Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Tecnoloxía de Alimentos
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A materia Tecnoloxía Alimentaria II: TECNOLOXÍAS ESPECÍFICAS DOS ALIMENTOS DE ORIXEN ANIMAL ten como obxectivo introducilo alumno nos aspectos básicos e aplicados da disciplina. Así, coñecerá a composición e propiedades dos alimentos de orixe animal, así coma os procesos de elaboración, transformación, conservación, envasado, almacenamento, transporte e distribución deste tipo de alimentos.
Contidos
Bloque I. CIENCIA E TECNOLOXÍA DO LEITE E OS SEUS DERIVADOS (8 horas + 2 horas de trabajo individual por tema)
Definicións legais, composición, clasificacións, importancia nutricional, criterios legais, analíticos, sensoriais e sanitarios de calidade, procesos tecnolóxicos de elaboración, conservación e comercialización do leite e produtos lácteos. Problemas específicos do leite e produtos lácteos. Contaminación microbiolóxica.
Tema 1. Tecnoloxía do leite. Definición. Composición: Proteínas, Graxa, Hidratos de Carbono, Sales Minerais e Vitaminas.
Tema 2. Procesos de tratamento do leite na industria.- Introducción.- Recepción e tratamentos previos.- Desnatado, estandarización e hixienización do leite.- Pasterización, esterilización e UHT.- Homoxeneización e envasado.- Tipos de leite producidos na industria: Leche en pó, leites aromatizados e enriquecidos, leite concentrado, leite condensado, leites fermentados.
Tema 3. Tecnoloxía dos productos lácteos. Proceso de elaboración de nata e manteiga.
Tema 4. Tecnoloxía dos produtos lácteos fermentados. Leites sometidos a fermentación ácida. Leites sometidos a fermentación ácido-alcohólica. Iogur e outros leites fermentados. Cultivos iniciadores
Tema 5. Tecnoloxía da fabricación de Queixos: definición; bioquímica; tipos de queixos.
Tema 6. Tecnoloxía da fabricación de xeados.
Tema 7. Aproveitamento dos subprodutos da Industria Láctea: caseinatos, proteínas do lactosoro,…
Bloque II. CIENCIA E TECNOLOXÍA DA CARNE E OS SEUS DERIVADOS (6 horas + 2 horas de trabajo individual por tema).
Definicións legais. Significado da industria cárnica na alimentación. Proceso de maduración da carne, cambios post-mortem. Propiedades tecnolóxicas do músculo. Contaminación microbiolóxica. Produtos e derivados cárnicos: tipos e clasificacións legais (crus, curados, tratados por calor, etc.), procesos xerais de elaboración (picado, mesturado, enchedura, etc.), tratamentos e tecnoloxía dos procesos.
Tema 8. Tecnoloxía da carne. Estructura e propiedades das proteínas da carne. Cambios bioquímicos e biofísicos que acompañan ó rigor mortis. Propiedades da carne. Refrixeración da carne. Almacenamento en refrixeración. Envasado e almacenamento da carne ó vacío e en atmósferas modificadas. Conxelación da carne. Sistemas de conxelación e instalacions industriais. Almacenamento en conxelación. Desconxelación da carne.
Tema 9. Tecnoloxía da elaboración de emulsions cárnicas. Xeles cárnicos e carnes reestruturadas. Factores que condicionan a estabilidade das emulsions. Salazonado e curado da carne. Axentes do curado: nitratos e nitritos. Coadxuvantes do curado. Cultivos iniciadores.
Tema 10. Tecnoloxía de la elaboración de produtos cárnicos crudos curados. Tecnoloxía da elaboración do xamón curado e embutidos crús e madurados. Secado e maduración dos embutidos.
Tema 11. Produtos cárnicos tratados por calor. Elaboración de embutidos escaldados e cocidos. Defectos e alteracions.
Tema 12. Subprodutos das industrias cárnicas. Industrialización das graxas animais. Elaboración de margarinas. Fabricación de xelatina.
Bloque II. CIENCIA E TECNOLOXÍA DO PESCADO E OS SEUS DERIVADOS (6 horas+ 2 horas de trabajo individual por tema)
Definicións legais. Especies de peixes, moluscos, crustáceos e cefalópodos de consumo. Significado da industria na alimentación, datos de produción e consumo. Contaminación microbiolóxica. Microbioloxia na cadea alimentaria. Tecnoloxía do procesado e produción do peixe. Control e principais índices de degradación. Formas de presentación e conservación (refrixerados, conxelados, salgados, afumados, conservas, etc).
Tema 13. Mecanismos de perda de calidade dos productos mariños frescos e refrixerados. Mecanismos bioquímicos, químicos e microbiolóxicos. Métodos de control de calidade bioquímica, microbiolóxica e sensorial en productos marinos.
Tema 14. Procesado a bordo. Refrixeración: mecanismos, efectos e equipos utilizados. Conxelación dos produtos marinos: mecanismos, efectos e equipos utilizados.
Tema 15. Tratamento térmico dos produtos marinos. Esterilización: mecanismos, efectos e equipos utilizados. Conservas. Salazonado e curado de productos marinos: mecanismos, efectos e equipos utilizados. Semiconservas.
Bloque IV. CIENCIA E TECNOLOXÍA DOS OVOS E OS SEUS DERIVADOS (1 hora + 2 horas de trabajo individual por tema)
Definicións legais e importancia na alimentación. Criterios legais, analíticos, sanitarios e nutricionais de calidade. Formas e criterios de comercialización. Ovoprodutos
Tema 16. Tecnoloxía do ovo e os seus derivados. Ovos. Definición, estructura e composición química. Propiedades tecno-funcionais. Proteínas do huevo. Aspectos sanitarios. Criterios e categorías de calidade. Ovoproductos: definición e tipos.
Bloque V. CIENCIA E TECNOLOXÍA DO MEL (1 hora + 2 horas de trabajo individual por tema)
Tema 17. Tecnoloxía do mel: definición; tipos; composición química; alteracions. Composición e estrutura do mel. Industrialización do mel.
DOCENCIA DE PRACTICAS
1. PRÁCTICAS DE LABORATORIO (4.5 h)
As clases prácticas de laboratorio de TECNOLOXÍA ALIMENTARIA II: TECNOLOXÍAS ESPECÍFICAS DOS ALIMENTOS DE ORIXE ANIMAL desenvolvense no laboratorio de Prácticas de Tecnoloxía de Alimentos situada na primeira planta do pavillón IV da Facultade de Veterinaria.
As clases prácticas incluen:
1. Estudo da capacidade de retención de auga da carne.
2. Determinación da eficacia dos tratamentos térmicos sufridos polo leite. Evaluación da actividade peroxidasa e fosfatasa no leite.
3. Determinación da aptitude do leite para os tratamentos industriais. Proba da acidez
2. PRÁCTICAS DE INFORMÁTICA (3 h):
Traballaremos coa busca de material relacionado coa materia, así como coa lexislación. Análise de casos prácticos en análise de alimentos lácteos, cárnicos, peixes, ovo e mel e análise de estándares de calidade para alimentos de orixe animal.
3. VISITA ÁS INDUSTRIAS / CENTROS TECNOLÓXICOS (4.5 h)
Visita á aula de produtos lácteos e tecnoloxías alimentarias (APLTA) ou outras visitas ás industrias alimentarias para a produción de produtos de orixe animal. Antes da visita, proporcionarase material de autoaprendizaxe e preguntas de proba na ferramenta Cuestionario da plataforma Moodle.
Manual de prácticas
Estará a disposición do alumno un manual de prácticas preparado por profesores do Departamento no que se detallan os aspectos teóricos, así como a metodoloxía a seguir para o desenvolvemento de cada práctica.
Temporización das prácticas
A practicas impartense tres días: Mercores, xoves e venres de 9:30 a 13:30 h
Darase relevancia aos materiais de bibliografía ON-LINE (en galego, castelán, inglés ou francés) que se indicarán de antemán para o seu traballo en aprendizaxe autónoma antes das clases e que o documento ou a ligazón serán depositados na sección correspondente en Temas na plataforma Moodle.
BIBLIOGRAFÍA TECNOLOXÍA DA CARNE
Carballo B. (2001) Tecnología de la carne y de los productos cárnicos. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 8489922527.
Du M y McCormick J. (2009) Applied Muscle Biology and Meat Science. CRC Press. ISBN: 9781420092721
Durand P. (2002) Tecnología de los productos de charcutería y salazones. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 9788420009933.
Lawrie, R.A. (1998). Ciencia de la Carne. Ed. Acribia, Zaragoza
Madrid. A. (1999) Aprovechamiento de los subproductos cárnicos. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 8489922136.
Mountney, G. J. y Parkhurst, C. R (2001) Tecnología de productos avícolas. Ed. Acribia, Zaragoza.
Ranken M. D. (2003) Manual de industrias de la carne. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 8489922934.
Richardson, R. I. y Mead, G. C. (2001) Ciencia de la carne de ave. Ed. Acribia, Zaragoza
BIBLIOGRAFÍA TECNOLOXÍA DO PESCADO
Connell, J.J. & Hardy, R. (1987). Avances en Tecnología de los Productos Pesqueros. Ed. Acribia, Zaragoza.
Footitt R. J. y KS Lewis (1999) Enlatado de pescado y carne. Ed. AMV, Madrid.
Hall G. M. (2001) Tecnología del procesado del pescado. Ed. AMV, Madrid.
Hoogenkamp H. W. (2008) Proteínas de soja y fórmulas para productos cárnicos. Ed. AMV, Madrid.
Madrid A. (1999) El pescado y sus productos derivados. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 8489922160.
Ruiter E. A. (1999) El pescado y los productos derivados de la pesca: Composición, propiedades nutritivas y estabilidad. Ed. AMV, Madrid.
BIBLIOGRAFÍA TECNOLOXÍA LACTEOS
Alfa-Laval (1991). Manual de Industrias Lácteas. Ed. AMV, Madrid.
Chamorro MC y M.M. Losada (2002) El análisis sensorial de los quesos. ISBN: 9788484760252
Luquet, F. M. (1991) Leche y productos lácteos. Vaca, oveja y cabra volumen 1: la leche. De la mama a la lechería. ISBN: 9788420006956.
Luquet, F. M. (1993) Leche y productos lácteos. Vaca, oveja y cabra volumen 2: los productos lácteos. Transformación y tecnologías. ISBN: 9788420007410
Madrid Vicente, A (1999) Tecnología quesera. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 84-89922-15-2.
Madrid Vicente A e I. Cenzano del Castillo (2003) Helados: elaboración, análisis y control de calidad. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 84-89922-90-X.
Madrid A (1996) Curso de industrias lácteas. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 84-87440-82-7.
Mahaut, M., Jeantet, R., Brulé, G. (2003) Introducción a la tecnología quesera. Ed. Acribia, Zaragoza. ISBN: 9788420010137
Park, Y.W. y Haenlein, G.F.W (2010) Manual de la leche de los mamíferos no bovinos. Ed. Acribia, Zaragoza.
Ramírez Ortiz. MA (2005) Manual práctico de quesería. (TOMO I). Ed. AMV, Madrid. ISBN: 9788487269189.
Ramírez Ortiz. MA (2006) Manual práctico de quesería. (TOMO II). Ed. AMV, Madrid. ISBN: 9788487269196.
Robinson, R.K. (1987) Microbiología Lactológica (2 Vols.). Ed. Acribia, Zaragoza.
Sahin, S. y Sumnu, S. G. (2009) Propiedades físicas de los alimentos. Ed. Acribia, Zaragoza.
Scott R. (2002) Fabricación de queso. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 9788420009827
Scholz W. (1997) Elaboración de quesos de oveja y de cabra. Ed. AMV, Madrid. ISBN: 9788420008257.
Spreer, E. (199
Competencias xerais:
o GVUSC01. Capacidade de aprendizaxe e adaptación.
o GVUSC02. Capacidade de análise e síntese.
o GVUSC03. Coñecementos xerais sobre o área de traballo.
o GVUSC04. Planificación e xestión do traballo.
o GVUSC05. Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
o GVUSC06. Capacidade de traballar de forma autónoma e en equipo.
o GVUSC07. Habilidade para traballar en un contexto internacional.
o GVUSC08. Liderado, iniciativa e espírito emprendedor.
o GVUSC09. Capacidade de comunicarse en distintos ámbitos.
o GVUSC10. Compromiso ético e asunción de responsabilidades.
Competencias específicas disciplinares (saber)
o CEDVUSC 12. Principios da Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos. Control de Calidade dos alimentos elaborados e Seguridade Alimentaria.
o CEDVUSC 14. Coñecer as Normas e Leis do ámbito veterinario e os regulamentos sobre os animais e o seu comercio.
o CEDVUSC 16. Coñecer as técnicas analíticas básicas e a súa interpretación
Competencias Específicas profesionais (saber facer, competencias a día 1, day one skills)
o D1VUSC 03. Realizar técnicas analíticas básicas e interpretar resultados clínicos, biolóxicos e químicos.
o D1VUSC 15. Asesoramento e xestión, técnica e económica, de empresas de ámbito veterinario nun contexto de sustentabilidade.
Competencias Específicas Académicas (querer facer), aplicables a todos os perfís
o CEAVUSC 01. Analizar, sintetizar, resolver problemas e tomar decisións nos ámbitos profesionais do veterinario.
o CEAVUSC 02. Manter un comportamento ético no exercicio das súas responsabilidades ante a profesión veterinaria e a sociedade.
o CEAVUSC 03. Divulgar a información obtida durante o exercicio profesional do veterinario de forma fluída, oral e escrita, con outros colegas, autoridades e a sociedade en xeral
o CEAVUSC 04. Buscar e xestionar a información relacionada coa actividade do veterinario.
o CEAVUSC 05. Coñecer e aplicar o método científico na práctica profesional incluíndo a medicina baseada na evidencia.
o CEAVUSC 06. Saber buscar asesoramento e axuda profesionais.
• CEAVUSC 07. Ter coñecementos básicos dunha lingua estranxeira, especialmente en aspectos técnicos relacionados coas Ciencias Veterinarias.
o CEAVUSC 08. Ser consciente da necesidade de manter actualizados os coñecementos, habilidades e actitudes das competencias profesionais mediante un proceso de formación permanente.
Competencias transversais
Ademais dos coñecementos e habilidades xa referidos, a formación do grao en Veterinaria deberá promover e potenciar competencias transversais, tales como:
- CTVUSC 01 Capacidade para o razoamento e a argumentación.
- CTVUSC 02 Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada por diversos medios, como información bibliográfica e Internet, e analizala dunha forma crítica.
- CTVUSC 03 Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
- CTVUSC 05 Habilidade no manexo das TICs.
- CTVUSC 06 Utilización de información en lingua estranxeira.
- CTVUSC 07 Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Clases maxistrais 23 h
Prácticas de laboratorio 9 h
Práctica informática 3 h
Seminarios 9 h
Titorías en grupos reducidos ou individualizadas 1 h
Horas totais de traballo na aula 45 h
- Docencia expositiva. As clases teóricas impartiranse en dúas horas semanais ao longo do curso. Combinarase a aprendizaxe autónoma na que os alumnos traballarán fóra da clase parte dos contidos da materia con material de autoaprendizaxe e guías de traballo autónomo, e a aprendizaxe dirixida combinará clases teóricas expositivas e clases teóricas participativas nas que Trabállase material de autoaprendizaxe. Seguirase a metodoloxía de aula flipped ou flipped. Polo menos cunha semana antes da clase, o material da clase cargarase en pdf, vídeos, cuestionarios e outros materiais que poidan estar noutros idiomas, así como cuestionarios e preguntas a través da plataforma Moodle, creando grupos de traballo. A aprendizaxe autónoma será de traballo cooperativo en pequenos grupos de estudantes que traballarán dentro do seu grupo no Foro, en Wiki e noutras ferramentas da plataforma Moodle. As distintas actividades avaliaranse continuamente facendo unha puntuación na ferramenta da plataforma Moodle. Fomentarase a participación nas ferramentas da plataforma Moodle necesarias para unha mellor comprensión do tema: Foro, Glosario, Wiki, Cuestionario e outros.
• Interactivas de seminarios en grupos reducidos e supervisado polo profesor
- Docencia interactiva de prácticas de laboratorio + prácticas informática + visita ao Centro Tecnolóxico: farase en pequenos grupos (20 alumnos), empregando as guías ou manuais que se facilitaron, así como calquera bibliografía que se considere oportuna. Na práctica informática, o alumno pode recorrer ao libro de prácticas, así como ao material recomendado e á consulta da información dispoñible a través de páxinas web relacionadas cos contidos da materia e normativas que, debido á alta velocidade de reposición que teñen deben buscarse mediante o uso de motores de busca.
- Docencia interactiva de Seminarios: realizaranse revisións e presentacións de aspectos aplicados relacionados coa tecnoloxía de alimentos de orixe animal.
- Titorías individualizadas e en grupo: 1 hora de clase obrigatoria. Ademais, dúas horas á semana dispoñibles para o estudante a través de: (i) as ferramentas: correo electrónico, equipos, Moodle ou WhatsApp para resolver calquera dúbida relacionada co tema e permitir que o alumno poida avanzar coa traballar ou estudar sen necesidade de viaxar; (ii) en persoa que o solicite previamente para acordar o momento máis conveniente tanto para o estudante como para o profesor e que se celebrarán na oficina do profesor na Área de Tecnoloxía dos Alimentos, Facultade de Veterinaria, Salón IV. 1º andar. O titor debe empregar as titorías para aclarar dúbidas específicas que xurdan durante o desenvolvemento das sesións teóricas, así como para resolver dificultades relacionadas coa preparación dos traballos.
PLAN DE CONTINXENCIA - METODOLOXÍA
Plan de continxencia para actividades de ensino remoto Expositivos:
Realizaríanse de xeito sincrónico / asincrónico e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferiblemente os Equipos de Campus Virtual e Ms.
Plan de continxencia para actividades de ensino remoto no laboratorio:
Debido á natureza e contido deste tema, así como á metodoloxía empregada, considéranse tres escenarios para traballos de laboratorio, segundo as recomendacións das autoridades competentes no momento de levalo a cabo:
Escenarios 1 e 2: realizaranse prácticas con pequenos grupos. Polo tanto, os grupos duplicaranse e o tempo empregado no laboratorio reducirase á metade. Para ensinar toda a materia á metade do tempo, as instrucións para as sesións prácticas daranse a través de vídeos explicativos gravados polo profesor.
Escenario 3: as prácticas de laboratorio non serán posibles, pero os alumnos recibirán un guión sobre elas e algúns vídeos explicativos gravados polo profesor.
Para a realización das tutorías, así como para manter unha comunicación direta tanto entre os propios estudiantes como entre eles e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams o ben mediante correo electrónico.
Descripción do procedemiento para a avaliación en convocatoria ordinaria:
- Avaliación das clases expositivas + avaliación continua (80%): as avaliacións das clases expositivas (asistencia e aprendizaxe autónoma previa (material de clase + legislación + diagramas de flujo devídeos de procesos, exercicios, probas de autoaprendizaxe correspondentes ás clases expositivas) faranse en función das puntuacións obtidas polo alumno. en Foros, Glosario, Wiki, Cuestionario e outras ferramentas da plataforma Moodle, cunha vintena de debates de traballo na avaliación continua e entrega da folla de avaliación dos compañeiros que mediarán coas notas do profesor (xa que aparece como unha opción de cualificación na plataforma Moodle e nota dos exames a través da ferramenta de cuestionario da plataforma Moodle, e para facer probas de tipo durante todo o curso ata o 80%. Só se avaliarán os traballos entregados na aula virtual. Non se aceptarán as entregas por correo electrónico.
Polo tanto, as avaliacións das clases expositivas (asistencia e aprendizaxe autónoma previa, exercicios, probas correspondentes ás clases expositivas) faranse sobre a base de: (i) avaliación continua (50% da nota) mediante as puntuacións obtidas polo estudante en foros, glosario, wiki, cuestionario e outras ferramentas da plataforma Moodle, cunha vintena de debates de traballo na avaliación continua e entrega da folla de avaliación dos compañeiros que farán media coas notas do profesor (tal como aparece na opción de cualificación na plataforma Moodle; (ii) dúas probas tipo test ao longo do curso (50% da nota) a través da ferramenta de cuestionario da plataforma Moodle de xeito síncrono con límite de tempo.
Competencias avaliadas: CEDVUSC 12. CEDVUSC 14. CEDVUSC 16. D1VUSC 03. D1VUSC 15.
A nota final será a suma de todas as avaliacións (avaliación continua + test) das clases expositivas ata o 80%. A superación dos exames tipo test ten o carácter de eliminación da materia se se supera a puntuación requirida e se a avaliación continua foi superada.
No caso de que algún alumno non obtivera a nota necesaria para aprobar segundo a avaliación continua, realizarase un exame final na data indicada no calendario a través da ferramenta de cuestionario da plataforma Moodle (presencial ou non) que o 80% da nota.
- Avaliación de prácticas. A asistencia e obligatoria. Valorarase a participación e realización correcta das prácticas. O alumno realizará un traballo / exame que constituirá o 10% da nota final. O alumno deberá obter unha puntuación superior ó 45% da máxima nota posible neste traballo / exame para que dita puntuación sexa tida en conta na calificación final da asignatura. Competencias avaliadas: D1VUSC 03.
- Avaliación de seminarios. A asistencia e obligatoria. Valorarase a participación e a realización dunha proba que constituirá un 10% da calificación final. Valorarase a asistencia, participación e actitude nas clases. Competencias avaliadas: D1VUSC 15.
No caso dos exámenes extraordinarios, gardaranse as puntuacións obtidas en Interactivas de Seminarios e prácticas excepto o 80% da calificación que corresponde ó exame. Non se gardará ningunha puntuación dun curso académico para os seguintes.
PLAN DE CONTINXENCIA
SISTEMA DE EVALUACIÓN
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de evaluación do rendimento académico dos estudantes e da revisión das calificacións”.
O sistema de evaluación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empleada (presencial ou virtual), ca única diferencia de que as actividades de evaluación realizaranse, según establezcan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
- De acordo coa memoria do Grao, trátase de 45 horas de traballo presencial distribuídas en: 23 horas maxistrais, 9 horas de laboratorio, 3 prácticas informáticas, 9 horas de seminario e 1 hora de titorías en grupo pequeno.
- 67,5 Horas non presenciais que incluen: estudio individual (40), elaboración de traballos (15), revisiones bibliográficas (3), resolución de casos (7,5), exame (2).
Polo tanto TIEMPO DE ESTUDIO Y TRABAJO PERSONAL segundo a memoria do título:
4,5 créditos ECTS x 25 horas / crédito = 112,5 horas, das cales 67,5 corresponden ao traballo persoal do estudante
Clases maxistrais: 23 temas x 2 horas de traballo individual por tema = 46 horas (lectura e preparación de temas + realización de exercicios)
Interactivo: Preparación do traballo do curso + Traballo na aula virtual = 19,5 horas
Avaliación: realización de exercicios + Preparación de probas de avaliación = 2 horas
O alumno debe ter en conta que os seus estudos están encadrados dentro do Bloque de Hixiene e Tecnoloxía dos Alimentos, no que como Veterinario terán numerosas competencias polo que se requirirá pola súa banda a adquisición as competencias que se indican na Memoria do Grao. Por outra banda, cabe destacar que, como integrantes do Area das ciencias da saúde, será obrigación súa, compartida con outros profesionais, velar pola saúde integral dos consumidores e da comunidade polo a adquisición das devanditas competencias é imprescindible. Por iso, tanto os coñecementos nas clases expositivas, como en prácticas, avaliación continua, Seminarios, visitas á Aula de Produtos lácteos formarán parte da avaliación.
-Participar de maneira activa, construtiva e respectuosa nas clases teóricas, prácticas, seminarios e visitas.
-Preparar e complementar os contidos que se están traballando no tema coa bibliografía básica e complementaria recomendada.
-Desenvolvemento de hábitos de procura autónoma de información científica.
-Para aproveitar os recursos dispoñibles para o alumno, da biblioteca universitaria.
-Siga os titoriais / recomendacións do profesor e aclare calquera dúbida que xurda no proceso de aprendizaxe.
A materia impártese nos dous idiomas oficiais da comunidade autónoma. necesitanse coñecementos de ingles.
Dada a actual situación derivada da CRISE DO COVID-19, contemplanse escenarios docentes alterativos, ao arriba indicado. De xeito xenérico:
Escenario 2.
Docencia expositiva: impartirase totalmente por Teams (modalidade síncrona).
Docencia interactiva: prácticas de laboratorio e seminarios (presenciais). Prácticas de ordenador a través do Campus Virtual (modalidade síncrona)
Tutorías vía telemática (Teams) e Foro Campus Virtual.
Escenario 3.
Docencia expositiva: impartirase totalmente por Teams (modalidade síncrona).
Docencia interactiva: a través de Teams e Campus Virtual (modalidade síncrona)
Tutorías vía telemática (Teams) e Foro Campus Virtual.
Olga Diaz Rubio
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Correo electrónico
- olga.diaz.rubio [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jorge Barros Velázquez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Correo electrónico
- jorge.barros [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mª Ángeles Romero Rodríguez
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Correo electrónico
- angeles.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Del Pilar Calo Mata
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Teléfono
- 982822424
- Correo electrónico
- p.calo.mata [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
María Nerea Fernández Canto
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Correo electrónico
- marianerea.fernandez.canto [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Venres | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Espello |
04.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
04.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
04.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
04.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 1 |
04.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 3 |
28.06.2021 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Informática 3 |