Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Fisioloxía
Áreas: Fisioloxía
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
- Identificar as principais técnicas existentes para a modificación xenética e as súas aplicacións prácticas.
- Distinguir enfoques existentes para o fenotipado animal.
- Enumerar os principios éticos e a lexislación vixente en relación coa manipulación xenética e a experimentación animal.
- Comprender a importancia de empregar modelos animais modificados xenéticamente para responder a un problema biomédico e/ou biotecnolóxico específico.
- Introdución ao uso de animais modificados xeneticamente (AMG). Tipos AMG.
- Aspectos éticos específicos do uso de AMG.
- Ratos xeneticamente modificados (RMG). Ratos transxénicos. Xeración de ratos transxénicos por microinxección de ADN en núcleos ovocitos fertilizados. Outros métodos para xerar ratos transxénicos (infección viral, manipulación de células ES). Ratos knock-out. Xeración de ratos knock-out por agregación ou microinxección de células ES. Modelos condicionais. Outros tipos de RMG. Ratones knock-in. Uso da tecnoloxía RNAi na xeración de RMG: ratos knock-down. Técnicas de construción xenómica.
- Illamento do xene de interese Uso dos recursos bioinformáticos dispoñibles necesarios para o estudo antes do deseño do vector empregado para xerar o RMG. Obtención e subclinación da secuencia de interese. Construción vectorial. Deseño e xeración dos vectores necesarios para a obtención de animais transxénicos e modelos knock-out, knock-in e condicional. Xeración RMG. Produción de ADN de alta calidade que permite a súa posterior microinxección en pronucleos de ovocitos fecundados e para a súa modificación xenética mediante recombinación homóloga de células ES. Xenotipado de animais. Xenotipado por análise de ADN: Southern Blot ou PCR.
- Mantemento das colonias de RMG. Instalacións, equipamentos, coidado e xestión. Requisitos específicos do estado sanitario. Impacto do uso de RMGs no deseño experimental.
- Caracterización fenotípica de modelos animais. Enfoques para a análise fenotípica. Efectos prenatales e postnatales. Influencia do fondo xenético sobre o fenotipo. Técnicas e exemplos de fenotipado de sistemas.
Seminarios
- Resolución de problemas e preguntas.
Bibliografía básica:
Kaufman,M.H. & Bard,J.B.L. The Anatomical Basic of Mouse Development: Academic Press; 1999.
Papaioannou VE, Behringer RR. Mouse Phenotypes. A handbook of mutation analysis: CSHL Press; 2005.
Popesko P, Rajtova V, Horák J. A colour Atlas of anatomia of small laboratory animals. Vol. 2: Ed. Saunders; 2002.
Holland, EC. Mouse Models of Human Cancer. 1ª Ed: Wiley-VCH Verlag GmbH & Co. KGaA; 2004.
Behringer R, Gertsenstein M , Nagy K, Nagy A. Manipulating the Mouse Embryo: A Laboratory Manual, 4ª ed: CSHL Press; 2014.
Bibliografía complementaria:
Nature Biotechnology
Trends in Biotechnology
Current Opinion in Biotechnology
Transgenic Research
Animal Reproduction Science
Recursos web:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/
http://emice.nci.nih.gov/emice/
http://www.eumorphia.org
http://www.bugalicia.org
http://busc.usc.es
https://secal.es/wp-content/uploads/2014/10/00-GENETICA-indice.pdf.pdf
Outros materiais de apoio:
Material que o profesorado facilite aos alumnos/as a través da plataforma CampusVirtual
http://www.usc.es/campusvirtual/
Competencias Básicas e Xerais:
- Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da biotecnoloxía.
- Aplicar os coñecementos teórico-prácticos adquiridos no enfoque de problemas e na busca de solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
- Saber obter e interpretar información e resultados relevantes e extraer conclusións sobre cuestións relacionadas coa biotecnoloxía.
- Ser capaz de transmitir información por escrito e oralmente e discutir ideas, problemas e solucións relacionadas coa biotecnoloxía, ante un público xeral ou especializado.
- Estudar e aprender de forma autónoma, coa organización do tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en Biotecnoloxía e adquirir a capacidade de traballar en equipo.
- Que os estudantes demostraron posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da educación secundaria xeral e que normalmente se atopa nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implicar coñecemento dende a vangarda do seu campo de estudo
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúan as competencias que normalmente se demostran mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
- Que os estudantes teñan a capacidade de recoller e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para formular xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas sociais, científicos ou éticos relevantes. - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas. e solucións tanto para un público especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvan as habilidades de aprendizaxe necesarias para realizar estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias transversais:
- Pensar de xeito integrado e abordar problemas desde diferentes perspectivas.
- Buscar, procesar, analizar e sintetizar información de varias fontes.
- Organiza e planifica o teu traballo.
- Interpretar resultados experimentais e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
- Manter un compromiso ético.
- Traballo en equipo.
- Razoamento crítico
- Adaptación a novas situacións (resiliencia).
- Iniciativa e espírito emprendedor
Competencias específicas:
- Coñecer e saber aplicar técnicas instrumentais e protocolos de traballo nun laboratorio, aplicando a normativa e as técnicas relacionadas coa seguridade e hixiene, a xestión de residuos e a calidade.
- Coñecer as bases e técnicas moleculares para a manipulación da información xénica en microorganismos, animais e plantas e saber aplicar estas técnicas nos diferentes campos biotecnolóxicos.
Clases maxistrais, nas que o profesor explicará os conceptos da materia co apoio de medios audiovisuais e informáticos; Pode ter diferentes formatos (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, pautas xerais para a materia), promovendo a participación dos estudantes.
Seminarios en pequenos grupos, nos que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, realízanse exercicios, problemas, simulacións de casos, etc. É necesaria a participación activa dos estudantes.
Titorías (individuais ou en grupo) para aclarar dúbidas, proporcionar información ou orientar aos estudantes, así como para coñecer o progreso na adquisición de habilidades.
No desenvolvemento da metodoloxía da ensinanza utilizaránse medios telemáticos tanto síncronos como asíncronos co fin de contemplar a posibilidade de implementación dos tres posibles escenarios: normalidade adaptada, distanciamento e peche das instalacións.
Avaliación continua: A avaliación continua realizarase mediante probas orais e/ou escritas, traballos enviados e/ou presentados, participación do alumno na aula e titorías. (Ponderación 50%)
Exame final: incluirá todos os contidos impartidos na materia (Ponderación 50%)
No Sistema de avaliación da aprendizaxe utilizaránse medios telemáticos tanto síncronos como asíncronos co fin de contemplar a posibilidade de implementación dos tres posibles escenarios: normalidade adaptada, distanciamento e peche das instalacións.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Clases expositivas: Horas 27 / Presencialidade 100%
Seminario de clases interactivas: Horas 21 / Presencialidade 100%
Titoría en grupo: 2 horas / Presencialidade 100%
Titorías individualizadas: 1 hora / Presencia do 100%
Exame e revisión: 3 horas / Presencialidade 100%
Traballo persoal: 96 horas / Presencialidade 0%
Coñecementos previos en xenética, bioloxía celular, animal e molecular.
Os tres idiomas oficiais do curso son o galego, o castelán e o inglés. Déixase a potestade do profesor o uso indistinto de calquera deles.
Plan de continxencia:
Tanto na Metodoloxía de ensinanza como no Sistema de avaliación da aprendizaxe utilizaránse medios telemáticos tanto síncronos como asíncronos co fin de contemplar a posibilidade de implementación dos tres posibles escenarios: normalidade adaptada, distanciamento e peche das instalacións.
Clara Alvarez Villamarin
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881815452
- Correo electrónico
- clara.alvarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Victor Manuel Arce Vazquez
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881812291
- Correo electrónico
- victor.arce [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jose Antonio Costoya Puente
Coordinador/a- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881815449
- Correo electrónico
- josea.costoya [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Anxo Vidal Figueroa
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881815417
- Correo electrónico
- anxo.vidal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Miguel Antonio Lopez Perez
- Departamento
- Fisioloxía
- Área
- Fisioloxía
- Teléfono
- 881815420
- Correo electrónico
- m.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula virtual |
Martes | |||
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula virtual |
19.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
19.05.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |
09.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
09.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |