español  Español
logo usc logo pcc

Conferences

Period:  –  limpiar
Author: limpiar
Search: limpiar
  • Àlvarez, M., Comesaña, M., Fraga, I. & Parafita, M. C. (2024, April). A variación léxica na versión galega de MultiPic. Oral communication presented at XIV Congreso da Asociación Internacional de Estudos Galegos. Horizontes dos estudos galegos e/na Lusofonía. Braga, Portugal.
  • Àlvarez, M., Comesaña, M., Fraga, I., Parafita, M. C. & Sá-Leite, A. R. (2024, August). Examining Lexical Variation in the Galician Version of MultiPic: A Psycholinguistic Inquiry. Oral communication presented at 57th Annual Meeting of the Societas Linguistica Europaea. Helsinki, Finlandia.
  • Díaz-Lago, M. & Matute, E. (2024, October). Individual differences in the causality bias under disfluent conditions: Raven’s progressive matrices negatively correlate with the illusion of causality when the information is hard-to-read. Poster presented at XIV Conference of the Spanish Society for Experimental Psychology (SEPEX). Almería, España.
  • Dopico-Casal, C. & Montes, C. (2024, October). Efectos longitudinales de una formación breve en línea de mindfulness y autocompasión sobre la salud ocupacional: Un estudio de seguimiento de 12 semanas. Comunicación oral presentada en VI Congreso Internacional de la Sociedad Científica Española de Psicología Social y XVII Congreso Nacional de Psicología Social. Santiago de Compostela, España.
  • Dopico-Casal, C. & Montes, C. (2024, October). Preguntas de repaso en la enseñanza superior: Un análisis de la satisfacción del estudiantado. Comunicación oral presentada en el 12th International Congress of Educational Sciences and Development (ICESD). En línea.
  • Dopico-Casal, C. & Montes, C. (2024, June). Evaluación formativa a través de preguntas de repaso. Comunicación oral presentada en el XXI Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y la Educación Superior (FECIES). En línea.
  • Fraga, I., Padrón, I., Sá-Leite, A. R., & Vieitez, L. (2024, May). Procesos cognitivos e conduta: presente e futuro da Psicolingüística en Galicia. Poster presented at the I Xeira CLARIAH-GAL. Santiago de Compostela, Spain.
  • Fraga, I., Vieitez, L. & Padrón, I. (2024, October). Beware of gender agreement errors: They can affect emotional processing!. Poster presented at XIV Conference of the Spanish Society for Experimental Psychology (SEPEX). Almería, España.
  • Jiménez, L. & Gallego, D. (2024, October). Still searching for an effective way to produce trial-by-trial congruency cueing in a Stroop task. Oral communication presented at the XIV Conference of the Spanish Society for Experimental Psychology (SEPEX). Almería, Spain.
  • Montes, C. & Dopico-Casal, C. (2024, October). Impacto de las preguntas de repaso en el rendimiento académico universitario. Comunicación oral presentada en el 12th International Congress of Educational Sciences and Development (ICESD). En línea.
  • Montes, C. & Dopico-Casal, C. (2024, June). De la teoría a la práctica: Preguntas de repaso para mejorar el aprendizaje en PTO. Comunicación oral presentada en el XXI Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y la Educación Superior (FECIES). En línea.
  • Álvarez-Martínez, A., Fernández-Rey, J. & Sampedro-Vizcaya, M. J. (2023, June). Reducción del reconocimiento falso tras la valoración de la agradabilidad de las palabras: Evidencia de precisión y experiencia de recuperación. Póster presentado en el XII Simposio de la Asociación de Motivación y Emoción (AME). Salamanca, España.
  • Dopico-Casal, C. & Montes, C. (2023, November). Mejora de la salud mental en el trabajo a través de un programa intensivo en línea de mindfulness y autocompasión. Comunicación oral presentada en el 13º Congreso Internacional y 17º Nacional de Ergonomía y Psicosociología. Gijón, España.
  • Dopico-Casal, C. & Montes, C. (2023, November). Intervenciones de gestión de estrés en el trabajo: Un estudio bibliométrico. Póster presentado en el 13º Congreso Internacional y 17º Nacional de Ergonomía y Psicosociología. Gijón, España.
  • Dopico-Casal, C. & Montes, C. (2023, June). As dinámicas de xénero na ciencia: Unha análise bibliométrica da xestión do estrés no traballo. Comunicación oral presentada en la VIII Xornada Universitaria Galega en Xénero. Vigo, España.
  • Ganitsky, P., Fraga, I. & Romero, E. (2023, September). Actualización taxonómica del léxico de personalidad en español: primeras fases del estudio PersoLex. Póster presentado en las XII Jornadas de la Asociación Iberoamericana para el Estudio de las Diferencias Individuales (AIIDI). Sevilla, España.
  • Jiménez, L. (2023, June). Learning, memory, and cognition in the modulation of cognitive control. Talk presented at the General Psychology Department, Friedrich-Schiller-Universität, Jena, Germany.
  • Montes, C. (2023, June). Diseño de una rúbrica de evaluación para mejorar los procesos sociales en tareas académicas grupales. Comunicación presentada en el III Congreso internacional de Innovación en la docencia e investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas. La universidad: del reto de la transferencia a la transformación de la sociedad. En línea.
  • Montes, C. (2023, June). Integración de la investigación científica en la docencia universitaria: Una aproximación desde la Psicología del Trabajo y de las Organizaciones. Comunicación oral presentada en el III Congreso internacional de Innovación en la docencia e investigación de las Ciencias Sociales y Jurídicas. La universidad: del reto de la transferencia a la transformación de la sociedad. En línea.
  • Montes, C. & Dopico-Casal, C. (2023, November-December). (Des)Conecta: Programa intensivo de mindfulness y autocompasión en línea para mejorar el bienestar de las personas trabajadoras. Comunicación oral presentada en el Congreso de Igualdad y Recursos Humanos de Servicios Públicos de Salud. Santiago de Compostela, España.
  • Montes, C. & Rodríguez, D. (2023, October). Avaliación sumativa entre pares; Un exemplo de aplicación. Póster presentado en la I Xornada Interuniversitaria Galega de Innovación Docente (XIGAID). A Coruña, España.
  • Sá-Leite, A. R. (2023, September). When another language means another gender: How are the masculine and feminine values encoded during bilingual lexical access?. Invited talk at the 23rd Conference of the European Society for Cognitive Psychology. doi:10.13140/RG.2.2.24690.68803.
  • Vieitez, L. (2023, October). It is grammar that affects emotional processing (and not the other way around): an ERP study with L2 Spanish speakers. Oral communication presented at a weekly meeting organized by the Bilingualism, Mind, and Brain Lab (University of California, Irvine; USA).
  • Vieitez, L. (2023, June). It is grammar that affects emotional processing (and not the other way around): preliminary results of an ERP study with L2 Spanish speakers. Oral communication presented at the Xornadas Lingua e Cognición, Vigo, Spain.
  • Vieitez, L., Padrón, I., Acuña-Fariña, C. & Fraga, I. (2023, May). When unpleasantness meets feminines: a behavioral study on gender agreement and emotionality. Poster presented at the XVI International Symposium of Psycholinuistics. Vitoria, Spain.
  • Álvarez-Martínez, A., Sampedro-Vizcaya, M. J. & Fernández-Rey, J. (2022, May). Effects of distinctive encoding on the DRM illusion when list items are rated for pleasantness. Poster presented at the International APPE-SEPEX Meeting. Faro, Portugal.
  • Andras, F., Cartagena, P., Sá-Leite, A. R., & Paolieri, D. (2022, October). The role of animacy in thegrammatical gender processing during auditory comprehension: A visual world eye-tracking study. Poster presented at the Reunión Científica sobre Atención (RECA) XIII. Granada, Spain.
  • de Dios-Flores, I. & Garcia M. (2022, September). A computational psycholinguistic evaluation of the syntactic abilities of Galician BERT models at the interface of dependency resolution and training time. Talk at the SEPLN2022 conference. A Coruña.
  • de Dios-Flores, I. & Vladu, A. I. (2022, July). Language resources and annotation. Invited workshop at the Summer School "Language technologies: languages in the digital society and economy". Universidade de Santiago de Compostela.
  • de Dios-Flores, I., Magariños, C., Vladu, A.I., Ortega, J.E., Pichel, J.R., García, M., Gamallo, P., Fernández Rei, E., Bugarín-Diz, A., González González, M., Barro, S., & Regueira, X.L. (2022, June). The Nós Project: Opening routes for the Galician language in the field of language technologies. Talk at the LREC Workshop Towards Digital Language Equality. Marseille.
  • Dopico-Casal, C., & Montes, C. (2022, October). Una propuesta de formación en mindfulness y autocompasión para la mejora de la salud mental en el trabajo. Poster presented at the 12º Congreso Internacional y 16º Nacional de Ergonomía y Psicosociología, Gijón (España).
  • Gallego, D., Méndez, C. & Jiménez, L. (2022, October). (Don’t) trust the location! Examining the effect of congruency cues on a spatial stroop task. Poster presented at Reunión Científica sobre Atención (RECA) XIII. Granada, Spain.
  • Gallego, D., Méndez, C., Jiménez, L. (2022, May). Prior semantic relations, but not conflict, modulate color-word contingency learning in a Stroop-like task. Oral communication presented at the International APPE-SEPEX Meeting. Faro, Portugal.
  • Gamallo, P. & de Dios-Flores, I. (2022, September). Twitter Scraping for Sentiment Analysis. Invited workshop at the 9th Conference on Computer-Mediated Communication (CMC) and Social Media Corpora. Universidade de Santiago de Compostela.
  • Gamallo, P., Garcia, M. & de Dios-Flores, I. (2022, September). Evaluating Contextualized Vectors from Large Language Models and Compositional Strategies. Talk at the SEPLN2022 conference.
  • Garcia, M., Gamallo, P., Pereira-Fariña, M. & de Dios-Flores, I. (2022, September). An exploration of the semantic knowledge in vector models: polysemy, synonymy and idiomaticity. Talk at the SEPLN2022 conference. A Coruña.
  • Jiménez, L., Gallego, D. & Méndez, C. (2022, October). Direct gaze pre-cues abolish the inverted congruency effect in a spatial Stroop task. Oral communication presented at Reunión Científica sobre Atención (RECA) XIII. Granada, Spain.
  • Jiménez, L., Gallego, D. & Méndez, C. (2022, May). Breaking boundaries: How to exploit congruency cues conveyed by the previous trial. Poster presented at the International APPE-SEPEX Meeting. Faro, Portugal.
  • Magariños, Carmen, de Dios-Flores, I., Vladu, I. A., Pichel, J. R., Garcia, M., Gamallo, P. Fernández Rei, E., Bugarín, A., González González, M., Barro, S., Regueira, X. S. (2022, September). Proxecto Nós: O Galego na sociedade e economía da intelixencia artificial. Poster presented at the III INTELE Workshop. Madrid.
  • Montes, C. (2022, September). Aprender jugando: Una propuesta de gamificación para la mejora del rendimiento académico en el Grado en psicología. Oral comunication at the XIX Foro Internacional sobre la Evaluación de la Calidad de la investigación y de la Educación Superior (FECIES). Online.
  • Montes, C., & Rodríguez, D. (2022, September). Evaluación formativa entre pares a través del módulo taller de Moodle: Una experiencia de innovación docente. Oral comunication at the XIX Foro Internacional sobre la Evaluación de la Calidad de la investigación y de la Educación Superior (FECIES). Online.
  • Ortega, J. E., de Dios-Flores, I., Pichel, J. R. & Gamallo, P. (2022, March). Revisiting CCNet for High-Quality Galician Texts. Poster presented at 15th International Conference on Computational Processing of Portuguese. University of Fortaleza / hybrid, Brasil.
  • Ortega, J. E., de Dios-Flores, I., Pichel, J. R. & Gamallo, P. (2022, March). A Neural Machine Translation System for Spanish to Galician through Portuguese Transliteration. Demonstration presented at the 15th International Conference on Computational Processing of Portuguese. University of Fortaleza / hybrid, Brasil.
  • Ortega, J.E., de Dios-Flores, I., Gamallo, P., & Pichel, J.R. (2022, September). A Neural Machine Translation System for Galician from Transliterated Portuguese Text. Talk at the SEPLN2022 conference. A Coruña.
  • Sá-Leite, A. R., Andras, F., Di Minico, F., & Paolieri, D. (2022, August). The encoding of grammatical gender during language comprehension: An eye-tracking study with Italian-Spanish bilinguals. Poster presented at the ESCOP 2022. Paris, France.
  • Sá-Leite, A. R., Flores, C., Eira, C., Haro, J., & Comesaña, M. (2022, May). Examining cross-linguistic gender effects in European Portuguese-German bilinguals: The role of language balance and age of acquisition. Oral communication presented at the First Joint APPE - SEPEX Meeting, Algarve, Portugal.
  • Sá-Leite, A. R., Flores, C., Eira, C., Haro, J., & Comesaña, M. (2022, April). The balance between languages rather than the age of acquisition: A study on the cross-linguistic gender congruency effect. Oral communication presented at the IV Congreso de la Sociedad Española de Lingüística, Madrid, Spain.
  • Sá-Leite, A. R., Haro, J., Fraga, I., & Comesaña, M. (2022, May). On elephants and tables: The role of animacy on grammatical gender processing. Oral communication presented at the First Joint APPE - SEPEX Meeting, Algarve, Portugal.
  • Sá-Leite, A. R., Luna, K., Fraga, I., & Comesaña, M. (2022, May). The peculiarities of grammatical gender representation and processing in bilinguals: A meta-analysis on the cross-linguistic gender congruency effect. Poster presented at the First Joint APPE - SEPEX Meeting, Algarve, Portugal.
  • Sá-Leite, A.R. (2022, September). Cando “a cólera” non é “o cólera”, pero “a árbore” é “el árbol”: estudos sobre o procesamento de xénero en falantes monolingües e bilingües. Talk at the Lingüísticamente II: Diálogos entre a Lingüística, a Psicoloxía e a Psicolingüística. Instituto da Lingua Galega, Santiago de Compostela, Spain.
  • Tizón, M. & García-Díaz, A. (2022, November). Las RRSS como herramienta de aprendizaje musical: Influencia en la autorregulación emocional y del aprendizaje en adolescentes. Simposio de artes escénicas, investigación y educación musical. Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. Online.
  • Tizón, M. & Rosa, F. (2022, November). La improvisación musical y las emociones: ideas para docentes. Simposio de artes escénicas, investigación y educación musical. Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. Online.
  • Vieitez, L. (2022, October). Individual differences in grammatical and emotional processing. Talk at the Center for Language Science (CLS) Speaker Series. State College, USA.
  • Vieitez, L., Haro, J., Ferré, P., Padrón, I. & Fraga, I. (2022, May). ERP evidence on how arousal accounts for the inconsistent effects of negative valence in word recognition. Oral communication presented at the International APPE-SEPEX meeting. Faro, Portugal.
  • Vieitez, L., Padrón, I., de Dios-Flores, I., & Fraga, I. (2022, April). Lenguaje y emoción. Diferencias individuales en el procesamiento gramatical y emocional. Oral communication presented at the IV Congress of the Linguistics Spanish Society. Madrid, Spain.
  • Vladu, A.I., de Dios-Flores, I., Magariños, C., Ortega, J.E., Pichel, J.R., García, M., Gamallo, P., Fernández Rei, E., Bugarín-Diz, A., González González, M., Barro, S., & Regueira, X.L. (2022, September). Proxecto Nós: Artificial Intelligence at the Service of the Galician Language. Talk at the SEPLN2022 conference. A Coruña.
  • de Dios-Flores I., Acuña-Fariña. (2021, August-September). Lexical control in Spanish obligatory complement control constructions: examining the contrast between subject and object control verbs. Talk presented at the 54th Annual Meeting of the Societas Linguistica Europaea. Athens, Greek (online).
  • de Dios-Flores, I. (2021, May-May). The footprint of grammatical illusions: some examples and reflections. Invited talk at the Research Lectures organized by Psycholinguistic Research Group - University of Minho. Braga, Portugal.
  • de Dios-Flores, I. (2021, April-April). Grammatical illusions in the processing of long-distance anaphoric dependencies. Talk at the 38th conferencia internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA). Universidade da Coruña (online).
  • de Dios-Flores, I. (2021, February-February). Negative Polarity Item illusions: Experimental and theoretical insights. Invited talk at the 26th Research Seminar from the English Linguistics Circle. Online.
  • de Dios-Flores, I., Acuña-Fariña. (2021, September). Lexical control in Spanish obligatory complement control constructions: examining the contrast between subject and object control verbs. Talk presented at the 54th Annual Meeting of the Societas Linguistica Europaea. Athens, Greek (online).
  • de Dios-Flores, I., Acuña-Fariña, C., Mancini, S., Carreiras, M. (2021, March-March). Interference in the processing of complement control: an eye-tracking study on lexically determined long-distance dependencies. Short talk at the 34th CUNY Conference on Human Sentence Processing. University of Pennsylvania (online).
  • de Dios-Flores, I., Muller, H., Phillips, C. (2021, June-June). Negative polarity item illusions reflect scalar inferences, not mis-retrieval. Talk presented at the XV International Symposium of Psycholinguistics, Madrid (Spain).
  • Dopico-Casal, C., Fraga, I., Montes, C., Romero, E., Padrón, I., & Vieitez, L. (2021, July). Tan lejos, tan cerca: Efecto amortiguador del apoyo social percibido en el impacto psicológico del confinamiento. Comunicación oral presentada en el V Congreso Nacional de Psicología e International Symposium on Public Health Psychology (online).
  • Flores, C., Sá-Leite, A. R., Comesaña, M., Eira, C., & Haro, J. (2021, October). O processamento de género gramatical em falantes bilingues de português e alemão. Efeitos de dominância linguística. Oral communication at the XXXVII Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Linguística. Online.
  • Fraga, I. (2021, November). The how, when, and who of emotionality in gender agreement processing. Doctorate Program and Master in Cognitive Science & Language. Universitat Rovira i Virgili (Tarragona España).
  • Gallego, D., Méndez, C., & Jiménez, L. (2021, April-April). The role of episodic retrieval in the item-specific proportion congruent effect. Poster presented at the Jornadas Virtuales SEPEX.
  • Gallego, D., Vieitez, L. , Sá-Leite, A. R., Fraga, I. & Comesaña, M. (2021, April). Examining the Gender Congruency effect in early Spanish-Galician bilinguals: A forward and backward translation study with bare nouns. Poster presented in the XV National APPE Meeting. Lisbon, Portugal. (online).
  • Gomes, S., Sá-Leite, A. R., Perea, M., & Comesaña, M. (2021, June). The role of freestanding vs. bound morphemes in the gender congruency effect. Poster presented at the XV International Symposium of Psycholinguistics. Online.
  • Muller, H., de Dios-Flores, I., Phillips, C. (2021, September). Illicit scope interpretations are not the cause of NPI illusions. They might be a consequence. Talk presentence at the conference Linguistic Illusions in Sentence Processing. Universität Konstanz, Alemania.
  • Padrón, I. (2021, September). Cuando la emoción toma la palabra. Invited talk at the "Jornada Internacional de Lengua, emoción e identidad", Alcalá de Henares, Madrid, Spain.
  • Sá-Leite, A. R. (2021, April). Is it a matter of basal activation level? A cross-linguistic approach to grammatical gender processing. Invited speaker at Symposium Grammatical Gender Representation and Processing. Oral communication by invitation at the Jornadas Virtuales SEPEX 2021. Online.
  • Sá-Leite, A. R. (2021, April). The retrieval of grammatical gender during language production in native speakers of European Portuguese: A proposal based on gender transparency. Talk to the Language and Cognition Group (LACG). Leiden University. Online.
  • Sá-Leite, A. R., Comesaña, M., & Fraga, I. (2021, April). Grammatical gender retrieval during bare noun recognition: Evidence on the activation of transparency routes. Poster presented at the Jornadas Virtuales Sepex 2021. Online.
  • Sá-Leite, A. R., Flores, C., Eira, C., Haro, J., & Comesaña, M. (2021, June). On the representational nature of grammatical gender in early and late bilinguals: A test for the Gender Acquisition and Processing (GAP) hypothesis. Poster presented at the XV International Symposium of Psycholinguistics. Online.
  • Sá-Leite, A. R., Tomaz, Â., Hernández-Cabrera, J. A., Fraga, I., & Comesaña, M. (2021, April). A comprehensive study on the gender congruency effect: Understanding the processing of grammatical gender during nouns’ lexical access. Oral communication presented at the 38th International Conference of the Spanish Society for Applied Linguistics (AESLA). A Coruña, Spain (online due to COVID-19).
  • Vieitez, L., Padrón, I., & Fraga, I. (2021, April). How can emotion be measured in language? An approach to Spanish emotion-related normative databases. Poster presented at the 38 AESLA International Conference (2021). A Coruña, Spain. (online).
  • Vieitez, L., Padrón, I., Poch, C., Hinojosa, J. A., & Fraga, I. (2021, June). How emotional content affects the grammatical brain. Oral communication at the XV International Symposium of Psycholinguistics. (online).
  • de Dios-Flores, I. (2020, November). The use of lexical information and the presence of interference effects in the processing of complement control constructions in Spanish. Talk presented at the 56th Linguistics Colloquium.
  • de Dios-Flores, I., Acuña-Fariña, C., Mancini, S., Carreiras, M. (2020, September). Processing lexically-based dependencies: an eye-tracking study on verbal control. Poster presented at AMLaP-Architectures and Mechanisms for Language Processing. Potsdam, Germany.
  • Fraga, I., Montes, C., Padrón, I., Romero, E., & Vieitez, L. (2020, June). COnVIDa-20:​ La huella psicológica del confinamiento​ en estudiantes universitarios​. Comunicación oral en el ciclo de conferencias online sobre la COVID-19 organizado desde el Campus da Cidadanía de la Universidade de Santiago de Compostela. Santiago de Compostela, España.
  • Haro, J., Fraga, I., & Ferré, P. (2020, January). Efectos de la ambigüedad léxica en el procesamiento de palabras emocionales. Oral communication presented at XLIX Simposio de la Sociedad Española de Lingüística. Tarragona, Spain.
  • Muller, H., de Dios-Flores, I., Joy, C., Resnik, P., Phillips, C. (2020, October). An environment-based account of negative polarity illusions. Talk presented at the conference The Processing of Negation and Polarity. Berlin, Germany.
  • Muller, H., Joly, C., de Dios-Flores, I., Resnik, P., Phillips, C. (2020, March). Timing and (mis)interpretation of NPI illusions. Poster presented at the 33rd CUNY Conference on Human Sentence Processing. Amherst, USA.
  • Sá-Leite, A. R. (2020, November). On the syntactic vs. lexical nature of grammatical gender: The Gender Acquisition and Processing (GAP) hypothesis. Conference at the 23º Research Seminar of the English Linguistics Circle.
  • Sá-Leite, A. R., Fraga, I., & Comesaña, M. (2020, October). The nature of grammatical gender: Insights from gender transparency. Oral communication presented at the Research Seminar UMinho - USC. Braga, Portugal.
  • Sá-Leite, A. R., Pinal, D., Pinto, C., Fraga, I., & Comesaña, M. (2020, June). An ERP study on the gender congruency effect with European Portuguese speakers: Is transparency modulating gender processing?. Poster presented at the IMPRS Conference 2020 Interdisciplinary Approaches in the Language Sciences. Nijmegen, The Netherlands (online due to COVID-19).
  • Vieitez, L. & Fraga, I. (2020, January). What can emotionality tell us about gender agreement processing?. Oral comunication at XLIX Simposio de la Sociedad Española de Lingüística. Tarragona, Spain.
  • Vieitez, L., Padrón, I., Acuña-Fariña, C., & Fraga, I. (2020, December). Emotionality: meddling in the debate on the encapsulation vs interactivity of grammatical processing. Comunicación oral presentada en el International Online Conference of Psycholinguistic and Neurolinguistic Research: Methods, Materials, and Approaches (PSYNEUROLING).
  • Vieitez, L., Padrón, I., & Fraga, I. (2020, October). What can emotionality tell us about morphosyntactic processing?. Comunicación oral presentada en el Seminario de Investigación UMinho - USC. Braga, Portugal.
  • Acuña-Fariña, C. (2019, October). On constraints, architectural opportunism and directionality: a psycholinguistic narrative. Plennary talk in the Workshop on Language and the Brain (WoLB), Vigo, Spain.
  • de Dios-Flores, I. (2019, October). Que son as ilusións gramaticais?. Invited talk at the First Multidisciplinary Research Meeting organized by the research group Cognitive Processes and Behaviour. Santiago de Compostela, Spain.
  • de Dios-Flores, I. (2019, March). Grammatical illusions: what can they tell us about the relationship between grammar and parsing?. Invited talk at the Psycholinguistic Research Group - University of Minho. Braga, Portugal.
  • de Dios-Flores, I., Mancini, S., Acuña-Fariña, C., Carreiras, M. (2019, April). Eye-tracking the use of control information in null subject-antecedent dependencies. Poster presented at the XIV International Symposium of Psycholinguistics. Tarragona, Spain.
  • Fraga, I. & Padrón, I. (2019, October). Two brains in one mind: Affective and morpho-syntactic processing do not interact. Oral Comunication at Workshop on Language and the Brain (WoLB), Vigo, Spain.
  • Fraga, I., Rodríguez-Beltrán, P. & Padrón, I. (2019, June). Avaliación subxectiva de palabras emocionais: resultados dun estudo exploratorio sobre os efectos da identidade de xénero e o xénero gramatical das palabras, ou que desacouga máis a homes e mulleres, "violento" ou "violenta"?. Poster presented at VI Xornada Universitaria Galega en Xénero. A Coruña, Spain.
  • Gavilán, J.M., Haro, J., Hinojosa, J.A., Fraga, I., & Ferré, P. (2019, April). Spanish idiom database: Correlations between affective and psycholinguistic variables. Poster presented at the XIV International Symposium of Psycholinguistics. Tarragona, Spain.
  • Hemmerich, K., Marotta, A., Narganes-Pineda, C., Martin-Arévalo, E., Jiménez, L., & Lupiáñez, J. (2019, September-September). Gaze elicits non-social and social attentional orienting. Poster presented at the 21st. Conference of the European Society for Cognitive Psychology. Tenerife, España.
  • Herbert, C., Padrón, I., Fischer, B., Ferré, P., & Fraga, I. (2019, April). My Fear - the Happiness: Affective Judgments of Emotional and Neutral Words Varying in Self-Reference: Comparison between German, Spanish and English Language. Poster presented en el XIV International Symposium of Psycholinguistics. Tarragona, Spain.
  • Huete-Pérez, D., Haro, J., Fraga, I., & Ferré, P. (2019, April). Exploring the interplay between ambiguity and emotionality in visual word recognition through linear mixed models. Oral comunication at the XIV International Symposium of Psycholinguistics. Tarragona, Spain.
  • Muller, H., de Dios-Flores, I., Phillips, C. (2019, June). Not (just) any licensors cause negative polarity illusions. Talk at the conference Psycholinguistics in Iceland – Parsing and Prediction. Reykjavík, Iceland.
  • Muller, H., de Dios-Flores, I., Phillips, C. (2019, March). Not (just) any licensors cause negative polarity illusions. Poster presented at the 32nd CUNY Conference on Human Sentence Processing. Boulder, USA.
  • Padrón, I., Hinojosa, J.A., & Fraga, I. (2019, April). Individual differences in processing gender agreement errors: an ERP study with unpleasant words. Oral comunication at the XIV International Symposium of Psycholinguistics. Tarragona, Spain.
  • Prutean, N., Wenk, T., Jiménez, L., Leiva, A. & Lupiañez, J. (2019, September-September). Modulation of implicit sequence learning by a task-irrelevant auditory tone. Poster presented at the 21st. Conference of the European Society for Cognitive Psychology. Tenerife, Spain.
  • Prutean, N., Wenk, T., Jiménez, L., Vaquero, J.M.M., Leiva, A., & Lupiañez, J. (2019, October-October). The role of task-irrelevant auditory sounds on implicit sequence learning. Poster presented at the XII Reunión Científica Sobre Atención. Almería, Spain.
  • Sá Leite, A. R., Luna, K., Fraga, I., & Comesaña, M. (2019, October). A meta-analysis about the cross-linguistic Gender Congruency effect in bilinguals. Oral communication at the Workshop on Language and the Brain (WoLB). Vigo, Spain.
  • Sá Leite, A. R., Tomaz, Â., Hernández-Cabrera, J., Fraga, I., & Comesaña, M. (2019, May). Examining the role of animacy in the gender-congruency effect: Evidence from European Portuguese. Poster presented at the 14º Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental. Évora, Portugal.
  • Sá-Leite, A. R., Tomaz, Â., Hernández-Cabrera, J. A., Fraga, I., & Comesaña, M. (2019, November). The GAP hypothesis: An integrative view of gender acquisition and processing. Poster presented at the 60th Annual Meeting of the Psychonomic Society. Montreal, Canada.
  • Sá-Leite, A. R., Tomaz, A., Hernández-Cabrera, J., Fraga, I., & Comesaña, M. (2019, April). Grammatical gender processing in European Portuguese bare nouns: Is animacy responsible for the so-called gender-congruency effect?. Oral presentation at the XIV International Symposium of Psycholinguistics, Tarragona, Spain.
  • Soares, A.P., Oliveira, H., Gutierrez, F., Vasconcelos, M., Tomé, D. & Jiménez, L. (2019, October-October). Statistical learning under implicit and explicit learning conditions: Behavioral and electrophysiological evidence. Poster presented at the Workshop on learning and the Brain. Vigo, Spain.
  • Soares, A.P., Silva, R., Faria, F. Oliveira, H. & Jiménez, L. (2019, May-May). Implicit learning in adults, pre-schooled and schooled Portuguese children: Evidence using an Artificial Grammar Learning (AGL) paradigm with alphabetic and non-alphabetic materials. Poster presented at the XIV Encontro da Associacao Portuguesa de Psicología Experimental. Evora, Portugal.
  • de Dios-Flores, I. (2018, November). Interference in Sentence Processing: When Multiple Negations Render Grammatical Sentences Unacceptable. Talk presented at the 42nd AEDEAN Conference. Córdoba, España.
  • de Dios-Flores, I. (2018, September). Interference in the processing of grammatical sentences: the case of multiple negations. Poster presented at AMLaP-Architectures and Mechanisms for Language Processing. Berlin, Germany.
  • de Dios-Flores, I. (2018, June). When people fail to notice agreement violations: a project on anaphoric dependencies. Talk at the 2nd International Postgraduate Psycholinguistics Workshop. Braga, Portugal.
  • de Dios-Flores, I. (2018, June). Exploring grammatical illusions in the context of anaphora and agreement. Talk at the VI Meeting of Young Researchers at the University of Santiago de Compostela.
  • Fraga, I., Padrón, I., Ferré, P. & Perea, M. (2018, July). Recognizing negative words in a lexical decision task: The negligible effect of arousal. Poster presented at the First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental. Madrid, Spain.
  • Gavilán, J.M., Haro, J., Hinojosa, J.A., Fraga, I., & Ferré, P. (2018, July). Psycholinguistic and affective norms for 1250 Spanish idiomatic expressions. Poster presented at the First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental. Madrid, Spain.
  • Huete-Pérez, D., Haro, J., Fraga, I., & Ferré, P. (2018, July). HEROÍNA: the drug or the hero? Valence-meaning norms for 263 Spanish ambiguous words. Poster presented at the First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental. Madrid, Spain.
  • Márquez-Caamaño, P. (2018, June). Agreement and Emotion in Spanish as L1 and English as L2. Oral Communication presented at the 2nd International Postgraduate Psycholinguistics Workshop. Braga, Portugal.
  • Márquez-Caamaño, P. (2018, May). Does Agreement go Emotional?. Oral communication presented at the conference Modelling the Linguistic Architecture of English: theories and methods.
  • Muller, H., de Dios-Flores, I., Phillips, C. (2018, April). No-licensors yield NPI illusions, but not-licensors don’t. Talk at ECO-5 Workshop. University of Massachusetts Amherst, EEUU.
  • Padrón, I., Hinojosa, J.A., & Fraga, I. (2018, July). Processing gender agreement errors in negative words: An ERP study. Oral communication presented at the First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental. Madrid, Spain.
  • Padrón, I., Vázquez, J.A., Viéitez, L., Isdahl-Troye, A., Romero, E., Villar, P., & Fraga, I. (2018, September). Reconocimiento visual de palabras emocionales: diferencias individuales por sexo y personalidad. Poster presented at "VII Jornada AIIDI. Avances para el estudio de la diversidad humana", Palma de Mallorca, Spain.
  • Sá-Leite, A. R., Tomaz, A., Fraga, I. & Comesaña, M. (2018, July). Gender processing of European Portuguese nominal phrases: Examining an early-determiner selection in a Romance language. Poster presented at the XII Congress of the Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX). Madrid, Spain.
  • Sá-Leite, A. R., Tomaz, A., Fraga, I. & Comesaña, M. (2018, June). Disentangling the gender-congruency effect: European Portuguese as an early determiner selection language. Oral presentation at the International Postgraduate Psycholinguistics Workshop. Braga, Portugal.
  • Sá-Leite, A. R., Tomaz, A., Fraga, I. & Comesaña, M. (2018, April). Portugués europeo: una lengua romance que se comporta como una lengua germánica. Talk at the Sesión Científica del Programa de Doctorado PROCESOS PSICOLÓGICOS Y COMPORTAMIENTO SOCIAL. Santiago de Compostela, Spain.
  • Sabater, L., Collado-Madruga, L., Salinas-Gonzaga, M., Guasch, M., Ferré, P., Fraga, I., & Hinojosa, J.A. (2018, July). The SANchild (Spanish Affective Norms for Children). Poster presented at the First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental. Madrid, Spain.
  • Soares, A.P., Oliveira, H., Acuña-Fariña, C., & Fraga, I. (2018, April). Can second language (L2) affect reading comprehension in the first-language (L1)? An eye-tracking study with Portuguese-English bilinguals. Poster presented at the 13º Encontro Nacional Associação Portuguesa de Psicologia Experimental. Braga, Portugal.
  • Soares, A.P., Oliveira, H., Acuña-Fariña, C., Fraga, I. (2018, July). Lexico-syntatic interactions in reading temporally ambiguous relative clauses (RC) in the second (L2) and in the first (L1) language: Evidence from eye-movements. Poster presented at the First Joint Congress of the SEPEX, SEPNECA and AIP experimental. Madrid, Spain.
  • Acuña-Fariña, C., Fraga, I., de Dios-Flores, I. & Márquez-Caamaño, P. (2017, September). Thematic Workshop on Grammatical processing in second language speakers: agreement, polarity, anaphora and other grammatical illusions. Organized within the conference GALA13 (Generative Approaches to Language Acquisition). Mallorca, Spain.
  • de Dios-Flores, I. (2017, September). Processing multiple negations: grammatical structures that are perceived as unacceptable. Talk at the 7th Biennial International Conference on the Linguistics of Contemporary English. Vigo, Spain.
  • de Dios-Flores, I. (2017, June). Grammatical illusions: a gateway into the role of grammar in sentence processing. 1.5h talk at the Advanced seminar on language processing of the University Master on Theoretical and Experimental linguistics (UPV/EHU).
  • de Dios-Flores, I., Acuña-Fariña, C. & Carreiras, M. (2017, July). Processing long distance dependencies: exploring null subject-antecedent relations. Talk at the Workshop on Syntax Processing (University of Trento - Department of Psychology and Cognitive Science).
  • de Dios-Flores, I., Muller, H., Phillips, C. (2017, April). Negative polarity illusions: licensors that don't cause illusions, and blockers that do. Poster presented at the CUNY Conference on Human Sentence Processing (MIT), Boston, EEUU.
  • Fraga, I. (2017, October). Que me causa máis tristura: a morriña ou a nostalgia? Á busca da emoción nas palabras da nosa lingua. Lecture given at the Instituto da Lingua Galega (ILGA). University of Santiago de Compostela. Santiago de Compostela, Spain.
  • Fraga, I. & Ferré, P. (2017, April). Symposium on Language & Emotion. Organized within the XIII International Symposium of Psycholinguistics. Braga, Portugal.
  • Guasch, M., Padrón, I., Haro, J., Ferré, P., & Fraga, I. (2017, April). EmoFinder: A search engine for normative ratings of Spanish words. Poster presented at the XIII International Symposium of Psycholinguistics. Braga, Portugal.
  • Méndez, C. (2017, February). Psicología cognitiva sí, pero ¿cómo?. Invited Conference in 2º Congreso Internacional de Psicología; "Paradigmas de la psicología en el siglo XXI: desafíos y propuestas", Universidad Nacional Autónoma de México. FES Zaragoza.
  • Padrón, I., Acuña-Fariña, C., & Fraga, I. (2017, April). Crossing grammar and emotionality: When roads do not cross. Paper presented at XIII International Symposium of Psycholinguistics. Braga, Portutgal.
  • Padrón, I., Fraga, I., & Perea, M. (2017, April). The effects of stimulus quality and word-frequency during the recognition of emotional and neutral words. Poster presented at XIII International Symposium of Psycholinguistics. Braga, Portugal.
  • Padrón, I., Isdahl-Troye, M.A., & Fraga, I. (2017, September). Diferencias entre hombres y mujeres en el reconocimiento visual de palabras emocionales. Poster presented at the "VI Jornada AIIDI. Avances para el estudio de la diversidad humana", Santiago de Compostela, Spain.
  • Parmentier, F., Fraga, I., & Ferré, P. (2017, April). Distraction by deviant sounds: Equivalent effects of neutral and disgust - related words on a visual categorization task and an incidental recognition task. Poster presented at the XIII International Symposium of Psycholinguistics. Braga, Portugal.
  • Sá-Leite, A. R., Oliveira, H., Soares, A. P., Carreiras, M., & Comesaña, M. (2017, September). The processing of gender grammar during bilingual word recognition: Tackling the role of cross-language similarities. Poster presented at the 5th Barcelona Summer School on Bilingualism and Multilingualism, Barcelona, Spain.
  • Sá-Leite, A. R., Oliveira, H., Soares, A. P., Carreiras, M., & Comesaña, M. (2017, April). Is the (in)congruency-gender effect modulated by the animacy of bare nouns? A study with native speakers of European Portuguese. Oral preentation at the XIII International Symposium of Psycholinguistics, Braga, Portugal.
  • Acuña-Fariña ,C. (2016, September). A cross-linguistic completion study of the role of morphology in setting agreement biases in production. SLE 2016 – 49th Annual Meeting University of Naples Federico II.
  • de Dios-Flores, I. (2016, June). Illusions of (un)grammaticality: the processing of negative polarity as a case in point. Talk at the Santiago-Minho Psycholinguistics Workshop.
  • de Dios-Flores, I. (2016, June). Grammatical illusions: what are they, and how can they provide a better understanding of the human language capacity?. Paper presented at the IV Meeting of Young Researchers at the USC.
  • de Dios-Flores, I. & Acuña-Fariña, C. (2016, September). Cue-based interference in the processing of polarity. Poster presented at AMLaP-Architectures and Mechanisms for Language Processing. Bilbao, Spain.
  • Demestre, J., Gavilán, J.M., Ferré, P., Elkoro, M., Fraga, I., Hinojosa, J.A. (2016, July). Examining the influence of syntactic position on the attachment of ambiguous relative clauses in Spanish. Poster presented at the EPS/SEPEx Oxford Meeting. Oxford, UK.
  • Fraga, I., Acuña-Fariña, C. & Padrón, I. (2016, October). Do emotional words affect "encapsulated" agreement computations?. Paper presented at the 10th International Conference of the Spanish Cognitive Linguistics Association (SCOLA), Alcalá de Henares, Spain.
  • Fraga, I., Padrón, I., Comesaña, M., & Perea, M. (2016, July). Processing ambiguous words in Spanish: when both lexicographical criteria and subjective meanings matter. Poster presented at the EPS/SEPEx Oxford Meeting. Oxford, UK.
  • Gavilán, J.M., Ferré, P., Demestre, J., Fraga, I., Hinojosa, J.A., & Elkoro, M. (2016, May). Exploring the effects of emotionality on ambiguous relative clause attachment. Poster presented at the International Meeting of the Psychonomic Society. Granada, Spain.
  • González, D., Fernández-Rey, J. & Redondo, J. (2016, June). ¿Es posible interferir en la reconsolidación de los recuerdos aversivos en una sola sesión?. Póster presented at IV Encontro da Mocidade Investigadora, Santiago de Compostela, Spain.
  • González, D., Fernández-Rey, J. & Redondo, J. (2016, May). Reactivation, modification and reconsolidation of fear memory. Poster presented at "2nd International Meeting of the Psychonomic Society", Granada, España.
  • Guasch, M., Ferré, P., Martínez-García, N., Fraga, I., Hinojosa, J.A. (2016, May). Affective norms of 2266 Spanish words for five discrete emotional categories. Poster presented at the International Meeting of the Psychonomic Society. Granada, Spain.
  • Márquez-Caamaño, P. (2016, June). Processing number agreement and emotional words in L1 and L2. Comunicación oral presentado en el Santiago-Minho Psycholinguistics Workshop. Santiago de Compostela, España.
  • Padrón, I. (2016, June). Neural correlates of processing gender agreement violations containing emotional words. Paper presented at Santiago-Minho Psycholinguistics Workshop. Santiago de Compostela, Spain.
  • Sá-Leite, A. R., Oliveira, H., Soares, A. P., Carreiras, M., & Comesaña, M. (2016, June). Examining the (in)congruency-gender effect on European Portuguese: a study with a picture-word interference paradigm. Talk at the International Postgraduate Psycholinguistics Workshop USC-UM, Santiago de Compostela, Spain.
  • Sá-Leite, A. R., Oliveira, H., Soares, A. P., Carreiras, M., & Comesaña, M. (2016, May). Efeitos de (in)congruência de género em nativos do Português Europeu: um estudo com o paradigma de picture-word interference. Poster presented at the VII Seminário de Investigação em Psicologia da Universidade do minho, Braga, Portugal.
  • Acuña-Fariña, C. (2015, July). The Agreement Construction. Paper presented at the 13th International Cognitive Linguistics Conference. Newcastle, Reino Unido.
  • Acuña-Fariña, C. (2015, April). Agreement from the psycholinguistic perspective. Lecture given at the programa de Postgrado en Lingüística. Laboratorio de Lingüística Cognitiva de la Universidade Federal do Rio de Janeiro, Brasil.
  • Acuña-Fariña, C. (2015, April). What´s special about English processing biases from the Romance-as-first-language perspective. Paper presented at the International Conference on Teaching and Learning English as an additional Language GlobELT, Antalaya, Turkey.
  • Acuña-Farina, C. (2015, February). Opportunistic processing. Plenary lecture at the Fourth International Postgraduate Conference on Language and Cognition (ELC4). Vigo, España.
  • Comesaña, M., Fraga, I., Padrón, I. & Perea, M. (2015, July). I saw this somewhere else: the Spanish ambiguous words (SAW) database. Poster presented at the XII International Symposium of Psycholinguistics. Valencia, Spain.
  • de Dios-Flores, I. (2015, November). "More people have presented in conferences than I have." Comparative illusions: when ungrammaticality goes unnoticed. Paper presented at the 39th International AEDEAN Conference. Bilbao, Spain.
  • Fraga, I., Comesaña, M., Gamallo-Mesías, N., Padrón, I. & Soares, A.P. (2015, July). Pleasant pictures decrease the likelihood of experiencing a tip-of-the-tongue (TOT) state. Poster presented at the XII International Symposium of Psycholinguistics. Valencia, Spain.
  • Fraga, I., Padrón, I., Acuña-Fariña, C. & Gamallo-Mesías, N. (2015, September). Neural correlates of gender agreement violations containing emotional words: An event-related potential study. Poster presentado en el 9th ESCOP Conference. Cyprus, Spain.
  • Gamallo-Mesías, N., Fraga, I., Comesaña, M., Padrón, I., Soares, A.P. (2015, February). Affective valence and mood states play a role in the likelihood of experiencing a tip-of-the-tongue (TOT) state. Paper presented at the Fourth International Postgraduate Conference on Language and Cognition (ELC4). Vigo, Spain.
  • González, D. (2015, July). Reactivación, reconsolidación y modificación de la memoria del miedo. Paper presented at the XI Jornadas para Jóvenes Investigadores en Neurociencia. Vigo, Spain.
  • Márquez-Caamaño, P. (2015, November). The Morphological Constraint in Agreement Computations: the case of production errors in English and Spanish. Paper presented at the 39th International AEDEAN Conference. Bilbao, Spain.
  • Márquez-Caamaño, P. (2015, February). Interactivity and Opportunism in Agreement Operations: An experimental study on the production of subject-verb agreement in English and Spanish. Paper presented at the Fourth International Postgraduate Conference on Language and Cognition (ELC4). Vigo, Spain.
  • Tamaredo, I., Acuña-Fariña, C. & Fanego, T. (2015, May). The complexity of pronoun omission: An analysis based on ICE Singapore and ICE India. Paper presented at ICAME 36.Trier, Alemania.
  • Acuña-Farina, C. (2014, November). So exactly how different are English and Spanish in the mind?. Plenary lecture at the 38th International AEDEAN Conference. Alcalá de Henares, Spain.
  • Acuña-Fariña, C. (2014, May). The psycholinguistics of words. Or: how words are in the mind. Lecture. Alicante, Spain.
  • Fraga,I., Gamallo-Mesías, N., Comesaña, M., Padrón, I. & Soares, A. (2014, October). The role of affective valence in the induction and resolution of TOT states. Poster presented at the Xth SEPEX Congress (SEPEX-SEPNECA). Murcia, Spain.
  • Guasch, M., Ferré, P. & Fraga, I. (2014, October). Normative data for Affective and Lexical-Semantic variables for 1,400 Spanish words. Poster presented at the Xth SEPEX Congress (SEPEX-SEPNECA). Murcia, Spain.
  • Jiménez, L & Méndez, C. (2014, October). Enhanced control does not easily result in increased memory. Poster SEPEX/SEPNECA, Murcia, 2/10/2014.
  • Jiménez, L. (2014, April). Imitation in Autism: broken mirrors, stormy mirrors, foggy mirrors. Invited talk02/04/2014, Seconda Universita di Napoli, Caserta, Italy.
  • Ortiz, J., Jimenez, L. & Lupiañez, J. (2014, October). Efectos del conflicto y la predictividad sobre el aprendizaje. Poster SEPEX/SEPNECA, Murcia, 2/10/2014.
  • Padrón, I., Díaz-Lago, M. & Fraga, I. (2014, October). Neural correlates of syntactic and emotional processing: an ERP study. Poster presented at the Xth SEPEX Congress (SEPEX-SEPNECA). Murcia, Spain.
  • Comesaña, M. (2013). The acquisition and processing of cognate words: On the neglected role of phonology. Paper presented at the Workshop on Learning new words in L2: Orthographic forms, phonological forms and pictures, Lille University, France.
  • Comesaña, M., Brandão, J., Pinheiro, M., & Soares, A. P. (2013). Normative data for 210 emotional colour pictures. Poster presented at the VIII Encontro da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental, Aveiro, Portugal.
  • Comesaña, M., Ferré, P. Soares, A. P., Fraga, I., Frade, S. & Rauber, A. (2013). Are the facilitatory effects of cognate words real? A study with Portuguese/English bilingual children and adults. Paper presented at the18th Conference of the European Society for Cognitive Psychology (ESCOP),Budapest, Hungary.
  • Comesaña, M., Ferré, P., Sánchez-Casas, R., Fraga, I., Soares, A. P., Rauber, A., & Romero, J. (2013). The contribution of phonology to the recognition of cognate words in children and adult bilinguals. Poster presented at VIII Encontro da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental, Aveiro, Portugal.
  • Comesaña, M., Ferré, P., Sánchez-Casas, R., Fraga, I., Soares, A. P., Rauber, A., & Romero, J. (2013). The contribution of phonology to visual cognate word recognition: Is it modulated by second language exposure?. Paper presented at the 9th Simposium of Bilingualism, Singapore, Malay Peninsula.
  • Comesaña, M.; Fraga, I.; Izura, C. & Soares, A.P. (2013, March). A multilingual study of normative data for 187 colour pictures. Poster presented at the XIth International Symposium of Psycholinguistics, Tenerife, Spain.
  • Gavilán, J.M., García-Orza, J., Fraga, I., Ferré, P., Díaz, M. & Montenegro, I.R. (2013, March). Testing the effect of lexical factors on RC attachment. Could they reverse the NP1 preference?. Poster presented at the XIth International Symposium of Psycholinguistics. Tenerife, Spain.
  • Padrón, I., Alcaraz, M. & Redondo, J. (2013, June). Seeing and hearing: The (simultaneous) use of affective sounds and pictures as stimuli in human pavlovian conditioning. Poster presented at the Fifth Iberian Conference on Perception. A Coruña, Spain.
  • Padrón, I., Pardo-Vázquez, J.L., Fernández-Rey, J. & Acuña, C. (2013, June). Electrophysiological correlates of performance monitoring in a perceptual discrimination task. Poster presented at the Fifth Iberian Conference on Perception. A Coruña, Spain.
  • Riveiro, S., Fraga, I. e Izura, C. (2013, March). Some semantic constraints on agreement. Poster presented at the XIth International Symposium of Psycholinguistics. Tenerife, Spain.
  • Soares, A. P., Machado, J., Costa, A., Comesaña, M., & Perea, M. (2013). On the advantages of frequency measures extracted from subtitles: The case of Portuguese. Poster presented at the XI International Simposium of Psycholinguistics, La Laguna, Spain.
  • Acuña-Fariña, C. (2012, August). Attracting agreement: a psycholinguistic account. Plenary conference. SLE (Societas Linguistica Europaea).
  • Comesaña, M. (2012). Vantagens cognitivas de ser bilingue [Cognitive advantages of being bilingual]. Ponencia por invitación presentada en las V Jornadas da Licenciatura em Línguas e Literaturas Europeias: Hojes. As Humanidades na Atualidade.Institute of Arts and Humanities, University of Minho, Portugal.
  • Comesaña, M. (2012). Duas línguas, um cérebro: O papel da fonologia e da ortografia na organização e processamento de palavras cognatas [Two languages, one brain: The role of phonoloy and orthography in the organization and processing of cognate words]. Ponencia por invitación presentada en el Ciclo de Conferencias «Conhecer a Investigação no CIPsi», School of Psychology, University of Minho, Portugal.
  • Comesaña, M. (2012). The interplay of phonology and orthography in visual cognate words recognition. Ponencia por invitación presentada en el XVIth Research Seminar of the English Linguistics Circle (ELC),VERBUM Museum, Vigo, Spain.
  • Comesaña, M., Sánchez-Casas, R., Soares, A.P., Pinheiro, A.P., Rauber, A., Frade, S., & Fraga, I. (2012, November-December). The interplay of phonology and orthography in visual cognate word recognition: An ERP study. Paper presented at the Language and Neuroscience Conference. Florianópolis, Brasil.
  • Díaz, M., Fraga, I., Piñeiro, A,.García-Orza, J., & Riveiro, S. (2012, September). The effect of emotional valence on disambiguation processes: a completion study involving relative clauses in Spanish. Paper presented at the Third International Postgraduate Conference on Language and Cognition (ELC3). Santiago de Compostela, Spain.
  • Díaz, M., Fraga, I., & Acuña-Fariña, C. (2012, October). Processing gender agreement violations containing emotional words in Spanish: an ERP study. Paper presented at the Fourth Annual Neurobiology of Language Conference (NLC 2012). San Sebastián, Spain.
  • Ferré, P., Fraga, I., Sánchez-Casas, R., Gavilán, J.M., Almagro, Y., & Comesaña, M. (2012, May). The contribution of semantic relatedness to the emotional enhancement of memory. Paper presented at the BapSepeX 1st Joint Meeting (IXth SEPEX Congress). Lieja, Belgium.
  • Fraga, I., Díaz, M., García-Orza, J., Gavilán, J.M., & Piñeiro, A. (2012, July). The effects of the experimental list on the completion of ambiguous relative clauses. Póster presented at the V European Congress of Methodology. Santiago de Compostela, Spain.
  • Fraga, I., Díaz, M., & Acuña-Fariña, C. (2012, November-December). Crossing morphological violations of agreement and word emotionality using the ERP technique. Paper presented at the Language and Neuroscience Conference. Florianópolis, Brasil.
  • García-Orza, J., Fraga, I., Piñeiro, A., & Díaz, M. (2012, May). Pleasant nouns attract ambiguous relative clauses: evidence from a sentence completion study. Paper presented at the BapSepeX 1st Joint Meeting (IXth SEPEX Congress). Lieja, Belgium.
  • Gavilán, J.M., Fraga, I., Ferré, P., & García-Orza, J. (2012, May). Exploring the interaction between animacy and emotionality in the completion of Spanish ambiguous relative clauses. Paper presented at the BapSepeX 1st Joint Meeting (IXth SEPEX Congress). Lieja, Belgium.
  • Padrón, I., Pardo-Vazquez, J.L., Fernández-Rey, J., & Acuña, C. (2012, December). Electrophysiological correlates of performance monitoring in a perceptual discrimination task. Poster presented at the I Encontro da Mocidade Investigadora EDI-USC. Santiago de Compostela, Spain.
  • Pardo-Vazquez, J.L., Padrón, I., Seoane. I., Fernández-Rey, J. & Acuña, C. (2012, September). Taking advantage of outcomes to make successful decisions. Paper presented at the Dinamic Brain Forum (DBF). Carmona, Spain.
  • Valente, D., Comesaña, M., Pacheco, S., Soares, A., Ferré, P., Fraga, I., & Sánchez-Casas, R. (2012, June). Avaliação automática de palavras positivas e negativas de alta ativação: Testando a direcionalidade do efeito de priming com diferentes SOAs. Paper presented at the SIPUM III – Seminário de Investigação em Psicologia. Universidade do Minho, Braga, Portugal.
  • Acuña-Fariña, C. (2011, June). Agreement, attraction, and architectural opportunism. LOT Summer School, Lovaina, Switzerland.
  • Acuña-Fariña, C. (2011, June). Psycholinguistics. LOT Summer School, Lovaina, Switzerland.
  • Acuña-Fariña, C. (2011, April). The processing of agreement. Postgraduate course. University of Vigo, Spain.
  • Comesaña, M. (2011). O que é que nos diz o priming afectivo com palavras emocionais sobre a relação entre a emoção e o comportamento [What affective priming with emotional words tell us about the relation between emotion and behavior?]. Comunicación por invitación presentada en el I Congresso de Investigadores em Psicologia: Spin-offs e desafios profissionais em tempos de crise, University of Trás-dos-Montes e Alto Douro (UTAD), Portugal.
  • Comesaña, M., Soares, A.P., Frade, S., Sánchez-Casas, R.M., Rauber, A., Pinheiro, A.P., Fraga, I. (2011, April). Does orthographic and phonological similarity influence cognate words processing? An ERP priming study. Paper presented at the X Simposio de Psicolingüística. San Sebastián, Spain.
  • Comesaña, M., Soares, A.P., Sánchez-Casas, R.M., Frade, S., Rauber, A., Pinheiro, A.P., Fraga, I. (2011, September-October). The role of phonological and orthographic overlap in cognate processing: Behavioral and electrophysiological evidence. Paper presented at the 17th European Society for Cognitive Psychology Conference. San Sebastián, Spain.
  • Ferré, P., Sánchez-Casas, R.M., Fraga, I. (2011, September-October). Effects of the encoding task on the emotional effect on memory for first and second language words. Paper presented at the 17th European Society for Cognitive Psychology Conference. San Sebastián, Spain.
  • Fraga, I. (2011, December). Resolviendo la ambigüedad sintáctica desde el contenido emocional. paper presented at theXIVth Research Seminar of the English Linguistics Circle (ELC). Facultad de Filología de la Universidad de Santiago de Compostela (Españ.
  • Jiménez, L., Lorda, M.J., Permuy, B., Méndez, A., Recio, S., Vieitez, S., & Méndez, C. (2011, April). Planificación de la acción emulación y mimetismo en niños entre 8 y 12 años. Paper presented at the VIII Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Spain.
  • Jiménez, L., Méndez, A., Recio, S., Lorda, M.J., .Permuy, B., Vieitez, S., & Méndez, C. (2011, April). Separando los efectos de imitación automática y compatibilidad espacial. Paper presented at the VIII Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Spain.
  • Méndez, A. & Jiménez, L. (2011, April). Aprendizaje implícito en una tarea de congruencia: ¿Puede implementarse control cognitivo de forma no consciente?. Paper presented at the VIII Reunión Científica sobre Atención. Sevilla, Spain.
  • Padrón, I., Pardo-Vázquez, J.L, Seoane, I., Fernández-Rey, J. & Acuña, C. (2011, September). Action monitoring: correct and erroneous decisions are reflected in event related potentials in humans. Paper presented at the 43rd European Brain and Behaviour Society Meeting. Sevilla, Spain.
  • Padrón, I., Pardo-Vázquez, J.L, Seoane, I., Fernández-Rey, J. & Acuña, C. (2011, September). Error monitoring processes reflected in ERPs: evidence from a visual discrimination task. Paper presented at the XIV Congreso Nacional de la Sociedad Española de Neurociencia (SENC). Salamanca, Spain.
  • Padrón, I., Pardo-Vázquez, J.L, Seoane, I., Fernández-Rey, J. & Acuña, C. (2011, July). Error monitoring in perceptual decisions. Paper presented at the IVth Iberian Conference on Perception. Palma de Mallorca, Spain.
  • Piñeiro, A., Ledo, A., Díaz, M., García-Orza, J., Fraga, I. (2011, April). Ambiguous relative clauses… here we go again: Bringing to light the genuine effect of emotional valence. Paper presented at the X Simposio de Psicolingüística. San Sebastián, Spain.
  • Riveiro, S. (2011, April). The effects of semantic interference on agreement. 13th Research Seminar, English Linguistics Circle (ELC). University of Santiago de Compostela, Spain.
  • Sánchez-Casas, R., Ferré, P., García-Chico, T., Moldovan, C., Fraga, I., Redondo, J. (2011, April). Semantic and affective priming of concrete and abstract words. Paper presented at the X Simposio de Psicolingüística. San Sebastián, Spain.
  • Soares, A. P., Costa, A., Machado, J., Silva, A., Oliveira, J., Gonçalves, A. M., & Comesaña, M. (2011). Subjective frequency, imageability and concreteness norms for 3,800 European Portuguese words. Poster presented at the 17th meeting of European Society of Cognitive Psychology – ESCOP, Budapest, Hungary.
  • Acuña-Fariña, C. (2010). Language processing. Verbum Summer School of Linguistics. Universidade de Vigo, España.
  • Comesaña, M., Soares, A.P., Perea, M., Piñeiro, A., Fraga, I., Galdo-Álvarez, S., Pinheiro, A.P. (2010, April). An ERP study with affective masked priming using arousing positive and negative words and emoticons: Are they the same?. Póster presentado en el VIII Congreso de la SEPEX/1st Joint Conference of the EPS and SEPEX. Granada, España.
  • Comesaña, M., Soares, A.P., Sánchez-Casas, R.M., Rauber, A., Villalva, A., Pinheiro, A.P., Fraga, I. (2010, October). An ERP study with cognate and noncognate words:The role of phonological similarity. Póster presentado en el Donostia Workshop on Neurobilingualism. San Sebastián, España.
  • Fraga, I. & Resches, M. (2010, December). A aventura da lectura: por que, como e cando fomentar a lectura nos nosos fillos. Conferencia impartida en el C.E.I.P de Pedrouzos, Brión, A Coruña, España.
  • Méndez, A. & Jiménez, L. (2010, April). Cumulative effects of cognitive control in a Stroop task: The importance of taking previous trials into account. Póster presentado en el VIII Congreso de la SEPEX/1st Joint Conference of the EPS and SEPEX. Granada, España.
  • Méndez, A. & Redondo, J. (2010, April). Human classical conditioning: The role of the valence and arousal of the unconditioned stimulus. Póster presentado en el VIII Congreso de la SEPEX/1st Joint Conference of the EPS and SEPEX. Granada, España.
  • Padrón, I., Pardo-Vázquez, J.L., Fernández-Rey, J. & Acuña, C. (2010, July). Pyschophysical correlates of bias in decision making. Poster presented at the VII Forum of European Neuroscience, Amsterdam, Países Bajos.
  • Pardo-Vázquez, J.L., Padrón, I., Acuña, C. (2010, November). Trial-to-trial covariation between perceptual decisions and neuronal activity in the premotor ventral cortex. Poster presented at the 40th Annual Meeting Neuroscience-2010, San Diego, EEUU.
  • Pardo-Vázquez, J.L., Padrón, I., & Acuña, C. (2010, July). Neural activity in the ventral premotor cortex covaries with perceptual decisions. Paper presented at VII Forum of European Neuroscience, Amsterdam, Países Bajos.
  • Piñeiro, A., Galdo, S., Fraga, I., Acuña-Fariña, C., Comesaña, M. (2010, April). Relative clause attachment to emotion nouns: an ERP study. Comunicación presentada en el VIII Congreso de la SEPEX/1st Joint Conference of the EPS and SEPEX. Granada, España.
  • Piñeiro, A., Ledo, A., Fraga, I., Acuña-Fariña, C. (2010, April). The role of the experimental list in ambiguous relative clauses attachment: two completion studies. Póster presentado en el VIII Congreso de la SEPEX/1st Joint Conference of the EPS and SEPEX. Granada, España.
  • Acuña-Fariña, C. & Riveiro, S. (2009, July). The psycholinguistic dynamics of agreement in English and Spanish. Comunicación presentada en el 42th. Annual Meeting of the Societas Linguistica Europaea, Lisboa, Portugal.
  • Comesaña, M., Perea, M., Fraga, I., Soares, A.P., Piñeiro, A., & Redondo, J. (2009, April). ¿Procesamos los emoticonos igual que las palabras emocionales? Un estudio de “sandwich masked priming”. Póster presentado en el IX Simposio de Psicolingüística. Santiago de Compostela, España.
  • Comesaña, M., Perea, M., Soares, A.P., Fraga, I., & Redondo, J. (2009, April). Efecto de la localización espacial en el reconocimiento de las palabras emocionales. Comunicación presentada en el IX Simposio de Psicolingüística. Santiago de Compostela, España.
  • Ferré, P., Sánchez-Casas, R., Medina, Y., Calduch, A., & Fraga, I. (2009, April). Recuerdo de palabras emocionales en bilingües de español-inglés con distintos niveles de competencia. Póster presentado en el IX Simposio de Psicolingüística. Santiago de Compostela, España.
  • García-Orza, J., Perea, M., Muñoz, S., & Fraga, I. (2009, September). Position encoding in pseudowords, nonwords and numbers: Evidences from a perceptual identification task. Póster presentado en la 16th. Meeting of the ESCoP, Cracovia, Polonia.
  • Jiménez, L. Lupiáñez, J. & Vaquero, J.M. (2009, April). Efectos de adaptación al conflicto en aprendizaje implícito de secuencias. Comunicación presentada en la VII Reunión Científica sobre Atención, Granada, España.
  • Jiménez, L. & Méndez, A. (2009, June). Conscious expectancies vs. automatic adaptation to conflict in a Stroop task. Póster en la 13th. Annual Conference of the Association for the Scientific Study of Consciousness, Berlín, Alemania.
  • Jiménez, L. & Méndez, A. (2009, April). Disociando conflicto y expectativas en una tarea Stroop. Póster presentado en la VII Reunión Científica sobre Atención, Granada, 2009.
  • Méndez, A., Rodríguez, D., Fraga, I., Redondo, J. & Montes, C. (2009, May). Affective choice of conflict styles. Póster presentado en 14th. European Congress of Work and Organizational Psychology. Santiago de Compostela, España.
  • Méndez, A., Rodríguez, D., Redondo, J., Fraga, I., & Montes, C. (2009, May). Effectiveness and validity of the International Affective Picture System (IAPS) in mood induction: A meta-analysis. Póster presentado en 14th. European Congress of Work and Organizational Psychology. Santiago de Compostela, España.
  • Padrón, I., Fraga, I., Redondo, J., Piñeiro, A., Fernández-Rey, J. & Alcaraz, M. (2009, April). Procesamiento atencional y recuerdo de palabras emocionales. Póster presentado en el IX Simposio de Psicolingüística. Santiago de Compostela, España.
  • Pardo-Vázquez J.L., Padrón, I., Leborán V. & Acuña, C. (2009, September). Neural Activity Matches Perceptive Decisions in the Ventral Premotor Cortex. Poster presented at the XIII Congreso de la Sociedad Española de Neurociencia. Tarragona, Spain.
  • Pardo-Vázquez, J.L, Padrón, I., Fernández-Rey, J., Leborán, V., & Acuña, C. (2009, July). Psychophysical correlates of bias in decision-making. Paper presented at 3th. Iberian Conference on Perception. Guimaraes, Portugal.
  • Pardo-Vázquez,J.L, Fernández-Rey, J. (2009, September). Individual differences in working memory span and false memories in the DRM paradigm. Póster presentado en la 16th. Meeting of the ESCoP, Cracovia, Polonia.
  • Pasquali, A., Jiménez, L & Cleeremans, A. (2009, September). Chunking in serial reaction time tasks: An objective measure of conscious learning. Comunicación presentada en el 16th. Meeting of the ESCoP, Cracovia, Polonia.
  • Piñeiro, A., Galdo, S., Fraga, I., Acuña-Fariña, C., Barber, H. (2009, April). Adjunción de cláusulas de relativo ambiguas a nombres emocionales: un estudio de potenciales evocados. Comunicación presentada en el IX Simposio de Psicolingüística. Santiago de Compostela, España.
  • Vaquero, J.M., Jiménez-Fernández, G., Defior, S. & Jiménez, L. (2009, September). Deficits in implicit sequence learning in dyslexic children with spared learning of explicit sequences and contextual cueing. Póster presentado en la 16th. Meeting of the ESCoP, Cracovia, Polonia.
  • Comesaña, M., Fraga, I., Perea, M. & Soares, A.P. (2008, April). ¿Afectan los falsos amigos al reconocimiento de traducciones cognadas y no cognadas?. Póster presentado en el VII Congreso de la SEPEX, San Sebastián, España.
  • Ferré, P., Fraga, I., Sánchez-Casas, R., García, T. (2008, April). Recuerdo de palabras emocionales en bilingües: ¿tienen la misma intensidad emocional las palabras en L1 que en L2?. Comunicación presentada en el VII Congreso de la SEPEX, San Sebastián, España.
  • Fraga, I. (2008, April). El papel de las variables léxicas y emocionales en la desambiguación de oraciones de relativo. Conferencia impartida en la serie de Research Lectures March-July 2008. Universidade de Minho, Braga, Portugal.
  • Fraga, I., Piñeiro, A., Redondo, J. & Acuña-Fariña, C. (2008, April). La activación… ¿fortalece las relaciones? El papel de la activación en la desambiguación de oraciones de relativo con doble antecedente. Comunicación presentada en el VII Congreso de la SEPEX, San Sebastián, España.
  • Jiménez-Fernández, G., Vaquero, J.M., Jiménez, L. & Defior, S. (2008, April). Problemas metodológicos que enmascaran un déficit en aprendizaje implícito de secuencias en niños con dislexia. Comunicación presentada en el VII Congreso de la SEPEX, San Sebastián, España.
  • Jiménez-Fernández, G., Vaquero, J.M., Jiménez, L. & Defior, S. (2008, March). Dyslexic children show impaired implicit sequence learning but preserved explicit sequence. Póster presentado en la International Conference BDA (British Dyslexia Association), Harrogate, UK.
  • Jiménez, L. & Lorda, M.J. (2008, March). Emulación de metas, mimetismo y reconocimiento de acciones en personas con TEA: Una propuesta de investigación. Póster presentado en el I 1 Encuentro Nacional de Investigadores de los Trastornos del Espectro del Autismo (TEA), Miraflores de la Sierra, Madrid.
  • Jiménez, L., Kaufman, S. & DeYoung, C. (2008, April). Diferencias individuales en aprendizaje implícito. Comunicación presentada en el VII Congreso de la SEPEX, San Sebastián, España.
  • Merino, H., Permuy, B. & Fernández-Rey, J. (2008, July). Adult attachments styles and cognitive vulnerability to depression: the mediational roles of sociotropy and autonomy. Póster presentado en el XXIX International Congress of Psychology, Berlín. Alemania.
  • Pasquali, A., Jiménez, L. & Cleeremans, A. (2008, June). Chunking in serial reaction time tasks: An objective measure of conscious learning. Póster presentado en el 12th Annual Meeting of the Association for the Scientific Study of Consciousness, Taipei, Taiwan.
  • Permuy, B., Merino, H. & Fernández-Rey, J. (2008, July). The role of the mediation of dysfunctional attitudes in the relation between adult attachment styles and emotional disorders. Póster presentado en el XXIX International Congress of Psychology, Berlín, Alemania.
  • Rodríguez-Sarmiento, B. & Jiménez, L. (2008, April). El papel de fragmentos y estadística en el aprendizaje de secuencias. Póster presentado en el VII Congreso de la SEPEX, San Sebastián, España.
  • Soares, A.P., Fraga, I., Piñeiro, A., Comesaña, M. & Pinheiro, A. (2008, March). O papel da animacidade na desambiguação de orações relativas em Português Europeu: Evidências em tarefas off e on-line. Póster presentado en el 3º Congresso da Associação Portuguesa de Psicologia Experimental, Algarve, Portugal.
  • Vázquez, G. & Jiménez, L. (2008, April). ¿Cuándo interfiere el aprendizaje de secuencias con la expresión del aprendizaje contextual?. Póster presentado en el VII Congreso de la SEPEX, San Sebastián, España.
  • Acher, J., Perea, M. & Fraga, I. (2007, April). Los efectos de competición entre vecinos léxicos se incrementan en el hemisferio izquierdo. Comunicación presentada en el VIII Simposio de Psicolingüística, Palma de Mallorca, España.
  • Comesaña, M., Fraga, I. & Perea, M. (2007, April). Efectos de palabras cognadas y asociados semánticos en el reconocimiento de traducciones en niños. Póster presentado en el VIII Simposium de Psicolingüística, Palma de Mallorca, España.
  • Fraga, I., Piñeiro, A., Acuña-Fariña, C. & Redondo, J. (2007, August-September). Emotion nouns pulverize Spanish relative clause high-attachment preferences. Póster presentado en la XV ESCoP Conference, Marsella, Francia.
  • Jiménez, L. (2007, June). Disjoint chunks vs. graded statistics: learning is continuous in the SRT task. Comunicación presentada en la 3rd. European Workshop on Movement Science. Amsterdam, Holanda.
  • Jiménez, L. (2007, April). Fragmentos y estadística en el aprendizaje de secuencias. Comunicación presentada en la VI Reunión Científica sobre Atención. Barcelona, España.
  • Madrid, E., González, Y., Vaquero, J.M., Lupiáñez, J. & Jiménez, L. (2007, April). Correlatos electrofisiológicos del aprendizaje de secuencias. Comunicación presentada en la VI Reunión Científica sobre Atención. Barcelona, España.
  • Piñeiro, A., Fraga, I., García-Orza, J. & Acuña-Fariña, C. (2007, April). La animacidad en el completamiento de oraciones ambiguas en gallego y castellano. Póster presentado en el VIII Simposium de Psicolingüística, Palma de Mallorca, España.
  • Vaquero, J.M., Jiménez, L., González, Y., Madrid, E., & Lupiáñez, J. (2007, September). The expression of implicit learning depends on context changes only If they increase control demands. Comunicación presentada en la XV ESCoP Conference, Marsella, Francia.
  • Vázquez, G. & Jiménez, L. (2007, July). Implicit sequence learning and contextual cueing. Comunicación presentada en la I Jornada de Investigación en Psicología Experimental y Neurociencia Cognitiva. Granada, España.
  • Vázquez, G., & Jiménez, L. (2007, April). El aprendizaje intencional de una secuencia perceptiva no interfiere con el proceso de señalización contextual. Comunicación presentada en la VI Reunión Científica Sobre Atención. Barcelona, España.
  • Fraga, I., Comesaña, M., & Perea, M. (2006, July). Representaciones conceptuales de las palabras de la L2 en niños de primaria y secundaria. Comunicación presentada en el VI Congreso de la SEPEX, Santiago de Compostela, España.
  • Jiménez, L., Vázquez, G. A., Vaquero, J. M. M. & Lupiáñez, J. (2006, July). ¿Aprendizaje o priming de repetición? Efectos secuenciales en el aprendizaje de secuencias. Comunicación presentada en el VI Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX), Santiago de Compostela.
  • Méndez, C. (2006). El sistema de créditos europeo y la evaluación de la calidad. Universidad 2006: La Universalización de la Universidad por un mundo mejor, La Habana.
  • Piñeiro, A., Fraga, I. & Acuña-Fariña, C. (2006, July). El papel de la animacidad y la concreción en la desambiguación de oraciones de relativo en castellano. Póster presentado en el VI Congreso de la SEPEX, Santiago de Compostela, España.
  • Redondo, J., Fraga, I. & Padrón, I. (2006, July). Diferencias culturales y de género en la evaluación de palabras emocionales. Póster presentado en el VI Congreso de la SEPEX, Santiago de Compostela, España.
  • Vázquez, G. & Jiménez, L. (2006, July). ¿Afectan la dificultad de la tarea y la compatibilidad E-R al aprendizaje implícito de secuencias?. Comunicación presentada en el VI Congreso de la Sociedad Española De Psicología Experimental (SEPEX), Santiago de Compostela, España.
  • Comesaña, M., Fraga, I. & Perea, M. (2005, October). Conceptual representations of words in L2 in children and adults. Póster presentado en el I Rovereto Workshop on Bilingualism, Roveretto, Trento, Italia.
  • Comesaña, M., Perea, M., Fraga, I. (2005, April). Representaciones conceptuales en niños y adultos bilingües. Póster presentado en el VII Simposio de Psicolingüística, Valencia, España.
  • Fernández-Rey, J. & Pardo-Vázquez, J. L. (2005, September). Working Memory Capacity: Spanish Automated Adaptation of Operation Span Task. Póster presentado en el XIVth Meeting of the European Society for Cognitive Psychology, Leiden, The Netherlands.
  • Pardo-Vázquez, J .L. & Fernández-Rey, J. (2005, September). Working Memory Capacity: Evidence for a Domain-General View. Póster presentado en el XIVth Meeting of the European Society for Cognitive Psychology, Leiden, The Netherlands.
  • Redondo, J., Fraga, I., Padrón, I. (2005, April). Adaptación al castellano del ANEW (Affective norms for English words): datos preliminares. Póster presentado en el VII Simposio de Psicolingüística, Valencia, España.
  • Comesaña, M., Fraga, I. (2004, April). Errores de lectura en niños bilingües. Póster presentado en el V Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Madrid, España.
  • Jiménez, L., Vaquero, J.M., & Lupiáñez, J. (2004). Differential effects of changes in context and in sequence validity on implicit and explicit sequence learning. 8th Conference of the Association for the Scientific Study of Consciousness. Anwerpen (Belgium). http://web.usc.es/~psljim/assc8poster.ppt.
  • Lupiáñez, J., Vaquero, J.M., & Jiménez, L. (2004, April). El aprendizaje de secuencias es más robusto en condiciones intencionales. V Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Madrid, España.
  • Méndez, C. (2004). Espazos de harmonización da ensinanza superior. Conferencia Iberoamericana de Reitores e Responsables de Relacións Internacionais, Santiago de Compostela, España.
  • Perea, M., Fraga, I. (2004, June). Transposed-letter and laterality effects in lexical decision. Póster presentado en la IV International Conference on the Mental Lexicon, Windsor, Ontario, Canadá.
  • Redondo, J. (2004, July). Una aproximación bidimensional al estudio del condicionamiento de la evaluación. Póster presentado en el V Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Madrid, España.
  • Redondo, J. & Marcos, J. L. (2004, April). Modulación del reflejo de parpadeo durante el condicionamiento (¿Efecto asociativo o efecto atencional?). Póster presentado en el V Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Madrid, España.
  • Vaquero, J. M., Jiménez, L., & Lupiáñez, J. (2004, April). Aprendizaje implícito de secuencias con entrenamiento corto: Un procedimiento para controlar efectos ajenos al aprendizaje. V Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Madrid, España.
  • Vázquez, G. A. & Jiménez, L. (2004, April). Aprendizaje Implícito De Secuencias Y Señalización Contextual: ¿Es Automático El Aprendizaje De Secuencias Perceptivas?. Comunicación presentada en el V Congreso de La Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX), Madrid, España.
  • Jiménez, L. Lupiáñez, J. & Milliken, B. (2003, September). How to use cognitive control manipulations to separate implicit from explicit learning. ESCOP, Granada, España.
  • Jiménez, L. & Vázquez, G. A. (2003, September). Efectos de la doble tarea sobre el aprendizaje de secuencias: recursos vs. desestructuración. Comunicación presentada en la 4ª Reunión Científica Sobre Atención (RECA 4), Valencia, España.
  • Jiménez, L. & Vázquez, G. A. (2003, September). Señalización Contextual Y Aprendizaje De Secuencias: Hacia Una Integración Procedimental. Comunicación presentada en la 4ª Reunión Científica Sobre Atención (RECA 4), Valencia, España.
  • Méndez, C. & Rial, A. (2003). El Espacio Europeo de la Formación: El encuentro entre la Fomación Profesional y la Educación superior. Jornada sobre Formación Profesional y Universidad, Barcelona, España.
  • Fraga, I., Comesaña, M., Franco-Grela, A.I. & Teijido, M.C. (2002, April). Patrones de lectura en dos lenguas transparentes: El funcionamiento de la doble ruta en niños bilingües. Póster presentado en el IV Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Oviedo, España.
  • Jiménez, L. & Vázquez, G. A. (2002, May). Probabilistic vs Deterministic sequence learning: When does sequence learning remain implicit. Comunicación presentada en la 6th Conference of the Association for the Scientific Study of Consciousness, Barcelona, España.
  • Jiménez, L. & Vázquez, G. A. (2002, April). Aprendizaje de secuencias probabilísticas vs. deterministas: cuándo es implícito el aprendizaje de secuencias. Comunicación presentada en el IV Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX), Oviedo, España.
  • Redondo, J. (2002, July). Un programa para la generación automática de secuencias de condicionamiento clásico. Póster presentado en el III Congreso Español de Psicofisiología, Santiago de Compostela, España.
  • Redondo, J. (2002, April). Re-evaluando el condicionamiento de la evaluación. Póster presentado en el IV Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Oviedo, España.
  • Redondo, J. & Fernández-Rey, J. (2002, April). Memoria y emoción: el papel de la valencia y el arousal en el reconocimiento a largo plazo. Póster presentado en el IV Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Oviedo, España.
  • Redondo, J. & Marcos, J. L. (2002, July). Procesamiento preatencional de estímulos relevantes de miedo. Póster presentado en el III Congreso Español de Psicofisiología, Santiago de Compostela, España.
  • Redondo, J. & Marcos, J. L. (2002, April). Procesos cognitivos y no cognitivos en el condicionamiento clásico. Póster presentado en el IV Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Oviedo, España.
  • Fraga, I., Acuña-Fariña, C., García-Orza, J., Teijido, M.C., Franco-Grela, A.I. (2001, April). Evaluando la hipótesis del ajuste lingüístico en lengua gallega. Póster presentado en el V Simposium de Psicolingüística, Granada, España.
  • Jiménez, L. & Méndez, C. (2001). Aprendizaje acerca de posiciones irrelevantes: Evidencia en favor de la hipótesis atencional. III Reunión Científica sobre Atención, Almería, España.
  • Alameda, J.R., Fraga, I., Pérez, L., & Teijido, M.C. (2000, April). Efectos de priming ortográfico y semántico entre lenguas en hablantes de gallego y castellano. Comunicación presentada en el III Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Barcelona, España.
  • García-Orza, J., Fraga, I., Teijido, M.C. & Acuña-Fariña, C. (2000, September). High attachment preferences in Galician relative clauses: preliminary data. Póster presentado en el VI Architecture mechanisms for language processing (AMLaP), Leiden, Holanda.
  • Jiménez, L. & Méndez, C. (2000). Implicit sequence learning in the presence of competing explicit cues. 4th Meeting of the Association for the Scientific Study of Consciousness, Brussels, Belgium. Abstract publicado en Consciousness and Cognition, 9, pp. s68-s69.
  • Redondo, J. (2000, April). Control discriminativo de la disminución condicionada de la RI de tasa cardiaca. Comunicación presentada en el II Congreso de la Sociedad Española de Psicofisiología, Murcia, España.
  • Redondo, J. (2000, April). dTC: Un programa BASIC para la medición automática del registro de la tasa cardiaca. Comunicación presentada en el II Congreso de la Sociedad Española de Psicofisiología, Murcia, España.
  • Redondo, J. & Marcos,. (2000, April). Condicionamiento diferencial de la tasa cardiaca con intervalos interestimulares largos: Un análisis de los componentes de la RC. Comunicación presentada en el II Congreso de la Sociedad Española de Psicofisiología, Murcia, España.
  • Fraga, I. (1999, July). Procesamiento visual del lenguaje y neuropsicología de la lectura. Conferencia impartida en los Cursos de Verano de la USC: Lingüística aplicada y nuevas profesiones, Santiago de Compostela, España.
  • Fraga, I., Teijido, M.C., Pérez, L. & Alameda., J.R. (1999, April). Acceso léxico en gallego: Nuevos datos a favor de la restrictividad. Póster presentado en el IV Simposio de Psicolingüística, Miraflores de la Sierra, Madrid, España.
  • Jiménez, L. (1999). Aprendizaje predictivo sin error: El caso del aprendizaje de secuencias. XI Congreso de la Sociedad de Psicología Comparada, Baeza, España.
  • Jiménez, L. & Méndez, C. (1999). Atención forzada por la tarea y atención instruida: Efectos sobre la expresión del aprendizaje predictivo. II Reunión Científica sobre Atención, Santiago de Compostela, España.
  • Alameda, J.R., Teijido, M.C. & Fraga, I. (1998, April). Reconocimiento de palabras en sujetos bilingües (gallego/castellano): Efectos de frecuencia y parecido ortográfico. Póster presentado en el II Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental, Granada, España.
  • Jiménez, L. & Méndez, C. (1998, April). Sobre la naturaleza automática del aprendizaje implícito de secuencias. 2º Congreso de la Sociedad Española de Psicología Experimental. Granada, España.
  • Redondo, J. (1998, July). Influencia del estímulo condicionado sobre la amplitud de la respuesta electrodérmica incondicionada. Comunicación presentada en el II Congreso Iberoamericano de Psicología, Madrid, España.
  • Redondo, J. (1998, July). Modulación condicionada de la respuesta incondicionada. Comunicación presentada en el II Congreso Iberoamericano de Psicología, Madrid, España.
  • Cleeremans, A. & Jiménez, L. (1997). From zombies to Star Trek's Commander Data: How traditional models of cognition leave no room for the implicit. First Conference of the Association of the Scientific Study of Consciousness Claremont, California. http://server.phil.vt.edu/assc/.
  • Fraga, I., Sampedro, M.J. & Valle, F. (1997, April). Efectos de las demandas de la tarea sobre la realización de inferencias causales durante la lectura de textos conocidos y desconocidos. Póster presentado en el III Simposio de Psicolingüística. Oviedo, España.
  • Jiménez, L. (1997). The role of attention in sequence learning. 50th Aniversary Meeting of the Belgian Psychological Society, Bruselas, Belgium. http://www.ulb.ac.be/bps/docs/activities/bps97/bps97prog.html.
  • Jiménez, L. & Méndez, C. (1997). Atención Selectiva y Atención Dividida en el Aprendizaje de Secuencias. I Reunión Científica sobre Atención, Madrid, España.
  • Jiménez, L. & Méndez, C. (1997). ¿Qué atención es necesaria para el aprendizaje implícito e secuencias?. IX Congreso de la Sociedad de Psicología Comparada, Salamanca, España.
  • Esmorís, F. & Méndez, C. (1996). Condicionamiento al contexto y al EC en ratas infantes: ¿Dos procesos diferentes?. Comunicación presentada a la VIII Reunión Nacional de la Sociedad Española de Psicología Comparada, Torremolinos, Málaga, España.
  • Jiménez, L. & Cleeremans, A. (1996). Connectionist vs. Rule-based accounts of sequence learning. Ninth Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Würzburg.
  • Jiménez, L. & Méndez, C. (1996). Conceptual and methodological issues in implicit learning. Fifth Annual Conference of the European Society for Philosophy and Psychology, Barcelona, España.
  • Jiménez, L. & Cleeremans, A. (1994). Direct and indirect measures of implicit learning. In A. Ram, K. Eiselt (Eds.). Proceedings of the 17th. Annual Conference of the Cognitive Science Society (pp. 445-450). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • Alcaraz, M. & Méndez, C. (1993). Adquisición y mantenimiento de una respuesta de evitación bidireccional: Efecto de la localización espacial de la señal de aviso. Comunicación presentada en la V Reunión de la Sociedad Española de Psicología Comparada, Barcelona, España.
  • Méndez, C. & Alcaraz, M. (1993). El curso del miedo en el apren­di­zaje de evitación señalada: el papel de la inhibición y el control. Comunicación presentada en la V Reunión de la Sociedad Española de Psicología Comparada, Barcelona, España.
  • Esmorís, F., Albo, A., Alcaraz, M. & Méndez, C. (1992). Efecto de la localización espacial de la señal de aviso sobre el aprendizaje de una respuesta de evitación de salto bidireccional. Comunicación a la IV Reunión de la Sociedad Española de Psicología Comparada, Oviedo, España.
  • Peralbo, M., Fraga, I., Méndez, C., Alcaraz, M. & Jimenez, L. (1992). Relación entre la expectativa de autoeficacia para dejar de fumar y la experiencia con el consumo de tabaco. Comunicación al Congreso Iberoamericano de Psicología, Madrid, España.
  • Valiña, M.D., Seoane, G., Ghering, S., Feraces. M.J. & Fernández-Rey, J. (1992, September). Conditional Reasoning: Scenario or Context Effects. Comunicación presentada en la Fifth Conference of the European Society for Cognitive Psychology, París.
  • Valiña, M.D., Seoane, G., Martin, M. Fernández-Rey, J. & Feraces, M.J. (1992, September). The role of content and context in pragmatic reasoning. Comunicación presentada en la Fifth Conference of the European Society for Cognitive Psychology, París.
  • Esmorís, F., Albo, A. & Méndez, C. (1991). La latencia de la respuesta en el aprendizaje de evitación señalada de salto bidireccional. Comunicación presentada en la III Reunión de la Sociedad Española de Psicología Comparada, Sevilla, España.
  • Esmorís, F., Albo, A. & Méndez, C. (1991). Miedo condicionado y aprendizaje de evitación. Comunicación presentada en la III Reunión de la Sociedad Española de Psicología Comparada, Sevilla, España.
  • Seoane, G., Valiña, M.D., Ferraces, M.J. & Fernández -Rey, J. (1991, January). Mapas 'Usted está aquí': Importancia de la alineación Mapa‑Medio. Comunicación presentada en el II Symposium de Metodología de las Ciencias Humanas, Sociales y de la Salud, Puerto de La Cruz, Tenerife, España.
  • Fraga, I., Jiménez, L., Méndez, C., Peralbo, M. & Alcaraz. M. (1990, April). Efectos del estatus del modelo sobre la conducta de fumar y las actitudes hacia el tabaco. Actas del III Congreso Nacional de Psicología Social, 46-51, Valencia, España.
  • Méndez, C., Peralbo, M., Alcaraz, M., Lorda, Mª.J., Fraga, I. & Jiménez, L. (1990, April). Efectos del refuerzo y el castigo vicarios sobre la conducta de fumar en el marco de una campaña publicitaria. Comunicación presentada en II Congreso del Colegio Oficial de Psicólogos, Valencia, España.
  • Alcaraz, M., Dominguez, J.L. & Sobral, J. (1983, April). Bases para un proyecto de intervención psicológica en instituciones de menores. Comunicación presentada en I Xuntanza Gallega sobre Servicios Sociais para o menor inadaptado, Santiago de Compostela, España.
No hay resultados con los filtros utilizados. Eliminar filtros
emofinder

Latest news

More news...