Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 30 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 22 Clase Interactiva: 11 Clínicos EEES: 10 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
Áreas: Estomatoloxía
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
No que se refire o nivel Cognitivo o alumno debe ser capaz de:
1 -. Demostrar ter un coñecemento adecuado da demografía y socioloxía do envexecimiento, cambios biolóxicos e bucodentais no envexecimiento, as enfermidades sistémicas e a farmacoloxía xeriátrica, patoloxía e manexo das enfermidades bucodentais no doente de idade avanzada, e o coñocemento da utilización dos servizos dentais po los ancians
2 -. Probar coñecer as manifestacións clínicas destes procesos e procedementos complementarios que lle permitan o seu diagnóstico.
3 -. Asociado tal coñecemento a situacións específicas que derivan da práctica clínica para establecer un diagnóstico.
4 -. Deseñar pronóstico individual, diagnóstico baixo a execución, ou das condicións do paciente.
5 -. Aplicar tratamento odontolóxico máis adecuado para a enfermidade, a base do diagnóstico establecido e determinar o seguimento do paciente.
s.
No ambito psicomotor o alumno para ser capaz de:
1 -. DESENVOLVER A historia médica completa e sistematizada.
2 -. REALIZAR explotación dental completo, con especial atención para a explotación da mucosa oral, dentes, enxiva e articulación temporo mandibular
3 - PRACTICAR técnicas máis comúns que teñan como obxectivo a obtención de datos adicionais para o diagnóstico en Xerodontoloxía.
4 -. ADOPTAR na práctica Xerodontolóxica as medidas de hixiene e medidas preventivas destinadas a evitar a transmisión de enfermidades infecciosas.
Por último, no ámbito das actitudes, os alumnos deberán ser capaces de:
1 -. Establecer unha relación adecuada co paciente, con base no desenvolvemento de receptividade ea capacidade de responder ás situacións e tendo en conta que pon o tempo nunha base individual.
2 -. Adoptar actitude científica e crítica aos problemas.
3 -. Colaborar con profesores e compañeiros no desenvolvemento das actividades previstas.
UNIDADE DIDÁCTICA I.
TEMA 1. Concepto de Xerodontoloxía. Demografía e socioloxía do envexecemento
UNIDADE DIDÁCTICA II
TEMA 2. Envexecemento. Cambios biolóxicos e bucodentais no envexecemento
TEMA 3. As enfermidades sistémicas no doente mayor
TEMA 4. A farmacoloxía xeriátrica
UNIDADE DIDÁCTICA III
TEMA 5. Valoración xerodontológica integral
TEMA 6. Prevención da saude bucodental en xerodontoloxía
TEMA 7. Patoloxía e terapéutica dental en xerodontoloxía
TEMA 8. A enfermidade periodontal no doente de idade avanzada
TEMA 9. Medicina oral nos doentes maiores
TEMA 10. Ciruxía oral nos doentes maiores. Implantoloxía en xerodontoloxía
TEMA 11. Principios da restauración con prótesis nos doentes maiores. Rehabilitación protésica sobre implantes no doente maior
UNIDADE DIDÁCTICA IV
TEMA 12. Utilización dos servizos dentais po los doentes maiores
Sociedad Española de Gerodontología. Gerodontología. Ed. Sociedad Española de Gerodontología. Santiago de Compostela, 2012.
Sociedad Española de Gerodontología. Gerodontología. Ed. Sociedad Española de Gerodontología. Santiago de Compostela, 2012. (www.seger.es)
Bullón Fernández P, Velasco Ortega E. Odontoestomatología geriátrica: la atención odontológica integral del paciente de edad avanzada. Ed. SmithKline Beecham, Madrid. 1996
Artigos e documentos actualizados recomendados específicamente polos profesores
Realizar tratamentos básicos patoloxía oro-dental en pacientes de todas as idades. Procedementos terapéuticos deben basear-se no concepto de minimamente invasiva e dunha visión global e integrada para o tratamento oral-dental.
Diagnosticar, planificar e aplicar, de forma xeral, unha complexidade secuencial e limitado integrada multidisciplinar en pacientes de todas as idades e de tratamento para o establecemento do diagnóstico e plan de tratamento o dentista debe adquirir as seguintes habilidades:. Taking e interpretar raios X e outros métodos baseados na imaxe, relevante na práctica odontológica, realizar modelos de diagnóstico, montar e facer rexistros inter-oclusais, determinar e identificar as esixencias estéticas do paciente ea capacidade de resposta ás súas preocupacións, identificar o paciente que require coidados especial, recoñecendo as súas características e peculiaridades, avaliar función motora e sensorial da boca, maxilares e apéndices, e realizar técnicas de diagnóstico invasivos limitados en tecidos brandos (biopsias) procedementos.
Para establecer un tratamento adecuado ao dentista debe ser competente en: prescrición adecuada de medicamentos, coñecendo as súas contraindicacións, interaccións, efectos sistémicos e efectos noutros órganos, a aplicación de técnicas de anestesia local, preparar e illar o campo operatório, identificar, avaliar e responder ás emerxencias e urxencias médicas que poidan xurdir durante a práctica clínica e aplicar técnicas de reanimación cardio-pulmonar; xestionar infeccións agudas, incluíndo a prescrición de medicamentos e aspectos cirúrxicos simple, identificar e resolver calquera emerxencia odontológica, realizar o tratamento clínico e cirúrxico de enfermidades comúns dos tecidos brandos bucais, realizar procedementos cirúrxicos simple: extracción de dentes erupcionados permanentes e, raíces fracturadas ou acumulados e eliminación cirúrxica simple de dentes incluídos e procedementos simples para a cirurxía condición protética, trauma dentoalveolar tratar dentições temporais e permanentes, tanto farmacolóxica como tratar cirurxicamente procesos inflamatorios dos tecidos periodontais e / ou técnicas peri-implante, incluíndo supra-e instrumentación periodontal subgengival, avaliar e tratar o paciente sen cavidades de Cari ou outra patoloxía dental e ser capaz de utilizar os materiais destinados a restaurar a forma, función e estética dos dentes en pacientes de todas as idades , deseño, preparación de dentes, prescribir, gravación e execución de ensaios clínicos e comisionado lugar indirecta restauracións: inlays, follas ou laminados frontes estéticas e coroas unitarias, tratar operatório os procesos destrutivos e lesións traumáticas dento-alveolar realizar tratamentos endodônticos e aplicar procedementos para preservar a vitalidade pulpar, procedementos cosméticos convencionais realizadas desde unha perspectiva multidisciplinar, tratando os desdentados parciais, tanto como total, incluíndo deseño biolóxico (características da estrutura), preparación do dente, obtendo rexistros, os ensaios clínicos e de adaptación ás pacientes con próteses parciais e completos, pontes próteses implantes soportada por dente sinxelo e simple, tanto extraíble e fixa, non incluíndo a súa "posta" e "comisionado" esixencias en desenvolvemento para dispositivos médicos como "dentes" e "Tirantes e Ortopedia facial" en ou tratamento cirúrxico de disturbios têmporo-mandibular e dor orofacial.
PRESENCIAL
O programa teórico impartirase a través de clases maxistrais.
Nos seminarios abordaranse casos clínicos adaptados aos contidos do programa, así como a análise e solución de problemas de xeito interactivo entre o alumnado e o profesor.
Nas prácticas clínicas e de laboratorio, os coñecementos adquiridos aplicaranse de xeito práctico.
Farase unha visita a unha residencia de anciáns onde se analizarán as características do centro e os pacientes institucionalizados.
Nas titorías o profesor atenderá persoalmente aos alumnos para orientalos e resolver calquera dúbida que poidan ter. As titorías serán fundamentalmente presenciais, aínda que poden realizarse de xeito electrónico.
A asistencia ao 90% da actividade práctica e ao 80% da actividade teórica é obrigatoria
RELATIVO AOS ESCENARIOS 2 E 3, ESTÁN INCLUIDOS EN OBSERVACIÓNS
- Asistencia obrigatoria ao 90% da actividade práctica e ao 80% das clases teóricas para superar a materia.
- Avaliación continua: Valorarase a participación e a adquisición de coñecementos, actitudes e destrezas necesarias para a obtención das competencias esperadas ao longo do curso, tanto no traballo presencial como persoal. Corresponderá ao 20% da nota final.
-1 Proba escrita (ao final do semestre), o exame tipo test cunha única resposta posible e os erros ou os deixados en branco non contan como negativos. Para aprobar unha nota de 6,5 sobre 10. Corresponderá ao 80% da nota final.
Con respecto aos escenarios 2 e 3, están incluídos en comentarios
Estudo individual 24 h
Elaboración de traballos 5 h
Lecturas recomendadas, actividades de biblioteca ou similares 6 h
Asistencia a charlas, u outras actividades recomendadas 10 h
As regras xerais obrigatorias.
- Os doentes serán tratados baixo a supervisión do profesor de prácticas.
- Ten que tratar o donete con protección adecuada polo alumno, é dicir, bata limpa , máscara e luvas desbotables, aínda é moi recomendable o uso de lentes de protección.
- A práctica debe comezar con puntualidade: unha vez iniciada non se pode poderá incorporar a elas ningun estudante.
- Non se pode facer prácticas que non seguen as regras a esterilización correcta e non en posesión do instrumental.
Tutoriais: Haberá luns e xoves 9-12 horas. Para unha mellor organización e utilización, é aconsellable marcar unha consulta con antelación
De acordo coas Directrices para o desenvolvemento dun ensino presencial seguro para o curso académico 2020-2021, a continuación establécese un plan de continxencia para os escenarios 2 e 3 con criterios para adaptar a metodoloxía e o sistema de avaliación docentes.
ESCENARIO 2
METODOLOXÍA DOCENTE
A docencia expositiva realizarase de xeito telemático virtual, de xeito sincrónico e asíncrono, empregando a plataforma Microsoft Teams e o Campus Virtual da USC. A docencia interactiva (prácticas clínicas e seminarios) farase de xeito presencial (50%) e telematicamente (50%).
As actividades docentes incluirán:
Clases maxistrais síncronas usando Teams
Clases asíncronas a través do Campus Virtual
Seminarios interactivos con Teams
A actividade práctica cos pacientes dividirase presencialmente aos alumnos en dous grupos que participarán alternando, seminarios e práctica cos pacientes, ao longo do curso
As titorías realizaranse preferentemente a través de sistemas telemáticos a través de Teams.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
- Asistencia obrigatoria ao 90% da actividade práctica e ao 80% das clases teóricas para superar a materia.
- Avaliación continua: valorarase a participación e a adquisición de coñecementos, actitudes e destrezas necesarias para a obtención das competencias esperadas ao longo do curso, tanto de xeito presencial como laboral. Corresponderá ao 20% da nota final.
-1 Proba escrita (ao final do semestre), o exame tipo test cunha única resposta posible e os erros ou os deixados en branco non contan como negativos. Para aprobar unha nota de 6,5 sobre 10. Corresponderá ao 80% da nota final. Preferiblemente serán presenciais ou telematicamente a través de Teams e do campus virtual.
ESCENARIO 3
METODOLOXÍA DOCENTE
A docencia expositiva e interactiva realizarase en modo virtual sincrónico e asíncrono mediante a plataforma Microsoft Teams e o Campus Virtual da USC.
As actividades docentes incluirán:
Clases maxistrais síncronas usando Teams
Clases asíncronas a través do Campus Virtual
Seminarios interactivos con Teams
As prácticas clínicas substituiranse pola presentación e discusión de casos clínicos a través de Teams
As titorías realizaranse exclusivamente a través de sistemas telemáticos a través de Teams.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
- Avaliación continua: valorarase a participación e a adquisición de coñecementos, actitudes e destrezas necesarias para a obtención das competencias esperadas ao longo do curso, tanto de xeito presencial como laboral. Corresponderá ao 20% da nota final.
-1 Proba escrita (ao final do semestre), o exame tipo test cunha única resposta posible e os erros ou os deixados en branco non contan como negativos. Para aprobar unha nota de 6,5 sobre 10. Corresponderá ao 80% da nota final. Será electrónicamente a través de Teama e do campus virtual.
Para que se cumpran todos os requisitos dos Escenarios 2 e 3, a USC debe proporcionar a todos os profesores os recursos informáticos necesarios.
Andres Blanco Carrion
Coordinador/a- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- andres.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.10 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.2 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.3 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.4 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.5 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.6 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.7 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.8 |
13:00-15:00 | Grupo /CLI_EEES01 | - | Odontoloxía-Box 1.9 |
20.05.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
20.05.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
15.07.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-Aula 3 |
15.07.2021 09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |