Alumnado obxectivo: Estudantes da EDIUS. A metodoloxía do curso se baseará en sesións expositivas que se alternarán con seminarios onde se solicita a participación activa e crítica do estudantado. A asistencia é obrigatoria.
Localización
Santiago
Modalidade
Presencial
Duración
Horas presenciais: 16
Total: 16
Matrícula na actividade
19/04/2022 - 26/04/2022
Desenvolvemento da actividade
04/05/2022 - 31/05/2022
Profesor/a
Teresa Moure Pereiro
Profesor/a
Jorge Garcia Marin
Grupo | Lugar | Datas | Horario |
---|---|---|---|
A perspectiva de xénero como modelo de coñecemento: importancia, vixencia e utilidade na investigaci | Aula de formación da EDIUS, Edificio CEA, Parque de Vista Alegre | 4, 10, 24 e 31 de maio de 2022 | de 16:00 a 20:00h |
- Coñecemento sen xénero vs. coñecemento con orientación (crítica) de xénero.
1.1. As hipóteses na investigación científica. Crítica da ciencia e a tecnoloxía patriarcais.
1.2. Primeira aplicación: Microbioloxía. O caso Semmelweiss.
1.3. Feminismo(s) e análise cultural das investigacións que se chaman científicas. Aplicabilidade da perspectiva de xénero en todas as disciplinas.
1.4. Segunda aplicación: Arquitectura. Urbanismo e espazos con perspectiva de xénero.
1.5. Terceira aplicación: Medicina. Síntomas e perspectiva de xénero. - Linguaxe inclusiva: un mecanismo de transformación social alén do politicamente correcto.
2.1. O problema da linguaxe androcéntrica. A crítica da representación e a influencia da linguaxe na filosofía e no activismo contemporáneos.
2.2. Cuarta aplicación: Historiografía. O enfoque de estudos da vida cotiá.
2.3. Quinta aplicación: Teoría da comunicación. Na era das tecnoloxías da información, o xenérico como arma de poder (e o feminino como arma de contrapoder).
2.4. Por que a perspectiva de xénero non significa simplemente sumar mulleres á investigación?
2.5. Sexta aplicación: Matemáticas. O caso das mulleres matemáticas vs. astrónomas e informáticas.
2.6. Sétima aplicación: Teoría da arte. Arte con perspectiva feminista e interpretación contemporánea do mundo. - Ciencia que se practica nunha sociedade: datos actuais que revelan o carácter patriarcal da comunidade, dos individuos e das súas prácticas (tamén de investigación). Análise macro: Diversos aspectos socio-estruturais na construción da orde androcéntrica e Análise micro: Micromachismos.
- Feminismo(s): escolas de pensamento feminista, autoridades de referencia, fitos históricos. A encrucillada do xénero na post-modernidade: a teoría queer.
Teresa Moure é Profesora Titular de Lingüística Xeral na USC onde foi cofundadora do Centro de Investigacións Feministas e de Estudos de Xénero (CIFEX) e onde imparte en varios masters materias de xénero. Tamén como investigadora se ten ocupado deste estilo de cuestións. A súa publicación más recente no campo é o ensaio Lingüística se escribe con A (Madrid, Catarata, 2021).
Jorge García Marín é Profesor Titular de Socioloxía na USC. Actualmente é secretario do CIFEX e docente no master de Educación, Xénero e Igualdade. A súa investigación céntrase no campo das novas masculinidades (Novas masculinidades, Compostela, Através, 2018).