Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 45 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 25 Clase Interactiva: 4 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
Áreas: Farmacoloxía
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O alumno deberá conseguir os seguintes obxectivos:
- Capacidade de aplicar os principios xerais de neurofarmacología ás situacións reais.
- Habilidade / capacidade de traballo individual, en pequeno grupo e en equipos pluridisciplinares, conxugando visións especializadas, intermedias e de conxunto.
- Capacidade para acceder a fontes de información.
Principios xerais de farmacoloxía e neurofarmacoloxía.
Contidos teóricos
1. Introdución ás ciencias farmacolóxicas
2. Farmacocinética básica. Factores que determinan a absorción, distribución,
metabolismo e excreción dos fármacos. Paso da barreira hematoencefálica e acceso dos fármacos ao sistema nervioso central.
3. Farmacodinamia xeral. Mecanismos xerais da acción dos fármacos, fármacos específicos e inespecíficos. Lugares diana nucleicos e proteicos.
4. Investigación e desenvolvemento de fármacos en neuropsicofarmacoloxía. Pasos requeridos para que un novo fármaco sexa aprobado para uso humano.
5. Farmacoloxía psiquiátrica.
Farmacoloxía da ansiedade e insomnio, depresión, esquizofrenia, dependencias, trastornos e fobias, etc.
6.Farmacoloxía das enfermidades neurolóxicas
Farmacoloxía dos trastornos do movemento, do deterioro cognitivo, demencias, convulsións. Enfermidade de Parkinson, enfermidade de Alzheimer, epilepsia, etc.
Contidos prácticos
Levaranse a cabo sesións de posta en común e discusión nas que os alumnos prepararán e presentarán os traballos dos temas seleccionados, utilizando as metodoloxías e os formatos estándar proporcionados polos profesores nas que incorporarán a súa propia visión tralas procuras bibliográficas.
-Millan MJ, Goodwin GM, Meyer-Lindenberg A, Ove Ogren S. Learning from the past and looking to the future: Emerging perspectives for improving the treatment of psychiatric disorders. Eur Neuropsychopharmacol. 2015 May; 25(5):599-656.
-Ahmed AO, Bhat IA. Psychopharmacological treatment of neurocognitive deficits in people with schizophrenia: a review of old and new targes. CNS Drugs. 2014 Apr;28(4):301-18.
-Stahl, S.M. Essential psychopharmacology, 4th edition. Cambridge University Press, Cambridge, MA, 2014
-Paul SM et al., How to improve R&D productivity: the pharmaceutical industry's grand challenge. Nature Reviews in Drug Discovery 2010; 9:203-214
-Dugger SA, et al. Drug development in the era of precision medicine. Nature Reviews in Drug Discovery 2018; 17:183-196
-Mohs RC and Greig NH. Drug discovery and development: Role of basic biological research. Alzheimer's & Dementia: Translational Research and Clinical Interventions 2017; 3:651-657
-Hunter AJ et al. Open innovation in neuroscience research and drug discovery. Brain and neuroscience advances 2018; 2:1-6
Tras completar o curso, os estudantes serán capaces de:
- Describir as dianas terapéuticas, receptores, canles, transportadores, enzimas, así como as súas rutas de sinalización e os mecanismos transduccionais relevantes para as accións dos fármacos, incluíndo os modernos conceptos de caracterización
conformacional.
- Describir como os fármacos, a nivel molecular, afectan a transmisión de sinais nos
trastornos neuropsiquiátricos, os seus mecanismos e accións.
- Describir os efectos dos fármacos nos signos e síntomas dos trastornos neuropsiquiátricos e a súa relación cos seus mecanismos moleculares de acción.
Traballo presencial na aula
Horas de clases expositivas: 22
Horas de clases interactivas: Seminarios: 4
Titorías en grupos reducidos ou individualizadas: 1
Actividades de avaliación: 3
Traballo persoal do estudante
Estudo individual: 35
Elaboración de memorias de prácticas, traballos: 10
Total horas de traballo persoal do estudante: 45
- Exame/proba final (30% da nota final): os alumnos deberán superar un exame sobre os contidos do curso, o aprobado está en 5 sobre 10.
- Traballo en equipo (50% da nota final) os alumnos deben participar nos equipos que se formen e responsabilizarse da adecuada realización do traballo correspondente, o cal será asignado de mutuo acordo entre eles. Ademais, deberá participar nas exposicións que lle correspondan.
- Avaliación continua (20% da nota final). É obrigatoria a asistencia. En todo momento terase en conta a participación/implicación do estudante ao longo do curso.
Ver metodoloxía do ensino
Estudar os contidos e resolver as dúbidas conceptuais. É importante relacionar os conceptos básicos ao longo da mesma.
Utilizar a bibliografía recomendada e aclarar conceptos para afianzar coñecementos e adquirir destreza na resolución de problemas.
Plan de continxencia
ESCENARIO 2: DISTANCIAMIENTO
Ensinanza expositiva e interactiva
A docencia pódese levar a cabo igualmente, xa sexa de forma presencial ou virtual con procedementos sincrónicos ou asincrónicos.
Titorías
Darase prioridade á programación de titorías por medios telemáticos
Avaliación
Presencial ou telemática dependendo das condicións e do número de alumnos
ESCENARIO 3: PECHADURA DAS INSTALACIÓNS
Ensinanza expositiva e interactiva
A docencia prantexaríase de forma virtual con procedementos sincrónicos ou asincrónicos.
Titorías
Por medios telemáticos
Avaliación
Por medios telemáticos
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
Jose Angel Fontenla Gil
- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881814898
- Correo electrónico
- joseangel.fontenla [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Isabel Loza Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Farmacoloxía, Farmacia e Tecnoloxía Farmacéutica
- Área
- Farmacoloxía
- Teléfono
- 881815005
- Correo electrónico
- mabel.loza [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 05 (videoconferencia). Rita Levi Montalcini |
11.05.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 05 (videoconferencia). Rita Levi Montalcini |
21.06.2022 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 05 (videoconferencia). Rita Levi Montalcini |