Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional, Xurídica Forense e Metodoloxía das Ciencias do Comportamento
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A). Aproximar os coñecementos básicos da Psicoloxía Social aplicada ao Turismo.
B). Analizar e profundar nas achegas teóricas e metodológicas que desde a Psicoloxía Social derívanse para o estudo do feito turístico.
C). Favorecer o desenvolvemento da perspectiva social do turismo.
PARTE TEÓRICA.
1. Psicoloxía Social do Turismo.
2. Actitudes e turismo.
3. Motivación e satisfacción.
PARTE PRÁCTICA.
Nesta parte da materia inclúense prácticas no aula nas que se levarán a cabo seminarios e clases prácticas (análises de artigos, dinámicas de grupo, análise de casos, simulacións) que ilustren os contidos teóricos. Tomarase contacto coa instrumentación e co deseño de aplicacións.
Bibliografía básica e complementaria.
Arias, A. V. Morales, F.J. Nouvilas, E. Pallejá, y Martínez, J.L. (2012).Psicología social aplicada. Madrid: Panamericana.
Castaño, J.M. (2005). Psicología Social de los viajes y del turismo. Madrid: Thomson.
Expósito, F. y Moya, M. (2005) (Coords.). Aplicando la Psicología Social. Madrid: Pirámide.
Martínez, V. (2006). Ocio y turismo en la sociedad actual. Madrid: McGraw-Hill.
Morales, J.F. (2007). Psicología Social. Madrid. MCGraw-Hilll.
Moya, M. (Coord.) (1999). Prácticas de Psicología Social. Madrid: UNED.
Pearce, P. L. (1982). The social psychology of tourist behaviour. Pergamon Press. Oxford.
Quintanilla, I. (2002). Psicología del consumidor.Madrid: Pearson.
San Martín, J.E. (1997). Psicosociología del Ocio y el Turismo. Archidona: Ediciones Aljibe.
A bibliografía complementaria facilitaráselle ao alumno na guía correspondente a cada un dos temas.
Os resultados do proceso de aprendizaxe:
Tras estas clases, o alumno será capaz de:
-Aplicar os coñecementos básicos e ferramentas necesarias para a análise do comportamento individual e colectivo na súa práctica profesional.
-Explicar as contribucións teóricas e metodolóxicas da Psicoloxía social son derivadas ao estudo do turismo fixo.
Competencias da titulación nas que contribúe a materia:
- Definir o turismo urbano e xestión de empresas de turismo.
- Aplicar o coñecemento á realidade do sector do turismo.
- Comunicar información, ideas, e propostas de solucións propostas para públicos especialistas e non especialistas
-Identificar tendencias e dinámicas dos mercados turísticos.
- Describir un destino turístico como un sistema.
Competencias transversais:
Analizar e sintetizar a información.
Traballar en equipos de composición diversa
A) Docencia teoría.
A docencia expositiva concrétase en clases maxistrais nas que se fomentará a participación e co-participación do alumnado. Empregaranse de forma xenérica medios audiovisuais, fundamentalmente presentacións en power point, fragmentos de vídeo, peliculas,...
B) Docencia interactiva.
Na docencia práctica realizaranse análise e discusión de artigos de interese, análise de casos, simulacións e dinámicas de grupos.
Os traballos faranse individualmente ou en grupo, cun máximo de cinco alumnos, segundo proceda e sexa indicado polo profesor.
C) Acción titorial.
Tutorías presenciais ou on-line para atender cuestións relacionadas co proceso formativo.
Seguirase un criterio de avaliación continua e sumativa, coa seguinte ponderación na puntuación final:
- Actividades na aula (40%). Neste apartado valorarase a asistencia e a participación en todas as actividades (clases teóricas, seminarios e outras actividades complementarias), e a calidade e pertinencia dos informes aportados polo alumnado.
- Elaboración e presentación de traballos relacionados coas competencias da materia (10%). Avaliarase a calidade, orixinalidade e pertinencia dos mesmos.
- Exame (50%). Consistirá nunha proba escrita e a súa data estará fixada no calendario oficial do centro.
Para superar a materia será necesaria unha asistencia mínima do 80% ás actividades docentes presenciais programadas. O alumnado repetidor estará exento da asistencia ás actividades presenciais obrigatorias, a condición de que as superaran con anterioridade.
O mesmo sistema de avaliación aplicarase a todas as convocatorias. Así, no caso de non superar a materia na convocatoria de maio a xuño (1ª oportunidade), na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) só se repetirá a proba obxectiva, mantendo a puntuación obtida nas actividades desenvolvidas ao longo do curso.
O alumnado ao que se lle conceda a dispensa de asistencia segundo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado mediante unha proba escrita que suporá o 100% da nota.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
As horas de traballo totais distribúense como segue:
Presenciais (inclúen as horas de docencia expositiva, docencia interactiva, titorías e avaliación): 27.
Traballo persoal do alumno: 48
PLAN DE CONTINXENCIA
Escenario 2: Distanciamento
Neste escenario, con respecto a metodoloxía de ensinanza, as clases impartiranse de xeito presencial e en liña, empregando a plataforma Microsoft Teams e o soporte do campus virtual da USC. En calquera caso, a docencia desenvolverase de xeito síncrono e prevalecendo a modalidade presencial sempre que resulte posible. O contido e desenvolvemento das clases expositivas serán os mesmos que na modalidade presencial, adaptando os materiais de soporte ao modo en remoto. No caso de sesións interactivas, estas realizaranse preferentemente de xeito presencial (mínimo o 50% das horas), seguindo a mesma metodoloxía que no escenario 1, combinando tarefas individuais e grupais. As titorías desenvolceranse preferentemente por vía telemática a través da plataforma TEAMS. Pola súa banda, o sistema de avaliación será análogo ao establecido no escenario 1, con preferencia presencial para a realización do exame.
Escenario 3: Peche das instalacións
En canto a metodoloxía docente, a docencia expositiva e interactiva será de carácter virtual, empregándose para iso a plataforma TEAMS e o Campus Virtual da USC. No caso das sesións expositivas, o seu contido será o mesmo que nos escenarios anteriores. En canto ás sesións interactivas, o contido adaptarase de xeito que os estudantes podan levalos a cabo de xeito non presencial. En calquera caso, a docencia desenvolverase de xeito síncrono. Os materiais necesarios facilitaranse a través do campus virtual da USC. As titorías desenvolveranse por completo de xeito virtual a través da plataforma TEAMS. En relación co sistema de avaliación da aprendizaxe, as actividades na aula e a elaboración e presentación de traballos relacionados coas competencias da materia serán avaliados de xeito análogo ao indicado para o escenario 1. En todo caso sempre se respectará a ponderación indicada para o escenario 1. Non obstante, o exame, consistirá nunha proba escrita que se desenvolverá de xeito non presencial mediante a plataforma TEAMS e o campus virtual da USC.
Nos escenarios 2 e 3, como no escenario 1, aplicarase o mesmo sistema de avaliación para todas as convocatorias. Así, no caso de non superar a materia na convocatoria de maio-xuño (1ª oportunidade), na convocatoria de xullo (2ª oportunidade) só se repetirá a proba obxectiva, mantendo a puntuación obtida nas actividades realizadas ao longo do curso.
O alumnado ao que se lle conceda a dispensa de asistencia, segundo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado cunha proba final específica que supón o 100% da nota e que se desenvolverá mediante a plataforma teams.
De igual xeito a como sucedía no escenario 1, tamén nos escenarios 2 e 3 para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Manuel Vilariño Vazquez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional, Xurídica Forense e Metodoloxía das Ciencias do Comportamento
- Teléfono
- 881813875
- Correo electrónico
- manuel.vilarino [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula de Informática 3 |
17:30-19:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula de Informática 3 |
07.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 02 |
07.06.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02 |
14.07.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02 |
14.07.2022 16:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 02 |