Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Bioquímica e Bioloxía Molecular, Química Orgánica
Áreas: Bioquímica e Bioloxía Molecular, Química Orgánica
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
• Enumerar as estratexias e métodos máis comúns en enxeñería de proteínas.
• Identificar as aplicacións prácticas da enxeñería de proteínas en biotecnoloxía.
• Distinguir os métodos de representar as estruturas de biomoléculas e saber utilizar o software para a súa análise.
• Identificar os factores que inflúen no plegamiento de proteínas.
Clases Expositivas
• Introdución. Aplicacións da enxeñería de proteínas: industria alimentaria, deterxentes, aplicacións ambientais, aplicacións médicas, biopolímeros, aplicacións nanobiotecnológicas.
• Plegamiento de proteínas: Termodinámica e cinética de plegamiento. Pregamiento in vivo.
• Métodos de determinación de proteínas. Bases de datos estruturais e software para representación de estruturas de biomoléculas.
• Deseño e síntese de proteínas de novo: Métodos racionais, incorporación de aminoácidos non naturais, ensamblaxe de estruturas terciarias a partir de elementos de estrutura secundaria, etc. Bioconxugación.
• Casos representativos de proteínas modificadas. Proteasas resistentes á oxidación, Insulinas, TPA, GFPs, FDH, etc.
Seminarios
• Análises de casos reais en deseño de péptidos e proteínas con diversas aplicacións.
Aula de informática
• Representación e estudo de estruturas de biomoléculas. Uso do programa UCSF Chimera e/ou PyMol. Uso de bases de datos estruturais (PDB); Servidores de modelización (Rosie).
Titorías de grupo
• Reforzo dos contidos da materia a través de presentacións ou discusión de temas relacionados coa materia no contexto da biotecnoloxía.
• V. Köhler (Ed.) Protein Design, Metods and Applications in Methods in Molecular Biology, 2014 Humana Press.
• K. J. Jensen (Ed.). Peptide and Protein Design for Biopharmaceutical Applications, 2009 John Wiley & Sons.
• E Buxbaum, Fundamentals of Protein Structure and Function, 2007 Springer.
• C. Köhrer, U. L. RajBhandary (Eds.). Protein Engineering in Nucleic Acids and Molecular Biology series no. 22, 2009, Springer.
• P. Kaumaya, Protein Engineering, 2012, InTech.
Básicas e Xenerais
CG1 - Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Biotecnoloxía.
CG2 - Aplicar os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos na formulación de problemas e a procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
CG3 - Saber obter e interpretar información e resultados relevantes e obter conclusións en temas relacionados coa Biotecnoloxía.
CG4 - Ser capaces de transmitir información tanto por escrito como de forma oral e de debater ideas, problemas e solucións relativos á Biotecnoloxía, #ante un público xeral ou especializado.
CG5 - Estudar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en Biotecnoloxía e adquirir capacidade para traballar en equipo.
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Transversais
CT1 - Pensar de forma integrada e abordar os problemas desde diferentes perspectivas.
CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de diversas fontes.
CT3 - Organizar e planificar o seu traballo.
CT4 - Interpretar resultados experimentais e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
CT7 - Manter un compromiso ético.
CT6 - Razoar críticamente.
Específicas
CE2 - Comprender e saber aplicar vos principios físico-químicos dos procesos biolóxicos con aplicación en Biotecnoloxía, así como as principais ferramentas utilizadas para investigalos.
CE3 - Coñecer e saber aplicar as técnicas instrumentais e os protocolos de traballo nun laboratorio, aplicando as normativas e técnicas relacionadas con seguridade e hixiene, xestión de residuos e calidade.
Adaptada de acordo coas “Bases para ou desenvolvemento dunha docencia presencial segura non curso 2020-2021” e coas “Directrices para vos desenvolvemento dunha docencia presencial segura, curso 2020-2021”. Contémplanse tres escenarios a efectos da docencia segura: escenario 1: normalidade adaptada (sen restricións á presencialidad física); escenario 2: distanciamento (con restriciones parciais á presencialidad física); escenario 3: peche das instalacións (imposibilidade de impartir docencia presencial).
• Clases expositivas. O profesor desenvolverá o contido do programa facendo uso de exercicios e exemplos prácticos que ilustren os conceptos explicados. Combinaranse as explicacións con materiais da bibliografía, así como de referencias de revistas científicas. No escenario tipo 1 estas clases desenvolveranse na aula e/ou de forma híbrida (presencial/ MS Teams), minimizando o contacto persoal e mantendo as medidas de seguridade recomendadas (e. g., uso de máscara); nos escenarios 2 e 3 as clases expositivas desenvolveranse telemáticamente na plataforma MS Teams.
• Seminarios e Titorías en grupo. Analizaranse casos reais de deseño de péptidos e proteínas. Incentivarase que os alumnos participen activamente nos seminarios ao longo do todo o curso, sendo esta participación uno dos criterios de avaliación. Exporanse problemas para que o estudante tente resolvelos de forma autónoma, entregando a súa solución ao profesorado con antelación ás clases de seminario en que se resolverán. Nas devanditas clases, os alumnos expoñerán as súas solucións, encargándose o profesor de resolver as dúbidas e dificultades que se expoñan. Ocasionalmente, nos seminarios tamén se propoñerán exercicios breves para resolver no momento, que se terán en conta na avaliación. As clases interactivas realizaranse na aula no escenario 1 e a través das plataformas MSTeams e Moodle nos seminarios 2 e 3.
• Titorías individuais. Farase un seguimento máis próximo ao traballo do alumno segundo as súas necesidades. realizaranse de maneira presencial ou virtual segundo o escenario no que nos atopemos
• Clases prácticas na aula de informática. Dúas sesións nas que os estudantes poderán familiarizarse con diversas ferramentas utilizadas para a representación estrutural de biomoléculas, as bases de datos máis relevantes, así como software para o deseño de proteínas.
• Aula virtual (Moodle). A materia contará cunha aula virtual na que se incluirá todo o material de apoio docente do curso, os calendarios, ligazóns a páxinas de interese, etc. Será o medio a utilizar para a realización das probas finais no escenario 3. Esta plataforma tamén contén foros de discusión e correo interno o que proporciona unha excelente comunicación entre profesores e estudantes.
• MSTeams. A plataforma de MSTeams utilizarase para as clases telemáticas e en xeral para as comunicacións de voz e vídeo entre alumnos e profesores.
A cualificación global do estudante na materia resultará de facer unha media ponderada entre as cualificacións obtidas polo seu rendemento no exame final (50%), e a nota derivada da avaliación continua do traballo nos seminarios e titorías (50%). Estes mesmos instrumentos serán utilizados para avaliar as competencias da materia, con particular énfase nas competencias específicas da materia.
Exame final: Escenario 1 exame final presencial; no escenario 2 o exame final será preferentemente virtual e no escenario 3 farase exame final telemático nas plataformas do Campus virtual (Moodle) e/ou MS Teams. A proba final levará a cabo empregando recursos que garantan a identificación do alumno/a así como o carácter persoal da realización da proba. No caso de que non se dispoña dos medios que garantan o cumprimento destas premisas, recorrerase a unha proba final oral (MS Teams).
Avaliación continua: No escenario 1 a avaliación continua realizarase combinando actividades presenciais, tales como traballo en equipo, exposicións ou resolución de cuestións en clase, con actividades online empregando os recursos das plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams); nos escenarios 2 e 3 as actividades serán telemáticas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Traballo persoal, 72 h
É importante destacar que o traballo persoal do alumno ten que ser continuado ao longo da materia, pois se trata dunha materia na que os contidos que se imparten a medida que avanza o programa fundaméntanse nos coñecementos adquiridos nos temas previos.
Plan de continxencia: contémplanse cambios na metodoloxía do ensino e os métodos de avaliación dependendo da evolución da pandemia de SARS- Cov2 e os cambios entre escenarios 1, 2 e 3.
Nos escenarios 2 e 3 as clases expositivas desenvolveranse telemáticamente na plataforma MS Teams. As clases interactivas realizaranse na aula no escenario 1 e a través das plataformas MSTeams e Moodle nos seminarios 2 e 3. As titorías realizaranse de maneira presencial ou virtual segundo o escenario no que nos atopemos
• Aula virtual (Moodle). A materia contará cunha aula virtual na que se incluirá todo o material de apoio docente do curso, os calendarios, ligazóns a páxinas de interese, etc. Será o medio a utilizar para a realización das probas finais no escenario 3. Esta plataforma tamén contén foros de discusión e correo interno o que proporciona unha excelente comunicación entre profesores e estudantes.
• MSTeams. A plataforma de MSTeams utilizarase para as clases telemáticas e en xeral para as comunicacións de voz e vídeo entre alumnos e profesores.
Avaliación
Exame final: Escenario 1 exame final presencial; no escenario 2 o exame final será preferentemente virtual e no escenario 3 farase exame final telemático nas plataformas do Campus virtual (Moodle) e/ou MS Teams. A proba final levará a cabo empregando recursos que garantan a identificación do alumno/a así como o carácter persoal da realización da proba. No caso de que non se dispoña dos medios que garantan o cumprimento destas premisas, recorrerase a unha proba final oral (MS Teams).
Avaliación continua: No escenario 1 a avaliación continua realizarase combinando actividades presenciais, tales como traballo en equipo, exposicións ou resolución de cuestións en clase, con actividades online empregando os recursos das plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams); nos escenarios 2 e 3 as actividades serán telemáticas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Jose Manuel Martinez Costas
- Departamento
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Área
- Bioquímica e Bioloxía Molecular
- Teléfono
- 881815734
- Correo electrónico
- jose.martinez.costas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Marco Eugenio Vazquez Sentis
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815738
- Correo electrónico
- eugenio.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Jacobo Gómez González
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Categoría
- Posdoutoral Ministerio
Eva Rivera Chao
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- eva.rivera [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
Martes | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula virtual |
11.06.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
11.06.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |
22.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 01. Charles Darwin |
22.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02. Gregor Mendel |