Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Área externa M.U en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
I.- Poseer e comprender coñecementos de economía e xestión dos servizos sanitarios que aporten unha base profesional no desenvolvemento da xestión clínica e da evaluación das tecnoloxías sanitarias (incluindo os medicamentos) no contexto da investigación dos resultados en saúde.
II.- Aplicación dos coñecementos e comprensión da Economía da Saúde para aumentar as capacidades de resolución de problemas como as inequidades sanitarias, a xestión de recursos, a eficiencia das tecnoloxías sanitarias dentro do contexto socio-sanitario.
III.- Capacitar para a toma de decisións e emitir jxuizos en xestión sanitaria a partir da evaluación e investigación incluso a partir de una información incompleta no desenvolvemento profesional dentro do contexto sociosanitario.
IV.- Capacitar ao alumno para comunicar as conclusións e resultados obtidos derivados da investigación e evaluación dos procedentos en resultados en saude e tecnoloxías sanitarias.
V.- Proporcionar as habilidades de aprendizaxe e formación especializada de alto nivel
en economía e xestión dos servizos sanitarios dun modo que será en gran medida autodirixido e/o autónomo.
Perspectivas e políticas sanitarias.
Xestión dos centros sanitarios e sociosanitarios.
Modelos de xestión.
O equipo de dirección.
A participación e representación dos profesionaies e traballadores.
Xestión dos recursos na sanidade.
- J. Rivero. "Contabilidad Financiera". Editorial Trivium S.A. 5ª Ed. Madrid 1991.
- M.F. Drummond, M.J. Sculper, et al. Method for the Economic Evaluation of Health Care Programmes. Third Edition. Oxfors University Press. Londos. 2005.
- J Soto Álvarez. Evaluación económica de medicamentos y tecnologías sanitarias: principios, métodos y aplicaciones en política sanitaria. Springer SBM Sapin, S.A.U. 2011.
A).-Competencias xenéricas
-Capacidade para o análise, a síntesis e a toma de decisións.
- Capacidade para participar a planificación e organización nos ámbitos da saúde.
- Coñecemento das funcións de enfermaría
- Destreza na xestión da información sanitaria.
- Habilidade par facer crítica e autocrítica da xestión sanitaria.
- Destreza para facer investigación na xestión sanitaria
B).-Competencias específicas
-Capacidade para traballar cos profesionais, con respeto as
normas legais e aos códigos multiprofesionais especialmente os
que afectan á enfermaría.
- Capacidade para dirixir e coordiar equipo ou equipos que conforman os centros sanitarios.
- Capacidade para asegurar medidas de evitación de riscos
laborais ao conxunto dos traballadores no ámbito da saúde.
- Capacidade para imbuir aos recursos humanos que se deben
xestionar maneiras tolerantes, cuidadosos, asegurando os
dereitos de pacientes, usuarios e profesionais.
- Capacidade para coñecer as funcións asistenciais, de xestión,
docente e de investigación con vontade de impulsalas
permanentemente.
- Capacidade para avaliar as decisións e as actuacións que na
xestión se toman e aplicar medidas que incrementen a calidade
dos servizos que se prestan aos cidadans.
- Capacidade para planificar axeitadamente as necesidades dos
pacientes e correxindo as desviacións que se aparten dos
obxectivos previstos e contrastables.
- Coñecemento e capacidade para xestionar a dotación e
utilización dos sistemas informáticos ao servizo dos coidados de
saúde.
- Capacidade para asegurar estándares de calidade, eficiencia e
eficacia na xestión de centros sanitarios e sociosanitarios.
Escenario 1: normalidade adaptada
O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, de autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes etc.) e mantemento de restricións que afecten a eventos de certa afluencia de persoas.
As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
-A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial.
-As titorías poderán realizarse parcialmente de xeito virtual.
Metodoloxía das sesións:
A).-Expositiva: nas sesións para o ensino expositivo, os profesores van explicar os conceptos teóricos e prácticos do contido, apoiada por presentacións multimedia. Tamén resolver algúns problemas da mostra, para que os alumnos poden traballar en beltines exercicio, que serán facilitados. En canto ao material a seguir o tema, máis que a lectura recomendada, os alumnos terán o material complementario para o ensino.
B).-Interactiva: sesións para o ensino interactivo realizarase no aula presencial ou virtual de estudo de casos e resolución de problemas.
Continuada mediante a realización de traballos/discusión de casos presenciais e/ou virtuais segundo o escanario.
Nesta materia, o alumno ten 35 horas de ensino presencial (15 horas de clases expositivos e do ensino interactivo 20 horas). Para cada hora de ensino expositivo, é necesario para dedicarse ao estudo de preto de 1,5 horas de traballo dos alumnos (revisión de conceptos e consulta da bibliografía).
En relación ao ensino interactivo, para cada hora é considerado o tempo necesario para a revisión da clase.
Asemade, os estudantes deben ter en conta a necesidade de practicar a resolución de problemas (de Newsletters ou lectura recomendada.)
Asistencia e participación nas clases expositivas e sesións interactivas é esencial para o seguimento ea superación do suxeito. Os alumnos deben realizar todas as actividades recomendadas polo profesorado (resolución de problemas, revisión de literatura e exercicios prácticos) para superar con éxito a materia.
Sistema de enseñanza:
Escenario 2: distanciamiento
En este escenario, se aplicarán medidas de protección activas, que deben cumplirse, como la distancia de seguridad, el uso de máscaras faciales y medidas organizativas para controlar el acceso y la capacidad. Las medidas de adaptación de la enseñanza correspondientes a este escenario son:
-La enseñanza presencial coexistirá con la virtual.
-La enseñanza presencial y virtual se realizará en el horario de la asignatura establecida por la Facultad de Enfermería.
Escenario 3: cierre de instalaciones
En vista de las medidas proporcionadas por las autoridades sanitarias, puede haber un nuevo confinamiento de la población, el cierre de las instalaciones de la Universidad y la determinación de las funciones esenciales que deben mantenerse. Las medidas de adaptación de la enseñanza correspondientes a este escenario son:
La enseñanza será completamente virtual, y se impartirá en los horarios de la asignatura establecidos por el centro.
Sistema de evaluación
Escenario 2: distanciamiento
(A) Continuación:
-Contenido correspondiente a la enseñanza expositiva y seminario: Se realizará mediante varias pruebas presenciales y / o telemáticas. En este último caso serán pruebas orales (20%).
-Contenidos correspondientes a laboratorios. Se realizará a través de varias pruebas cara a cara y / o telemáticas. En este último caso serán pruebas orales (20%).
(B) Prueba final presencial o telemática de los contenidos correspondientes a la enseñanza expositiva y seminario (60%). En el caso de una prueba telemática será oral.
María Fe Lopez Juiz
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Estudos Internacionais
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.03 |
18:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Sala de Xuntas Isabel Zendal (Xoán XXIII) |
20.01.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
12.07.2021 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |