Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Socioloxía
Centro Facultade de Ciencias da Educación
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A materia é básica. Trátase de introducir as bases do coñecemento e da investigación ao redor das relacións e roles de xénero, dos estudos das mulleres, así como os enfoques teórico- feministas máis relevantes para chegar a un coñecemento en profundidade sobre a cuestión central que nos ocupa. Isto sérvenos de fundamento para a formación académica, investigadora e profesional, obxecto específico do presente máster.
De modo concreto preténdese chegar a un dominio da bagaxe conceptual central e das paradigmas máis importantes con respecto ás temáticas: Feminismo e Coñecemento de Xénero, Xénero e Política, Mulleres, Xustiza e Globalización, o Movemento Feminista Moderno e os Estudos e Investigacións das Mulleres (os “Women´s Studies”) e do Xénero en Ciencias Sociais e o seu desenvolvemento no contexto nacional e internacional, os enfoques teórico-feministas diversos e as súas implicacións para a explicación dos procesos da socialización humana e das relacións e roles de xénero.
Preténdese transmitir, moi particularmente, unha visión crítico-epistemolóxica sobre o coñecemento científico e no referente ao coñecemento científico específico que ten por obxecto ás mulleres e as relacións intergénero desde áreas e disciplinas científicas diferentes
1ª PARTE:
I.- Aclaración conceptual e Debate: Sexo- Xénero
II.- Feminismo e Coñecemento de Xénero
1.-As orixes do Movemento Feminista
2.- O Movemento Feminista Moderno e os Estudos e Investigacións das Mulleres (os “Women`s Studies”)
III.- Dos Estudos das Mulleres aos Estudos de Xénero nas Ciencias Sociais
IV.- A problemática epistemológica do Coñecemento de Xénero
1.- O debate do androcentrismo
2.- O Coñecemento científico moderno e o Coñecemento de Xénero
V.- A polémica epistemolóxica das Teorías Feministas
1.-Os enfoques teóricos da igualdade e da diferencia
2.-Teorias feministas postmodernistas
2ª PARTE:
I. Introdución
II. Xénero e Sujeito Político
1. “O persoal é político”: Privado/Público
2. O contrato sexual/social
3. A mística da Feminidade (Betty Friedan)
III. Mulleres e Globalización
1. Mulleres, Xénero e Feminismos
2. Masculinidades Hexemónicas
3. Pobreza e desigualdade das mulleres e de xénero
1ª PARTE
-ADORNO y OTROS (1973): La disputa del Positivismo en la Sociología Alemana. Grijalbo, Barcelona.
- AMOROS, C. (1997) Tiempo de feminismo, Sobre feminismo, proyecto ilustrado y postmodernidad, Ediciones Cátedra, Madrid.
- AMOROS, C. (1985) Hacía una Crítica de la Razón Patriarcal. Anthropos, Barcelona.
- BENHABID, S. (1992): "Una revisión del debate sobre las mujeres y la teoría moral, en: ISEGORIA nº 6
- BENHABID, S. y CORNELLA, D. (1990): Teoría Feminista y Teoría crítica, Alfons El Magnanim, Valencia.
- BEAUVOIR S. (1989): Memorias de una joven formal, Edhasa, Barcelona.
- BEAUVOIR, S. (1977): El segundo sexo. Tomos I y II. Buenos Aires.
- DURÁN, M. A. (1996) Mujeres y Hombres en la Formación de la teoría Sociológica, CIS, Madrid.
- DÚRAN, Mª.A. (2000) Si Aristóteles levantara la cabeza, Ed. Cátedra, feminismos, Valencia.
- FRASER, N. (2001) “Repensar el reconocimiento: superar el desplazamiento y la reificación en las políticas culturales", en: Radl Philipp, R. (ed.) Cuestiones actuales de Sociología del Género, Universidad de Santiago-CIS, Madrid.
- GARCIA DE LEON, Mº A. y otras/os. (1996): Sociología de las mujeres españolas. Ed. Complutense, Madrid.
- GIDDENS, A. (1994): Sociología. Alianza, Madrid. 2ª ed. págs. 195-243.
- - GIL CALVO, E. (1997) El nuevo sexo debil. Los dilemas del varón postmoderno, Ediciones Temas de Hoy, Madrid.
- HABERMAS, J. (1982) Conocimiento e Interés. Taurus, Madrid.
- HABERMAS, J. (1986) Ciencia y Técnica como Ideología, Tecnos, Madrid.
- HARAWAY, D.J. (1995): “Ciencia, cyborgs y mujeres. La reivindicación de la naturaleza”, Cátedra, Madrid.
INSTITUO DE LA MUJER (1995) Los estudios de las Mujeres en las Universidades Españolas. 1975-1991, Libro Blanco, Madrid.
- IRIGARAY, L. (1992): Yo, Tú, Nosotras. Cátedra, Valencia.
- IZQUIERDO, Mª J. (1983): Las, los, les (lis, lus). El sistema sexo-género y la mujer como sujeto de transformación social. La Sal, Barcelona. págs. 12-13 y 17-18.
- IZQUIERDO, Mª J. (1993): "El proceso de constitución de la identidad de género en función del sexo", en: RADL PHILIPP, R y Mª CARME GARCIA NEGRO: A Muller e a súa imaxe. Universidad de Santiago, Santiago de Compostela
- IZQUIERDO, Mº J. (1998): El malestar en la desigualdad, Instituto de la Mujer y ed. Cátedra, Valencia.
- MARAÑON, G. (1969) Ensayos sobre la vida Sexual, Espasa-Calpe, Madrid.
-MILLET, K. (1997) La política Sexual, Ediciones Cátedra, Madrid.
- NICHOLSON, L. J. y otras (1992) " Feminismo/ posmodernismo", Feminae, Buenos Aires.
- MORENO SARDA, A. (1988) La otra política de Aristóteles. Cultura de masas y divulgación del arquetipo Viril, Icaria, Barcelona. págs. 13-30
- MORENO SARDA, A. (2007) De qué hablamos cuando hablamos del hombre. Treinta años de crítica y alternativas al pensamiento androcéntrico Icaria, Barcelona. págs. 89-109.
- POPPER, K. (1973): "La Lógica de las Ciencias Sociales", en: ADORNO, TH. y OTROS. (1973) La disputa del Positivismo en la Sociología Alemana, Grijalbo, Barcelona, págs. 101-119.
-RADL PHILIPP, R. (ed.) 2001) Cuestiones Actuales de Sociología del Género, CIS, Madrid.
-RADL PHILIPP, R. (2001) “Acerca del estatus epistemológico-crítico de las investigaciones de género”, en: Radl Philipp, R. (ed.) Cuestiones Actuales de Sociología del Género, CIS, Madrid.
-RADL PHILIPP, R. (ed.) (2010) Investigaciones Actuales de las Mujeres y del Género, Univ. Santiago.
-RADL PHILIPP, R. (2010) “A modo de introducción: Aspectos epistemológicos de las investigaciones de las mujeres y del género”, en: Radl Philipp, R.(ed.): Investigaciones Actuales de las Mujeres y del Género, Universidade de Santiago, págs. 9-21.
-RADL PHILIPP, R. (2012) “Feminismo y conocimiento. Implicaciones epistemológicas para los estudios de las mujeres y del género”, en: GARCÍA MARÍN, JORGE y GÓMEZ VÁZQUEZ Mª BEGOÑA (eds.) Diálogos de la cultura de la paridad. Reflexiones sobre feminismo, socialización y poder. Editorial: Servizo de Publicacións de la de la Universidade de Santiago, Santiago de Compostela, págs. 17-33.
- RADL PHILIPP, R. (1993): "La nueva definición del rol femenino", en: RADL PHILIPP, R y Mª CARME GARCIA NEGRO: A Muller e a súa imaxe. Universidad de Santiago, Santiago de Compostela. págs 29-52.
- RADL PHILIPP, R. (1996): Sociología Crítica. Perspectivas Actuales, Sintesis, Madrid.
-RADL PHILIPP, R. (2010) Derechos Humanos y Género, en: CADERNOS CEDES, no. 81, vol. 30, maio-agosto. Sao Paolo, Brasil.
-RADL PHILIPP, R. (2008) Questões epistemológicas sobre gênero: O debate atual, en: UEPG, Ciências Humanas, Ciências Sociais Aplicadas, Língua, Letras e Artes, nº16, (Vol. 1), págs. 9-20. Ponta Grossa, Brasil.
-SUBIRATS, M. (1998) Con diferencia. Las mujeres frente al reto de la autonomía, Icaría Antrazyt, Barcelona.
- SCANLON, G. M. (1986): La Polémica Feminista en la España Contemporánea. 1868-1974, Akal, Madrid.
- SCHWARZER, A. (1979): La pequeña diferencia y sus grandes consecuencias, La Sal, Barcelona.
-VALCÁRCEL, A. (1994): El concepto de Igualdad, Ediciones Pablo Iglesias, Madrid.
-VARELA, J. (1997) Nacimiento de la Mujer Burguesa, La Piqueta, Madrid.
- WOLLSTONECRAFT, M. (1998) Vindicación de los derechos de la Mujer, editorial Debate, Madrid.
2ªPARTE
- AGRA ROMERO, Mª X. (comp.), Ecología y feminismo. Granada, Comares, 1998.
--“Justicia y género: la agenda del feminismo global”, en C. Ortega/ Mª José Guerra (coords.), Globalización y neoliberalismo: ¿un futuro inevitable? Oviedo, Ediciones Nobel, 2002, pp.97-129.
-- “Ciudadanía: el debate feminista” en F. Quesada (Ed.), Naturaleza y sentido de la ciudadanía hoy. Madrid, Publicaciones-UNED, pp. 129-160.
-- “Ciudadanía, feminismo y globalización” en A. Rubio Castro/ J. Herrera (coords.), Lo Público y lo Privado en el contexto de la Globalización. Instituto Andaluz de la Mujer, Sevilla, 2006, pp. 67-97.
-- “Ciudadanía: ¿un asunto de familia?”, en Isegoria, 38 (2008), pp. 139-154.
-- “Martha C. Nussbaum: liberalismo político de las capacidades”, en R. Maíz (Comp.), Teorías políticas contemporáneas. Valencia, Tirant lo blanch, 2009, pp. 365-398.
-- “Multiculturalidad, género y justicia”, en Mª Josefina Clavo Sebastián/Mª Ángeles Goicoechea Gaona (Coords.): Miradas multidisciplinares para un mundo en igualdad: ponencias de la I Reunión científica sobre Igualdad y Género. Servicio de Publicaciones de la Universidad de La Rioja, 2010.
-AMORÓS, Celia, La gran diferencia y sus pequeñas consecuencias… para las luchas de las mujeres. Madrid, Cátedra, 2005.
Mujeres e imaginarios de la globalización. Reflexiones para una agenda teórica global del feminismo. Santa Fé, Homo Sapiens Ediciones, 2008.
-AMORÓS, Celia (Comp.), Feminismo y Filosofía. Madrid, Síntesis, 2000.
-AMORÓS, Celia/ MIGUEL, Ana de (Eds.), Teoría feminista: De la Ilustración a la Globalización. De la Ilustración al segundo sexo. 1.
-- Teoría feminista: de la ilustración a la globalización. Del feminismo liberal a la posmodernidad. 2.
- Teoría feminista: de la ilustración a la globalización. De los debates sobre el género al multiculturalismo. Madrid, Minerva Ediciones, 2005.
-AMORÓS, C. / L. POSADA (eds.): Multiculturalismo y feminismo. Madrid, Instituto de la Mujer, 2007.
-CASTELLS, C. (Comp.), Perspectivas feministas en teoría política. Barcelona, Paidós, 1996.
-FRAISSE, G., Los dos gobiernos: la familia y la ciudad. Madrid, Cátedra, 2003.
-FRASER, N., Iustitia Interrupta. Reflexiones críticas desde la posición ‘postsocialista’. Santafé de Bogotá, Siglo del Hombre Ed., 1997.
-GUERRA, Mª J., HARDISSON, A., (Eds.), 20 Pensadoras del siglo XX. Vol. I-II. Oviedo, Ediciones Nobel, 2006.
-KRAMARAE, CH., / SPENDER, D., (Eds.), Enciclopedia Internacional de las mujeres. 5 Vols. Madrid, Síntesis, 2006.
-MORENO, A., De qué hablamos cuando hablam os del hombre. Barcelona, Icaria, 2007
-NUSSBAUM, M. C., Las mujeres y el desarrollo humano: el enfoque de las capacidades. Barcelona, Herder, 2002.
- Las fronteras de la justicia. Consideraciones sobre la exclusión. Barcelona, Paidós, 2007.
-PATEMAN, C., El contrato sexual. Barcelona, Anthropos, 1995.
-SEN, A., “Desigualdad de género y teorías de la justicia”, en Mora. Revista del Instituto Interdisciplinario de Estudios de Género, nº 6, 4-18.
-SHIVA, V., Abrazar la vida: mujer, ecología y desarrollo. Madrid, Horas y horas, 1995.
- Manifiesto para una democracia de la tierra. Justicia, sostenibilidad y paz. Barcelona, Paidós, 2006.
-VALCÁRCEL, A., La política de las mujeres. Madrid, Cátedra, 1997.
-YOUNG, I. M., Justicia y política de la diferencia. Madrid, Cátedra, 2
- Competencias Básicas:
- Capacidade de obtención e xestión da información.
- Capacidade de decisión.
- Traballo en equipo.
- Aprendizaxe autónoma.
- Creatividade.
- Liderado.
- Iniciativa e espírito emprendedor.
-Competencias Xerais:
- Capacidade de comprensión, análise e síntese.
- Capacidade de organización e planificación.
- Capacidade de resolución de problemas en novas áreas e contextos multidisciplinares.
- Capacidade para a integración de coñecementos.
- Razoamento crítico e capacidade de reflexión sobre responsabilidades sociais e éticas en relación co coñecemento.
-Capacidade de comunicación, tanto con colectivos especializados como non especializados.
- Capacidade de seguir unha aprendizaxe de forma continuada e autónoma
- Compromiso ético e deontolóxico.
- Recoñecemento da diversidade e da multiculturalidad.
- Adaptación a novas situacións.
- Motivación pola calidade e a excelencia profesional.
- Sensibilidade cara a temas da realidade social e económica.
- Espírito de superación.
-Competencias específicas:
-Perséguese a adquisición do coñecemento teórico básico na temática da teoría e investigación feminista e das mulleres.
- Capacitar a alumna/alumno para a análise e comprensión do coñecemento de xénero, de investigacións e de teoría feminista e concretemente, das investigacións das mulleres e de xénero, tanto actuais como históricas.
- Capacitar para desenvolver investigacións e elaborar coñecemento propio sobre a temática específica das mulleres e de xénero.
- Capacitar para implementar accións prácticas e impulsar estratexias político-sociais con respecto ao problema da igualdade de xénero para aplicar así o coñecemento teórico e actuar como axentes de igualdade de xénero.
-Competencias transversais:
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de impulsar a implementación de accións transformadoras da igualdade de xénero desde unha perspectiva transversal, concretamente nos ámbitos económico e laboral.
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de efectuar avaliacións políticas desde unha óptica de interconexións e transversal de xénero.
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de impulsar a implementación de accións favorecedoras da igualdade de xénero desde unha perspectiva transversal, de xénero (mainstreaming), nos distintos niveis da educación institucional formal, isto é, da educación infantil, primaria e secundaria, e tamén nos campos da educación formal no ámbito comunitario.
- Que alumnas e alumnos sexan capaces de impulsar a implementación de accións favorecedoras da igualdade de xénero desde unha perspectiva transversal, de xénero (mainstreaming), en todas as esferas sociais, administrativas e políticas.
Perséguese a adquisición do coñecemento teórico básico na temática da teoría e investigación feminista e das mulleres co fin de que a alumna/alumno sexa capaz de analizar, comprender e investigar de forma adecuada as relacións de xénero actuais e poder desenvolver accións prácticas e impulsar estratexias político-sociais con respecto ao problema da igualdade de xénero.
Para a docencia teórica empregarase un modelo de clase interactiva para optimizar a interacción profesora-alumna/ou, a parte das leccións teórico explicativas por parte da profesora. Neste sentido, seguindo unha concepción didáctico-comunicativo- interaccionista contémplanse especialmente intervencións activas e alocucións das alumnas e dos alumnos (exposicións, resumos, preparación de preguntas para o pleno da clase etc.) como parte integrante da propia clase, isto é, achegas en relación co material que se usará nas distintas clases para profundar nos distintos complexos temáticos suscitados teoricamente no espazo da aula.
De modo concreto desenvolveremos ademais sesións e talleres prácticos con respecto á temática precisa que nos ocupa durante todo o semestre e segundo o programa específico da materia. Facilitarase que as alumnas e os alumnos teñan un sentido crítico sobre os contidos das clases e a súa participación activa favorecerá o desenvolvemento das actitudes críticas a través da expresión e contraste de opinións e ideas.
PLAN DE CONTINXENCIA
Que sigue o “Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22”, aprobado polo Consello de Goberno d USC o día 30 de abril de 2021.
Escenario 1. Normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física)
Neste escenario será de aplicación a metodoloxía habitual do traballo na aula para as aulas expositivas e interactivas e o seguimento da materia e as titorías.
Escenario 2. Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
Neste escenario será de aplicación unha metodoloxía combinada, iso é, combínase o traballo na aula co aulas on –line (por videoconferencias, etc.), especialmente nas aulas expositivas, adaptando o formato as aulas expositivas e interactivas e o seguimento da materia será de forma non presencial (vía telemática e correo electrónico).
Neste caso a avaliación continua seguirá sendo o sistema de avaliación preferente, indicándose con antelación as datas de entrega das tarefas, preguntas e do traballo-exposición. Procurarase que os textos estean dispoñibles na Aula virtual.
Aulas Interactivas
Traballarase co material e textos, preguntas e reflexións acerca dos textos y debates de lecturas/bibliografia propostos no programa para os diferentes núcleos temáticos do programa.
Escenario 3: Peche das instalacións
Neste escenario será de aplicación unha metodoloxía docente non presencial co aulas on –line (por videoconferencias, etc.) nas aulas expositivas e interactivas e o seguimento da materia será de forma non presencial (vía telemática e correo electrónico).
A avaliación continua será o sistema de avaliación preferente, indicándose con antelación as datas de entrega das tarefas así como do traballo final. Procurarase que os textos estean dispoñibles na Aula virtual.
Aulas Interactivas:
Traballarase co material e textos, preguntas e reflexións acerca dos textos y debates de lecturas/bibliografía propostos no programa para os diferentes núcleos temáticos do programa e o seguimento será de forma telemática, correo electrónico e aula virtual.
Realízase didácticamente un seguimento continuado e probas escritas.
Valórase a participación e asistencia ás clases teóricas e ás prácticas correspondentes, que se consideran fundamentais para adquirir a formación profesional e científica prevista.
Valórase a realización dun traballo-exposición persoal e/ou en grupo e as achegas reflexivas das alumnas e alumnos no transcurso das sesións e actividades de clase.
A nota final comporase de todos estes elementos.
PLAXIO (TANTO PARA ENSINO PRESENCIAL COMO NON PRESENCIAL)
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
No caso de exención de docencia será sustituida a avaliación continua pola avaliación de traballos, tarefas e resumos de textos e temas.
AVALIACIÓN CURSO SIN DOCENCIA
Dado que o máster é bienal e durante o segundo curso de cada edición do máster non haberá docencia presencial desta materia, as/os estudantes matriculados na mesma deberán contactar cuanto antes coas docentes responsables da materia para precisar o sistema de avaliación. En todo caso, de non acordarse outra cosa, a/o alumna/o será avaliada/o mediante traballos, actividades e un exame final nas convocatorias previstas.
PLAN DE CONTINXENCIA
Que sigue o “Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22”, aprobado polo Consello de Goberno d USC o día 30 de abril de 2021.
Escenario 1. Normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física)
Neste escenario será de aplicación a metodoloxía habitual da avaliación.
Escenario 2. Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
Neste caso a avaliación continua seguirá sendo o sistema de avaliación preferente, indicándose con antelación as datas de entrega das tarefas, preguntas e do traballo-exposición. Traballarase co material e textos, preguntas e reflexións acerca dos textos y debates de lecturas/bibliografia propostos no programa para os diferentes núcleos temáticos do programa. Procurarase que os textos estean dispoñibles na Aula virtual.
O exame final, de ser o caso, será preferentemente presencial.
Escenario 3:
A avaliación continua será o sistema de avaliación preferente, indicándose con antelación as datas de entrega das tarefas así como do traballo final. Traballarase co material e textos, preguntas e reflexións acerca dos textos y debates de lecturas/bibliografía propostos no programa para os diferentes núcleos temáticos do programa e o seguimento será de forma telemática, correo electrónico e aula virtual. Procurarase que os textos estean dispoñibles na Aula virtual.
Non haberá exame final que será substituído pola avaliación continua exclusiva (reflexións e preguntas sobre os textos e o traballo /exposición (50% e 50% da nota respectivamente).
Dependerá de cada alumna e alumno, pero se parte da base de que por un crédito ECTS calcúlase no contexto que nos ocupa aproximadamente de 12-15 horas de traballo persoal á semana.
Recomendase seguir o traballo, as análises e o estudo dos textos e materiais presentados na clase tal e como o requere o trabalho na aula e de sesión en sesión.
O temario preciso, así como a bibliografía concreta, explicarao e entregará cada profesora en clase.
De conformidade co Acordo do Consello de Goberno do 22 de abril de 2020 polo que se regula o réxime especial de avaliación do curso 2019-2020 como consecuencia da suspensión da docencia presencial pola COVID-19, no caso da segunda oportunidade de avaliación deberá procederse como segue:
Dado que a actividade docente das materias do primeiro cuadrimestre, e a súa avaliación en primeira oportunidade, se desenvolveu con normalidade, cómpre respectar o establecido nos seus programas e guías docentes para a ponderación da proba final da segunda oportunidade. Non obstante, os exames finais presenciais deberán ser substituídos por probas finais telemáticas; estas probas poderán ser tanto de carácter síncrono como asíncrono.
Ligazón ao Acordo: http://hdl.handle.net/10347/21667
AVALIACIÓN CURSO SIN DOCENCIA
Dado que o máster é bienal e durante o segundo curso de cada edición do máster non haberá docencia presencial desta materia, as/os estudantes matriculados na mesma deberán contactar cuanto antes coas docentes responsables da materia para precisar o sistema de avaliación. En todo caso, de non acordarse outra cosa, a/o alumna/o será avaliada/o mediante traballos, actividades e un exame final nas convocatorias previstas.
PLAXIO (TANTO PARA ENSINO PRESENCIAL COMO NON PRESENCIAL)
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na
Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de
cualificacións”.
PLAN DE CONTINXENCIA
Que sigue o “Plan de continxencia para o desenvolvemento da docencia no curso 2021-22”, aprobado polo Consello de Goberno d USC o día 30 de abril de 2021.
Escenario 1. Normalidade adaptada (sen restricións á presencialidade física)
Neste escenario será de aplicación a metodoloxía habitual do traballo na aula para as aulas expositivas e interactivas e o seguimento da materia e as titorías.
Escenario 2. Distanciamento (restricións parciais á presencialidade física)
Neste escenario será de aplicación unha metodoloxía combinada, iso é, combínase o traballo na aula co aulas on –line (por videoconferencias, etc.), especialmente nas aulas expositivas, adaptando o formato as aulas expositivas e interactivas e o seguimento da materia será de forma non presencial (vía telemática e correo electrónico).
Neste caso a avaliación continua seguirá sendo o sistema de avaliación preferente, indicándose con antelación as datas de entrega das tarefas, preguntas e do traballo-exposición. Procurarase que os textos estean dispoñibles na Aula virtual.
Aulas Interactivas
Traballarase co material e textos, preguntas e reflexións acerca dos textos y debates de lecturas/bibliografia propostos no programa para os diferentes núcleos temáticos do programa.
Escenario 3: Peche das instalacións
Neste escenario será de aplicación unha metodoloxía docente non presencial co aulas on –line (por videoconferencias, etc.) nas aulas expositivas e interactivas e o seguimento da materia será de forma non presencial (vía telemática e correo electrónico).
A avaliación continua será o sistema de avaliación preferente, indicándose con antelación as datas de entrega das tarefas así como do traballo final. Procurarase que os textos estean dispoñibles na Aula virtual.
Aulas Interactivas:
Traballarase co material e textos, preguntas e reflexións acerca dos textos y debates de lecturas/bibliografía propostos no programa para os diferentes núcleos temáticos do programa e o seguimento será de forma telemática, correo electrónico e aula virtual.
Jorge Garcia Marin
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Teléfono
- 881812109
- Correo electrónico
- jorge.marin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rita Maria Radl Philipp
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Teléfono
- 881813810
- Correo electrónico
- ritam.radl [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luca Chao Pérez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Socioloxía
- Correo electrónico
- luisa.chao [at] rai.usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución IT e outros
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
17:00-18:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego, Castelán | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
19.01.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |
22.06.2022 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 2-3 (CAMPUS VIDA-Módulo C2) |