Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Tecnoloxía de Alimentos
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Coñecer as técnicas para o desenvolvemento de alimentos e aditivos mediante biotecnoloxía.
Coñocer as técnicas de detección de organismos modificados xenéticamente en alimentos.
Aplicar as técnicas de bioloxía molecular na industria alimentaria
EXPOSITIVAS: Os contidos da materia impartiranse ao longo de 20h de clases expositivas
- Métodos de obtención de alimentos MX
- Biotecnoloxía dos productos lácteos
- Biotecnoloxía dos productos cárnicos
- Biotecnología de peixe e produtos mariños.
- Biotecnología dos alimentos de orixe vexetal.
- Biotecnoloxía de aditivos e ingredientes alimentarios.
- Biotecnoloxía e nutrición. Alimentos vacuna
- Aspectos legais e éticos.
- Detección de OMXs en alimentos.
SEMINARIOS
Realizaranse 5 seminarios dunha hora de duración nos que se traballará en grupo sobre temáticas específicas da materia e realización de presentaciones
PRÁCTICAS
Realizaranse na Aula de Informática en catro sesións de tres horas de duración cada unha.
Obxectivo do curso: Aplicación de tecnoloxías ómicas na detección, identificación, autenticidade, rastrexabilidade de alimentos, contaminantes biolóxicos e alérxenos
1. Ferramentas xenómicas e códigos de barras de ADN para o estudo da autenticidade e rastrexabilidade dos alimentos
2. Deseño in-silico de métodos xenómicos baseados na reacción en cadea da polimerase (PCR) para a detección e / ou cuantificación de especies. Deseño de imprimación
3. Ferramentas proteómicas para a detección e identificación de bacterias. Estudo de especificidade de péptidos proteicos específicos. Dixestión in-silico de proteínas
4. Ferramentas xenómicas para a detección e identificación de alérxenos de orixe vexetal e animal.
BÁSICA:
Genetically Engineered Foods
(Handbook of Food Bioengineering, Volume 6)
Holban, A.M, Grumezescu, A.M.
ISBN: 9780128115190
Academic Press, 2018
Advances in Food Biotechnology
Ravishankar, Rai V.
ISBN: 9781118864555
John Wiley and Sons, 2016
Introduction to Food Biotechnology
Johnson Green, Perry
ISBN: 9780849311529
CRC Series, 2002
Molecular Techniques in Food Biology
El Sheikha, A.F., Levin, R., Xu, J.
LCCN: 2017040685
John Wiley and Sons, 2018
Advances in Agri-Food Biotechnology
Sharma, T.R., Deshmukh, R., Sonah, H.
ISBN: 9789811528736
Springer, 2020
Foodomics: Omic Strategies and Applications in Food Science
Barros-Velázquez, J.
ISBN: 978-1-78801-884-5
Royal Society of Chemistry, London 2021
COMPLEMENTARIA
Advances in Biotechnology for Food Industry
(Handbook of Food Bioengineering, Volume 14)
Holban, A.M, Grumezescu, A.M.
ISBN: 9780128114438
Academic Press, 2018
Genetically Engineered Food
Heller, Knut J.
ISBN: 352730309-X
John Wiley and Sons, 2006
Food Biotechnology: Principles and Practices
Joshi, V.K.
ISBN: 9789381141496
I.K. International Publishing House Pvt. Limited, 2013
Manexaránse tamén reviews e artigos orixinais publicados en revistas internacionales especializadas.
COMPETENCIAS BÁSICAS
CB1 - Que os estudantes demostren poseer e comprender coñecementos nun área de estudio que parte da base da educación secundaria xeral, e sólese atopar nun nivel que, si ben apóyase en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vanguardia no seu campo de estudio.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de¡unha forma profesional e posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a a resolución de problemas dentro da súa área de estudio.
CB3 - Que os estudiantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuicios que incluan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudiantes podan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 - Que os estudiantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
XERAIS
CG1 - Coñecer os conceptos, métodos e resultados máis importantes das distintas ramas da Biotecnoloxía.
CG2 - Aplicar os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos no plantexamento de problemas e a búsqueda das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
CG3 - Saber obtener e interpretar información y resultados relevantes y obtener conclusións en temas relacionados con la Biotecnoloxía.
CG4 - Ser capaces de transmitir información tanto por escrito como de forma oral e de debatir ideas, problemas e solucións relativas a la Biotecnoloxía, ante un público xeral ou especializado.
CG5 - Estudiar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos, novos coñecementos e técnicas en Biotecnoloxía e adquirir capacidade para traballar en equipo.
TRANSVERSAIS
CT2 - Buscar, procesar, analizar e sintetizar información procedente de diversas fuentes.
CT3 -Organizar e planificar su trabajo.
CT5 -Traballar en equipo.
CT6 - Razoar críticamente.
CT10 - Iniciativa e espíritu emprendedor.
ESPECÍFICAS
CE3- Coñecer e saber aplicar as técnicas instrumentales e os protocolos de traballo en un laboratorio, aplicando as normativas e técnicas relacionadas coa seguridad e hixiene, xestión de residuos e calidade.
CE6- Ser capaz de analizar e diseñar procesos industriais biotecnolóxicos e aplicalos a la mellora de productos.
CE11- Coñecer as bases moleculares e as técnicas de manipulación da información xénica en microorganismos, animais e plantas e saber aplicar axeitadamente ditas técnicas nos diferentes ámbitos biotecnolóxicos.
Clases expositivas, seminarios e prácticas serán presenciais en escenario 1 e en escenario 2, se as circunstancias o permiten.
As clases expositivas serán impartidas en modo de leccións maxistrais nas que o docente explicará os conceptos propios da materia con apoio de medios audiovisuais e informáticos, podendo ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia), promovendo a participación do alumnado.
As clases interactiva consistirán en seminario en grupos reducidos, nos que estudiaranse casos prácticos y aplicados da temática da materia. Requírese unha participación activa do alumnado.
Nas clases prácticas na aula de informática o alumnado utilizará programas e bases de datos relevantes para a materia.
As tutorías (individuais ou en grupo reducido) se dedicaran a aclarar dúbidas, subministrar información ou orientar ao alumnado, así como para coñecer o progreso na adquisición de competencias. As titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudiantes como entre eles e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams o ben mediante correo electrónico.
PLAN DE CONTINXENCIA PARA ACTIVIDADES DOCENTES EN REMOTO:
No escenario 3 as expositivas, seminarios e prácticas realizaranse telemáticamente, de xeito síncrono/asíncrono e sempre según o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams. No escenario 2 estás actividades realizaranse parcial ou totalmente de forma telemática se as circunstancias o requiren.
Para a realización das tutorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudiantes como entre eles e o docente, poderán realizarse a través do foro do Campus Virtual, mediante Ms. Teams o ben mediante correo electrónico.
Examen 70%
Avaliación por competencias: : CB1 CB2 CB3 CB5 CG1 CG2 CG3 CG4 CG5 CT6
Traballos/actividades en seminarios 20%
Avaliación por competencias: CB1 CB2 CB3 CB4 CT2 CT3 CT5 CT6 CT10
Traballos/actividades en prácticas e foro no campus virtual: 10%
Avaliación por competencias: CB1 CB2 CB3 CB4 CT2 CT3 CT5 CT6 CT10 CE3 CE6 CE11
A realización das prácticas terá carácter obrigatorio para poder superar a materia.
PLAN DE CONTINXENCIA:
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de evaluación do rendimento académico dos estudantes e da revisión das calificacións”.
O sistema de evaluación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empleada (presencial ou virtual), ca única diferencia de que as actividades de evaluación realizaranse, según establezcan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
A materia comprende 112,5 horas, das que 40,5 corresponden as tarefas docentes expositivas, seminarios, prácticas, titorías e examen, e o resto ao traballo persoal do alumno.
N/A
A materia impártese nos dous idiomas oficiais da comunidade autónoma.
PLAN DE CONTINXENCIA
METODOLOXÍA
PLAN DE CONTINXENCIA PARA ACTIVIDADES DOCENTES EN REMOTO:
Clases expositivas, seminarios e prácticas serán presenciais en escenario 2, se as circunstancias o permiten.
No escenario 3 as expositivas seminarios e prácticas realizaranse telemáticamente, de xeito síncrono/asíncrono e sempre según o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios dispoñibles na USC, preferentemente o Campus Virtual e Ms Teams. No escenario 2 estás actividades realizaranse telemáticamente se as circunstancias o requiren.
SISTEMA DE EVALUACIÓN
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de evaluación do rendimento académico dos estudantes e da revisión das calificacións”.
O sistema de evaluación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empleada (presencial ou virtual), ca única diferencia de que as actividades de evaluación realizaranse, según establezcan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
Jorge Barros Velázquez
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Correo electrónico
- jorge.barros [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Del Pilar Calo Mata
- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Tecnoloxía de Alimentos
- Teléfono
- 982822424
- Correo electrónico
- p.calo.mata [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 08. Louis Pasteur |
20.05.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 04: James Watson e Francis Crick |
06.07.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 03. Carl Linneo |