Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 91 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 39 Clase Interactiva: 18 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable | 1ro curso (Si)
Con esta materia preténdese proporcionar ao alumno unha visión xeral e estructurada da empresa, e da aplicación das tecnoloxías da información e a comunicación en contornos empresariais, sexa como soporte aos procesos de negocio ou como xeradoras en se mesmas de tales procesos.
Así mesmo lograrase a comprensión da información económica-financeira, a súa análise e a súa utilidade á hora de tomar decisións.
En concreto, finalizado o curso o alumno adquiriría coñecementos sobre as seguintes cuestións:
- A empresa, a súa contorna, os seus obxectivos, tipos de empresas
- O sistema empresarial e os seus subsistemas.
- Os sistemas de información baseados en TIC como compoñentes esenciais das actividades empresariais na actualidade.
- Un modelo de referencias para a análise e xestión aplicada á empresa.
. O concepto de contabilidade e a súa utilidade para a toma de decisións.
. O patrimonio e os resultados dun centro xerontolóxico, a súa representación e presentación en informes.
. A realización de orzamentos e a súa utilidade para establecer as necesidades financeiras dunha residencia.
. Os diferentes tipos de financiamento e a utilidade de cada un deles.
. O cálculo do punto de equilibrio ou punto morto dun centro xerontolóxico.
. A forma de cálculo do prezo de compra e de venda dos seus servizos.
. O control da xestión realizada na súa residencia ou centro de atención xerontolóxica.
. A análise da evolución económico-financeira da empresa e a súa situación.
En definitiva, trátase de dotar ao alumno das habilidades e coñecementos necesarios para desenvolver a súa actividade profesional no ámbito da Dirección e Xestión de Centros xerontolóxicos.
PARTE I. INFORMACIÓN E EMPRESA
TEMA 1: Aproximación al concepto de contabilidade
TEMA 2: O patrimonio e a sua representación nun centro gerontológico
TEMA 3: Presentación da información económico- financeira
TEMA 4. Os costes de unha residencia xerontológica
TEMA 5. Fijación do precio de venta dos servicios dun centro xerontológico
PARTE II. ANÁLISE ECONÓMICO-FINANCEIRO
TEMA 6. Os presupuestos e os fluxos de tesorería
TEMA 7. Fontes de financiación
TEMA 8: Análise da xestión económica e financeira
TEMA 9: O punto de equilibrio e o umbral de rentabilidade
TEMA 10: O control da xestión
PARTE III ORGANIZACIÓN E EMPRESA
TEMA 11.O proyecto de empresa. Plan de empresa. Desarrollo da idea empresarial
TEMA 12: Identificación da empresa. Forma xurídica, denominación e localización
TEMA 13: Estudo de mercados
TEMA 14: Organización y Recursos humanos
TEMA 15: Inversión e financiación. Estudio da viabilidade dun proyecto
LEXISLACIÓN:
Real Decreto 1514/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad (BOE de 20 de noviembre).
Real Decreto 1515/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad de Pequeñas y Medianas Empresas y los criterios contables específicos para microempresas (BOE de 21 de noviembre).
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
ALSINA, R [2010]: Aplicación en Excel para el análisis de balances.
Barcelona : Profit
AMAT SALAS, O. (2008) Comprender la contabilidad y las finanzas, 3ª Edición, Ediciones Gestión 2000, Barcelona, España
VV AA (2003): Dirección y Gestión Gerontológica. Sega Ediciones.
Material elaborado polos profesores da materia
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIAS:
AGUIRRE, A.; CASTILLO, A.; TOUS, D. (1999). Administración de organizaciones. Ediciones Pirámide.
AMAT, O. (1996). Emprender con éxito. Gestión 2000. Anuario Glosa. Atención primaria y envejecimiento. Glosa Ediciones 2000
AMAT, O.; SOLDEVILLA, P. Y AGUILÁ, S. (2003): Ejercicios Resueltos de Contabilidad de Costes. Gestión 2000, Barcelona.
AMAT SALAS, O. (2008): Análisis de estados financieros: fundamentos y aplicaciones.Barcelona : Gestión 2000.
ANZOLA, S. (2002). Administración de pequeñas empresas. McGraw-Hill.
ARCHEL DOMENCH, P., LIZARRAGA DALLO, F., SÁNCHEZ ALEGRÍA, S; CANO RODRIGUEZ, M.. (2015): Estados Contables. Elaboración, análisis e interpretación. Pirámide. Madrid.
ARJONILLA DOMÍNGUEZ, S. J.; MEDINA GARRIDO J. A. (2002). La gestión de los sistemas de información en la empresa. Pirámide.
BARQUIN M (1997). Dirección de Hospitales. Sistema de atención médica. Ed Interamericana. McGraw Hill. 6ª ed.
BARREIRO FERNÁNDEZ, J.M.; DÍEZ DE CASTRO, J., coordinadores (2000). Dirección de PYMES. Tórculo Edicións, Santiago de Compostela.
BARROS PUGA, M. (1998). Cómo crear su propia empresa. Pirámide.
BERMEJO, M. (1996). La creación de la empresa propia. McGraw-Hill.
BLANCO DOPICO, I. (1994): Contabilidad de Costes. Análisis y control, Pirámide, Madrid.
BLANCO, I.; AIBAR, B. Y RÍOS, S. L. (2001): Contabilidad de Costes. Cuestiones, supuestos prácticos resueltos y propuestos. Prentice Hall,
CAÑADAS, M. (1996). Cómo crear empresas rentables. Gestión 2000.
CARRASCO, A; DONOSO, S.A.; FRESNEDA, S.; LARRINAGA,C; HERNÁNDEZ. J.J.; LÓPEZ, M.A. (2009) Estados financieros: teoría y casos prácticos.Madrid : Pirámide.
CASTILLOS CLAVERO, A.M. (dir. y coord) (2003). Introducción a la economía y administración de empresas. Ediciones Pirámide.
CERTO, S. (2001). Administración Moderna. Prentice Hall.
C.E.O.E. (1994). Cómo crear una empresa.
COB MONTES, M. J.. (1996). Guía para la creación de empresas. CEF.
COLECCIÓN INVERSIÓN. (1996). Cómo crear una empresa.
CHIAVENATO, I. (2000). Introducción a la Teoría General de la Administración. McGraw-Hill.
DE SAINT-MARIE, G. 1995. Dirigir una PYME. Paidós.
DEFENSOR DEL PUEBLO (2000). Informes, estudios y Documentos. La atención sociosanitaria en España: perspectiva gerontológica y otros aspectos conexos.
DÍEZ DE CASTRO, E.y Otros (2001). Administración y Dirección. McGraw-Hill.
DÍEZ DE CASTRO, J.; REDONDO LÓPEZ, C. (2002). Administración de Empresas. Pirámide.
DÍEZ DE CASTRO, J. REDONDO LÓPEZ, C. (1996). Administración de Empresas. Libro de Actividades. Pirámide.
EL SERVICIO DE AYUDA A DOMICILIO (1997). Programación del servicio. Sociedad española de gerontología y Geriatría.
GALES, S.(1996). Todo lo que usted necesita saber para crear su propia empresa. Inforbooks.
GERBER, M.E. (1997). El mito del emprendedor. Paidós Empresa.
GARCÍA DEL JUNCO, J; CASANUEVA ROCHA, C (Coordinadores) (2000). Fundamentos de gestión empresarial. Ediciones Pirámide.
GOMEZ-MEJIA, LUIS R.; BALKIN, DAVID B. (2002). Administración. McGraw-Hill.
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2001). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Pirámide.
GONZÁLEZ DOMINGUEZ, F. J. (2002). Creación de empresas. Guía para el desarrollo de iniciativas empresariales. Pirámide.
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008): Análisis de la Empresa a Través de su Información Económico-Financiera. Fundamentos Teóricos y Aplicaciones, Pirámide, Madrid.
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2008): Análisis de la Empresa a Través de su Información Económico-Financiera. Aplicaciones Prácticas, Pirámide, Madrid.
HELLRIEGEL, D.; SLOCUM, J.W. (1998). Administración, 7ª edición. International Thomson Editores.
JARILLO, J. C. (2002).La Lógica estratégica: Evite los errores , Deusto S.A. Ediciones.
Jiménez Quintero, J. A.; Arroyo Varela, S.R. (2002). Dirección estratégica en la creación de empresas. Pirámide.
JOHNSON, G; SCHOLES, K Y WHITTINGTON,R (2010): Fundamentos de estrategia. Prentice Hall.
KOONTZ, H.; WEIHRICH, H. (1994). Administración. Una perspectiva global. McGraw-Hill.
LAUDON, K.C. Y LAUDON, J.P. (2004) :"Sistemas de Información Gerencial", Ed. Pearson
LÓPEZ AMO, Á. (1997). Guía para crear tu empresa. Espasa.
LÓPEZ DÍAZ, A. Y MENÉNDEZ MENÉNDEZ, M. (1990): Curso de Contabilidad Interna, AC, Madrid.
LUDEVID, M. (1991). Cómo crear su propia empresa. Marcombo
MONFORTE, M. (1995). Sistemas de información para la dirección. Pirámide.
MORAGAS MORAGAS, R. (1994). El centro de día para enfermos de alzheimer. UCB PHARMA.
MUÑOZ MERCHANTE, A. (2009). Análisis de estados financieros: teoría y práctica. Madrid: Ediciones Académicas.
NUENO, P. (1996). Emprendiendo. Deusto.
OLLÉ, M.(1997). El plan de empresa. Marcombo.
ORGANIZACIÓN Y GESTIÓN DE CENTROS ASISTENCIALES (1986). I Congreso nacional de salud pública y administración sanitaria. Libro de actas. Barcelona.
PINEAULT, R. (1992) La Planificación sanitaria. Conceptos, Métodos y Estrategias. Sg. Masson 1992
RAMIÓ, C.; BALLART, X., editores (1993). Lecturas de Teoría de la Organización, volúmenes I y II. Ministerio para las Administraciones Públicas.
Residencias para personas mayores (1995). Manual de orientación. Ministerio de Asuntos Sociales. Instituto Nacional de Servicios Sociales. Sociedad española de Geriatría y Gerontología. SG editores SA.
RIVERA J., GUTIÉRREZ, J.A Y ROSENMÜLLER, M. (2006) Gestión en el sector de la Salud. Editorial Pearson.
ROBBINS, S.P.; COULTER, M. (1996). Administración, 5ª edición. Prentice-Hall.
ROCHON, A. (1990). Educación para la salud. Guía práctica para desarrollar un proyecto. Sg. Masson.
RODRÍGUEZ MORENO, S. (1995)Intervención clínica y Psicosocial en el anciano. Instituto Canario de estudios y promoción social y sanitaria. ICEPSS.
ROJO RAMÍREZ, A. (2012): Las cuentas anuales en la empresa Madrid : Garceta.
SÁNCHEZ HERRERA, J. (2001). Plan de Marketing. Análisis, decisiones y control. Pirámide. SANTAMARÍA, JOSE Mº. (1997). La pequeña y mediana empresa desde una perspectiva, jurídica, económica y laboral. Serv. Publicaciones Univ. Cádiz.
SEPÚLVEDA, P. H.(1992). ¿Qué debo saber de finanzas para crear mi propia empresa?.
Marcombo
TEMES, J.L., PASTOR, V., DÍAZ JL (1992). Manual de gestión Hospitalaria. Interamericana. McGraw Hill.
THOMPSON; S. (2001). Administración Estratégica. McGraw-Hill.
Tratado de calidad asistencial en atención primaria(1997). Du Pont Pharma.
VARELA VILLEGAS, R. (2001). Innovación empresarial. Arte y ciencia en la creación de empresas. Prentice Hall.
Básicas e Generais
CB6 - Poseer e comprender conocimientos que aporten unha base u oportunidade de ser originais no desenrolo e/o aplicación de ideas, a menudo nun contexto de investigación
CB8 - Que os estudiantes sexan capaces de integrar conocimentos e enfrentarse a la complexidade de formular xuicios a partires de unha información que, sendo incompleta o limitada, incluia reflexionses sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas a la aplicación dos seus conocementos e xuicios
CB10 - Que os estudantes posean as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que habrá de ser en gran medida autodirixido o autónomo.
CG1 - Formar e acreditar profesionais da xerontoloxía
CG4 - Facilitar a incorporación de profesionais ao campo da investigación xerontolóxica, tanto en organismos públicos como en privados o empresas
CG5 - Favorecer o intercambio internacional de alumnos e profesores a fin de ampliar sus perspectiva xerontolóxica
Específicas:
CEP4 - Estar en condiciones de dirig¡xir cualquier recurso xerontolóxico
CEI3 - Ter os conocimientos suficientes para incorporarse como investigador nas actividades de I+D+i
CEI5 - Incorporarse como xestor de proxectos a entidades de I+D+i
CEM1 - Saber analizar ls resultados obtenidos na actividade profesional a fin de poder integrarlos en líñas de investigación e dentro de elas en proxectos del campo de la Xerontoloxía y la Xeriatría
Transversales:
CTP1 - Estar en disposición de integrarse en equipos de salud, centros xerontolóxicos e entidades prestadoras de servicios dirigidos as persoas maiores
CTP4 - Ter o coñecemento para denominarse especialista en Xerontología Social de acordo a especialidade desenrrolada
CTM1 - Estar en disposición de realizar actividades asistenciales e investigadoras de manera integral nos campos social, sanitario e sociosanitario
ESCENARIO 1: PRESENCIALIDADE
Contidos teóricos:
O alumno leerá con antelación o tema que se debatirá e explicará na aula, e na clase faremos especial fincapé nos conceptos que precisen maís comprensión.
Una vez asentados os coñecementos teóricos básicos, pasarase a un sistema interactivo de debate e aclaracións dos conceptos.
Contidos prácticos:
Os contidos prácticos terán conexión coa realidade. Tanto os exemplos como oscasos, sempre que sexa posible versarán sobre feitos reais.
Utilizaranse as ferramentas dispoñibles na USC Virtual como apoio á parte teórica e práctica da materia, se utilizarán as ferramentas de comunicación entre os estudantes e os profesores para expor debates e outras cuestións e dúbidas da materia. A participación do alumno terase en conta na cualificación final.
Estas actividades compleméntanse co traballo persoal que o alumno deberá facer, na elaboración de traballos en grupo (procura de material bibliográfico, lectura de devandito material, elaboración das solucións as tarefas). Este traballo autónomo, que será guiado pola profesora e terase en conta na cualificación final.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
Con carácter xeral o proceso de enseñanza-aprendixaje seguirá la mesmas pautas que no escenario anterior, si ben a docencia presencial na aula convivirá con a virtual. As tutorías serán virtuales.
Na aula virtual da materia o alumnado dispondrá do material necesario para preparar a materia Unha vez traballados os temas e su estudio, os alumnos realizarán as actividades propuestas. Además, si teñen dudas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través del e-mail institucional e serán resoltas de forma individual o colectiva a maior brevedad posible.
ESCENARIO 3: CONFINAMENTO
Con carácter xeral o proceso de enseñanza-aprendizaxe seguirá as mesmas pautas que no Escenario 1 (combinación de sesiones de teoría y práctica). No obstante, en este caso a docencia será completamente de carácter virtual. Para o aprendizaxe se utilizará o campus virtual da materia e a plataforma Teams.
Na aula virtual da materia el alumnado dispondrá del material necesario para preparar a materia Unha vez traballados os temas e su estudio, os alumnos realizarán as actividades propostas. Además, si tienen dudas durante este proceso de aprendizaje, estas serán comunicadas a cada profesor a través del e-mail institucional e serán resueltas de forma individual o colectiva a la maior brevedad posible.
ESCENARIO 1: PRESENCIALIDADE
Os alumnos, sexan de nova matriculación ou repetidores, ten que acadar un 5 para superar a materia e teñen á súa disposición dous sistemas de avaliación:
a) Avaliación continua Os alumnos poderán superar a materia asistindo a clase, participando en clase ao longo do curso, elaborando e presentando os traballos e tarefas solicitados polos profesores e realizando as probas parciais.
Nos traballos e tarefasl se terán en conta aspectos tales como a calidade do contenido dos traballos, a calidade expositiva e o dominio da terminoloxía propia da materia.
Tamén é preciso participar nas probas que se plantexen sobre os contidos do programa ao longo do curso.
En concreto, para volorar as competencias transversais, haberá traballos que se farán en grupo e defenderánse públicamente:
Redacción: calidade e claridade do contido
Estructura: organización, presentación visual e calidade do contido.
Conclusions e recomendacions futuras
Presentación oral: capacidade de síntesis, claridade expositiva, dominio da terminología e a expresión corporal
A puntuación máxima que pode acadar o alumno en avaliación continua é de 10 puntos, repartidos como seguen:
Traballo 1: 4 puntos
Traballo 2: 6 puntos
O alumno que opte por este sistema de avaliación continua deberá acadar un mínimo de 5 puntos para superar a materia, e condición imprescindible, ademáis da asistencia na aula que aprobe cada unha das probas o traballos sobre os contidos de cada parte do programa. O alumno no terá a necesidade de acudir a o exame oficial do mes de maio. de curso se acada os 5 puntos. No caso de non superar a materia, sempre pode optar pola outra vía de avalidación.
No se conserva ninguna cualificación entre as diferentes oportunidades de avalidació
b) Exame único: A cualificación determínase mediante un exame realizado nalgunha das datas oficialmente establecidas, cuxa valoración será de 7 puntos máximo. Será aplicable a todo aquel alumno que non supere a avaliación contínua.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
Sistema de avaliación da adquisición de las competencia, seguirá as mesmas pautas que no escenario anterior,s. Os alumnos da materia, sexan de nova matrícula o repetidores, teñen a su disposición os mesmos sistemas de evaluación que no escenario 1.
O examen teórico-práctico será presencial o telemático de acordo con as directrices que establezca el Decanato o el Rectorado y as medidas sanitarias establecidas en ese momento
ESCENARIO 3: CONFINAMENTO
Sistema de avaliación de adquisición de competencias.
Os alumnos de la materia, sean de nueva matrícula o repetidores, tienen a su disposición os dous sistemas de evaluación, que seguirán las mismas pautas que en los escenarios anteriores.
El examen teórico-práctico será telemático
NOTAS XERALES PARA OS TRES ESCENARIOS:
En todos os escenarios o sistema de evaluación será o mesmo en ambas oportunidades de examen (maio/junio/julio).
Para os casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación lo recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de la calificación (DOG 21-07-2011)
A materia Dirección y Gestión Xerontolóxica é de 6 ECT e cada crédito equivale a 25 horas
TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO. Distribución das horas
Estudo autónomo individual ou en grupo: 30 horas
Escritura de exercicios, conclusións ou outras tarefas en grupo: 55 horas
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similiares : 5 horas
Total horas traballo persoal do alumno.: 90
Total horas trabajo personal del alumno: 90 horas
Las horas presenciales, que incluyen las horas de docencia expositiva, docencia interactiva, tutorías y evaluación, representan 60 horas.
É imprescincible que os alumnos traballen sobre a materia ao longo de todo o curso, leven ao día os concetos teóricos e, deste xeito apliquen con proveito estos coñecementos aos casos prácticos e exercicios que se irán propoñendo.
O estidante no precisa ter coñecementos previos da materia.
Faráse uso do Campus Virtual a o longo do curso.
E preciso que en algunhas partes da materia o estudante traia as aulas interactivas seu ordenador portátil. Faremos uso de dous programas informáticos: un procesador de textos (que permita facer tábpas de contidos e formatear os textos como mínimo) e de unha folla de cálculo que permita facerr cálculos. Aconsellamos o uso do Word e do Excel, se ben outros programas poden ser válidos
A docencia será en galego e castelan.
PLAN DE CONTINGENCIAS
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO
Metodología da ensinanza.
Con carácter xeral o proceso de enseñanza-aprendixaje seguirá la mesmas pautas que no escenario anterior, si ben a docencia presencial na aula convivirá con a virtual. As tutorías serán virtuales.
Na aula virtual da materia o alumnado dispondrá do material necesario para preparar a materia Unha vez traballados os temas e su estudio, os alumnos realizarán as actividades propuestas. Además, si teñen dudas durante este proceso de aprendizaxe, estas serán comunicadas a cada profesor a través del e-mail institucional e serán resoltas de forma individual o colectiva a maior brevedad posible.
Sistema de evaluación da adquisición de las competencia, seguirá as mesmas pautas que no escenario anterior,s. Os alumnos da materia, sexan de nova matrícula o repetidores, teñen a su disposición os mismos sistemas de evaluación que no escenario 1.
El examen teórico-práctico será presencial o telemático de acordo con as directrices que establezca el Decanato o el Rectorado y as medidas sanitarias establecidas en ese momento
ESCENARIO 3: CONFINAMENTO
Metodología da ensinanza.
Con carácter xeral o proceso de enseñanza-aprendizaje seguirá as mesmas pautas que no Escenario 1 (combinación de sesiones de teoría e práctica). No obstante, en este caso a docencia será completamente de carácter virtual. Para o aprendizaje se utilizará o campus virtual da materia e a plataforma Teams.
Sistema de evaluación de adquisición de competencias.
Os alumnos de la materia, sean de nueva matrícula o repetidores, tienen a su disposición dos sistemas de evaluación, que seguirán las mismas pautas que en los escenarios anteriores.
El examen teórico-práctico será telemático
NOTAS GENERALES PARA LOS TRES ESCENARIOS:
En todos os escenarios el sistema de evaluación será o mesmo en ambas oportunidades de examen (diciembre/enero y junio/julio).
Para os casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación lo recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de la calificación (DOG 21-07-2011)
Nelida Porto Serantes
Coordinador/a- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 881811615
- Correo electrónico
- nelida.porto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Escola Universitaria
Luns | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.02 |
19:00-21:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 2.02 |
26.05.2021 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 2.02 |
23.06.2021 16:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 2.02 |