Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica, Química Orgánica
Áreas: Química Inorgánica, Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Unha vez cursado Análise Estrutural espérase que o alumnado sexa capaz de:
- Coñecer os fundamentos a nivel práctico das técnicas espectroscópicas e espectrométricas mais importantes (RMN, EM, UV, IR, etc.) e o seu potencial de utilización para o análisis de estruturas químicas.
-Predecir as propiedades espectroscópicas mais importantes dunha sustancia química.
-Elucidar estructuras moleculares en base ao análisis das sus propiedades espectroscópicas e espectrométricas.
1- Introdución ás técnicas de determinación estrutural.
2- RMN de protón: Fundamentos. Instrumentación. Desprazamento químico. Acoplamiento espín-espín. Desacoplamento homonuclear e NOE. Exercicios prácticos.
3- RMN de Carbono-13: Acoplamento heteronuclear. Desacoplamento de banda ancha. Desprazamentos químicos de C-13. Determinación de multiplicidades: experimentos DEPT. Introdución á RMN bidimensional. Exercicios prácticos.
4- Espectrometría de masas: Principios básicos. Mecanismos de fragmentación. Exercicios prácticos.
5- Espectroscopia vibracional: IR e Raman.
6- Aplicación da espectroscopia vibracional á determinación de estruturas de compostos químicos.
7- Outras técnicas de caracterización estrutural.
Bibliografía Básica:
- Química Orgánica. K. P. C. Vollhardt y N. E. Schore. Omega. Barcelona, 5ª ed. 2008.
- WADE, L. G. “Química Orgánica”, (5ª edición), Person Education S. A. Madrid, 2004, Capítulos 12 y 13.
- MANFRED HESSE, HERBERT MEIER, BERND ZEEH. "Métodos espectroscópicos en química orgánica" (2ª ed.). Editorial Síntesis, Madrid. 2012.
- E.A.V. EBSWORTH. D.W.H. RANKIN e S. CRADOCK , “Structural methods in Inorganic Chemistry”, Blackwell Scientific Publications, 1987.
Bibliografía complementaria:
- PRETSCH, E.; BÜHLMANN, P.; AFFOLTER, C.; HERRERA, A.; MARTINEZ, R. "Determinación estructural de compuestos orgánicos". Masson, S.A. Barcelona (2002)
- Problemas a disposición de los alumnos a través del aula virtual.
- JOSÉ RAMÓN PEDRO LLINARES, GONZALO BLAY LLINARES. "200 problemas de determinación estructural de compuestos orgánicos". VISION LIBROS, 2013.
- R. L. CARTER, "Molecular Symmetry ang Group Theory".John Wiley & Sons, , Inc. 1997.
- F.A. COTTON, “La Teoría de grupos aplicada a la Química”, Limusa. 1977
COMPETENCIAS XERAIS:
CG2 - Que sexan capaces de reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados en problemas científicos, tecnolóxicos ou doutros ámbitos que requiran o uso de coñecementos da Química.
CG3 - Que poidan aplicar tanto os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos como a capacidade de análise e de abstracción na definición e formulación de problemas e na procura das súas solucións tanto en contextos académicos como profesionais.
CG4 - Que teñan capacidade de comunicar, tanto por escrito como de forma oral, coñecementos, procedementos, resultados e ideas en Química tanto a un público especializado como non especializado.
CG5 - Que sexan capaces de estudar e aprender de forma autónoma, con organización de tempo e recursos novos coñecementos e técnicas en calquera disciplina científica ou tecnolóxica.
CB1 - Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS:
CE15 - Ser capaz de recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos
COMPETENCIAS TRANSVERSALES:
CT9 - Desenvolver habilidades nas relacións interpersonales.
CT10 - Adquirir razonamento crítico.
CT6 - Realizar traballo en equipo
A avaliación das competencias adquiridas na asignatura realizase a través das siguientes vías:
No examen final: CG2, CG3, CG4, CG5, CB1, CE15 y CT10
Nas clases de tutoría: CG5, CT9 y CT6
Nas clases de seminarios: : CG2, CG3, CG4, CG5, CB1, CE15 CT9, CT10 y CT6.
1. Clases expositivas nas que o profesor explicará os contidos da asignatura, incluíndo orientacións para o uso da bibliografía e para a resolución de problemas. Estas clases serán no aula no escenario tipo 1. No escenario 2 desenvolveranse a través do Campus Virtual(Moodle) ou da plataforma Microsoft Teams (nos espazos docentes nos que o distanciamento non sexa posible), ou combinarse ao 50% co xeito presencial, naqueles espazos docentes nos que o distanciamento sexa posible.
No escenario 3 desenvolveranse a través do Campus Virtual(Moodle) ou da plataforma Microsoft Teams.
2. Clases interactivas (seminarios e tutorías), resolveranse boletines de exercicios e cuestionarios, fundamentalmente mediante a participación activa dos alumnos.
A avaliación continua basearase na participación nestas actividades. Habitualmente, os enunciados dos problemas estarán a disposición dos alumnos no aula virtual con suficiente antelación. Os alumnos deberán intentar resolvelos de forma autónoma, entregando a súa solución ao profesorado con antelación ás clases de seminario en que se resolverán. En devanditas clases, os alumnos expoñerán as súas solucións, que serán analizadas entre todos, encargándose o profesor de resolver as dúbidas e dificultades que se susciten. Ocasionalmente, nos seminarios tamén se propoñerán exercicios breves para resolver no momento, que servirán para focalizar os temas discutidos e que se terán en conta na avaliación.
As clases interactivas desenvolveranse no aula durante o escenario 1.
Escenario 2: impartiranse na aula, ou combinarase ao 50% docencia telemática (Aula Virtual e Microsoft Teams) e 50% docencia presencial na aula se o distanciamento non é posible
No escenario 3 desenvolveranse a través do Campus Virtual(Moodle) ou da plataforma Microsoft Teams.
3. Tutorías grupales. Ao longo do curso organizarase de grupos de tutoría que se utilizan para examinar e resolver todas as dúbidas en grupo buscando unha maior participación do alumno/a.
Estas tutorías levaranse a cabo no aula durante o escenario 1, mentres que nos escenarios 2 e 3 desenvolveranse a través do Campus Virtual(Moodle) ou da plataforma Microsoft Teams.
4. Tutorías personalizadas. Con elas preténdese levar a cabo un estreito seguimiento dos traballos de cada estudante.
Realizaranse de xeito presencial ou virtual segundo o escenario no que nos atopemos. En calquera caso nos escenarios 2 e 3 serán "on line" a través do Campus Virtual(Moodle) ou da plataforma Microsoft Teams.
5. Plataforma Digital (Moodle): A través desta plataforma digital manterase activa un aula virtual na que o profesor proporcionará a información necesaria para os estudantes (arquivos de PowerPoint, resumos de temas, boletines de problemas e cuestionarios "on line", noticias, anuncios, etc.). Poderanse dar as sesións expositivas e interactivas e será o medio a utilizar para a realización das probas finais no escenario 3.
Esta plataforma tamén contén foros de discusión e correo interno o que proporciona unha excelente comunicación entre profesores e estudantes.
6. Microsoft Teams: A plataforma de videoconferencia grupal de Microsoft Teams poderase usar para dar clases expositivas, interactivas e titorías en función do escenario correspondente segundo indicouse anteriormente.
A avaliación desta materia farase mediante avaliación continua e un exame final. Todas as actividades docentes presenciales e non presenciales (seminarios, tutorías) serán evaluadas.
É obligatoria a asistencia ás clases interactivas (seminarios e tutorías). As ausencias deberán ser xustificadas.
Cabo sinalar que a asignatura consta de dous bloques temáticos diferenciados (análises estructural en química orgánica e análise estructural en química inorgánica) e que ambos se evaluarán seguindo os criterios que se especifican a continuación. O peso da cualificación de cada bloque será proporcional ao número de horas/créditos dedicados a cada un deles na asignatura (57% QO; 43% QI).
O exame final ten un peso do 70% na cualificación. Para aprobar a asignatura, debe obterse polo menos unha cualificación de 4 sobre 10 en cada bloque (QO e QI) do exame final. Só neste suposto farase media entre os dous bloques e a avaliación continua.
A avaliación continua comprenderá o seguimiento do traballo persoal do alumno por medio de controis escritos, traballos entregados e participación do estudante no aula, seminarios e tutorías. Esta avaliación continua terá un peso porcentual do 30% na cualificación da materia e constará de dous compoñentes: (a) entrega de exercicios resoltos no aula virtual ou en clase (boletins, 10%), resolución de exercicios nos seminarios e tutorías (20%).
Superadas as notas de corte do exame final, a cualificación final de cada bloque será o valor maior entre dúas alternativas:
(a) media ponderada entre o exame e a avaliación continua;
(b) nota do exame.
O cálculo realizarase coa fórmula seguinte:
Nota final = máximo (0.3 x N1 0.7 x N2, N2)
N1= nota numérica correspondente á avaliación continua (escala 0-10).
N2= nota numérica correspondente ao exame final (escala 0-10).
A avaliación das competencias adquiridas na asignatura será realizada a través das seguintes vías:
No exame final: CG2, CG3, CG4, CG5, CB1, CE15 e CT10
Nas clases de tutoría: CG5, CT9 e CT6
Nas clases de seminarios: : CG2, CG3, CG4, CG5, CB1, CE15 CT9, CT10 e CT6.
Nos escenarios 1 e 2 o exame final será presencial, mentres que no escenario 3 será un exame "on line" a través da plataforma do campus virtual (Moodle).
Para rematar sinalar que para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións".
Horas presenciais:
Clases expositivas: 14 horas
Seminarios: 20 horas
Tutorías: 2 hora
Horas presenciais totales: 36
Horas non presenciais de estudo da parte teórica: 25
Horas non presenciais de resolución de problemas: 51,5
Horas non presenciais totales: 76,5
Horas de avaliación: 5
Total volume de traballo: 112,5
Para aproveitar con éxito esta asignatura son necesarios certos coñecementos previos de química, vistos en cursos anteriores. Polo tanto, é recomendable ter cursado con anterioridade as seguintes asignaturas: Química Física II, Química Inorgánica I e II, e Química Orgánica I e II.
Esta asignatura é eminentemente práctica, xa que se basea na resolución de problemas máis que na memorización e repetición de contidos. Dado que estas habilidades intelectuais esixen un tempo de práctica, é moi aconsejable que os alumnos leven a asignatura ao día e realicen sen atraso os exercicios que se irán propoñendo escalonadamente.
Aconséllase que o alumnado utilice a bibliografía recomendada. O profesorado aconsellará sobre que seccións de cada libro serán máis adecuadas para cada tema.
En caso de atopar dificultades, os alumnos poderán resolver as súas dúbidas tanto nas clases como nas tutorías.
Plan de Continxencia (resumo).
Clase, seminarios e tutorías
1. Clase expositivas
Escenario 1 presencial.
Escenario 2 síncrona "online" a través de Campus Virtual/ Microsoft Teams (nos espazos docentes nos que o distanciamento non sexa posible), ou combinarse ao 50% co xeito presencial, naqueles espazos docentes nos que o distanciamento sexa posible.
Escenario 3 síncrona "online" a través de Campus Virtual/ Microsoft Teams.
2. Seminarios.
Escenarios 1 presencial.
Escenario 2: impartiranse na aula, ou combinarase ao 50% docencia telemática (Aula Virtual e Microsoft Teams) e 50% docencia presencial na aula se o distanciamento non é posible.
Escenario 3 síncrona "online" a través de Campus Virtual/ Microsoft Teams.
3. Tutorías en grupos.
Escenario 1 presencial.
Escenario 2 e 3 síncrona "online" a través de Campus Virtual/ Microsoft Teams.
4. Tutorías personalizadas.
Escenario 1 presencial ou "online".
Escenarios 2 e 3 síncrona "online" a través de Microsoft Teams.
Avaliacións.
Avaliación continua (30%).
As entregas de boletines e cuestionarios realizaranse a través do campus virtual, e a resolución en grupo farase de forma presencial no aula, nos escenarios 1 e 2.
Mentres que no escenario 3, as entregas de boletines e cuestionarios realizaranse a través do campus virtual, e a resolución en grupo farase a través de Campus Virtual/ Microsoft Teams.
Exame final (70%).
O exame final farase de forma presencial nos escenarios 1 e 2, mentres que no escenario 3 realizarase de forma "on line" a través da plataforma do Campus Virtual.
Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na "Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións".
Jose Manuel Vila Abad
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814255
- Correo electrónico
- josemanuel.vila [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
José Manuel Seco Castro
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881814235
- Correo electrónico
- josemanuel.seco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rosa Maria Pedrido Castiñeiras
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Teléfono
- 881814245
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Victor Manuel Sanchez Pedregal
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881814221
- Correo electrónico
- victor.pedregal [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | Aula Química Orgánica (1º andar) |
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Química Orgánica (1º andar) |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula Química Orgánica (1º andar) |
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | Aula Química Inorgánica (1º andar) |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Química Orgánica (1º andar) |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula Química Analítica (2º andar) |
Xoves | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_03 | Castelán | Aula Química Analítica (2º andar) |
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula Química Orgánica (1º andar) |
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Química Orgánica (1º andar) |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán | Aula Matemáticas (3º andar) |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Química Orgánica (1º andar) |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula Química Analítica (2º andar) |
11.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Xeral (2º andar) |
11.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Inorgánica (1º andar) |
11.01.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Física (planta baixa) |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Matemáticas (3º andar) |
01.07.2021 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Física (3º andar) |