Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Áreas: Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
-Introducir ao alumno nas limitacións que presenta a utilización clínica de determinadas moléculas activas, consideradas problemáticas desde un punto de vista biofarmacéutico e farmacocinético.
- Proporcionar ao alumno unha visión actualizada e crítica acerca das principais barreiras existentes nas diferentes vías de administración, que se opoñen ao acceso das moléculas activas a circulación sistémica e/ou ao seu lugar de acción.
- Describir as novas estratexias e os sistemas de liberación de moléculas activas máis innovadores deseñados coa finalidade de superar as dicir barreiras.
- Discutir os mecanismos mediante os cales os sistemas descritos permiten mellorar as características biofarmacéuticas e farmacocinéticas dos fármacos que inclúen.
PROGRAMA DE CLASES EXPOSITIVAS (bloques temáticos fundamentais):
-Vías de administración e sistemas de liberación de fármacos: Barreiras a superar e novas perspectivas na liberación avanzada de fármacos
-Vía oral: Consideracións fisiológicas na administración de fármacos.
- Sistemas de liberación selectiva no tracto gastro-intestinal
- Nanoestructuras para a administración oral de péptidos
- Vía parenteral: Sistemas destinados a conseguir unha biodistribución selectiva (vehiculización activa e pasiva). Vehiculización de antitumorais.
- Novos sistemas de administración por vía bucal e na cavidade oral
- Novas estratexias de administración pola vía nasal
- Novos sistemas de administración pulmonar
-Teragnosis e medicamento personalizado
INTERACTIVAS
Organizaranse seminarios nos que cada alumno preparará un tema relacionado con aspectos do programa, que será exposto na clase nun tempo de 10-15 minutos, deixando a continuación 10 minutos para a discusión.
Poderanse incluír tamén unha serie de seminarios nos que se presentarán problemas específicos de vías de administración, patoloxías ou terapias concretas, e discutiranse as posibles solucións atopadas polos alumnos nas publicacións científicas máis recentes.
Os alumnos utilizarán fundamentalmente a bibliografía proporcionada polas profesoras en cada tema e a obtida en procuras bibliográficas nas bases de datos como Web of Science (WOS), SciFinder Scholar, MEDLINE, researchgate, google scholar etc
COMPETENCIAS, DESTREZAS e HABILIDADES:
Nesta materia, o alumno deberá potenciar as seguintes competencias:
- Comprender as limitacións que presenta a utilización clínica de determinados fármacos, desde un punto de vista biofarmacéutico e/ou farmacocinético.
- Dispor dunha visión actualizada e crítica acerca das principais barreiras existentes no acceso dos fármacos a circulación sistémica e/ou ao seu lugar de acción.
- Coñecer as novas estratexias e sistemas de liberación de fármacos máis innovadores deseñados coa finalidade de superar as dicir barreiras.
- Discernir os mecanismos mediante os cales os sistemas descritos permiten mellorar as características biofarmacéuticas e farmacocinéticas dos fármacos.
- Capacidade para analizar desde un punto de vista crítico a información científica procedente de diferentes fontes.
- Capacidade para aplicar contidos teóricos aos casos prácticos.
- Habilidade para empregar os Tics para buscar información científica
- Habilidade para traballar en equipo e facer presentacións orais.
a) Clases Expositivas
As Clases Expositivas serán impartidas de forma síncrona presencial
b) Clases Interactivas e Tutorías
As Clases Interactivas e as Tutorías serán presenciais
-Clases expositivas:
Utilizaranse presentacións en PowerPoint, que se lle facilitarán previamente ao alumno.
-Clases interactivas:
Presentaranse problemas específicos para fomentar a discusión dos alumnos.
Outros se dedicarán á exposición de traballos por parte dos alumnos.
CRITERIOS e MÉTODOS DE AVALIACIÓN DE APRENDIZAXE:
Establécese avaliación continua ao longo do curso e unha proba final específica complementaria á avaliación continua que se realizará presencialmente.
Avaliación continua 70%
-Os alumnos deberán participar obrigatoriamente en exposicións nas clases interactivas, tras a elección dun tema consensuado coas profesoras, o que representará un 40% da cualificación final (contido do traballo: 20%, exposición do mesmo: 10%, e respostas ás cuestións expostas: 10%).
-A asistencia ás clases expositivas e interactivas é obrigatoria. En todo momento, terase en conta a participación/implicación do estudante ao longo do curso (30% da cualificación final).
Proba final específica 30%
-A avaliación dos contidos teóricos completarase cun exame, que representará un 30% da cualificación final. O aprobado estará en 5 sobre 10. O exame consistirá en preguntas tipo test de resposta única.
O material didáctico (programa, presentacións, seminarios, material bibliográfico ...etc) facilitaráselle aos alumnos periodicamente, antes das clases .
Clases expositivas: Asistencia a exposicións sobre os temas do programa
Horas de clase:30
Factor de traballo do estudante*: 1.5
Horas de traballo persoal do estudante: 45
Horas totais:75
Créditos ECTS: 3
Clases interactivas: Formulación de casos prácticos e discusión de artigos científicos
Horas de clase: 10
Factor de traballo do estudante*: 3
Horas de traballo persoal do estudante: 30
Horas totais: 40
Créditos ECTS: 1.6
Exposicións por parte de alumnos:
Preparación de material
Horas de clase: 0
Horas de traballo persoal do estudante: 10
Horas totais:10
Créditos ECTS: 0.4
Exposicións
Horas de clase:10
Factor de traballo do estudante*: 1
Horas de traballo persoal do estudante: 10
Horas totais:10
Créditos ECTS: 0.4
Tutorías personalizadas
Orientar o traballo aplicado do alumno e resolución de dúbidas
Horas de clase: 5
Factor de traballo do estudante*: 0.5
Horas de traballo persoal do estudante: 2.5
Horas totais: 7.5
Créditos ECTS: 0.3
Exame
Preparación e resolución de próbaa
Horas de clase: 2.5
Factor de traballo do estudante*: 2
Horas de traballo persoal do estudante: 5
Horas totais: 7.5
Créditos ECTS: 0.3
TOTAL
150 horas 6 créditos
*Número de horas dedicadas polo alumno ao traballo persoal derivado da hora presencial (organización de apuntamentos, estudo, documentación, preparación de seminarios, etc.) por cada hora presencial.
Coñecemento de inglés básico e manexo de programas
Manexo de fontes bibliográficas
A continuación recóllense as adaptacións correspondentes á metodoloxía de ensino no seguinte Plan de Continxencia para o curso 2021-22 para as Clases Expositivas, Interactivas e Tutorías.
Escenario 1: as clases expositivas, interactivas e tutorías serán presenciais. O exame final realizarase tamén de forma presencial.
Escenario 2: As clases expositivas, interactivas e tutorías serán presenciais. O exame final realizarase tamén de forma presencial. Sempre haberá que tomar en consideración se isto é posible en función da fase da pandemia na que nos atopemos, e as recomendacións que nese momento estableza o Reitorado.
Escenario 3: Todas as clases, expositivas e interactivas, e tutorías realizaranse por medios telemáticos síncronos. (MS Teams, Moodle, Campus Virtual USC). O exame e probas de avaliación realizaranse por medios telemáticos de modo síncrono.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Maria Del Carmen Remuñan Lopez
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Teléfono
- 881815045
- Correo electrónico
- mdelcarmen.remunan [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Dolores Ramona Torres Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Teléfono
- 881814880
- Correo electrónico
- dolores.torres [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:30-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
17:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
18:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
Venres | |||
16:30-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
17:30-18:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |
18:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | 5035 Aula Seminario de Bromatoloxía |