Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 9 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Física
Áreas: Química Física
Centro Facultade de Ciencias
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecer as vantaxes que achega o envasado de alimentos
- Coñecer as propiedades fisicoquímicas características de cada un dos materiais utilizados como envases para alimentos.
- Coñecer as interaccións envase-alimento.
- Coñecer modelos predictivos do tempo de vida dun produto envasado
- Coñecer a incidencia dos envases sobre o medio ambiente.
Tema 1. Introdución. Definición e funcións do envase. Características do envase ideal. Vantaxes do envasado.
Tema 2. Envases para alimentos. Características xerais. Envases de vidro. Envases plásticos e complexos. Envases metálicos. Papel e cartón. Envases
activos e intelixentes.
Tema 3.- Tempo de vida de produtos envasados. Importancia da predición do tempo de vida dos produtos envasados. Modelos.
Tema 4.- Envases e medio ambiente. Problemática dos residuos sólidos urbanos. Optimización da relación superficie/volume. Ecobalances
- W. E. Brown, Plastics in Food Packaging. Properties, Design and Fabrication, Marcel Dekker, New York, 1992.
- Sina Ebnesajjad (Editor) Plastic Films in Food Packaging, Materials, Technology and Applications 1ª ed. Elsevier, 2012
- D. S. Lee et al. Food Packaging Science and Technology. CRC Press. 2008.
- B. Moody, Packaging in glass. Hutchinson Benham, Londres, 1977.
- G. L. Robertson, Food packaging, New York: Marcel Dekker, 3ª edición, 2012.
- C. L. Wilson, Intelligent and Active Packaging for Fruits and Vegetables. CRC,2007.
Competencias específicas de materia optativa:
MINSTA
COP14 - Adquirir coñecementos avanzados e demostrado, nun contexto de investigación científica e tecnolóxica unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos e prácticos e da metodoloxía de traballo relacionadas coas tecnoloxías de envasado, materiais utilizados no envasado de alimentos, a aplicación de modelos predictivos do tempo de vida dun produto envasado e a interacción envase-alimento.
MEPA
CEOP9 – Adquirir coñecementos avanzados e demostrado, nun contexto de investigación científica e tecnolóxica unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos e prácticos e da metodoloxía de traballo relacionadas coas tecnoloxías de envasado, materiais utilizados no envasado de alimentos, a aplicación de modelos predictivos do tempo de vida dun produto envasado e a interacción envase-alimento.
Competencias básicas e xenerais da materia optativa:
MINSTA:
CG2 - Coñecer e ser capaz de xestionar os aspectos da trazabilidad ao longo de toda a cadea alimentaria, para a detección e o control de riscos e identificación de puntos críticos, desde a recepción das materias primas ata o momento do consumo.
CG4 - Coñecer os métodos e tecnoloxías de produción e envasado que permitan obter alimentos máis seguros, saudables e máis ecolóxicos, así como coñecer a súa repercusión na calidade global dos alimentos.
CG5 - Coñecer os métodos na produción de alimentos que faciliten a vixilancia ou monitoraxe dos sistemas de autocontrol nas empresas alimentarias.
CG6 - Ser capaz de intervir no deseño e desenvolvemento de alimentos máis saudables.
CG8 - Coñecer a lexislación alimentaria, a súa aplicación e interpretación.
CG9 - Manexar as fontes de información especializadas na nutrición e os alimentos, a súa tecnoloxía e a súa seguridade.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
MEPA:
CB8 – Que os estudiantes sexan capaces de integrar os coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios.
CB10 – Que os estudiantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudiando dun modo que terá que ser en gran medida autodirixido o autónomo.
CG1.- Coñecementos en materias específicas e tecnolócicas, que lles capacite para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, e lles dote de versatilidade para adaptarse a novas situacións.
CG2.- Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da engeñería e no sector da industria alimentaria.
CG4.- Capacidad de analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas.
CG5.- Capacidade para aplicar os principios e métodos da calidade.
CG7.- Coñecemento de procesos, métodos e tecnoloxías con aplicacións específicas na industria alimentaria.
Competencias transversais da materia optativa:
MINSTA:
CT1 - Capacidade de análise e síntese.
CT5 - Capacidade para usar tecnoloxías da información e comunicación.
CT6 - Capacidade para buscar, analizar e xestionar a información proveniente de fontes diversas.
CT7 - Capacidade para a resolución de problemas.
CT9 - Capacidade para transmitir coñecementos.
CT11 - Capacidade para a aprendizaxe autónoma.
CT12 - Capacidade para utilizar información en lingua estranxeira.
MEPA:
CT6 – Capacidade para buscar, analizar e xestionar a información proveniente de fontes diversas.
CT7 – Capacidade para a resolución de problemas.
CT9 – Capacidade para transmitir coñecementos.
CT11 – Capacidade para a aprendizaxe autónoma.
CT12 – Capacidade para utilizar información en lingua extranxeira.
Para MINSTA e MEPA
Para MINSTA e MEPA
O programa está deseñado para poder ser impartido en calquera dos escenarios previstos como consecuencia da COVI-19. Nas clases de teoría explícanse os conceptos teóricos establecidos no programa da materia. Os aspectos esenciais dos temas serán facilitados en formato pdf ao alumnado, ben de xeito individualizado mediante correo electrónico, ou mediante a aula virtual. Nas clases de seminario analízanse e discutense os problemas e questións propostos previamente, ben mediante boletíns ou nas propias clases de teoría.
Opcionalmente poderanse realizar traballos sobre actividades propostas a través da aula virtual.
Plan de continxencia para actividades de ensino a distancia:
Levaríanse a cabo, de xeito síncrono / asincrónico e sempre segundo o horario establecido polo centro, a través dos diferentes medios telemáticos dispoñibles na USC, preferentemente os equipos de Campus Virtual e Ms.
Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, as diferenzas entre o ensino presencial e o ensino a distancia non son significativas
Para levar a cabo titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios alumnos como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través da Sra. Equipos ou por correo electrónico.
Para MINSTA e MEPA
Realizarase un exame final (primeira oportunidade) que valerá o 70% da nota final.
Os exames constarán de cuestións teóricas e a resolución de problemas.
A avaliación continua valerá o 30% da nota final. A resolución das actividades propostas na aula virtual e nas titorías serán consideradas contribucións para a avaliación continua do alumno. A puntuación recibida manterase para a segunda oportunidade.
Na segunda ocasión, o exame final, manterá a estrutura seguida na primeira oportunidade.
O sistema de avaliación da aprendizaxe non diferiría en ningún dos tres escenarios previstos coa única excepción de que nos escenarios 2 e 3 todas as probas se realizarían por vía electrónica.
Para MINSTA:
Competencias avaliadas na primeira e na segunda oportunidade: COP14, CG2, CG4, CG8, CG9, CB7, CB8, CB9, CB10, CT1, CT5, CT6, CT7, CT9, CT11, y CT12
Para MEPA:
Competencias avaliadas na primeira e na segunda oportunidade: CEOP9, CB8, CB10, CG1, CG2, CG4, CG5, CG7, CT6, CT7, CT9, CT11 yCT12.
"Nos casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no" Regulamento para a avaliación do rendeos estudantes e a revisión de cualificacións ".
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de ensino empregada (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación levaranse a cabo, segundo establecen as autoridades competentes, xa sexa presencialmente na aula. ou remotamente a través dos medios telemáticos dispoñibles na USC.
Para MINSTA
Actividade docente Horas totais Presenciabilidade(%)
Clases expositivas 44 41
Seminarios 59 41
Titorías 4 100
Traballos 27 0
Exámenes 16 25
Para MEPA
Actividade docente Horas totais Presenciabilidade(%)
Clases expositivas 38 39.5
Seminarios (Incluye trabajos) 25 28
Titorías en grupos reducidos 12 0.2
Para MINSTA e MEPA
Recoméndase encarecidamente a asistencia ás clases, o estudo continuo ao ritmo das exposicións teóricas e a realización das actividades a medida que estas se vaian propoñendo.
A materia impartirase indistintamente en galego e castelán.
Plan de Continxencia
Se o escenario da COVI-19 o requerise, utilizarase a plataforma Microsoft Teams para o desenvolvemento das actividades on-line, respetando a privacidade e cumprindo coas normativas relativas á propiedade intelectual e protección de datos. Estas actividades serán preferentemente individuais, sen descartar algunha de traballo colaborativo. A docencia se impartiría de xeito síncrono.
As probas post-tema non superarían os 30 minutos de duración, e disporíanse de 48 h para a entrega das actividades propostas, contadas a partir de cada unha delas.
O sistema de avaliación da aprendizaxe non diferería en calquera dos tres escenarios previstos coa única salvedade de que nos escenarios 2 e 3 todas as probas se realizarían telemáticamente.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Jose Vazquez Tato
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Correo electrónico
- jose.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 2 PLANTA BAIXA |
Martes | |||
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 2 PLANTA BAIXA |
Mércores | |||
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | 0P AULA 2 PLANTA BAIXA |
30.05.2022 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 2 PLANTA BAIXA |
06.07.2022 10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | 0P AULA 2 PLANTA BAIXA |