Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 4 Clínicos EEES: 13 Total: 100
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
Áreas: Otorrinolaringoloxía
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Conseguir os coñecementos sobre
Concepto, revisión histórica e estado actual da Otorrinolaringoloxía.
Semioloxía otorrinolaringolóxica.
Etiopatoxenia, manifestacións clínicas, exploración clínica e instrumental.
Identificación das patoloxias da especialidade.
Tratamento das alteracións máis frecuentes do oído, fosas nasais senos paranasais, farinxe, larinxe, colo e glándulas salivales.
Coñecer a exploración básica ORL
PROGRAMA TEÓRICO:
1. Pasado e Presente da Otorrinolaringoloxía. Programas de formación da especialidade. Areas de subespecialización
OIDO
2. Exploración clínica e radiolóxica do oído. Semioloxía do oído. Patoloxía do oído externo.
3. Clasificación das hipoacusias. Probas instrumentais audiolóxicas.
4. Clasificación das otites medias. Otite media aguda exudativa. Otite media serosa o secretora.
5. Otite media crónica: OMC simple ou con perforación central. OMC con perforación marxinal. Colesteatoma
6. Complicacións das otites medias: intratemporais e intracraneanas. Lesións residuais das otites: proceso adhesivo crónica e timpanoesclerose. Residuos cicatriciais do oído medio
7. Hipoacusia brusca. Laberintoloxías. Presbiacusais. Trauma sonoro agudo e crónica. Barotrauma
Lesións traumáticas do óso temporal.
8. Parálise facial
9. Otosclerose. Hipoacusias hereditarias. Xordomudez. Próteses auditivas e implantes cocleares
10. Exploración da función vestibular. Semioloxía do apartado vestibular. Clasificación da patoloxía vestibular
11. Síndromes vertixinosas periféricas. Síndromes de Ménière. VPPB
12. Síndromes vertixinosos centrais. Tumores do oído externo e medio
FOSAS NASAIS E SENOS PARANASAIS
13. Exploración e semioloxía das fosas e seos paranasais. Exploración da olfacción
14. Malformacións da pirámide nasal. Rinofima. Corpos estraños, Atresia de coanas. Desviacións do tabique nasal. Traumatismos nasais
15. Epistaxe
16. Insuficiencia respiratoria nasal aguda. Rinites alérxicas. Rinite vasomotora. Rinosinusites infecciosas, bacterianas e víricas
17. Rinosinusites crónicas. Complicacións das sinusites
18. Tumores das fosas nasais e senos paranasais
FARINXE
19. Exploración e semioloxía da farinxe. Corpos estraños, traumatismos físicos, químicos e térmicos da farinxe. Síndrome de apnea obstrutiva do sono de orixe periférica
20.-Fisiopatoloxía do anel linfático de Waldeyer. Farinxite e amigdalite aguda. Farinxites específicas
21. Farinxites e amigdalites crónicas. Amigdalite focal. Complicacións das amigdalites
22. Tumores de orofarinxe e cavidade oral. Tumores da rinofarinxe
LARINXE
23. Exploración e semioloxía da larinxe. Disneas larínxeas agudas e crónicas. Intubación e traqueotomía
24. Disfonías agudas. Larinxites agudas e crónicas. Larinxites específicas. Lesións precancerosas
25. Disfonías crónicas. Concepto de tumor larínxeo. Pseudotumores de larinxe. Tumores benignos e tumoracións da larinxe. Papilomatose infantil. Manifestacións faringolarínxeas da enfermidade por refluxo
26. Tumores malignos da larinxe e hipofarinxe
27. Parálise larínxea.
28.Trastorno da linguaxe falada e alteracións da palabra
PESCOZO
29. Semioloxía e exploración cervical. Disontoxenias cervicais e farínxeas. Tumores primitivos do pescozo. Metástases cervicais glanglionares de orixe descoñecida
GLÁNDULAS SALIVAIS
30. Patoloxía inflamatoria das glándulas salivais maiores. Tumores das glándulas salivares maiores
SEMINARIOS:
1.Otite media crónica con perforación central e colesteatomatosa
2.Patoloxía nasal:casos clínicos.
3.Aproximación ao diagnóstico da vertixe mediante a exploración clínica e probas instrumentais.
4.Cancro de larinxe.
• Enciclopedia Médico Quirúrgica Francesa, en castellano ( a disposición de los alumnos en la cátedra), 2002
• Essential in ORL de KJ Lee, última edición. (A disposición de los alumnos en la Cátedra)
• Lo esencial en Otorrinolaringología, KJ Lee, última edición.
• Otorrinolaringología Abelló y Traserra, 1992 Edit Doyma
Otorrinolaringologia y patología cérvico -facial. testo y atlas en color Ed. Masson .Última edición
• Becker, Nauman y Pfaltz. Manual ilustrado de ORL. Edt Doyma, última edición.
Ter os coñecementos teóricos básicos de Otorrinolaringoloxía.
A partir da semioloxía de cada enfermidade, prepare un historial clínico orientado aos síntomas e que sirva de base para o diagnóstico da enfermidade ORL
Saber guiar a estratexia diagnóstica e establecer un diagnóstico diferencial na nosa especialidade.
Coñecer e nalgúns casos sabe interpretar as probas diagnósticas máis frecuentes e básicas realizadas nas diferentes patoloxías da nosa especialidade.
Coñecer o tratamento de diferentes patoloxías otorrinolaringolóxicas. Coñecementos básicos sobre o exame ORL
1.- Clases teóricas: Cada tema teórico estará exposto en 45 minutos, deixando un tempo duns minutos para resolver dúbidas e conceptos que non foron ben aclarados. Aseguraremos de que a exposición se realice nun formato que lle permita a súa entrega en papel impreso ao final da clase. (por exemplo: presentacións en “PDF”). Proxectaranse vídeos, se o profesor o considera en cada materia, que pola súa utilidade didáctica, cremos que son un bo complemento para a exposición.
2. Seminarios: Fundamentalmente dedicados a presentar e debater casos clínicos.
3. Prácticas : Realizaranse (se a situación o permite) nas consultas de Otorrinolaringoloxía e nas que se intentará familiarizarse co exame básico de ORL
4.Titorías: Por medio destas, solicitarase ao alumno que consulte previamente as súas preguntas e deberá concertarse.
A avaliación realizarase mediante unha proba final.
- Na convocatoria de decembro-xaneiro, exame final tipo "proba" (40 preguntas con cinco respostas e só unha válida). Non se descontan os erros.
Aprobáronse aproximadamente o 60% das respostas correctas.
- Na chamada á "segunda oportunidade" escribirase o tipo "tema" (4-10 preguntas curtas a desenvolver).
Ver observacións finais nos diferentes escenarios
Ademais do tempo dedicado a asistencia a clases teórica, de laboratorio, seminarios e clases prácticas o alumno debe dedicar un tempo de traballo persoal individualizado para conseguir os seus obxectivos formativos e asimilar os contidos teóricos.
A materia de ORL consta de 4 créditos ECTS e dado que cada un destes créditos equivale a 25 horas de traballo do estudante, estímase que o volume de traballo resultante por parte do alumno é de 100 horas.
1) Asistencia ás clases teóricas e participación nelas.
2) Asistencia ás horas de seminarios, clínicas e de laboratorio.
3) Estudo persoal da materia teórica que se vai explicando.
4) Estudo persoal das patoloxías máis habituais durante a realización das prácticas hospitalarias.
5) Asistir aos seminarios e sesións clínicas hospitalarias que se lle recomenden
6) Utilizar as horas de titorías
7) Busca de persoal de bibliografía dos temas ou patoloxías que se estudan ou tratan tanto nas clases teóricas como nas prácticas hospitalarias.
OBSERVACIONS sobre cada escenario covid-19 :
Dacordo coas Directrices para o desenvolvemento dunha docencia presencial segura para o curso 2020-2021, a continuación establécese un plan de continxencia para os escenarios 2 e 3 con criterios para adaptar a metodoloxía e o sistema de avaliación da ensinanza.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
Metodoloxía da ensinanza
A docencia expositiva realizarase en modo sincrónico e asincrónico de forma telemática, l empregando as plataformas dispoñibles pola USC. A docencia interactiva (seminarios) farase de xeito presencial (50%) e telematicamente (50%).
As actividades docentes incluirán: Clases mestras síncronas mediante unha plataformada USC. Clases asíncronas a través do Campus Virtual Seminarios interactivos a través dunha das plataformas mencionadas As titorías realizaranse preferentemente a través de sistemas telemáticos e previa solicitude do estudante.
Prácticas. As horas prácticas substituiranse por vídeos que mostren a exploración básica fundamental da materia. Estes vídeos mostraranse de xeito persoal ou por sistema telemático.
Sistema de evaluación
A avaliación realizarase mediante unha proba final NON PRESENCIAL
- Avaliación da docencia teórica e práctica: na convocatoria de decembro-xaneiro, exame telemático final tipo "proba test" (40 preguntas con cinco respostas e só unha válida). Non se descontan os erros. Aprobáronse aproximadamente o 60% das respostas correctas.
- Na convocatoria da "segunda oportunidade" teórica será unha proba coas mesmas características que na primeira convocatoria solo que poden ser de 20-40 preguntas .
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e revisión das cualificacións. As titorías realizaranse exclusivamente a través de sistemas telemáticos e con solicitude previa
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIONS DA USC
Metodolloxia da insenanza
A docencia expositiva e interactiva realizarase en modo virtual sincrónico e asíncrono empregando as plataformas e o Campus Virtual da USC. As actividades docentes incluirán: Clases maxistrais síncronas Clases asíncronas Seminarios interactivos Prácticas.
As horas prácticas substituiranse por vídeos que mostren a exploración básica fundamental da materia. Estes vídeos mostraranse a través das plataformas establecidas para este propósito no campus virtual As titorías realizaranse exclusivamente a través de sistemas telemáticos e previa solicitude do estudante.
Sistema de Avaliación
A avaliación realizarase mediante unha proba final NON PRESENCIAL
- Avaliación da docencia teórica e práctica: na convocatoria de decembro-xaneiro, exame telemático final tipo "proba" (40 preguntas con cinco respostas e só unha válida). Non se descontan os erros. Aprobáronse aproximadamente o 60% das respostas correctas.
- Na convocatoria da "segunda oportunidade" teórica será unha proba coas mesmas características que na primeira convocatoria sólo que as preguntas poden ser un número de de 20-40.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento de avaliación do rendemento académico dos estudantes e revisión das cualificacións. As titorías realizaranse exclusivamente a través de sistemas telemáticos e con solicitude previa
DATOS INFORMATIVOS DE INTERESE
SECRETARIA DEL DEPARTAMENTO.
Planta Baixa do CHUS .t. 981950000 Ext- 250808
Correo electrónico: departamento.cemqsec [at] usc.es (departamento[dot]cemqsec[at]usc[dot]es)
PROFESORADO DE LA ASIGNATURA
PROFESORES TITULARES
SANTOS PEREZ, SOFIA MARIA SOLEDAD (CHUS): Primera planta consultas externas-Despacho 159
MARTIN MARTIN, CARLOS SANTIAGO (CHUS): Primera planta consultas externas-Despacho 157-8
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
PORTO GOLPE, ISABEL (CHUS) : Despacho 159
PACS
CABANAS RODRIGUEZ EDUARDO RODRIGO (CHUS): Primeira planta consultas externas- Despacho 145
CAJADE FRIAS, JUAN MANUEL (CHUS): Primeira planta consultas externas- Despacho 149
DEL RIO VALEIRAS MARIA (CHUS): Primeira planta consultas externas- Despacho 151
FERNANDEZ RODRIGUEZ, RAQUEL (CHUS): Primeira planta consultas externas- Despacho 162
FRADE GONZALEZ, CARLOS (CHUS): Primeira planta consultas externas- Despacho 147
HERRANZ GONZALEZ-BOTAS, JUAN JESUS MANUEL (CHUAC)
LIROLA DELGADO ANTONI (CHUS): Primeira planta consultas externas-Despacho 152
PALLAS PALLAS, ESTRELLA (CHUVI)
SOTO VARELA, ANDRES (CHUS): Primeira planta consultas externas- Despacho 160
VAAMONDE LAGO PEDRO (CHUS): Primeira planta consultas externas- Despacho 163
Maria Del Rio Valeiras
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Andres Soto Varela
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- andres.soto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Carlos Santiago Martín Martín
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Teléfono
- 981951157
- Correo electrónico
- cs.martin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Sofia Maria Soledad Santos Perez
Coordinador/a- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- sofia.santos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Raquel Fernandez Rodriguez
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- raquel.fernandez.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Juan Manuel Cajade Frias
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- juan.cajade [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Antonio Gustavo Lirola Delgado
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- antonio.lirola [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Carlos Frade Gonzalez
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- carlos.frade [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Pedro Vaamonde Lago
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- pedro.vaamonde [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Eduardo Rodrigo Cabanas Rodriguez
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Otorrinolaringoloxía
- Correo electrónico
- eduardo.cabanas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
08:30-09:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aulario-Aula 2 |
09:30-10:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aulario-Aula 1 |
Martes | |||
08:30-09:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aulario-Aula 2 |
09:30-10:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aulario-Aula 1 |
Mércores | |||
08:30-09:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aulario-Aula 2 |
09:30-10:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aulario-Aula 1 |
Xoves | |||
08:30-09:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aulario-Aula 2 |
09:30-10:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aulario-Aula 1 |
Venres | |||
08:30-09:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Aulario-Aula 2 |
09:30-10:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aulario-Aula 1 |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 1 |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 2 |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 3 |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 4 |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula Magna |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Hospital-Aula 1 |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Hospital-Aula 2 |
19.12.2020 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Biblioteca - Aulario Roberto Novoa |
23.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 1 |
23.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 2 |
23.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 3 |
23.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula 4 |
23.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Aulario-Aula Magna |