Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 68 Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 16 Total: 100
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía, Ciencias da Comunicación, Departamento externo vinculado ás titulacións, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos, Comunicación Audiovisual e Publicidade, Xornalismo, Área externa M.U en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Adquirir coñecementos dos distintos aspectos que representa o concepto de habilidades sociais.
- Desenvolver habilidades sociais competentes (cognitivas, emocionais e conductuales) necesarias para facilitar interaccións sociais exitosas nos diferentes contextos de actuación dos\/as futuros/as profesionais de enfermería.
- Desenvolver as habilidades necesarias para realizar entrevistas aos pacientes nun contexto clínico.
- Saber utilizar adecuadamente os termos e conceptos propios da materia e expresarse de xeito correcto e precisa.
- Saber pór en práctica as principais técnicas de habilidades sociais nun contexto clínico.
TEMA 1. As HABILIDADES SOCIAIS. Concepto de habilidade social. Principios teóricos. Modelos explicativos. Elementos compoñentes da habilidade social.
TEMA 2. HABILIDADES PARA EMPEZAR, MANTER E TERMINAR CONVERSACIÓNS. Escóitaa activa. Os cumpridos. Iniciar conversacións. Manter conversacións. Terminar conversacións.
TEMA 3. HABILIDADES ASERTIVAS. Os estilos de comunicación. Os dereitos asertivos. Habilidades asertivas. As técnicas e habilidades asertivas.
TEMA 4. HABILIDADES PARA A REALIZACIÓN DE ENTREVISTAS. O contexto da entrevista. Partes da entrevista. A conduta non verbal e paraverbal do entrevistado.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
Pades A. e Ferrer, V. (2002). Cómo mejorar las habilidades sociales: ejercicios prácticos para profesionales de enfermería. Granada: Grupo Editorial Universitario.
Caballo, V. (2000). Manual de evaluación y entrenamiento en habilidades sociales. Madrid: Siglo XXI.
Túñez, M. (2012). La gestión de la comunicación en las organizaciones. Zamora/Sevilla: Editorial Comunicación Social.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Badós, A. (1991). Hablar en público. Guía práctica para lograr habilidad y confianza. Madrid: Pirámide.
Ballester, R. e Gil, M.D. (2002). Habilidades sociales. Evaluación y tratamiento. Madrid: Síntesis.
Castanyer, O. e Ortega, E. (2001). ¿Por qué no logro ser asertivo? (4ª ed.). Bilbao: Desclée de Brouwer.
Davis, F. (1998). La comunicación no verbal. Madrid: Alianza.
Davis, M., McKay, M. e Eshelman, E.R. (1985). Técnicas de autocontrol emocional. Barcelona : Martínez Roca.
Gil, F. e León, J.M. (1998). Habilidades sociales. Teoría, investigación e intervención.
Kelly, J.A. (1987). Entrenamiento de las habilidades sociales. Bilbao: Desclée de Brouwer.
Labrador, J.F. (2008). Técnicas de modificación de conducta. Madrid: Pirámide.
Roca, E. (2003). Cómo mejorar tus habilidades sociales (3ª ed.). Valencia: ACDE Ediciones.
Trianes, M.V., Muñoz, A.M. e Jiménez, M. (1997). Competencia social: su educación y tratamiento. Madrid: Pirámide.
Van-der Hofstadt, C. (2005). El libro de las habilidades de comunicación (2ª ed.). Madrid: Díaz de Santos.
Vázquez, F., Otero, P, Blanco, V. y Torres, A. (2015). Terapia de solución de problemas para la depresión: una breve guía práctica en grupo. Madrid: Alianza Editorial.
Vázquez, F., Otero, P. y Blanco, V. (2019). Depresión. Madrid: Síntesis.
Vázquez, F., Otero, P., Torres, A. y Arrojo, M. (2016). Deja atrás la depresión y alcanza la felicidad. Madrid: Pirámide.
- Coñecer as investigación e temas de estudo máis recentes e relevantes sobre as habilidades de comunicación.
- Expor preguntas de investigación sobre as habilidades sociais e de comunicación nos profesionais de enfermería.
- Realizar un traballo de investigación sobre as habilidades de comunicación en profesionais da enfermería
- Presentar e divulgar os resultados dun traballo de investigación sobre as habilidades sociais en profesionais da enfermería
- Comunicarse eficazmente e manexar apropiadamente distantas situacións en contextos clínicos.
Escenario 1: normalidade adaptada
O escenario 1 caracterízase pola convivencia con certas medidas de prevención, de autoprotección da poboación (máscaras faciais, uso de xeles desinfectantes etc.) e mantemento de restricións que afecten a eventos de certa afluencia de persoas.
As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
- A docencia expositiva e interactiva será de carácter presencial.
- As titorías poderán realizarse parcialmente de xeito virtual.
Atendendo aos escenarios (Escenario 1: normalidade adaptada; Escenario 2: distanciamento; Escenario 3: peche das instalación) a avaliación será continuada mediante probas presenciais/telemáticas y/ou discusión e preparación de casos.
- Asistir regularmente ás clases teóricas e prácticas.
- Ler previamente o material que se explicará en clase.
- Participar e implicarse activamente nas clases teóricas e prácticas.
- Completar apúntelos coas lecturas recomendadas.
- Preguntar para resolver as dúbidas.
- Utilizar as tutorías.
- Facer e entregar os traballos nos prazos fixados.
- Dedicar un tempo de estudo semanal á materia.
- Clases presenciais: 4 horas.
- Traballo tutorizado do alumno: 6 horas.
- Sesións interactivas: 11.
- O resto de horas presenciais e traballo do alumno complementaranse cos temas impartidos polos outros docentes da materia.
SISTEMA DE ENSINANZA:
Escenario 2: distanciamento
Neste escenario aplicaranse medidas de protección activas, de obrigado cumprimento, como o distanciamento de seguridade, o uso de máscaras faciais e medidas organizativas de control de acceso e aforo. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
A docencia presencial convivirá coa virtual.
A docencia presencial e virtual farase no horario da materia establecido pola Facultade de Enfermería.
Escenario 3: peche das instalacións
En atención ás medidas que dispoñan as autoridades sanitarias, pode producirse un novo confinamento da poboación, o peche das instalacións da Universidade e a determinación das funcións esenciais que deberán manterse. As medidas de adaptación da docencia correspondentes a este escenario son:
A docencia será completamente de carácter virtual, e se impartirá nos horarios da materia establecidos polo centro.
AVALIACIÓN:
Atendendo aos escenarios (Escenario 1: normalidade adaptada; Escenario 2: distanciamento; Escenario 3: peche das instalación) a avaliación será continuada mediante probas presenciais/telemáticas y/ou discusión e preparación de casos.
Jose Miguel Tuñez Lopez
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Xornalismo
- Teléfono
- 881816547
- Correo electrónico
- miguel.tunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Jesus Nuñez Iglesias
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Teléfono
- 881812070
- Correo electrónico
- mjesus.nunez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Fernando Lino Vazquez Gonzalez
- Departamento
- Psicoloxía Clínica e Psicobioloxía
- Área
- Personalidade, Avaliación e Tratamentos Psicolóxicos
- Teléfono
- 881813705
- Correo electrónico
- fernandolino.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Francisco Reyes Santías
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Estudos Internacionais
- Correo electrónico
- francisco.reyes [at] rai.usc.es
- Categoría
- Profesor/a área externa
Enrique Castello Mayo
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Teléfono
- 881816529
- Correo electrónico
- enrique.castello [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
13.01.2021 18:30-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
07.07.2021 19:00-21:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |