Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría, Medicina Preventiva e Saúde Pública
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1 .- Coñecer o método científico e os principais tipos de proxectos.
2. Identificar, acceder e utilizar as principais fontes de información para a busca de bliografía-bi. 3. Gañar experiencia e habilidade no deseño e interpretación de protocolos de investigación.
4. -Desenvolver habilidades de análise e interpretación dos resultados do traballo científico.
5. Coñecer os aspectos éticos da investigación.
6. Escribir os resultados da investigación.
1. O método científico - Métodos de Investigación: cualitativa e cuantitativa. - Etapas da investigación.
2.-Bases de datos
3.-Estratexias de búsquedas bibliográficas
3. Deseño de protocolos de investigación:
- a pregunta de investigación: Identificación do problema de investigación.
- Estrutura dun protocolo ou proxecto de investigación:
• Xeral: resumo estructurado.
• Introdución, fundamentos, a visión do problema.
• Formulación de obxectivos e presupostos.
• Material Métodos: Identificación da poboación. Deseño. Temas (Universo. criterios para inclusión, exclusión, eliminación). Métodos (Procedimientos. Definición de variables). A análise estatística. •
Preguntas éticas e legais (Cartas de consentimento).
• Financiamento. Axenda. Referencias.
• Anexos.
4.Diseño de estudos biomédicos.
.
BÁSICA:
Contrandiopoulus AP y cols. Preparar un proyecto de investigación.SG Editores.1991.
Grifol E y Trueba R. Pbmed. 100 preguntas más frecuentes. EDIMSA editores. 2006.
Valor JA. Metodología de la investigación científica. Madrid : Biblioteca Nueva, D.L. 2000.
García Romero I. Metodología de la investigación en salud.México : McGraw-Hill Interamericana, cop. 1999.
Jiménez Villa ... [et al.].Publicación científica biomédica : cómo escribir y publicar un artículo de investigación. Barcelona : Elsevier, 2010.
Novio S, Núñez MJ, Freire-Garabal M. INVESTIGACION EN CIENCIAS DE LA SALUD: METODOLOGIA BASICA.Editorial:
UNIVERSIDAD DE SANTIAGO.ISBN: 9788416954186. 2017.
USC:
Bibliotecas: https://www.usc.es/gl/servizos/biblioteca/busc/centros/
https://www.usc.es/gl/servizos/biblioteca/.
Recursos electrónicos: http://sp.bugalicia.org/san/subjects/databases.php?letter=bytype&type=B….
Nova versión de Refworks: https://www.usc.es/gl/servizos/biblioteca/modules/news/news_0110.html
SERGAS:
http://bibliosaude.sergas.es/Paxinas/web.aspx
3)-National Institud of Health (NIH)
https://www.nih.gov/
COMPLEMETARIA:
Servicio de Información y Noticias Científicas Ministerio de Ciencia e Innovación: Disponible en http://www.plataformasinc.es/.
Web of Knowledge, WOK: La Web of Knowledge, WOK, es una plataforma que recoge las referencias de las principales publicaciones científicas de cualquier disciplina del conocimiento.
Disponible en:http://www.micinn.es/portal/site/MICINN/menuitem.7eeac5cd345b4f34f09dfd…
id=c681ff1f422c6210VgnVCM1000001d04140aRCRD
Xenéricas:
Capacidade para analizar e sintetizar a información
Compromiso ético
Capacidade crítica e autocrítica
Capacidade de organización e planificación
Capacidade para traballar en equipo
Manexo medio do inglés
Capacidade de innovación e creación
Habilidade nas relacións interpersoais
Capacidade e habilidade na toma de decisión
Específicas:
Capacidade para ler criticamente documentación científica
Capacidade para buscar e seleccionar documentación científica
específica
Capacidade para fundamentar a práctica nos resultado obtidos da investigación científica na mellor evidencia posible
Coñecementos medios en metodoloxía da investigación
Coñecemento dos principios éticos establecidos para a
investigación científica
Manexo básico da realización de búsqueda avanzada de información en bases de datos especializadas
Capacidade para colaborar en proxectos de investigación liderados por expertos
Capacidade para identificar problemas de saúde susceptibles de
investigar
Capacidade para colaborar na difusión de resultados en eventos
científicos
Capacidade para elaborar un proxecto de investigación de pouca
complexidade baixo tutela
Capacidade para colaborar na redacción de artigos científicos
Capacidade para colaborar en investigacións en diferentes fases
do proceso de investigación: búsqueda bibliográfica e recollida de
datos
A continuación indicanse os posibles escenarios (para 2 e 3 ver o apartado de Observacións):
Escenario 1: normalidade adaptada
O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, de autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes etc.) e mantemento de restricións que afecten a eventos de certa afluencia de persoas.
As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
-A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial.
-As titorías poderán realizarse parcialmente de xeito virtual.
Escenario 1: normalidade adaptada
Para a valoración da asistencia a clase, aplicarase o disposto na Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao espazo europeo de educación superior (Acordo do Consello de Goberno do 25 de marzo de 2010).
A) Continua:
- Asistencia e participación: 15%.
-Contidos correspondentes a docencia expositiva e de seminarios mediante varias probas presenciais:
- Conceptos da materia: 45%.
- Realización de traballos ou casos: 25%.
- Curso avanzado de competencias na contorna dixital: 5%.
B) Aportacions libres dos alumnos: 10%
Os escenarios 2 e 3 indicánse no apartado de Observacións.
Por cada hora de ensino expositivo e interactivo, considérase necesario o estudo de 1,5 horas de traballo dos alumnos (revisión de conceptos e consulta de bibliografía).
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é obrigatoria para o seguimento e superación da materia.
Doutra banda, os estudantes deben realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión bibliográfica e exercicios prácticos) para superar a materia.
Metodoloxía da ensinanza
Escenario 2: distanciamento
Neste escenario aplicaranse medidas de protección activas, de obrigado cumprimento, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas de control de acceso e aforo. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
-A docencia presencial convivirá coa virtual.
- A docencia presencial e virtual farase no horario da materia establecido pola Facultade de Enfermería.
Escenario 3: peche das instalacións
En atención ás medidas que dispoñan as autoridades sanitarias, pode producirse un novo confinamento da poboación, o peche das instalacións da Universidade e a determinación das funcións esenciais que deberán manterse. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
A docencia será completamente de carácter virtual, e se impartirá nos horarios da materia establecidos polo centro.
Sistema de avaliación:
Escenario 2: distanciamento
A) Continua:
-Contidos correspondentes a docencia expositiva e de seminarios mediante varias probas presenciais:
-Conceptos da materia: 40%.
-Realización de traballos ou casos: 45%.
- Curso avanzado de competencias na contorna dixital: 5%.
B) Aportacions libres dos alumnos: 10%
Escenario 3: Peche das instalacións
A) Continua:
-Contidos correspondentes a docencia expositiva e de seminarios mediante varias probas presenciais:
-Conceptos da materia: 40%.
-Realización de traballos ou casos: 45%.
- Curso avanzado de competencias na contorna dixital: 5%.
B) Aportacions libres dos alumnos: 10%
Maria Jesus Nuñez Iglesias
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812070
- Correo electrónico
- mjesus.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Monica Perez Rios
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Medicina Preventiva e Saúde Pública
- Teléfono
- 881812277
- Correo electrónico
- monica.perez.rios [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-21:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
18.01.2021 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
06.07.2021 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |