Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
Áreas: Química Analítica
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Proporcionar ao estudante os coñecementos básicos necesarios acerca dos sistemas de xestión da calidade na industria e nos servizos, a súa evolución até a situación actual, dándolle unha visión integrada das diferentes ferramentas e enfoques actuais na cuestión, así como do papel dos departamentos de calidade na moderna empresa.
Desenvolver no estudante a súa capacidade para abordar problemas no mundo industrial, o seu criterio para seleccionar as opcións e ferramentas de xestión máis apropiadas a cada situación.
Programa de clases expositivas:
Tema 1. Ferramentas basicas no control da calidade. Deseño de experimentos. Control estadístico de procesos.
Tema 2. Enfoques na xestión da calidade:Conceptos de calidade Evolución histórica do concepto. Filosofías da calidade no século XX. Actividades de produción e servizos.
Tema 3. Xestión da calidade na actualidade: O modelo xaponés. O modelo norteamericano. O modelo europeo. Xestión da calidade total. Metodoloxía 5S. Análise modal de fallos e efectos. Produción esvelta. Kaizen. Mellora continua: programas seis sigma.
Tema 4. Ferramentas para a xestión da calidade total: Despregamento da función de calidade. O custo da calidade (función de perda de Taguchi). Poka-Yoke (a proba de fallos). Ferramentas comúns na xestión da calidade (diagramas causa-efecto, etc.). Mostraxe para aceptación. Confiabilidad. Calidade por deseño. Benchmarking. Reingeniería.
Tema 5. Normalización dos sistemas de calidade: A familia de normas ISO 9000. Evolución histórica, cambios conceptuais e estratéxicos nas normas ISO 9000. A Norma ISO 9000/2008. Outras normas equivalentes na industria. Os sistemas de xestión ambiental. A familia de normas ISO 14000. Os sistemas de xestión integrada.
Básica
1. J.R. Evans, W.M. Lindsay, Administración e control da calidade, 7ª edición, Thomson, Méjico, 2008 (https://www.academia.edu/10999715/Administracion_y_Control_de_Calidad_-…, version pdf)
2. M. Sanguesa, R. Mateo, L. Ilzarbe, Teoría e práctica da calidade, Thomson, Madrid, 2006
Complementaria
1. C. Camisón, S. Cruz, T. González, Xestión da calidade: conceptos, enfoques, modelos e sistemas, Pearson-Prentice Hall, Madrid 2007
2. M. Casadesús, I. Heras, J. Merino, Calidade práctica: unha guía para non perderse no mundo da calidade, FT-Prentice Hall, Madrid, 2005
3. D.H. Besterfield, Control de calidade, 8ª edición, Pearson-Prentice Hall, Méjico, 2009.
Todos os esquemas e presentacións a utilizar nas clases expositivas serán postos a disposición dos estudantes desde o inicio do curso a través da aula virtual da USC. De modo análogo, utilizarase este medio para fornecer aos estudantes calquera outro tipo de material que deba ser utilizado nos seminarios da materia.
Xerais
CG. 6.- Capacidade para o manexo de especificacións, regulamentos e normas de obrigado cumprimento.
CG.8.- Capacidade para aplicar os principios e métodos da calidade.
CG.11.- Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria no exercicio de l profesión de Enxeñeiro Químico.
Específicas
Capacidade para deseñar, xestionar e operar procedementos de control da calidade de procesos
Capacidade para interpretar e implementar normas internacionais relativas á xestión da calidade e os procesos de produción e servizos.
Transversais
CT.2. Capacidade de organizar e planificar
CT.5. Capacidade de xestión da información
CT.11. Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas
CT.15. Motivación pola calidade
CT.18. Liderado.
Farase uso das ferramentas dispoñibles na US para la ensinanza a distancia (Moodle e MS Teams)
Contémplanse tres posibles escenarios:
Escenario 1: (docencia presencial sen restricións, adoptando las medidas de seguridade requiridas)
Clases expositivas
Baseadas na utilización de presentacións que previamente estarán a disposición dos estudantes a través da aula virtual, enfocaranse basicamente á discusión conceptual, o desenvolvemento de esquemas e a orientación acerca das fontes e recursos relativos ao tema discutido. Utilizaranse igualmente proxeccións de vídeo, aplicacións informáticas tanto comerciais como preparadas especificamente para a materia como medio para facilitar a comprensión dos conceptos.
Clase interactivas de seminarios
Trátase de sesións de ilustración práctica e debate da teoría, sobre a base de materiais fornecidos ou suxeridos con anterioridade ao estudante, de modo que, por unha banda sexa posible abordar aspectos máis detallados ou especializados das cuestións contempladas nas clases expositivas e por outra, sexa posible avaliar o grao de comprensión e aceptación dos contidos das mesmas por parte do estudante. É posible a utilización de vídeos ou aplicacións informáticas para facilitar a introdución dos tópicos a discusión e tamén a presentación de traballos por parte dos estudantes. A participación nos seminarios considérase un elemento de avaliación continua da materia.
Sesións de titoría
A sesións de titoría utilizaranse para a discusión o consulta de calquera aspecto relativo a asignatura y para informar respecto ao exame.
Escenario 2: (distanciamento)
A docencia expositiva será non presencial (en modo síncrono con MS Teams, respectando el horario oficial previsto para las clases de la materia). Las clases serán gravadas e postas a disposición dos alumnos a través da plataforma Moodle. Os seminarios, e aulas de informática se efectúan de modo presencial sempre que sexa posible. As sesións de titoría serán no presenciais a través da plataforma MS Teams.
Escenario 3: (confinamento)
A docencia terá carácter non presencial (modo síncrono con MS Teams, lo mesmo que en el escenario 2). Las sesións de seminario y de aula de informática terán igualmente carácter no presencial. En el caso das sesións de aula de informática, está previsto utilizar software para el que a Universidade dispoñe de licencia de campus, de modo que todos los alumnos poderán descargar e instalar el software nos seus propios ordenadores. Dicho software opera exclusivamente sobre sistema operativo MS Windows, de modo que los alumnos deberán dispoñer del uso de un ordenador operando con ese sistema.
A avaliación da aprendizaxe do estudante realizarase mediante a acumulación da cualificación obtida na avaliación continua (grao de cumprimento e rendemento nas actividades programadas en seminarios, aula de informática e titorías, así como a súa participación interactiva nas clases expositivas), que computará até un 30% da cualificación final e a nota alcanzada nun exame final da materia que suporá o 70% restante.
A no-participación nunha proporción superior ao 60% das actividades propostas suporá a eliminación da nota correspondente á avaliación continua, aínda que non imposibilidade ao estudante para realizar o exame final e no seu caso, superar a materia. Os estudantes que non obtivesen avaliación continua e non se presenten ao exame final serán rexistrados na acta como “non presentados”. Ás cualificacións dos tráballos, actividades e titorías comunicaránselle ao alumno antes do exame final.
A nota obtida na avaliación continua, tanto se é favorable coma se non, consérvase nas oportunidades do mesmo ano. Os estudantes repetidores da materia non conservan ningunha das compoñentes da nota obtidas no curso anterior.
Os distintos probas periódicas , traballos en grupo , presentacións públicas e discusión foron deseñados para comprobar a realización das competencias establecidas como obxectivo do curso.
As competencias xerais e transversais se avalían esencialmente na avaliación continua (CG6 -20%, CG8 - 10%, CG11 -15%; CT2 -5%, CT3 -5%, CT11 5%, CT15 -40%, CT18 -5%), mentres que as competencias específicas valóranse directamente no exame.
E moi posible que os escenarios cambien ó longo do curso e se poidan alternar. Sen embargo, o programa da materia e a estrutura de contidos e actividades no teñen porque verse modificadas por elo, de maneira que a avaliación descrita es valida para calquera dos tres escenarios que se contemplan como posibles o longo do curso.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
De acordo co plan de organización docente vixente, as horas presenciais e horas de traballo non presenciais do alumno para esta signatura son as seguintes:
Clases expositivas…. 28 ... Horas de traballo do estudante….. 34.....Total ...62
Seminarios…………….. 9….Horas de traballo do estudante…... 11 …..Total... 20
Tutorías de grupo….. 1... Horas de traballo do estudante….. 4….. Total… 5
Exame e revisión…….. 5 . Horas de traballo do estudante…. 17.5.. Total.. 22.5
Totais …………………….. 43…………………………………………………….. 66.5 ………. 109.5
Asúmese que o estudante cursando esta materia superou os cursos previos de matemáticas e estatística.
A asistencia ás clases expositivas, seminarios e titorías considérase necesaria aínda que non obrigatoria.
O material e presentacións utilizadas polo profesor nas clases expositivas teñen como obxectivo facilitar e guiar a aprendizaxe, pero non substitúen a consulta e estudo dos textos de referencia recomendados nin constitúen en se mesmos un manual de referencia ou un texto para a preparación do exame. O alumno deberá demostrar no mesmo que realizou un esforzo persoal de aprendizaxe máis aló dos esquemas ou guións proporcionados polo profesor nas clases expositivas.
Recomendacións para a docencia telemática:
• É preciso dispoñer dun ordenador con micrófono e cámara para a realización das actividades telemáticas que se programen ó longo do curso. Para as sesións de aula de informática (desenroladas telemáticamente) es necesario dispoñer de equipos co entorno MS Windows, xa que outras plataformas non soportan o programa informáticos que se empregará en dichas sesións.
• Mellorar as competencias informacionais e dixitais cos recursos dispoñibles na USC.
As clases da materia serán impartidas en español
Plan de continxencia:
Metodoloxía
Plan de continxencia para actividades docentes en remoto:
Escenario 2: (distanciamento)
A docencia expositiva será non presencial (en modo síncrono con MS Teams, respectando el horario oficial previsto para las clases de la materia). Las clases serán gravadas e postas a disposición dos alumnos a través da plataforma Moodle. Os seminarios, e aulas de informática se efectúan de modo presencial sempre que sexa posible. As sesións de titoría serán no presenciais a través da plataforma MS Teams.
Escenario 3: (confinamento)
A docencia terá carácter non presencial (modo síncrono con MS Teams, lo mesmo que en el escenario 2). Las sesións de seminario y de aula de informática terán igualmente carácter no presencial. En el caso das sesións de aula de informática, está previsto utilizar software para el que a Universidade dispoñe de licencia de campus, de modo que todos los alumnos poderán descargar e instalar el software nos seus propios ordenadores. Dicho software opera exclusivamente sobre sistema operativo MS Windows, de modo que los alumnos deberán dispoñer del uso de un ordenador operando con ese sistema.
SISTEMA DE AVALIACIÓN
Escemario 2 (distanciamenteo) y Escenario 3 (connfinamiento)
O sistema de avaliación será exactamente o mesmo independentemente da modalidade de docencia empregada (presencial ou virtual), coa única diferenza de que as actividades de avaliación realizaranse, segundo establezan as autoridades competentes, ou ben presencialmente na aula ou ben en remoto mediante os medios telemáticos dispoñibles na USC.
E moi posible que os escenarios cambien ó longo do curso e se poidan alternar. Sen embargo, o programa da materia e a estrutura de contidos e actividades no teñen porque verse modificadas por elo, de maneira que a avaliación descrita es valida para calquera dos tres escenarios que se contemplan como posibles o longo do curso.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Rafael Cela Torrijos
Coordinador/a- Departamento
- Química Analítica, Nutrición e Bromatoloxía
- Área
- Química Analítica
- Teléfono
- 881816034
- Correo electrónico
- rafael.cela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula A2 |
Mércores | |||
17:30-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A2 |
Venres | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A2 |
04.06.2021 09:15-14:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A2 |
04.06.2021 09:15-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A2 |
06.07.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLE_01 | Aula A8 |
06.07.2021 16:00-20:45 | Grupo /CLIS_01 | Aula A8 |