Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Historia da Arte, Área externa M.U en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
1) Coñecer o desenvolvemento histórico das funcións do museo e as transformacións que se produciron desde a visión tradicional ata as últimas propostas.
2) Desenvolver a investigación e estudo da función social do museo ata a actualidade.
3) Proporcionar as ferramentas básicas para acceder á actividade investigadora no campo da nova museoloxía.
1. O museo como institución permanente ao servizo da sociedade: unha visión histórica. Funcións do museo: adquirir, conservar, estudar, expoñer, difundir. Desenvolvemento e trasgresiones.
2. Cambios nas funcións tradicionais do museo. Repercusión das transformacións sociais na redimensión do museo a partir dos anos sesenta do século XX. Museos vs. centros de Arte.
3. O museo a partir dos anos oitenta do século XX: a eclosión de factores condicionantes externos (políticos, económicos e ideolóxicos). O novo museo e as exposicións temporais como paradigma socio-cultural. Do aval científico á promoción de valores lúdicos: o museo-espectáculo.
4. Os museos no século XXI: novos retos sociais e oportunidades. Museos globalizados, cultura e novas tecnoloxías. O museo coma lugar de encontro, debate, educación e esparcimento.
5. Alteracións substanciais no concepto museo a partir dos novos perfís sociais dos seus usuarios. Paisano ou turista, quen ten prioridad? Os últimos cambios do museo.
[ed. Barcelona, Ediciones del Serbal, 2001, bajo el título de Museología y Museografía].
ALONSO FERNÁNDEZ, L., Introducción a la nueva museología. Madrid. Alianza. 1999
ALONSO FERNÁNDEZ, L., Introducción a la teoría y práctica del museo. Madrid. Istmo, 1993
CUNO, J.-MACGREGOR, N. (eds), Whose Muse?: Art Museums and the Public Trust, Princeton University Press, 2004
DELOCHE, B., El museo virtual. Gijón. Trea. 2002
DESVALLEES, A., Vagues. Une anthologie de la nouvelle muséologie, Macon, Éditions W, 1992, 2 vols.
EDSON, G.-DEAN, D., The handbook for museums, London, Routledge, 1994.
FREY, B.-POMMEREHNE, W., Musas e mercado. Noia. Edc. Laiovento. 1995.
HERNÁNDEZ HERNÁDEZ, F., Manual de Museología. Madrid. Síntesis. 1994
HERNANDEZ HERNANDEZ, F., El museo como espacio de comunicación. Gijón. Edic. Trea, 1998.
HOOPER-GREENHILL, E., Museums and the Shaping of Knowledge, Nueva York, Routledge, 1992
LAPAIRE, C., Petit manuel de muséologie, Berne-Stuttgart, Paul Haupt, 1983.
LEÓN, A., El museo: teoría, praxis y utopía, Madrid, Cátedra, 1990.
MONTANER, M., Nuevos Museos. Espacios para el arte y la cultura Barcelona G.G. 1990
RIVIÈRE, G. H., La museología. Madrid. Akal. 1993.
VV. AA., Code de déontologie de L´ICOM pour les musées. París. ICOM. 2013.
ZUBIAUR CARREÑO, F. J. Curso de Museología. Gijón, Ediciones Trea, 2004.
1. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
2. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
3. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
4. Capacitar para deseñar e gestionar proxectos.
5. Preparar para traballar en equipos interdisciplinares.
6. Desenvolver destrezas de xestión: capacidade de tomar decisións, motivación.
7. Capacitar para aplicar o coñecemento á práctica.
O desenvolvemento da materia terá dúas vertentes: actividades formativas presenciales e actividades formativas non presenciales.
1) As actividades formativas presenciales serán as seguintes:
(1a) Clases teóricas dedicadas á explicación e comprensión dos contidos obxecto de estudo. Esas clases serán impartidas polo profesor, que solicitará nas exposicións a participación activa dos alumnos. Para as explicacións empregaranse os recursos tecnolóxicos de apoio (audiovisuales e informáticos) que se estimen oportunos.
(1b) Clases prácticas dedicadas á lectura e comentario de textos, á realización de exercicios nos que se apliquen os métodos e conceptos estudados e á análise práctica de diferentes ferramentas informáticas e recursos electrónicos. As clases serán orientadas polo profesor e contarán coa participación activa dos alumnos.
(1c) Tutorías en grupos reducidos e individualizadas; nelas ofrecerase aos alumnos orientacións para o seguimiento da asignatura e para profundar nos contidos estudados, así como orientacións bibliográficas e metodológicas pertinentes e supervisión para a realización dos traballos.
2) As actividades formativas non presenciales incluirán:
Preparación de pequenos traballos individuais ou colectivos por escrito (comentarios críticos, recensiones), conforme á solicitude dos diferentes docentes, e que terán unha extensión máxima de 21.000 carácteres no seu conxunto. Devanditos traballos poderán ser expostos e/ou presentados no aula. As datas de entrega de devanditos traballos serán marcadas polos docentes nas clases presenciais, e sempre fixadas dentro do período lectivo de dita asignatura.
3) Sempre e cando sexa posible, contémplase a saída da aula (práctica de campo) para levar a cabo visitas a determinados centros museísticos respectivamente en Santiago de Compostela e Las Palmas (no mesmo día e hora), con semellantes características.
Sistema de avaliación da aprendizaxe contemplada para o "Escenario 1: Normalidade adaptada" definido pola USC:
Todos os alumnos deberán participar obligatoriamente nas clases presenciales e tomar parte activa nas diferentes actividades presenciales desenvolvidas, xa que se conciben como un recurso co que fomentar a implicación dos estudantes na adquisición e asimilación dos contidos.
Na avaliación, a participación activa e continuada do alumno en todas as actividades presenciales supoñerá un 40% da cualificación total.
Para que esa parte da avaliación poida ser tida en conta, o alumno non poderá ter unha ausencia non xustificada maior do 30% das horas de asistencia presenciales. En caso de superar devandita porcentaxe, deberá realizar un exame sobre a materia da asignatura na data e hora marcada pola convocatoria oficial.
Os traballos escritos (individuais e colectivos) que todos os alumnos deben realizar, e que se describe no epígrafe precedente, punto 2), supoñerá o 60% restante da cualificación total.
En caso de non realizar os devanditos traballos escritos individuais ou colectivos, e/ou non participar activa e continuadamente en todas as actividades presenciais, considerarase a obriga de realizar o exame (que se entende xa que logo como sustitutivo) na data e hora marcada pola convocatoria oficial.
DISPENSA: O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (segundo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cunha proba final específica que suporá o 100% da cualificación.
- O alumnado que tivera que repetir esta materia por non habela superado nun curso anterior estará sometido aos mesmos criterios de avaliación que no caso ordinario, se ben estará exento de asistir ás clases en caso de que houbera xa superado esa avaliación continua no curso pasado correspondente, debendo só aportar entón os traballos prácticos conforme ás características e datas de entrega fixadas no apartado 2 do sistema ordinario. Á súa vez, se tén superados xa os traballos prácticos, únicamente deberá superar entón nesta convocatoria a avaliación continua mediante a súa asistencia e participación activa nas clases presenciais.
* En todas estas tarefas que haberá de realizar en entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é preciso indicar que para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia consta de 3 créditos ECTS, equivalentes a 75 horas de traballo do alumno. Deste conxunto, 37,5 horas (50%) dedicaranse a traballo obligatorio dirixido polos profesores e as outras 37,5 horas (50%) a traballo libre por parte dos alumnos. As horas de traballo dirixido distribuiranse en 24 horas de actividades formativas presenciales (o que supón o 32% do traballo total) e 13,5 de actividades dirixidas non presenciales.
A distribución das actividades descritas no apartado "metodoloxía do ensino" en horas de traballo do alumno será a seguinte:
1) Clases expositivas: 9 horas presenciales e 18 horas non presenciales.
2) Clases prácticas-interactivas: 12 horas presenciales e 24 horas non presenciales.
3) Tutorías en grupo reducido: 3 horas presenciales e 9 horas non presenciales.
Para un bo seguimiento da materia é conveniente ter:
-Capacidade para a utilización de determinados conceptos específicos e a reflexión epistemológica.
-Capacidade para ler nalgunha lingua estranxeira.
-Coñecementos básicos de informática.
-Motivación e capacidade de traballo.
O material docente comentado nas clases expositivas e a bibliografía estarán a disposición dos estudiantes na aula do Campus Virtual da USC. É posible que se programen con antelación actividades alternativas para o desenvolvemento da materia.
PLAN DE CONTINXENCIA PARA ESCENARIO DE DISTANCIAMENTO (Escenario 2)
Mantense o conxunto da programación excepto nos seguintes puntos:
Metodoloxía do ensino - Clases expositivas realizaranse tentando combinar as modalidades sincrónica (para todos os alumnos ao mesmo tempo e en horario de clase -videoconferencia, chats-) e asíncrona (clases gravadas en vídeo, materiais de estudo en powerpoint, pdf, etc.) en función do desenvolvemento da docencia. Para iso utilizaranse as seguintes canles: correo electrónico institucional, aula virtual da USC e Teams, fundamentalmente.
Sistema de avaliación da aprendizaxe - manteranse os mesmos criterios que no escenario 1, salvo no que atinxe á presencialidade na aula, que se verá substituída segundo os casos polo seguimento das clases por TEAMS.
* En todas estas tarefas que haberá de realizar en entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é preciso indicar que para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
PLAN DE CONTINXENCIA ESCENARIO DE PECHE (Escenario 3)
Mantense o conxunto da programación excepto nos seguintes puntos:
Metodoloxía do ensino - Clases expositivas e interactivas realizaranse tentando combinar as modalidades sincrónica (para todos os alumnos ao mesmo tempo e en horario de clase -videoconferencia, chats-) e asíncrona (clases gravadas en vídeo, materiais de estudo en pdf, powerpoint, etc.) en función do desenvolvemento da docencia e adaptaranse aos horarios das clases. Para iso utilizaranse as seguintes canles: correo electrónico institucional, aula virtual da USC e Teams, fundamentalmente.
Sistema de avaliación da aprendizaxe - manteranse os mesmos criterios que no escenario 1, salvo no que atinxe á presencialidade
na aula, que se verá substituída segundo os casos polo seguimento das clases por TEAMS.
* En todas estas tarefas que haberá de realizar en entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é preciso indicar que para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
David Chao Castro
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812595
- Correo electrónico
- david.chao [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Venres | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 13 |
09.06.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
28.06.2022 18:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |