Unha das competencias máis determinantes no exercicio da profesión docente é a comunicativa, a capacidade de transmitir, conectar e comunicar dun xeito eficaz no relativo á transmisión de contidos pero tamén ao establecemento dun clima de aula e de relación interpersoal entre o alumnado e o profesorado e entre o propio alumnado. A competencia comunicativa é complexa, pois implica numerosos factores: a propia organización do discurso, a elección de mecanismos e procedementos, modulación da voz, xesticulación, combinación de elementos verbais e non verbais, etc. Neste curso abordaranse desde unha perspectiva eminentemente práctica e orientada á aula as habilidades comunicativas docentes.
-
A INVENTIO: PLANIFICACIÓN DO DISCURSO. ESQUEMAS, GUIÓNS E PRESENTACIÓNS COMO APOIO VISUAL. RELACIÓN ENTRE MATERIAIS DE APOIO E DISCURSO ORAL. COMPLEMENTARIEDADE E REDUNDANCIA.
-
DISPOSITIO: ESTRUTURACIÓN E SECUENCIACIÓN DOS CONTIDOS. ORGANIZACIÓN DO DISCURSO ORAL.
-
ELOCUTIO: A EXPRESIÓN VERBAL. ESCOLLA DE REXISTRO, TON E ESTILO COMUNICATIVO. A CORRECCIÓN LINGÜÍSTICA E A EFICACIA COMUNICATIVA.
-
A CAPTACIÓN E O MANTEMENTO DA ATENCIÓN.
-
ELEMENTOS EMOCIONAIS DA COMUNICACIÓN HUMANA.
-
USO EXPRESIVO DA VOZ: TRABALLO DO VOLUME, TON, DICCIÓN, ETC.
-
TÉCNICAS PROPIAS DA EXPRESIÓN DRAMÁTICA AO SERVIZO DUN DISCURSO E INTERACCIÓN EFICACES.
María López Sández. Dpto. de Didácticas aplicadas
María Grandío Montes. Profesora de ensino secundario e actriz teatral