología médica: Etiología das enfermidades infecciosas tropicais. Fontes de infección. Vías e mecanismos de transmisión.
Tema 2. Transmisión por vectores: Tipos de vectores. Bioloxía e ecoloxía dos principais artrópodos de interese médico. Mosquitos ( Anopheles Culex e Aedes), Flebotómidos, Chinches triatómidos, Moscas (Glossina e Simulium), Tábanos (Chrysops), piollos, pulgas e garrapatas. Control vectorial. Enfermidades tropicais producidas por artrópodos. Miasis, Tungosis e sarna.
Tema 3. Etiología das enfermidades infecciosas tropicais víricas. Enfermidades infecciosas tropicais producidas por virus. Virus hemorrágicos. Virus da síndrome respiratoria severa agudo (SARS). Síndrome respiratoria por Hantavirus. Encefalitis virales. Rabia. Virus influenza aviario. Outras infeccións virales.
Tema 4. Etiología das enfermidades infecciosas tropicais bacterinas e fungicas. Enfermidades infecciosas tropicais producidas por bacterias e fungos. Cólera. Diarrea por enterobacterias. Enfermidades por micobacterias (úlcera de Buruli, lepra). Febres recorrentes. Infeccións por rickettsias e clamidias. Leptospirosis. Outras infeccións bacterianas. Histoplasmosis. Paracoccidiodomicosis. Outras infeccións por fungos.
Tema 5. Aspectos clínicos, diagnóstico diferencial e tratamento das infeccións tropicais producidas por virus, bacterias e fungos.
Tema 6. Protozoosis intestinais: amebosis e outras protozoosis causantes de diarrea.
Tema 7. Protozoosis hemáticas e tisulares: paludismo, leishmaniosis visceral, leishmaniosis cutánea, Trypanosomosis africanas, enfermidade de Chagas.
Tema 8. Aspectos clínicos, diagnóstico diferencial e tratamento das infeccións tropicais producidas por protozoos intestinais, hemáticos e tisulares.
Tema 9. Geohelmintosis (ascariosis, trichuriosis, strongyloidosis e uncinariosis). Aspectos clínicos, diagnóstico diferencial e tratamento.
Tema 10. Cestodosis e cestodosis larvarias (hymenolepiosis e cisticercosis). Aspectos clínicos, diagnóstico diferencial e tratamento.
Tema 11. Schistosomosis e outras trematodosis. Aspectos clínicos, diagnóstico diferencial e tratamento.
Harrison's Principles of Internal Medicine (2011). Ed. McGraw-Hill. 18th Ed.
GILL, GV AND BEECHING, NJ. Lecture notes on Tropical Medicine. Ed. Blackwell Publishing (2004).
Gerrant et al. Tropical Infectious Diseases. Principles, Pathogens and Practice. Expert consult. Ed. Saunders-Elsevier, (2011).
CEMIII.21 (Coñecer os principais axentes infecciosos e os seus mecanismos de acción), CEMIII.22 (Recoñecer, diagnosticar e orientar no manexo das principais patoloxías infecciosas nos distintos órganos e aparatos), CEMIII.23 (Recoñecer, diagnosticar e orientar no manexo das principais patoloxías infecciosas sistémicas).
Escenario 1: Impartiranse clases expositivas (26 horas), clases de laboratorio interactivo (2 horas), seminarios (1 hora) e titorías (1 hora).
As titorías estarán dedicadas á resolución de dúbidas ou aclaracións e serán programadas polo profesor, a petición do alumno.
Escenario 2: A docencia realizarase telematicamente mediante mecanismos síncronos, empregando ferramentas de ensino / aprendizaxe en liña, non só a través da aula virtual, senón tamén a través da aplicación de Microsoft Teams, para impartir as clases expositivas en liña. . A través de foros e chats, manterase e reforzarase a comunicación cos estudantes. Por outra banda, para mellorar a aprendizaxe autónoma dos alumnos, incluiranse periodicamente exercicios de autoavaliación na aula virtual.
A docencia práctica (só dúas horas de laboratorio): Realizarase de forma telemática asíncrona, a través do Campus Virtual.
As titorías estarán dedicadas á resolución de dúbidas ou aclaracións e serán programadas polo profesor, a petición do alumno por medios electrónicos.
Escenario 3: A docencia realizarase telemáticamente mediante mecanismos síncronos, empregando ferramentas de ensino / aprendizaxe en liña, non só a través da aula virtual, senón tamén, a través da aplicación de Microsoft Teams, para impartir as clases expositivas en liña. . A través de foros e chats, manterase e reforzarase a comunicación cos estudantes. Por outra banda, para mellorar a aprendizaxe autónoma dos alumnos, incluiranse periodicamente exercicios de autoavaliación na aula virtual.
A docencia práctica (só dúas horas de laboratorio): Realizarase de forma telemática asíncrona, a través do Campus Virtual.
As titorías estarán dedicadas á resolución de dúbidas ou aclaracións e serán programadas polo profesor, a petición do alumno por medios electrónicos.
Escenario 1:
Os coñecementos adquiridos avaliaranse mediante unha proba escrita final (60%) complementaria a unha avaliación continua (40%):
A proba escrita consistirá nun exame de proba con preguntas de elección múltiple das que só unha será certa: tres respostas incorrectas eliminarán o valor dunha correcta (60%).
Para a avaliación continua controlarase a asistencia ás clases expositivas, o que permitirá obter un máximo de 3 puntos (30%) e a participación activa en clases e seminarios prácticos de laboratorio, o que permitirá obter un máximo de 1 punto (1%). .
Os puntos da avaliación continua engadiranse ao valor dos obtidos no exame de proba, sempre que obtivese un valor mínimo de 3 puntos sobre 10.
Escenario 2:
Os coñecementos adquiridos avaliaranse a través dunha proba non presencial final (60%), complementaria a unha avaliación continua (40%):
A proba final non presencial consistirá na resolución telemática dun cuestionario de proba de elección múltiple no que tres respostas incorrectas eliminarán o valor dun correcto (60%).
Para a avaliación continua neste caso, asistencia á docencia telemática sincrónica (20%) e resolución periódica a través da aula virtual de cuestionarios síncronos a partir de preguntas dos contidos dos correspondentes bloques de programa, seminarios e prácticas virtuais realizadas ao longo do curso (20%).
Escenario 3:
Os coñecementos adquiridos avaliaranse a través dunha proba non presencial final (60%), complementaria a unha avaliación continua (40%):
A proba final non presencial consistirá na resolución telemática dun cuestionario de proba de elección múltiple no que tres respostas incorrectas eliminarán o valor dun correcto (60%).
Para a avaliación continua neste caso, asistencia á docencia telemática sincrónica (20%) e resolución periódica a través da aula virtual de cuestionarios síncronos a partir de preguntas dos contidos dos correspondentes bloques de programa, seminarios e prácticas virtuais realizadas ao longo do curso (20%).
A avaliación na segunda oportunidade rexerase polos mesmos criterios.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios e probas, aplicarase o disposto no "Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e revisión das cualificacións".
Horas de traballo presencial: 30
Hora de traballo persoal do estudante: 45
Recoméndase ter cursado as materias do módulo II e as materias de Microbioloxía, Anatomía Patolóxica e Farmacoloxía do módulo IV.
- Recoméndase actualizar o tema e asistir ás clases de exposición (presenciais ou telemáticas).
"Plan de Continxencia"
Seguindo as directrices para o desenvolvemento dun ensino presencial seguro para o curso 2020-21, neste epígrafe inclúense un resumo das diferentes adaptacións correspondentes ás seccións de Metodoloxía e Sistema de Avaliación da Ensinanza, previstas para os escenarios 2 e 3.
Escenario 2:
Clases expositivas e seminarios: ensinanza telemática sincrónica (foros, chats, sesións virtuais a través de equipos de MS ...).
Clases prácticas de laboratorio: telemática asíncrona a través do campus virtual
Avaliación mediante proba complementaria telemática de avaliación telemática continua.
Escenario 3:
Clases expositivas e seminarios: ensinanza telemática síncrona (foros, chats, sesións virtuais a través de equipos de MS ..).
Clases prácticas de laboratorio: telemática asíncrona a través do campus virtual
Avaliación mediante proba complementaria telemática de avaliación telemática continua.
Maria Esperanza Paniagua Crespo
Coordinador/a- Departamento
- Microbioloxía e Parasitoloxía
- Área
- Parasitoloxía
- Teléfono
- 881815004
- Correo electrónico
- mesperanza.paniagua [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Benito Jose Regueiro Garcia
- Departamento
- Microbioloxía e Parasitoloxía
- Área
- Microbioloxía
- Teléfono
- 881812255
- Correo electrónico
- benito.regueiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Antonio Rafael Antela López
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina
- Teléfono
- 981951276
- Correo electrónico
- antonio.antela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Mércores | |||
---|---|---|---|
13:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Medicina-Aula 7 |
Xoves | |||
13:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Medicina-Aula 7 |
Venres | |||
13:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Medicina-Aula 7 |
28.05.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |
01.07.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |