Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Botánica, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Botánica, Área externa M. U. en Biodiversidade Terrestre: Caracterización, Conservación e Xestión
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer a flora característica dos ecosistemas terrestres de Galicia.
Saber identificar as especies que caracterizan estes ecosistemas.
Coñecer e valorar a súa importancia.
Capacidade para valorar a importancia relativa dos distintos grupos que forman parte do estudo da botánica e a súa implicación ecolóxica.
Teóricos:
Características e adaptacións da flora dos seguintes ecosistemas: Bosques, Matogueiras, Ecosistemas costeiros: cantís, dunas e marismas, Turberas e Pasteiros.
Fungos. Características biolóxicas e ecolóxicas. Fungos liquenizados: Características xerais, e importancia como bioindicadores.
Estes contidos desenvolveranse nos seguintes temas.
1.- Características e adaptacións da flora nos seus ecosistemas naturais.(1 h UdC)
2.- Métodos de estudo, análise da flora e a vexetación. Dinamismo das comunidades vexetais. (1 h UdC)
3.- Recoñecemento e análise da diversidade en flora vascular en ecosistemas naturais. (1 h UdC)
4.- Recoñecemento e análise da diversidade de macromicetos en ecosistemas naturais. Usos dos Macromicetos (1 h UVigo)
5.- Recoñecemento e análise da diversidade de líquenes en ecosistemas naturais. Usos dos líquenes (1 h UVigo)
6.- Recoñecemento e análise da diversidade dos micromicetos en ecosistemas naturais. Usos dos micromicetos (1 h USC)
Outras actividades (prácticas).
Recoñecemento in situ da flora característica do medios obxecto de estudo. Observación dos principais caracteres con valor taxonómico e inventariación. Técnicas macro e microscópicas para a súa identificación.
Técnicas de elaboración de preparacións e contaje. Interpretación de datos.
Observación in situ dos fungos e os seus hábitats. Descrición e identificación de micromicetos. Técnicas macro e microscópicas.
Observación in situ de fungos liquenizados. Identificación de fotobiontes, tipos de talo e formacións talinas, estruturas de reprodución vexetativa, ascomas etc.
Estes contidos desenvolveranse nas seguintes prácticass.
1.- Recoñecemento e análise da diversidade en flora vascular en ecosistemas naturais. (2 h UdC)
4.- Recoñecemento e análise da diversidade de macromicetos en ecosistemas naturais. Usos dos Macromicetos. (4 h UVigo)
5.- Recoñecemento e análise da diversidade de líquenes en ecosistemas naturais. Usos dos líquenes (4 h UVigo)
6.- Recoñecemento e análise da diversidade dos micromicetos en ecosistemas naturais. Usos dos micromicetos (4 h USC)
Básica:
ALEXOPOULOS, C. J. & MIMS, C. W. 1996. Introductory Mycology, John Wiley & Sons Inc., New York.
HERRERA, T. & ULLOA, M. 1990. O reino dos fungos. Micoloxía básica e aplicada, Universidade Nacional Autónoma de México/Fondo de Cultura Económica, México, 552 p.
Complementaria:
- Aira, Mª J., Vázquez, R.A. e Izco, J. Ed. 2014. Manual de Prácticas de Botánica. Laboratorio e campo. USC editora. Santiago de Compostela
- Arx, J.A. von . 1974. The Xera of Fungi Sporulating in Pure Culture. J. CRAMER. Vaduz.
- Cannon, P. F. & Kirk, P.M. 2007. Fungal Families of the World. CABI International. Oxfordshire, UK. 456 p.
- Ellis, M. B. 1971. Dematiaceous Hyphomycetes. C. M.I., Kew, 608 p.
- Ellis, M. B. 1976. More Dematiaceous Hyphomycetes. C. M.I., Kew, 507 p.
- Kirk P. M.; Cannon, P. F, Minter, D, W & Stalpers, J. 2008. Ainsworth & Bisby’s. Dictionary of the Fungi, 10ª edición. CAB International. Oxon, UK. 771 p.
- Mueller, GM, Bills, GF, Foster, MS. 2004. Biodiversity of Fungi. Inventoring and Monitoring Methods. Elsevier Academic Press. Amsterdam.
- Seifert, K., Morgan-Jones, G., Gams, W. & Kendrick, B. 2011. The Xera of Hyphomycetes. CBS Biodiversity Series. Utrecht, The Netherlands. 997 p.
- Tellería, M. T. ( ed). 1990, 1991, 1992, 1993. Cadernos de Traballo de Flora Micolóxica Ibérica. Servizo de Publicacións do CSIC., Madrid.
- Watanabe, T. 2010. Pictorial Atlas of Soil and Seed Fungi, 3ª ed. CRC, PresssBoca Raton, USA. 404 p.
Algunhas direccións de interese (consultados 30/04/2018):
http://mycosesstudygroup.org/
http://botit.botany.wisc.edu/toms_ fungi/ http://archive.is/www- biol. paisley. ac. uk
http://www.mycolog.com/
http://www.mykoweb.com/
http://www.mycology.adelaide.edu.au/
http://www.zygomycetes.org/index. php
http://www.fungaldiversity.org/fdp/jumble. php
http://show.wnmu.edu/microfingi/index. php
http://tolweb.org/tree? group= Fungi& contgroup= Eukaryotes
5.5.1.5.1 BÁSICAS E XENERAIS
CG02 - Uso da terminoloxía adecuada para o ámbito da biodiversidade terrestre
CG03 - Empregar fontes de información e bases de datos necesarias para contribuír á análise e xerar información específica para o ámbito da biodiversidade terrestre
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
5.5.1.5.2 TRANSVERSAIS
CT2 - Capacidade para o razoamento, argumentación e toma de decisións
CT4 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada en distintos idiomas
5.5.1.5.3 ESPECÍFICAS
CE6 - Coñecer as técnicas de identificación dos organismos e as tipoloxías de interaccións biolóxica
Lección-explicación: procedemento docente polo cal o profesor presenta conceptos e/ou procedementos, achegando información básica necesaria para entender unha perspectiva teórica ou un procedemento práctico, promovendo a participación do estudantado.
Taller: metodoloxía formativa dirixida á aplicación práctica da aprendizaxe, e que esixe que o alumnado poña en práctica os coñecementos adquiridos, co apoio e supervisión do profesorado.
Clase práctica: desenvolvida en campo, laboratorio ou aula de informática, ten por obxecto a observación in situ de aspectos do medio físico e biolóxico, a realización de experimentos ou a aprendizaxe e aplicación de software informático, co apoio e supervisión do profesorado.
PONDERACIÓN MÍNIMA PONDERACIÓN MÁXIMA
Avaliación continua (30-100% da nota final) 30.0 100.0
Exame (0-70%) 0.0 70
Actividade formativa
Clases expositivas (utilización de encerado, computador, canón de vídeo), complementadas con soporte docente online (Campus Virtual).
7 h --100% presenciabilidad
Clases interactivas: Conferencias e seminarios (presenciais e virtuais) impartidos polo profesorado propio do Máster, profesionais convidados de empresas, a administración ou doutras universidades. Traballos de campo.
Prácticas en laboratorio. Prácticas en gabinete. Prácticas de computador. Manexo de software. Visitas a instalacións.
Resolución de casos prácticos. Resolución de problemas e cuestións. Actividades de procura, interpretación e procesamento da información. Avaliación de publicacións científicas. Realización de traballos e informes. Exposición oral de traballos individuais ou en grupo. Debate con profesores e alumnado. Orientación e supervisión das actividades prácticas. Seguimento, foros e debates online.
14 h ---100% presenciabilidad
Titorías obrigatorias, persoais ou en grupo reducido.
1 h ---100% presenciabilidad
Exame
2 h ---100% presenciabilidad
Estudo persoal do alumnado: Traballo autónomo, individual e grupal, do estudante, para a preparación das actividades formativas propostas na clase, o Traballo Fin de Máster e as Prácticas Externas. Lectura e estudo individual do alumno.
51 h - 0 % presenciabilidad
- Lembrar os coñecementos básicos de Bioloxía (clasificación e biodiversidade) e Botánica.
- Aproveitar e utilizar o material gráfico (fotografías, esquemas...) proporcionado polos profesores durante a impartición da materia
PLAN DE CONTINXENCIA:
En previsión de posibles continxencias derivadas da pandemia covid-19, contémplanse as seguintes adaptacións:
Escenario 2. Distanciamento; restricións parciais á presencialidade.
Metodoloxía: As clases serán telemáticas a traves de MS Teams, salvo as practicas que poderan, desenvolvendose en pequenos grupos..
Avaliación: Poderase realizar unha avaliación continua mediante tarefas e exame pola plataforma Moodle (USC virtual).
- A comunicación co alumnado será a través das plataformas MS Teams, Moodle y email
Escenario 3. Peche das instalacións
Metodoloxía: As clases serán telemáticas a través de MS Teams
Avaliación: Poderase realizar unha avaliación continua mediante tarefas e examepola plataforma Moodle (USC virtual).
- A comunicación co alumnado será a través das plataformas MS Teams, Moodle y email.
Rosa Ana Vázquez Ruiz De Ocenda
- Departamento
- Botánica
- Área
- Botánica
- Teléfono
- 982822466
- Correo electrónico
- rosana.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula Seminario 4. Jacques Ives Cousteau |