Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
Áreas: Psicoloxía Social
Centro Facultade de Psicoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Acceso a un coñecimiento suficiente dos temas desenvolvidos no programa.
- Comprensión integrada dos distintos procesos de comunicación social.
- Adquisición de capacidades para analizar mensaxes e valorar a eficacia dos mesmos.
- Coñecimento e utilización de intrumentos de investigación sobre comunicación social.
Contidos para as sesións Expositivas:
1. Introdución ao estudio da Psicoloxía Social da comunicación. Marcos e modelos teóricos no estudio da comunicación. Procesos intrapersoais, interpersoais e intergrupais en comunicación. A comunicación informal
2. Persuasión, influencia e comunicación. Modelos duais e persuasión. Principios básicos de influencia. A cor, a forma e os aspectos visuais na publicidade.
3. Medios de comunicación de masas. Os efectos dos medios e a súa reinterpretación. O estabrecemento da axenda (agenda-setting). Priming y framing. Comunicación política.
4. Comunicación e novas tecnoloxías. As Novas Tecnoloxías da Información e a Comunicación. Os novos códigos de comunicación nas TIC. Problemas psicosociais derivados das Novas Tecnoloxías.
Contidos para as sesións Interactivas
1. Publicidade: estereotipos
2. Publicidade: as mensaxes que buscan influir
3. Publicidade: a cor e formas
4. Comunicacón e emocións
5. Novas tecnoloxías
Rodríguez, M. (2020). Apuntes de psicología social de la comunicación. Santiago de Compostela. Campus na Nube
Outros materiais
Cebreiros, J. (2015). Olvida tu lenguaje corporal. Una nueva forma de entender la comunicación. Barcelona. Plataforma Editorial
Cuesta, U. (2000) Psicología Social de la Comunicación. Madrid. Cátedra.
Durán, A. (1987) Psicología de la Publicidad y de la Venta. Barcelona. CEAC.
Durán, M. e Baña, M. (coords.) (2016). Comportamiento social inclusivo. Santiago. Tórculo Comunicación Gráfica.
D'Adamo, O., García-Beaudoux, V. e Freidenberg, F. (2007). Medios de comunicación y opinión pública. Madrid. McGraw-Hill.
Heller, E. (2004). Psicología del color. Barcelona. Editorial Gustavo Gili
Moral, F. e Igartua, J.J. (2005). Psicología Social de la Comunicación. Málaga. Ediciones Aljibe.
Pastor, Y. (2006) (coord.) Psicología Social de la Comunicación. Madrid. Pirámide
Sabucedo, J.M. e Morales. J.F. (2015). Psicología Social. Madrid. Editorial Médica Panamericana
Sabucedo, J.M. e Rodríguez, M. (1997). Medios de comunicación de masas y conducta política. Madrid. Editorial Biblioteca Nueva.
Para situación de semipresecialidade ou de total virtualidade:
Sabucedo, J.M. y Morales, J. F. (2015). Psicología Social. Madrid: Editorial Médica Panamericana (Disponible en su versión electrónica en https://www.medicapanamericana.com/mx/libro/psicologia-social-sabucedo-…)
Utilizaríamos tamén outros recursos accesibles on line
Competencias específicas da titulación ás que contribúe a materia:
CE1 - Demostrar coñecementos e comprensión das funcións, características, contribucións e limitacións dos distintos modelos teóricos da Psicoloxía.
CE5 - Demostrar coñecementos e comprensión dos principios psicosociais que interveñen no comportamento dos individuos e no funcionamento dos grupos e das organizacións.
CE7 - Demostrar coñecementos e comprensión dos distintos métodos de avaliación, diagnóstico e tratamento en diferentes ámbitos aplicados da Psicoloxia -clínico e da saúde, social, educativo.
CE8 - Saber identificar as necesidades e demandas dos destinatarios nos diferentes campos de aplicacion e establecer as metas da actuación psicolóxica.
CE11 Saber seleccionar e administrar técnicas e instrumentos propios e específicos da Psicoloxía
CE13 - Saber transmitirlles aos destinatarios, de forma axeitada e precisa, os resultados da avaliación
CE14 - Saber elaborar informes psicolóxicos en distintos ámbitos de actuación, dirixidos aos destinatarios e a outros profesionais
Competencias Específicas da mateira:
- Adquirir unha visión dos procesos de comunicación de modo integrado, tanto conceptual como aplicadamente
- Coñecer os medios de comunicación de masas e seus efectos sobre persoas e grupos
- Entender e comprender a perspectiva psicosocial da publicidade
- Coñecer e aplicar métodos de análise dos fenómenos comunicativos
- Adquirir un primer nivel de entrenamento en habilidades de comunicación
- PARTE EXPOSITIVA
A parte teórica se desenvolverá a través de clases presenciais utilizando medios audiovisuais. Proporcionarase aos/ás estudantes posteriormente o material necesario para seguir as explicacións de cada tema.
- PARTE INTERACTIVA
A parte práctica desenvolverase na aula e consistirá en diversos exercicios que terán como obxectivo a aplicación dos coñecementos adquiridos na aula
En función da situación sanitaria, a metodoloxía pode sufrir cambios que a permitan adaptar a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver observacións)
O exame final, en data aprobada en Xunta de Facultade, consistirá nunha proba obxectiva. A nota nesta parte da materia suporá o 50% da cualificación final. Para superar a materia é necesario obter nesta parte unha cualificación mínima de 4.
Valorarase ata 3 puntos o informe grupal relativo ás 3 prácticas de publicidade. Terase en conta a aportación de cada estudante a dito informe, tanto asistindo ás sesións como na participación no mesmo.
Das dúas sesións de produción (4ª e 5ª), valorarase tanto a asistencia como os informes individuais que se entreguen, ata un máximo de 2.
Requírese unha aistencia mínima a 4 das 5 sesións interactivas.
En función da situación sanitaria, o sistema de avaliación pode sufrir cambios que a permitan adaptar a escenarios de docencia telemática ou de semipresencialidade (ver observacións)
Cada estudante debe dedicar un total de 112.5 horas, das cuais 37 serán presenciais e 75.5 serán dun traballo máis persoalizado
Plan de continxencia
Dada a incerteza ocasionada pola situación sanitaria actual, parte dos contidos poderán ser traballados de maneira autónoma polo/a estudante, e algúns dos mesmos poderán non ser obxecto de avaliación, o que será debidamente informado a través do Campus Virtual da materia.
No caso de que sexa necesaria a semi-presencialidade ou a virtualidade completa, os contidos teóricos e prácticos impartiranse no mesmo horario asignado en situación de presencialidade, pero a través de Teams.
Igual que presencialmente, farase unha avaliación continua das tarefas propostas nas sesións interactivas e de probas tipo test da parte teórica.
No caso de que as probas obxectivas non se poidan realizar presencialmente, realizaranse de forma telemática a través do campus virtual e nunha situación tipo exame na que o alumnado deberá estar conectado ca súa cámara a través de Teams. Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións dependendo das circunstancias sanitarias.
Mauro Lucio Rodriguez Casal
Coordinador/a- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Social
- Teléfono
- 881813765
- Correo electrónico
- mauro.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Carlos Montes Piñeiro
- Departamento
- Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
- Área
- Psicoloxía Social
- Teléfono
- 881813803
- Correo electrónico
- carlos.montes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
12:10-13:30 | GRUPO A (A-L) | Galego | Aula 10 |
13:40-15:00 | GRUPO B (M-Z) | Galego | Aula 11 |
Mércores | |||
12:10-13:30 | GRUPO A (A-L) | Galego | Aula 10 |
13:40-15:00 | GRUPO B (M-Z) | Galego | Aula 11 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO A (A-L) | Aula 1 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO B (M-Z) | Aula 1 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO A (A-L) | Aula 3 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO B (M-Z) | Aula 3 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO A (A-L) | Aula 5 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO B (M-Z) | Aula 5 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO A (A-L) | Aula 6 |
26.03.2021 16:30-18:30 | GRUPO B (M-Z) | Aula 6 |
18.06.2021 09:30-12:00 | GRUPO A (A-L) | Aula 1 |
18.06.2021 09:30-12:00 | GRUPO B (M-Z) | Aula 1 |
18.06.2021 09:30-12:00 | GRUPO B (M-Z) | Aula 2 |
18.06.2021 09:30-12:00 | GRUPO A (A-L) | Aula 2 |
18.06.2021 09:30-12:00 | GRUPO A (A-L) | Aula 3 |
18.06.2021 09:30-12:00 | GRUPO B (M-Z) | Aula 3 |