Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 76 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 46 Clase Interactiva: 8 Clínicos EEES: 17 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
Áreas: Anatomía Patolóxica
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer a utilidade e limitacións da Anatomía Patolóxica nas súas vertentes clínicas diagnóstica e prognóstica.
2. Ser capaces de establecer correlacións clinicopatolóxicas nunha historia clínica típica.
3. Coñecer as formulacións teóricas da clasificación anatomopatolóxicadas enfermidades nas que o diagnóstico anatomopatolóxico é esencial, como tumores de diferentes órganos, linfomas, glomerulonefrite, etc.
4. Coñecer as alteracións anatomopatolóxicas que definen as enfermidades máis importantes pola súa frecuencia e/ou prognóstico.
5. Coñecer a metodoloxía da descrición macro e microscópica,inmunohistoquímica e ultraestrutural das lesións máis importantes ou representativas.
PROGRAMA DE CLASES TEÓRICAS
Unidad tematica 1.- Vasos sanguíneos
Unidad tematica 2.- Corazón
Unidad tematica 3.- Sistema linfoide y hematopoyetico
Unidad tematica 4. - Aparato respiratorio
Unidad tematica 5.- Cavidad oral y tracto gastrointestinal
Unidad tematica 6- Hígado, vias biliares y páncreas
Unidad tematica 7.- Sistema endocrino
Unidad tematica 8.- Aparato urinario
Unidad tematica 9.- Aparato genital masculino
Unidad tematica 10.- Aparato genital femenino
Unidad tematica 11.- Mama
Unidad tematica 12.- Hueso y tejidos blandos
Unidad temática 13. – Nervio periférico y músculo
Unidad tematica 14.- Piel
Unidad tematica 15.- Sistema nervioso central
DOCENCIA PRÁCTICA
Prácticas clínicas en el Servicio de Anatomía Patológica del Hospital Clínico Universitario de Santiago
Textos:
Robbins y Cotran. Patología estructural y funcional. 9º Ed. 2015.
Kumar V, Abbas AK, Aster JC. Robbins. Patología Humana. 10ª Ed. 2018.
Stevens, Lowe. Anatomía Patolóxica. 2ª edición. Edicións Harcourt, 2001.
H. Oliva. Esquemas de Anatomía Patolóxica Especial I. Ergon, 2004.
Pardo Mindán. Anatomía Patolóxica. Mosby, 1997.
Atlas:
Wheater. Anatomía patológica: Texto, atlas y revisión de histopatología, 6ª Ed. O'Dowd, Bell & Wright, 2020
1. Formular hipóteses diagnósticas e establecer correlacións clinicopatolóxicas nunha historia clínica típica.
2. Describir as alteracións anatomopatolóxicas que definen as enfermidades máis importantes pola súa frecuencia e/ou prognóstico.
Docencia teórica: explicación do tema por parte do profesor con apoio iconográfico (imaxes e esquemas en diapositivas ou presentacións dixitais).
Docencia práctica: observación, con apoio e explicación por parte do profesorado, de toda a sistemática de traballo no Servizo de Anatomía Patolóxica, dende estación de tallado ata valoración diagnóstica, con asistencia a sesións internas, demostracións de autopsias e sesións clinicopatolóxicas conxuntas con outros Servizos hospitalarios.
A docencia será impartida de forma presencial ou virtual, dependendo das condicións de desenvolvemento do curso.
Método de avaliación:
80% da nota: Proba final obxectiva, escrita ou oral, que poderá ter diferentes formatos e realizarase de forma presencial ou virtual segundo as condicións de desenvolvemento da docencia ao longo do curso.
20% restante: Avaliación continua ao longo do curso mediante a realización de diferentes probas presenciais ou virtuais, sobre materia explicada e con especial atención ao contido práctico.
Horas presenciais: catro horas de docencia expositivas semanais
15 horas totais de prácticas clínicas no Servizo de Anatomía Patolóxica do Hospital Clínico
Oito horas de seminarios clínico-patolóxicos en grupos reducidos
Estimación das horas de estudo semanal individualizado: 4
É aconsellable insistir na necesidade de asistir regularmente ás clases teóricas, prácticas e titorías, de por si obrigatorio, independentemente de que se realice control de asistencia. As clases maxistrais serven de guion á hora de estudar a materia e facilitan a aproximación a unha materia ata ese momento descoñecida. As clases prácticas familiarizan o estudante coa morfoloxía dos procesos que se describiron previamente nas clase maxistrais e é moito máis doado facelo a través do microscopio e coa axuda do profesor que coa simple axuda de atlas. Estes resultan, pola contra, útiles para o repaso dos coñecementos adquiridos previamente.
Igualmente, o estudo con regularidade dende o inicio do curso en lugar de concentralo nas últimas semanas.
Estes aspectos, aínda que ben coñecidos e aceptados, non adoitan ser tidos en conta polos alumnos. Nun sistema de avaliación continua, como o que se propón, son de especial importancia.
Existe dispoñibilidade de consultas personalizadas ou públicas a través da aula virtual da USC, sistema moi recomendable para solucionar dúbidas que que xorden no momento do estudo
No caso de suspender a materia na primeiro convocatoria é necesario examinarse de todo o seu contido novamente. Non é necesaria a repetición das prácticas na convocatoria de Xullo aínda que é aconsellable a das titorías, que deberá axustarse ás posibilidades do profesor. Para formular o estudo de novo é importante coñecer en que aspectos se fracasou co fin de realizar un esforzo especial neles. Evidentemente, a avaliación continua non é posible e manterase a valoración obtida na primeira convocatoria se o alumno así o fai constar expresamente. Pola contra, o seu valor repartirase proporcionalmente entre o exame e a realización de novos traballos. O exame teórico terá as mesma características que o realizado na convocatoria anterior. Igualmente, o estudo con regularidade dende o inicio do curso en lugar de concentralo nas últimas semanas.
Estes aspectos, aínda que ben coñecidos e aceptados, non adoitan ser tidos en conta polos alumnos. Nun sistema de avaliación continua, como o que se propón, son de especial importancia.
Plan de continxencia:
Na metodoloxía do ensino e no sistema de avaliación da aprendizaxe empregaranse medios telemáticos
tanto sincrónicos como asíncronos para considerar a posibilidade de implementar os tres posibles escenarios:
normalidade, escenario 2 o escenario 3.
Maximo Francisco Fraga Rodriguez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Anatomía Patolóxica
- Teléfono
- 881812364
- Correo electrónico
- maximo.fraga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Juan Antonio Varela Duran
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Anatomía Patolóxica
- Correo electrónico
- juan.varela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Adolfo Sobrino Nogueira
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Anatomía Patolóxica
- Correo electrónico
- adolfo.sobrino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Suarez Peñaranda
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Anatomía Patolóxica
- Correo electrónico
- jm.suarez.penaranda [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Manuel Cameselle Teijeiro
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Anatomía Patolóxica
- Correo electrónico
- josemanuel.cameselle [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jose Ramon Antunez Lopez
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Anatomía Patolóxica
- Teléfono
- 981950854
- Correo electrónico
- jose.antunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Ihab Abdulkader Nallib
- Departamento
- Ciencias Forenses, Anatomía Patolóxica, Xinecoloxía e Obstetricia e Pediatría
- Área
- Anatomía Patolóxica
- Correo electrónico
- ihab.abdulkader [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Ciencias da Saúde LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
15:30-16:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Medicina-Aula 7 |
19:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Medicina-Aula 8 |
Martes | |||
15:30-16:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Medicina-Aula 7 |
19:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Medicina-Aula 8 |
Mércores | |||
15:30-16:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Medicina-Aula 7 |
19:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán, Galego | Medicina-Aula 8 |
Xoves | |||
15:30-16:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Medicina-Aula 7 |
19:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Medicina-Aula 8 |
Venres | |||
15:30-16:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Medicina-Aula 7 |
19:30-20:30 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Medicina-Aula 8 |
24.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 3 |
24.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |
24.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 5 |
24.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 6 |
24.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 7 |
24.01.2022 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 8 |
11.07.2022 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 4 |
11.07.2022 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 5 |
11.07.2022 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 7 |
11.07.2022 16:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Medicina-Aula 8 |