Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 43 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 18 Clínicos EEES: 11 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Radioloxía e Medicina Física
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1.- Coñecer e afondar nos fundamentos das imaxes patolóxicas observables cos diferentes métodos de diagnóstico por imaxe.
2.- Coñecer e afondar nas posibilidades, limitacións e principais indicacións dos métodos terapéuticos utilizados pola Radioloxía e Medicina Física.
3.- Coñecer e afondar nas técnicas intervencionistas diagnósticas e procedementos non invasores nos que se apoian. Coñecer e afondar nas técnicas intervencionistas terapéuticas.
PROGRAMA
Sección I: Fundamentos das técnicas diagnósticas e terapéuticas por axentes físicos:
Apartado I: Dos fundamentos físicos e biolóxicos das técnicas diagnósticas por axentes físicos
Apartado II: Dos fundamentos físicos e biolóxicos das técnicas terapéuticas por axentes físicos
Sección II: Semioloxía xeral do diagnóstico pola imaxe e técnicas intervencionistas
DESCRITORES: Radiodiagnóstico, técnicas intervencionistas guidas pola imaxen médica.
1.- Carreira Villamor JM, Maynar Moliner M. Diagnóstico y terapéutica endoluminal. Radiología intervencionista. Masson. Barcelona. 2002.
2.- Miguel Angel de Gregorio. Radiología Clínica para Estudiantes. Editorial Watson. 2014.
3.- Fleckenstein P. Bases anatómicas del diagnóstico por imagen (3º edición). Elsevier España. 2016.
4.- J.L. del Cura. Radiología Esencial. Radiología Intervencionista (Tomo II). Ed. Panamericana. 2009.
5.- Weir. Atlas de anatomía humana por técnicas de imágen (Cuarta Edición). Elsevier. España. 2011.
6.- Gil Gayarre M, Martinez Morillo M, Otón C. Manual de Radiología Clínica. Harcourt. Madrid. 2001.
7.- Pedrosa CS, Casanova R. Diagnóstico por Imagen. Segunda edición. McGraw –Hill. Madrid. 2001.
8.- Cabrero Fraile FJ. Imagen Radiológica. Principios físicos e instrumentación. Masson. Barcelona. 2004.
O alumno será capaz de identificar, diferenciar e discernir cada un dos elementos das diferentes estruturas do corpo humano observables en documentos de diagnóstico por imaxe.
O alumno será capaz de analizar se existen alteracións na forma, estrutura ou relacións destes elementos e identificar patoloxía con diferentes graos de dificultade.
O alumno deberá coñecer e comprender as técnicas radiolóxicas invasoras diagnósticas e terapéuticas a nivel sistémico e de neuroradioloxía.
O alumno será capaz de comprender os métodos terapéuticos da Radioloxía guida pola imaxe médica.
A docencia da materia realizarase no segundo cuadrimestre do curso:
Moitas das clases con proxección de imaxes radiolóxicas e algunhas con proxección de vídeos.
Prácticas clínicas rotando polas seccións dos servizos de Radiodiagnóstico e Radioterapia do Hospital Clínico.
PLAN DE CONTINXENCIA COVID-19:
Docencia: Escenario 1 (normalidade adaptada):
A docencia das clases expositivas e interactivas será preferentemente presencial. As titorías poderán ser presenciais ou virtuais. Empregaranse as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
Escenario 2 (distanciamento; restricións parciais á presencialidad física):
Combinarase docencia presencial e en remoto a fin de promover as medidas de distanciamento social en vigor nese momento. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”. A docencia das clases expositivas e interactivas poderá ser nun 50% presencial e tamén se realizará en remoto empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams, Microsoft forms). As titorías serán preferentemente virtuais.
Escenario 3 (peche das instalacións; imposibilidade de impartir a docencia con presencialidad física): “
A docencia será exclusivamente virtual, empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”.
Exame final (teórico-práctico), preguntas sobre imaxes e/ou preguntas test (sobre imaxes ou non).
O exame test constará de 40 preguntas con 5 respostas, solo unha correcta. Será necesario obter un 5 de puntuación para aprobar, tendo en conta que os erros restan 1/3 de resposta, e dicir 3 erros restan una resposta. Este exame realizarase na convocatoria de Maio. No resto realizarase mediante preguntas sobre imaxes.
O exame sobre imaxes constará de 10 imaxes a comentar polo alumno. Os comentarios dos alumnos serán evaluados polo profesor mantendo niveis de exixencia similares os descritos para o exame tipo test.
PLAN DE CONTINXENCIA:
Avaliación:
Escenarios 1 e 2.
As probas finais terán carácter presencial no escenario 1 e sempre que se poida no 2. En ambos os escenarios empregarase o método de avaliación da materia descrito na ficha da materia independentemente da convocatoria en que se usaría un ou outro. Se fosen telemáticas serían iguais que no caso 3.
Escenario 3.
As probas finais levarán a cabo de forma telemática. No caso de que se considerase necesario, poderíase realizar unha proba final oral en casos concretos con dificultades técnicas. Terase en conta a avaliación continua, se se realizou, a criterio de cada profesor e podería supoñer ata o 100% da nota final (exame liberatorio en canto sexa posible, unha vez finalizada a materia).
Horas de clase teórico-práctica.
Prácticas hospitalarias: pola mañá, no Servizo de Radiodiagnóstico, Radioterapia e Medicina Física.
Tempo de práctica no ordenador dedicado ao estudo do CD de imaxes radiolóxicas editado polos profesores da área.
Tempo dedicado ao estudo de libros.
O alumno debe asistir ás clases teóricas e ás prácticas clínicas.
O alumno debe dedicar tempo de estudo aos libros recomendados.
As horas de clase teórico-práctica son de grande importancia en todas as materias, pero moito máis se cabe nesta, sobre todo nas clases de diagnóstico por imaxe e técnicas invasoras, onde se proxectan e explican gran cantidade de imaxes.
PLAN DE CONTINXENCIA:
Docencia: Escenario 1 (normalidade adaptada):
A docencia das clases expositivas e interactivas será preferentemente presencial. As titorías poderán ser presenciais ou virtuais. Empregaranse as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams).
Escenario 2 (distanciamento; restricións parciais á presencialidad física):
Combinarase docencia presencial e en remoto a fin de promover as medidas de distanciamento social en vigor nese momento. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”. A docencia das clases expositivas e interactivas poderá ser nun 50% presencial e tamén se realizará en remoto empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams, Microsoft forms). As titorías serán preferentemente virtuais.
Escenario 3 (peche das instalacións; imposibilidade de impartir a docencia con presencialidad física): “
A docencia será exclusivamente virtual, empregando as ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams)”.
Avaliación:
Escenarios 1 e 2.
As probas finais terán carácter presencial no escenario 1 e sempre que se poida no 2. En ambos os escenarios empregarase o método de avaliación da materia descrito na ficha da materia independentemente da convocatoria en que se usaría un ou outro. Se fosen telemáticas serían iguais que no caso 3.
Escenario 3.
As probas finais levarán a cabo de forma telemática. No caso de que se considerase necesario, poderíase realizar unha proba final oral en casos concretos con dificultades técnicas. Terase en conta a avaliación continua, se se realizou, a criterio de cada profesor e podería supoñer ata o 100% da nota final (exame liberatorio en canto sexa posible, unha vez finalizada a materia).
José Miguel Souto Bayarri
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Correo electrónico
- miguel.souto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Martin Carreira Villamor
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Teléfono
- 881812285
- Correo electrónico
- josemartin.carreira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Pumar Cebreiro
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Teléfono
- 981955729
- Correo electrónico
- josemanuel.pumar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Justo Villalon Blanco
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Antonio Gomez Caamaño
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Correo electrónico
- antonio.gomez.caamano [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Ana Maria Carballo Castro
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Correo electrónico
- anamaria.carballo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Rafaela Soler Fernández
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Ramon Lobato Busto
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Correo electrónico
- ramon.lobato [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Julia Cortés Hernández
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Correo electrónico
- julia.cortes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Juan Manuel Vieito Fuentes
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Radioloxía e Medicina Física
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
17:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Medicina-Aula 7 |
Martes | |||
17:30-18:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Medicina-Aula 8 |
18:30-19:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Medicina-Aula 8 |
Mércores | |||
17:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Medicina-Aula 7 |
Xoves | |||
17:30-18:30 | Grupo /CLE_03 | Castelán | Medicina-Aula 8 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 1 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 2 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 3 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 5 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 6 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 7 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 8 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 9 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula Castelao |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 1 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 2 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
11.06.2021 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 4 |
29.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |
29.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 5 |
29.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 7 |
29.06.2021 12:30-14:30 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 8 |