Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Produción Vexetal
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Saber deseñar plantacións vitícolas e decidir a adopción e adecuación de sistemas de formación e manexo da vexetación. Saber decidir a adopción e adecuación de sistemas de condución en viñedo e a súa planificación. Saber tomar decisións nun contexto de produción integrada e sustentable. Competencias específicas: Coñecementos adecuados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia en deseño e condución do viñedo.
Introdución á produción de viño. Esixencias climáticas edáficas da vide. Índices vitivinícolas: tipos e aplicabilidade. Zonación vitícola. Tendencias actuais. Adaptabilidade á variedade. Raíces de raíz Deseño de plantación Estruturas e sistemas de condución de viñedo. Xestión vexetal. Operacións alternativas no chan. Produción de viño integrada.
Estes contidos elaboraranse de acordo coa seguinte axenda (HORAS, TIPO E / I + NP)
BLOQUE I (2 / E + 6)
0-Introdución. conducindo a viña.
1-Esixencias climáticas-edáficas da vide.
2- Adaptabilidade de variedades e raíz.
3- Índices vitícolas e zonificación vitícola. Conceptos de terroir
4- Terroirías vitícolas, escalas.
BLOQUE II (3 / E + 9)
4-Deseño das plantacións.
5-Estruturas e sistemas de condución do viñedo.
6-Materiais e sistemas.
BLOQUE III (3 / E + 6)
7-Xestión da vexetación, consecuencias.
8-Xestión do estrés e fertilización. Efectos sobre a calidade ..
9-Xestión da colleita.
BLOQUE IV (1 / E + 3)
10- Xestión da finca vitivinícola. Novas ferramentas de aplicación en viticultura
Prácticas, seminarios e viaxes
-Caracterización da vexetación (1 / I + 6)
-Medición da situación de estrés na auga, proposta do calendario de xestión (1 / I + 4)
-Caracterización cultural dunha zona. (1 / I + 6)
-4 viaxes ás diversas áreas características para observar as técnicas. (7 / I + 3)
-Das saídas ao centro de formación de Guísamo e á zona vitivinícola de Betanzos (2 / I + 3) e á granxa experimental de Portomarín suxeitas á disponibilidade de recursos, se é o caso, serán substituídas por actividades relacionada cos temas a considerar
NOTA:
* A PRESENTACIÓN DE UN SEMINARIO EN LINGUA INGLESA, VALORARASE CON UN 30% MÁIS
BASICA
CARBONNEAU, A.; G. CARGNELLO , 2004, ARCHITECTURES DE LA VIGNE ET SYSTEMES DE CONDUITE DUNOD-IRIS
GLADSTONES, J., 1992. Viticulture and environment : a study of the effects of environment on grape growing and wine qualities, with emphasis on present and future areas for growing wine grapes in winetitles, Adelaide .
HIDALGO TOGORES,J. 2006. La calidad del vino desde el viñedo. Mundi-Prensa, Madrid.
HIDALGO, L. HIDALGO , J. 2011. Tratado de Viticultura MAPA, Madrid.
HERNAEZ MAÑAS,J.L., J. M.RODRIGUEZ RODRIGUEZ. 2006. As Decisións na plantación do viñedo. Consellería do Medio Rural, Servizo de Transferencia Tecnolóxica, Estudos e Publicacións, D.L.
REYNIER, A. 1995 Manual de viticultura. Mundi-Prensa, Madrid
VAUDOUR,E..2010. LOS TERROIRS VITICOLAS: DEFINICIONES, CARACTERIZACION Y PROTECCION ACRIBIA EDITORIAL,
COMPLEMENTARA
ANONIMO. 2014. Guía de gestión integrada de plagas: vid de transformación. MAGRAMA, Madrid.
ANONIMO. Reglamento de las D.O. de Vinos Gallegos. Xunta de Galicia, Conselleria de Agricultura.
RODRIGUEZ RODRIGO,C., 2000. EL SISTEMA DE CONDUCCION DEL VIÑEDO: ANALISIS ECOFISIOLOGICO, AGR ONOMICO Y ECONOMICO DE CINCO SISTEMAS DE CONDUCCION UNIVERSIDAD DE LA RIOJA
VARIOS. 1990 Publicaciones serie de viticultura y enotecnia vol.1, 2,3. Instituto F.P. "A Granxa", Ponteareas, Pontevedra.
BALSARI, P. y A. SCIENZA.2003. . Formas de cultivo de la vid y modalidades de distribución de los productos fitosanitarios.MUNDI-PRENSA LIBROS, S.A.,
WINKLER, A.J. , Cook, J.A., Kliewer, W.M., Lider, L.A., 1974 General Viticulture Cía. University of California Press.
Ao longo do curso, aquelas ligazóns ás páxinas máis interesantes incluiranse na aula virtual, ademais da información en español que existe, a maioría das páxinas están en inglés, sendo as fontes americanas e australianas as máis interesantes.
https://www.hs-geisenheim.de/en/research/departments/general-and-organi…
https://horticulture.oregonstate.edu/departamento-de-horticultura/vitic…
https://www.evineyardapp.com/blog/2015/09/16/use-of-technology-in-the-v…
Universidade de Santiago de Compostela | Teléfonos: 34 881 811 000 e 34 982 820 000 | Contacto
Coñecemento
Con02. 1.2. Un coñecemento e comprensión profundos das disciplinas da enxeñaría agrícola, ao nivel necesario para adquirir as restantes competencias do grao en produción vitícola avanzada.
Con04. 1.4 Comprensión crítica do amplo contexto multidisciplinar da enxeñaría e da interrelación que existe entre o coñecemento de diferentes campos.
Con06. 5.3. Coñecemento completo da aplicación de materiais, equipos e ferramentas, tecnoloxía e procesos de enxeñaría e as súas limitacións.
Habilidades / Capacidades
H/D02. 2.2. Capacidade para deseñar novos produtos, procesos e sistemas na viticultura. H/D03. 23. Capacidade para identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría incompletamente definidos, Máster en Enxeñaría Agraria, que permitan diferentes solucións válidas, o que require considerar coñecementos máis alá dos da propia disciplina e ter en conta as implicacións sociais, sanitarias e de seguridade, ambientais, económicas e industriais; Seleccionar e aplicar os métodos analíticos, de cálculo e experimentais máis axeitados, así como os máis innovadores, para resolver problemas en explotacións vitivinícolas.
H/D04. 2.4. Capacidade para identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría en áreas emerxentes da súa especialidade.
H/D15. 6.2. Capacidade para xestionar actividades ou proxectos técnicos ou profesionais complexos que requiren novas abordaxes, asumindo a responsabilidade das decisións tomadas.
Competencias:
Comp15. CE8 - Coñecementos e capacidade axeitados para desenvolver e aplicar tecnoloxía patentada en sistemas de produción vexetal. Habilidades específicas: coñecementos e capacidade axeitados para desenvolver e aplicar tecnoloxía propia no deseño e xestión de viñedos.
Comp16. CE9 - Coñecementos e capacidade axeitados para desenvolver e aplicar tecnoloxía patentada en sistemas integrados de protección de cultivos.
Metodoloxía da ensinanza
Leccións mestras participativas.
Prácticas de laboratorio e campo. Prácticas de aula de informática
Visitas técnicas a empresas e institucións: permite o contacto directo co entorno vitivinícola e os seus axentes fundamentais, permitíndolle coñecer os problemas e as peculiaridades da actividade. Plantanse dúas saídas a áreas características diferenciais e unha saída á granxa experimental, para observación e estudo de alternativas avanzadas
Uso de encerado clásico. Uso da aula virtual. A aula virtual empregarase principalmente como medio de comunicación en directo, entrega de documentación e recepción do traballo, pero será un recurso básico e fundamental no caso dun posible escenario no que a asistencia non sexa aconsellable ou estea comprometida.
Resolución de problemas.
Seminarios e debates
Preparación e presentación do / s traballo / s do curso
Titoría individualizada e colectiva
Traballo autónomo e estudo independente dos estudantes
Traballo en grupo e aprendizaxe cooperativa, segundo a constitución do número de membros do grupo. Sesión / es de discusión activa
Avaliación da competencia mediante exercicios de control
.
HABILIDADES DE METODOLOXÍAS DOCENTES
Clases expositivas de gran grupo, conferencias. Con02. 1.2., Con04. 1.4, Con06. 5.3.,
Actividades en seminarios interactivos, con pequenos grupos Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Prácticas. Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Titoría grupal Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Titoría individual Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2.,
Entregas, presentacións e debates de traballos e informes Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Viaxes e visitas técnicas Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Actividades de avaliación Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Debido á natureza e contido desta materia, así como á metodoloxía empregada, , a clase participativa na que o alumno forma parte. debate, baseado nos coñecementos adquiridos dun xeito práctico e consultando os documentos e bibliografía recomendada.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de Equipos ou por correo electrónico.
Sistema de avaliación da aprendizaxe
Sistema de avaliación / % da cualificación final / competencias avaliadas:
PRIMEIRA OPORTUNIDADE
Participacion activa en clase :5% H/D02. 2.2., , Comp15. CE8,
Presentación de resultados de exercicios e prácticas / 20% //Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Presntacioón de traballos Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Proba final escrita / 55% / Con06. 5.3., H/D02. 2.2., H/D04. 2.4., H/D15. 6.2., Comp15. CE8, Comp16. CE9
Criterios para repetidores e convocatoria extraordinaria ( SEGUNDA OPORTUNIDADE): Os alumnos que se presenten en convocatorias extraordinarias con dispensa e repetidores deben demostrar o coñecemento práctico, e achegar os traballos que se programen en cada curso ou demostrar o seu dominio sobre estes aspectos fehacientemente.O profesor podera exisir de selo caso a presentacion oral e a simulacion de unpequno debate similar a o caso de presntacions acaidas durante o curso.
A entrega de traballos e informes en lingua inglesa tera un premio do 15%.
A asistencia non é obrigatoria pero as prácticas si que se avalían.
Para realizar titorías, así como para manter unha comunicación directa tanto entre os propios estudantes como entre eles e o profesor, pódense facer a través do foro do Campus Virtual, a través de Ms. Equipos ou por correo electrónico.
Tempo de estudos e de traballo persoal que debe dedicar o estudantado para superala
Tempo de estudo e traballo persoal
9 horas expositivas
3 horas de tutorías de grupo
12 horas de traballo interactivo presencial ( practicas seminarios e viaxes)
3 horas de avaliación
O alumno precisa dun traballo persoal equivalente aproximado media de 2 horas por cada hora de clase, calculándose nun total de traballo persoal de 48 horas media.
Practícalas ademais do seu tempo en laboratorio ou campo, precisan en ocasións seguimento persoal variable en función da práctica e a climatoloxía, así como a preparación dos informes correspondentes, e a preparación de cuestionarios ou intervencións nos seminarios.
Os seminarios e prácticas ten por obxecto salvar a distancia da parte teórica dos coñecementos mediante a adquisición de capacidades específicas de cada seminario e práctica en casos reais, mediante unha asignación de problemas (tanto de gabinete como de casos reais), que o alumno ten que abordar persoalmente integrándose no conxunto do curso.
Recomendacións para o estudo da materia
Asistencia ás clases para centrarse mellor no estudo continuo da materia, xa que pola
súa extensión son moi convenientes as orientacións do profesor.
É fundamental a participación activa do alumno en clases tanto na parte teórica como na práctica que en determinadas fases realízase en horario libre.
Estudo e lectura da bibliografía recomendada en clase para cada parte.
Consultas, tutorías , estudo, procuras, de información e convocatorias actualizadas a través da aula virtual.
ESTA MATERIA BASEASE NOS COÑECIMIENTOS ADQUIRIDOS NAS MATERIAS DE PRODUCCION VITICOLA, POLO QUE A SUA REALIZACION SEN ESTES COÑECIMIENTOS NON TEN SENTIDO.
Observacións
Se quere engadir calquera información sobre o programa que considere conveniente que o alumno saiba; escriba aquí o texto
É moi importante atender as viaxes ao comezo do curso xa que nos pon en contacto con fases decisivas do ciclo produtivo e aspectos craves na programación de vendima
Así mesmo, sería moi útil a dispoñibilidade de plantas ou plantacións de viñedo nunha zona próxima ao fogar, sendo a información das páxinas e sitios web que se indicarán na aula virtual no seu momento.
E moi importante considerar a estacionalidade da materia, polo que a realización de observacions visitas e traballos debe axustarse a os calendarios previstos.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
"En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
Tempo de estudo e traballo persoal
9 horas expositivas
3 horas de tutorías de grupo
12 horas de traballo interactivo presencial ( practicas seminarios e viaxes)
3 horas de avaliación
O alumno precisa dun traballo persoal equivalente aproximado media de 2 horas por cada hora de clase, calculándose nun total de traballo persoal de 48 horas media.
Practícalas ademais do seu tempo en laboratorio ou campo, precisan en ocasións seguimento persoal variable en función da práctica e a climatoloxía, así como a preparación dos informes correspondentes, e a preparación de cuestionarios ou intervencións nos seminarios.
Os seminarios e prácticas ten por obxecto salvar a distancia da parte teórica dos coñecementos mediante a adquisición de capacidades específicas de cada seminario e práctica en casos reais, mediante unha asignación de problemas (tanto de gabinete como de casos reais), que o alumno ten que abordar persoalmente integrándose no conxunto do curso.
Asistencia ás clases para centrarse mellor no estudo continuo da materia, xa que pola
súa extensión son moi convenientes as orientacións do profesor.
É fundamental a participación activa do alumno en clases tanto na parte teórica como na práctica que en determinadas fases realízase en horario libre.
Estudo e lectura da bibliografía recomendada en clase para cada parte.
Consultas, tutorías , estudo, procuras, de información e convocatorias actualizadas a través da aula virtual.
ESTA MATERIA BASEASE NOS COÑECIMIENTOS ADQUIRIDOS NAS MATERIAS DE PRODUCCION VITICOLA, POLO QUE A SUA REALIZACION SEN ESTES COÑECIMIENTOS NON TEN SENTIDO.
É moi importante atender as viaxes ao comezo do curso xa que nos pon en contacto con fases decisivas do ciclo produtivo e aspectos craves na programación de vendima
Así mesmo, sería moi útil a dispoñibilidade de plantas ou plantacións de viñedo nunha zona próxima ao fogar, sendo a información das páxinas e sitios web que se indicarán na aula virtual no seu momento.
E moi importante considerar a estacionalidade da materia, polo que a realización de observacions visitas e traballos debe axustarse a os calendarios previstos.
Julián Jesús García Berrios
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |
Xoves | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Seminario de Fitotecnia (Pav.I-PPS) |