Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Proporcionar ao alumno a capacidade de empregar as funcionalidades básicas dos sistemas de información xeográfica para resolver problemas de planificación territorial. O alumno terá nocións básicas da estrutura e funcionamento dos sistemas de información xeográfica e adquirirá a capacidade de aprender por si mesmo para aplicar diferentes técnicas de análise.
A memoria verificada do título contempla os seguintes contidos: Deseño de xeodatabases. Análise de redes. Análise de custos. Modelado cartográfico. Técnicas de xeodeseño. SIX para a participación pública (PPGIS). Resolución de problemas de análise espacial e territorial con SIX.
Estes contidos desenvolveranse do seguinte xeito:
SESIÓNS EXPOSITIVAS:
T1. Introdución aos SIX (1,5 HP + 4,3 HTA)
T2. Como funciona o SIX (1,5 HP + 4,3 HTA)
T3. Operacións fundamentais con SIX (1,5 HP + 4,3 HTA)
T4. Análise espacial (1,5 HP + 4,3 HTA)
T5. Análise de proximidade (1 HP + 2,9 HTA)
T6. Análise de superficie (0,5 HP + 1,4 HTA)
T7. Infraestruturas de datos espaciais (1,5 HP + 4,3 HTA)
SESIÓNS INTERACTIVAS:
S1. Modelado de datos (1 HP + 2,9 HTA)
S2. Deseño de bases de datos: modelo ER e diagrama relacional (5 HP + 14,3 HTA)
P1. Usando un SIX (1) (1,5 HP + 4,3 HTA)
P2. Usando un SIX (2) (1,5 HP + 4,3 HTA)
P3. Usando un SIX (3) (1,5 HP + 4,3 HTA)
P4. Usando un SIX (4) (1,5 HP + 4,3 HTA)
HP = Horas Presenciais
HTA = Horas de Traballo Autónomo
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
(1) Bosque, J., Moreno, A. (2012). Sistemas de Información Geográfica y Localización Óptima de Instalaciones y Equipamientos. Madrid: Ra-ma.
(2) Gómez Delgado, M., Barredo Cano, J. I. (2005). Sistemas de información geográfica y evaluación multicriterio en la ordenación del territorio. Madrid: Ed. Ra-ma.
(3) Olaya, V. (2012). Sistemas de Información Geográfica. http://www.bubok.es/libros/191920/Sistemas-de-Informacion-Geografica
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
(1) Bettinger, P., Wing, M. G. (2004). Geographic Information Systems. Applications in Forestry and Natural Resources Management. New York: McGraw-Hill.
(2) Craig, W.J. et al. (ed.) (2002) Community Participation and Geographic Information Systems. New York: Taylor & Francis.
(3) Geneletti, D., Abdullah, A. (2009). Spatial Decision Support for Urban and Environmental Planning. A Collection of Case Studies. Malaysia: Arah Publications
Competencias básicas e xerais:
CB2, CB3, CB5, CG1, CG2, CG3, CG4
Competencias transversais:
CT1, CT2, CT4, CT5
Competencias específicas:
CE4, CE5, CE8
DESCRICIÓN DAS COMPETENCIAS:
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco definidos dentro de contextos de carácter multidisciplinar tanto investigador como profesional.
CB3 - Que os estudantes posúan as capacidades para a aprendizaxe autónoma, adquirindo un enfoque proactivo no plantexamento e resolución de problemas.
CB5 - Que os estudantes aprendan a traballar de forma autónoma, a tomar decisións, a priorizar e desenvolver unha capacidade de adaptación a entornos cambiantes.
CG1 - Adquisición de coñecementos, ferramentas e recursos de alto nivel para cubrir as expectativas investigadoras e profesionais do estudante e da sociedade no relativo ao estudo da Ordenación, Planificación e Xestión do Territorio ou algún dos seus ámbitos máis destacados.
CG2 - Posta a punto e manexo de conceptos, métodos e ferramentas propias da investigación na análise xeográfico e territorial para fins específicos.
CG3 - Capacitación nas principais técnicas de recompilación de información espacial e xeorreferenciada e posterior tratamento en bases de datos xeoespaciais.
CG4 - Capacitación en diversas técnicas de análise e investigación transversais caracterizadas pola súa versatilidade dentro do paradigma interdisciplinar dos estudos e análises territoriais.
CT1 - Capacidade de búsqueda e selección de información.
CT2 - Capacidade analítica e de síntese.
CT4 - Coñecemento das principais fontes cartográficas e de información territorial.
CT5 - Manexo dos principais programas de software de Sistemas de Información Xeográfica.
CE4 - Capacidade para levar a cabo procesos de análise, avaliación e diagnose do territorio, do medio ambiente, do urbanismo, dos usos do solo e da propiedade da terra desde un punto de vista económico, social e ambiental.
CE5 - Formación para extraer, analizar e presentar a información necesaria para a toma de decisións na planificación e xestión territorial e ambiental.
CE8 - Coñecer as técnicas, ferramentas e tecnoloxías que permiten realizar unha planificación e xestión territorial eficiente e a diferentes escalas (rexional, urbano, etc.).
Os coñecementos e as habilidades desenvólvense a través de:
- 9h de clases teóricas presenciais onde se introducen os temas expositivos.
- 12h de sesións interactivas presenciais, realizando prácticas e/ou seminarios.
- Uso da aula virtual, onde estará o material da clase, así como actividades complementarias.
- As titorías grupais e individuais serán presenciais
A) ALUMNOS MATRICULADOS POR PRIMEIRA VEZ NA MATERIA:
- ACTIVIDADES DE AVALIACIÓN CONTINUA (EC): o alumno terá cuestionarios que terá que facer de cada tema na aula virtual, así como actividades prácticas para a aplicación dos coñecementos adquiridos, obtendo unha nota sobre un máximo de 10 puntos. Para aprobar a materia deberá obter un mínimo de 4 puntos nesta parte.
COMPETENCIAS: CE4, CE5, CE8, CT1, CT2, CT4, CT5, CB2, CB3, CB5, CG1, CG2, CG3, CG4
- EXAME (EX): o exame consistirá en preguntas teóricas e prácticas puntuando a nota dun total sobre 10 puntos. Para aprobar a materia deberá obter un mínimo de 4 puntos nesta parte.
COMPETENCIAS: CE4, CE5, CE8
- PRÁCTICAS (PR): o alumno debe entregar as actividades prácticas que se van realizando, puntuando cunha nota de 10 puntos. Para aprobar a materia deberá obter un mínimo de 4 puntos nesta parte. No caso de realizarse unha viaxe de prácticas, a asistencia será obrigatoria. A avaliación desta actividade computarase baixo este epígrafe.
COMPETENCIAS: CT1, CT2, CT4, CT5, CE4, CE5, CE8
A nota final corresponderá ás avaliacións parciais obtidas segundo a seguinte ponderación:
NOTA FINAL = 20% EC + 40% EX + 40% PR
A avaliación da primeira e segunda oportunidades realizarase utilizando os mesmos criterios.
B) ALUMNOS QUE NON SUPERARON A MATERIA EN ANOS ANTERIORES:
- Se completaron a práctica axeitadamente (PR> 4 puntos), só terán que facer o exame (EX) e as actividades de avaliación continua (EC) sendo avaliados cos mesmos criterios que os alumnos matriculados por primeira vez.
- Se non teñen as prácticas aprobadas do curso anterior, terán que facelas no curso actual.
- A cualificación da parte práctica manterase durante un máximo dun ano desde a finalización da mesma.
En caso de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o establecido no Regulamento para a avaliación do rendemento académico dos estudantes e a revisión de cualificacións.
Os tempos de estudo establecidos nesta materia son:
- Clases teóricas expositivas: 9 horas
- Clases interactivas (prácticas/seminarios): 12 horas.
- Titorías en grupo: 3 horas
- Estudo individual: 60 horas (incluidas lectura e terminación de traballos prácticos)
- Consulta diaria do campus virtual.
- Consulta diaria del campus virtual.
- Asistencia a titorías grupais para discutir, aclarar ou resolver dúbidas.
DISPENSA DE ASISTENCIA:
Os estudantes aos que se lles conceda esta exención deben seguir a materia a través do Campus Virtual, realizando todas as entregas necesarias para obter unha nota positiva en EC, PR e EX respectivamente.
En canto ao sistema de avaliación, considérase o seguinte PLAN DE CONTINXENCIA:
ESCENARIO 1: NORMALIDADE (sen restricións á presenza física). O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, a autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes, etc.) e mantemento de restricións que afectan a eventos con certa afluencia de persoas. Neste escenario, a avaliación realizarase presencialmente, tal e como se indica nos apartados anteriores.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO (restricións parciais á presenza física). No escenario 2, aplicaranse medidas de protección activas e obrigatorias, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas para controlar o acceso e a capacidade. Neste escenario, a avaliación da EC será a través de entregas telemáticas que se realizarán unha vez rematado o tema, as PR serán presenciais (> 50%) e virtuales e EX será telemático.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS. Atendendo ás medidas previstas polas autoridades sanitarias, no caso do confinamento da poboación e do peche das instalacións da Universidade, a avaliación desenvolveríase a través de eventos telemáticos e entregas a través do Campus Virtual, tanto para EC, PR como para EX.
En canto á metodoloxía docente, considérase o seguinte PLAN DE CONTINXENCIA:
ESCENARIO 1: NORMALIDADE (sen restricións á presenza física). O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, a autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes, etc.) e mantemento de restricións que afectan a eventos con certa afluencia de persoas. Neste escenario, a docencia desenvolverase como se indica nos apartados anteriores.
ESCENARIO 2: DISTANCIAMENTO (restricións parciais á presenza física). No escenario 2, aplicaranse medidas de protección activas e obrigatorias, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas para controlar o acceso e a capacidade. Neste escenario, o coñecemento e as habilidades desenvólvense a través de:
- 30h de clases teóricas virtuais onde se introducen os temas expositivos. Usaranse tanto a aula virtual da materia como Microsoft Teams.
- 30h de sesións presenciais interactivas, realización de prácticas e/ou seminarios.
- Uso da aula virtual, onde estará o material da clase, así como actividades complementarias.
- As titorías grupais e individuais serán telemáticas.
ESCENARIO 3: PECHE DAS INSTALACIÓNS. Atendendo ás medidas previstas polas autoridades sanitarias, no caso do confinamento da poboación e do peche das instalacións da Universidade, desenvolveríanse os coñecementos e habilidades a través de:
- 30h de clases teóricas virtuais onde se introducen os temas expositivos. Usaranse tanto a aula virtual da materia como Microsoft Teams.
- 30h de sesións interactivas, realizando prácticas e/ou seminarios, tamén impartidas virtualmente.
- Uso da aula virtual, onde estará o material da clase, así como actividades complementarias.
- As titorías grupais e individuais serán telemáticas.
Cando se desenvolva a docencia virtual, empregaranse Microsoft Teams ou calquera outro mecanismo síncrono, preferentemente e sempre segundo o calendario oficial publicado pola Escola Politécnica Superior de Enxeñaría, a non ser que por calquera circunstancia non poida ser ensinado por este mecanismo e teñan que ser a través de vídeos explicativos diferidos.
Xesus Pablo Gonzalez Vazquez
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
- Correo electrónico
- xesuspablo.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Jaime Rodriguez Pereña
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Cartográfica, Xeodésica e Fotogrametría
- Correo electrónico
- jaime.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
16:30-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 10 (Aulario 3) |
31.01.2022 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario II (Pav.III) |
01.07.2022 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Seminario III (Pav.III) |