Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Organización de Empresas
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Diferenciar, describir e aplicar técnicas, así como tomar decisións no ámbito organizativo e da xestión de recursos humanos.
- Analizar e describir a función do Departamento de Recursos Humanos.
- Desenvolver e practicar unha metodoloxía para propiciar a implicación do persoal no proxecto empresarial.
- Analizar as novas tendencias predominantes na xestión de recursos humanos.
- Coñecer e comprender os principios e conceptos implicados na xestión do capital humano das organizacións.
- Coñecer e dominar os conceptos e ferramentas necesarias para favorecer a aceptación e implicación dos recursos humanos nos cambios estratéxicos.
- Identificar e coñecer os comportamentos e relacións que se producen en, e entre, os procesos de xestión do persoal das organizacións: procesos básicos, de afectación de equipos, de desenvolvemento de capital humano, avaliación e valoración, e procesos de desafectación.
- Dominar os conceptos e a terminoloxía propia dos procesos de xestión.
Preténdese que o alumnado adquira unha noción básica do contido e funcionamento do departamento de RRHH, noción que será ampliada e completada por disciplinas e materias posteriores.
Contidos
A disciplina centra a atención na Dirección e Xestión de Recursos Humanos e a problemática específica de Xestión de Persoas, ofrecendo unha visión global da función e un estudo pormenorizado de cada unha das actividades que leva consigo. Iso implica un desenvolvemento dos seguintes temas:
TEMA 1: INTRODUCIÓN Á DIRECCIÓN DE PERSOAS.
TEMA 2: TENDENCIAS ACTUAIS NA XESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS.
TEMA 3: PROCESOS BÁSICOS: Planificación de Equipos. Análise e Deseño de Postos.
TEMA 4: PROCESOS DE AFECTACIÓN DE EQUIPOS. Recrutamento e selección.
TEMA 5: PROCESOS DE DESENVOLVEMENTO. Formación e Desenvolvemento de carreiras.
TEMA 6: PROCESOS DE AVALIACIÓN. Avaliación do Rendemento e Retribución.
TEMA 7: PROCESOS DE DESAFECTACIÓN. Xubilación e Despedimento
Bibliografía básica:
DE LA CALLE DURÁN, M.C. y ORTIZ DE URBINA CRIADO, M. (2018), “Fundamentos de Recursos Humanos”, Pearson Educación: Madrid.
VILA VÁZQUEZ, G.; BASTIDA DOMÍNGUEZ, M.; CASTRO CASAL, C. (2020), “Introdución a Dirección de Recursos Humanos”, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade de Santiago de Compostela: Santiago de Compostela.
Bibliografía recomendada:
ALBIZU GALLASTEGUI, E. y LANDETA RODRÍGUEZ, J. (2013): “Dirección Estratégica de los Recursos Humanos”, Pirámide:, Madrid.
BARRANCO, F.J. (1993) “La Planificación Estratégica de Recursos Humanos del Marketing Interno a la Planificación”, Pirámide.
BASSEYRE DES HORTS, C.H.(1989) “Gestión Estratégica de los Recursos Humanos Ed. Deusto..
BONACHE, J. y CABRERA, A. (2008) “Dirección Estratégica de Personas”, Prentice Hall.
CHIAVENTATO, J. Y NAGARE CÁZARES G. (2017): “Administración de recursos humanos: el capital humano de las organizaciones.” McGran-Hill: México.
DE LA CALLE DURÁN, M.C. y ORTIZ DE URBINA CRIADO, M. (2018), “Fundamentos de Recursos Humanos”, Pearson Educación: Madrid.
DOLAN, S.L.; VALLE CABRERA, R.; JACKSON, S.E. y SCHULER, R.S. (2003) “La Gestión de los Recursos Humanos”, McGraw hill.
GÓMEZ-MEJÍA, L. R. (2016): “Dirección de recursos humanos”. Pearson: Madrid.
RIMSKY, T.M. (2005) “Administración de la remuneración total”, McGraw Hill.
SULLIVAN, P.H. (2005) “Rentabilizar el capital intelectual. Técnicas para optimizar el valor de la innovación”, Paidos.
VALLE, R. (1999) “La Gestión de los Recursos Humanos”, McGraw Hill.
Contribución a competencias específicas titulación:
- Diferenciar, describir e aplicar técnicas, así como tomar decisións no ámbito organizativo e da xestión de recursos humanos.
- Planificar, organizar e tomar decisións no desenvolvemento de actividades e procesos diversos.
Competencias específicas da materia:
- Valoración da relevancia da función de dirección de recursos humanos.
- Identificación de actividades de xestión de recursos humanos.
- Coñecemento e dominio de terminoloxía propia da xestión de persoas.
- Coñecemento e valoración da interacción de políticas e prácticas de xestión dos diferentes procesos de RRHH.
- Desenvolvemento de habilidades relacionadas co desempeño das actividades propias da xestión de recursos humanos.
- Avaliación do impacto parcial de determinadas políticas de xestión en función do xénero.
- Introdución da transversalidade e perspectiva de xénero na materia.
As sesións dedicadas ás clases expositivas servirán para presentar os contidos básicos dos temas que compoñen o programa, facendo fincapé nos aspectos especialmente relevantes e as relacións entre eles.
Nas sesións interactivas trátase de que os alumnos apliquen os conceptos teóricos expostos nas sesións expositivas. Estas sesións terán como obxectivo resolver e debater casos e exercicios prácticos, notas de prensa e vídeos educativos para mellorar a capacidade dos alumnos para recoñecer e definir os problemas aos que se enfrontan as empresas no campo da xestión de recursos humanos, e poder tomar as decisións máis axeitadas, ao tempo que facilita a interacción entre estudantes. Ademais, os estudantes deben preparar un traballo en grupo sobre un tema e presentalo oralmente. Con todo isto preténdese estimular o traballo cooperativo e desenvolver habilidades de argumentación e comunicación.
En función do escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias, as sesións realizaranse do seguinte xeito:
- Escenario 1: Presencial.
- Escenario 2: Presencial/ virtual segundo as pautas establecidas por cada centro.
- Escenario 3: Virtual a través de plataformas institucionais (Teams e campus virtual).
As sesións terán lugar no horario publicado polo centro.
Para a entrega de actividades, habilitarase unha tarefa na aula virtual coa data e hora de entrega.
Os profesores de cada grupo vixiarán a asistencia e participación dos estudantes nas sesións, de xeito presencial ou en liña.
Nas titorías, os profesores guiarán aos estudantes e axudarán a resolver as dúbidas e problemas cos que se enfrontan os alumnos no proceso de aprendizaxe. En función do escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias, as titorías realizaranse do seguinte xeito:
- Escenario 1: Presencial e / ou virtual (síncrono a través de Teams ou asíncrono a través do campus virtual e / ou correo electrónico).
- Escenario 2 e escenario 3: Virtual, combinado sincrónico (individual ou grupo a través de Teams) e asíncrono (campus virtual ou correo electrónico).
As titorías terán lugar no horario publicado polo profesorado.
A avaliación continua recollerá a nota derivada de todas as actividades realizadas polos estudantes (participación activa na análise de casos, debate e comentario de lecturas, artigos ou novas na prensa, presentación e exposición de traballos, etc.), así como os cuestionarios de repaso. A avaliación continúa supón o 50% da nota que se distribúe do seguinte xeito:
Bloque 1: equivale ao 30% da nota e ten en conta as tarefas entregadas e a participación nas actividades e cuestións propostas tanto nas clases interactivas como expositivas (20% da nota), así como o traballo final da materia (10% da nota). Para presentar e defender o traballo final, é necesaria unha asistencia mínima do 80% as sesións interactivas da materia (presencial ou virtual dependendo do escenario).
* Os estudantes que cursaron esta materia e non a superasen no curso inmediatamente anterior poden solicitar conservar a súa nota do bloque 1, a través dos mecanismos explicados na presentación da materia que tamén se comunicarán a través do campus virtual.
Bloque 2: Dous cuestionarios de repaso equivalentes ao 20% da nota. En cada cuestionario pódese obter unha puntuación entre 0 e 1 punto.
O exame final (obrigatorio) suporá o 50% restante da nota. Dependendo do escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias, a proba final será:
- Escenario 1: Proba final presencial.
- Escenario 2 e 3: Proba final presencial ou telemática.
Para que se sume a nota da avaliación continua (bloque 1 e bloque 2) a do exame final, os alumnos deberán obter un mínimo de 2 sobre 5 nesta proba final. A nota resultante debe ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para superar a materia.
Este sistema de avaliación aplicarase tanto na primeira oportunidade como na oportunidade de recuperación. Así mesmo, tamén se aplicará aos estudantes repetidores, coa excepción de que estes poden manter a súa nota do bloque 1 se así o solicitan en tempo e forma.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión das cualificacións.
Os estudantes aos que se lles conceda unha exención de asistencia a clase (seguindo a instrución nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a renuncia á asistencia a clase en determinadas circunstancias), serán avaliados cun exame final específico que suporá o 100% de a nota. Este exame será presencial no escenario 1 e presencial ou telemático nos escenarios 2 e 3.
A materia é de 6 créditos e cada crédito equivale a 25 horas.
As horas de traballo distribúense do seguinte modo:
.- Presenciais (inclúen as horas de docencia expositiva, docencia interactiva, titorías e avaliación): 60 horas.
.- Traballo persoal do alumnado: 90 horas. A distribución do traballo persoal do alumnado distribúese como sigue:
- Estudo autónomo individual ou en grupo: 45 horas.
- Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 20 horas.
- Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 15 horas.
- Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 10 horas.
Non se requiren coñecementos previos para estudar esta materia.
Para maximizar a aprendizaxe, é conveniente que os estudantes realicen todas as actividades propostas polo profesorado, asistan regularmente ás sesións expositivas e interactivas (presenciais ou virtuais, segundo o escenario determinado pola evolución das condicións sanitarias), e empreguen as titorías (tanto presenciais como virtuais).
Plan de continxencia
Segundo se recolle na programación, a metodoloxía de ensino modificarase segundo os escenarios determinados pola evolución das condicións sanitarias, de tal xeito que no escenario 2, as sesións expositivas / interactivas realizaranse segundo as pautas do centro. No Escenario 3, todas as sesións serán virtuais (combinando sincrónicas e asíncronas).
A proba final será presencial ou telemática de acordo coas directrices que estableza o Decanato ou a Reitoría e as medidas sanitarias establecidas nese momento no escenario 2.
Guadalupe Vila Vazquez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Correo electrónico
- guadalupe.vila [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Analia Lopez Carballeira
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Correo electrónico
- analia.lopez.carballeira [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
18.01.2021 17:00-20:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 3 |
18.01.2021 17:00-20:00 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 3 |
18.01.2021 17:00-20:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 5 |
18.01.2021 17:00-20:00 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 5 |
18.01.2021 17:00-20:00 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 6 |
18.01.2021 17:00-20:00 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 6 |
02.07.2021 09:30-12:30 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 3 |
02.07.2021 09:30-12:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 3 |
02.07.2021 09:30-12:30 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 5 |
02.07.2021 09:30-12:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 5 |
02.07.2021 09:30-12:30 | Grupo A - horario de mañá (M-Z) | Aula 6 |
02.07.2021 09:30-12:30 | Grupo B - horario de tarde (A-L) | Aula 6 |