Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Historia da Arte, Área externa M.U en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
1.- Proporcionar unha formación especializada e avanzada sobre o papel da historia da arte nas exposicións temporáis.
2.- Dotar ao alumnado da perspectiva necesaria para entender os elementos que interveñen nun proxecto expositivo.
3.- Conseguir que o alumnado poda elaborar con coherencia e sentido un proxecto expositivo.
Profesora: María de los Reyes Hernández Socorro (ULPGC)
Exposicións temporáis: sesións teóricas e prácticas. Estudo de casos
-Organización, Patrocinio e Presupostos
-Os Espazos expositivos
- Organigrama de traballo
-O Discurso expositivo
-Documentación, Montaxe e Deseño
-Marketing, Publicidade e Inauguración
-Traslados, Aduanas e Seguros
-Tratamentos de Conservación e Restauración
-Elaboración, Deseño e Presentación do Catálogo
Profesor: David Chao Castro (USC)
- Exposicións temporais: revisión crítica de proxectos reais.
- Da oportunidade ao oportunismo.
- Cara un contexto de postpandemia.
Bibliografía:
-Antigüedad del Castillo-Olivares, Ma D. (directora) y Martínez Pino, Joaquín (coordinador),(2013): Mediación y Gestión del Patrimonio en Europa ,Editorial Universitaria Ramón Areces, Madrid
-Alonso Fernández, L. (1993): Introducción a la teoría y práctica del museo. Madrid, pp. 133-169
-Asensio, M. (2000): “Estudios de público y evaluación de exposiciones como metodología de la planificación museológica: el caso del Museu Marítim de Barcelona”. Revista de la Asociación Profesional de Museólogos de España. 5, pp. 73-104.
-Belcher M.(1997): Organización y diseño de exposiciones: su relación con el museo, Trea, Colección Biblioteconomía y Administración Cultural, núm. 5, Gijón
-Calaf, R., Fontal, O.(2004): Comunicación educativa del patrimonio: referentes, modelos y ejemplos. Trea. Gijón.
-De Pantorba, Bernardino. (1980). Historia y crítica de las Exposiciones Nacionales de Bellas Artes celebradas en España. J. Ramón García-Rama.
-Fernández, Luis Alonso, and Isabel García Fernández (2010). Diseño de exposiciones: concepto, instalación y montaje. Alianza.
-García Blanco, A. (2009): La exposición, un medio de comunicación, Akal, (Colección Arte y Estética, no 55), Madrid.
-Hantelmann, Dorothea von (2009):“The Rise of the Exhibition / El auge de las exposiciones”, en el cat. exp. El medio es el museo, Pedro de Llano y Pablo Fanego (eds.), MARCO de Vigo y Koldo Mitxelena Kulturenea.
-Hernández, F. (1988): El museo como espacio de comunicación. Trea. Gijón.
-Hernández Hernández, Fr.(2006): Planteamientos teóricos de la museología. Gijón, pp. 17-57
-Hernández Socorro, M. de R., Betancor Pérez, F., Concepción Rodríguez, J., Ferrando Rodríguez, N., Florido Castro, A. y Quesada Acosta, A.M. (2000) Catálogo de la Exposición \"Arte Hispanoamericano en las Canarias Orientales. Siglos XVI-XIX\\. Cabildo de Gran Canaria. Servicio de Museos. Las Palmas de Gran Canaria. Impresión: Ediciones del Umbral, Madrid, (ISBN: 84-8103-238-7).
-Hernández Socorro, M. de R. (2002): Catálogo de la Exposición \"Arte en Canarias (siglos XV-XIX). Una mirada retrospectiva”. II Tomos. Gobierno de Canarias, Consejería de Educación, Cultura y Deportes; Viceconsejería de Cultura y Deportes; Dirección General de Cultura. Impresión Cromoimagen, Madrid. Islas Canarias, (ISBN: 84- 7947-288-X).
-Hernández Socorro, M. de R. (2004): Catálogo de la Exposición\" Álbum artístico del Deporte\". Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Consejería de Cabildo de Gran Canaria, Gobierno de Canarias, y Caja Rural de Canarias (ISBN: 84-96131-87-4)
-Hernández Socorro, M. de R. (2004): Catálogo de la Exposición \"Un artista para una Ciudad y una Época. Manuel Ponce de León\". Fundación Mapfre Guanarteme, 2 Tomos, Las Palmas de Gran Canaria (ISBN: 84-88779-35-6)
-Hernández Socorro, M. de R. (2006): Catálogo de la Exposición \"Bienes Muebles del Ayuntamiento de Las Palmas. Un Patrimonio por descubrir, Ayuntamiento de Las Palmas de Gran Canaria. (ISBN: 84-88979-78-9)
-Concepción Rodríguez, J. y Hernández Socorro, M. de R. (2007): Catálogo de la Exposición \"Arte, Devoción y Tradición: La imagen del Pino de Teror\", Ayuntamiento de Teror y Cabildo de Gran Canaria (Depósito Legal: GC 652-2007).
-Hernández Socorro, M. de R. (2007): Catálogo de la Exposición\" Luján Pérez y su Tiempo\". Gobierno de Canarias, Cabildo de Gran Canaria, Fundación Luján Pérez, Ayuntamiento de Guía de Gran Canaria, Islas Canarias, (ISBN: 979-84-7947-445-4).
-Hernández Socorro, M. de R. (2009): Catálogo de la Exposición \"La Entidad y su Patrimonio. Fondos artísticos de La Caja de Canarias\". La Caja de Canarias, 2 Tomos, La Caja de Canarias, Las Palmas de Gran Canaria, Centro de Iniciativas Culturales de La Caja de Canarias, Las Palmas de Gran Canaria, (ISBN: 978-84-87832-74-1)
-Hernández Socorro, M. de R. (2009): Catálogo de la Exposición \"Espacios íntimos. Colección Ramírez-Navarro\". Islas Canarias. Gobierno de Canarias, La Caja de Canarias y Ayuntamiento de Málaga (ISBN: 978-84- 87832-79-6.)
-Hernández Socorro, M. de R. (2010): Catálogo de la Exposición \"El universo plástico de Felo Monzón\". Ayuntamiento de Las Palmas de Gran Canaria, Gobierno de Canarias, Cabildo de Gran Canaria y la Caja de Canarias. Las Palmas de Gran Canaria (ISBN: 978-84- 87832-81-9).
-Hernández Socorro, M. de R. (2011): Catálogo de la Exposición\" Eduardo Millares Sall. Más allá de Cho Juaá\". Obra Social de La Caja de Canarias. Las Palmas de Gran Canaria (ISBN: 9787 84 87 832 840).
-Hernández Socorro, M. de R. (2012): Catálogo de la Exposición\" Menchu Gal. Creando en el silencio\". Fundación Menchu Gal y Obra Social de La Caja de Canarias. Centro de Iniciativas de La Caja de Canarias. Las Palmas de Gran Canaria (ISBN: 978-84-616-0528-6).
-Hernández Socorro, M. de R. (2013): Catálogo de la Exposición \"Construcciones de Eva”. Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Las Palmas de Gran Canaria. (ISBN: 978-84-695-7367-9).
-Hernández Socorro, M. de R. (2015): Catálogo de la Exposición \"José Luján Pérez. El Hombre y la Obra 200 años después”. San Martín. Centro de Cultura Contemporánea. Cabildo de Gran Canaria. Las Palmas de Gran Canaria, (ISBN: 978-84-92579-67-9)
-Hoffmann, Jens (2013): Ten Fundamental Questions of Curating, Mousse Publishing, Milan.
-Hugues, Philip (2019): Diseño de exposiciones. De los aspectos técnicos al concepto de diseño, Hoaki Books.
-Luxán Meléndez, S.de y Hernández Socorro, M.de R.(2005): El mundo el Libro en Canarias. Edición del Cabildo de Gran Canaria (ISBN: 84-8103-396-0).
-Macarrón, Miguel, A. M. y González Mozo, A. (2003): La Conservación y la restauración en el siglo XX. Editorial Tecnos, Madrid.
-Möntmann, Nina (2006): Art and Its Institutions. Current Conflicts, Critique, and Collaborations, Black Dog Publishing, London.
-Mourao, Joao y Silva, Luis (2011): Performing the Institution(al), Kunsthalle Lissabon, Lisboa.
-Obrist, Hans-Ulrich (2008): A Brief History of Curating, JRP Ringier & Les Presses du Réel, Zürich-Dijon.
-Santacana, J., Serrat, N. (2005): Museografía didáctica. Ariel. Barcelona.
-Serrano, Carmen Giménez (1993). Las exposiciones de arte. In Los espectáculos del arte: instituciones y funciones del arte contemporanéo (pp. 203-222). Tusquets editores.
-Pastor, M.I. (2004): Pedagogía museística. Ariel. Barcelona.
-Pérez Castillo, Mª Regina (2019): Diseño y gestión de exposiciones temporales, Madrid, Editorial Síntesis.
-Rico, Juan Carlos (1996). Montaje de exposiciones: museos, arquitectura, arte (Vol. 2). Silex Ediciones.
-Rico, Juan Carlos (2016): El taller de montaje de exposiciones. Vol. I: Procesos de diseño, CreateSpace Independent Publishing Platform.
-Rico, Juan Carlos (2016): El taller de montaje de exposiciones. Vol. II: Lecturas expositivas, tipologías espaciales y circulaciones, CreateSpace Independent Publishing Platform.
Competencias básicas.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
CG2 - Predisponer para traballar en equipos interdisciplinares.
CG4 - Capacitar para aplicar o coñecemento á práctica
CG5 - Concienciar sobre as capacidades propias
CG6 - Capacitar para traballar nun contexto internacional
Competencias transversais.
CT2 - Adaptarse aos cambios, sendo capaz de aplicar tecnoloxías novas e avanzadas e outros progresos relevantes, con iniciativa e espírito emprendedor.
CT3 - Capacidade analítica, crítica e de síntese
Competencias específicas.
CE1 - Dotar das capacidades críticas necesarias para a actividade profesional ou investigadora en arte, arquitectura vinculados con patrimonio cultural, cidade histórica, espazos de conservación e exhibición do patrimonio artístico e arte e mercado
CE2 - Dotar dos coñecementos suficientes para incorporarse ao ámbito profesional nas disciplinas impartidas no máster.
CE3 - Preparar para emitir e redactar informes histórico-artísticos e arquitectónicos a través de análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
CE4 - Capacitar no asesoramento en plans directores, plans especiais, etc. nun contexto internacional
CE7 - Proporcionar os patróns de interpretación crítica vinculados á historia da arte, arquitectura, a música, os elementos audiovisuais, o patrimonio cultural e a cidade histórica.
CE8 - Preparar ao egresado, no seu caso, para a realización dunha tese doutoral nos ámbitos propios das disciplinas de historia da arte, arquitectura, música, audiovisuais e patrimonio cultural
A docencia contará cun desenvolvemento expositivo por parte dos profesores (e de ser posible tamén por algún experto invitado a impartir algunha charla de especialización), a través de plantexamentos teóricos e exemplificacións prácticas que serán o punto de partida para a participación do alumno no desenvolvemento das mesmas.
Por outra banda, proporase a todos os alumnos que apliquen a metodoloxía e os coñecementos presentados nas diferentes sesións en forma dun traballo grupal ( 3 ou 4 alumnos)
*Realización dunha proposta expositiva en torno a un tema que será anunciado o día da presentación da materia.
Criterios de avaliación
A avaliación constará de dous apartados:
a) Asistencia, participación na aula e realización das prácticas
b) valoración da capacidade de interpretación e aplicación dos contidos impartidos a través dun traballo que deberá ser exposto na aula.
Sistemas de avaliación:
Asistencia continuada a clase, participación activa na aula e realización das prácticas programadas: 40%
-Traballo individual e colectivo da materia: presentación e exposición obligatoria en clase: 60%
Criterios de calificación
- Asistencia continuada a clase, participación activa na aula e realización das prácticas programadas: calificaráse de cero a dez (0 a 10)
- Traballo individual e colectivo da materia: calificaráse de cero a dez (0 a 10).
Dispensa
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
* En todas estas tarefas que haberá de realizar en entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é preciso indicar que para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Actividade formativa Horas Presencialidade
Clases expositivas: 9/80
Clases interactivas: 12/80
Titorías en grupo: 2/80
Titorías individuais: 1/100
Traballo e exposición: 3/100
Actividade Autónoma do estudante: 58/100
Os alumnos dispoñerán na aula virtual de todo o material necesario para o seguimento da materia, así como documentación complementaria as sesións expositivas.
É recomendable o coñecemento dalgunha lingua de traballo distinta do castelán e o galego
David Chao Castro
Coordinador/a- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Teléfono
- 881812595
- Correo electrónico
- david.chao [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 15 |
04.06.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
10.07.2024 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |