Defensa telemática
Estes son os pasos a seguir para a defensa de teses por medios telemáticos (semipresenciais ou completamente virtuais):
Celebración do acto de defensa da tese por medios telemáticos
- A EDIUS programará unha sala de videoconferencia virtual en Microsoft Teams para a celebración do acto de defensa. Ditas sesións de TEAMS serán formalizadas en base á data de defensa, tramitándose primeiro as defensas do mes en curso.
-
Para o desenvolvemento da defensa de tese empregarase a aplicación Microsoft TEAMS, e a nivel técnico haberá un profesor do PD que asumirá a función de moderador/a técnico da aplicación. Esta persoa será a encargada de dar os permisos de acceso aos asistentes ao acto e de trasladar de forma efectiva as indicacións que determine o presidente do tribunal. Ademais, o moderador/a:
- Conectarase 30 min antes ao inicio programado á sesión pública da defensa para dar a benvida aos membros do tribunal, directores/as da tese e doutorando/a;
- Gravará a sesión pública de defensa da tese;
- Iniciará a vídeo chamada na sesión de deliberación mentres o doutorando/a expón a tese, enviando a ligazón a esta sesión xunto coa ligazón ao formulario de para emitir o voto secreto Cum Laude aos membros do tribunal.
- Conectarase 30 min antes ao inicio programado á sesión pública da defensa para dar a benvida aos membros do tribunal, directores/as da tese e doutorando/a;
- Para a celebración do acto de defensa telemático crearanse dúas sesións:
a. Sesión de constitución formal do tribunal e desenvolvemento do acto de defensa da tese
-
A esta sesión terán acceso o doutorando/a, director/es, titor/a (de ser o caso), os membros do tribunal e o moderdor/a técnico, coa categoría de “membros da sesión”, e os membros da comunidade universitaria e non universitaria asistentes ao acto, como “convidados da sesión”.
Nesta sesión, o presidente/a do tribunal actuará como “anfitrión/a” da videoconferencia e citará aos demais membros do Tribunal e ao doutorando/a polo menos 30 minutos antes do comezo da exposición pública. Para iso, o moderador conectará, 30' antes da hora programada de comezo oficial do acto de defensa, ao doutorando/a e aos membros do tribunal para realizar as probas de conexión pertinentes e confirmar, así mesmo, que estes últimos teñen acceso ao chat da sesión e ao seu correo electrónico para poder participar completa e correctamente en todos os aspectos que o acto require.
A continuación, o presidente/a de o tribunal comprobará a presenza na sesión virtual dos demais membros do tribunal e do doutorando/a. A tal fin, o secretario/a realizará a identificación do doutorando/a e dos membros do tribunal, reclamando, cando o considere necesario, o cotexo por vídeo ou a remisión por vía electrónica da pertinente documentación acreditativa de cada un deles. Deste trámite deixarase constancia exacta na Acta de defensa.
-
O acto académico de defensa de tese comezará tomando a palabra o presidente/a de o tribunal, que:
- Presentará ao doutorando/a e ao resto de membros do tribunal, e establecerá como se vai a desenvolver o acto de defensa, así como o tempo do que dispón o doutorando/a para facer a presentación do seu traballo de tese, e do tempo de discusión entre o doutorando/a e o tribunal sobre os aspectos do traballo que este considere oportunos.
- A continuación, dará a palabra ao doutorando/a para a exposición da súa tese.
- Presentará ao doutorando/a e ao resto de membros do tribunal, e establecerá como se vai a desenvolver o acto de defensa, así como o tempo do que dispón o doutorando/a para facer a presentación do seu traballo de tese, e do tempo de discusión entre o doutorando/a e o tribunal sobre os aspectos do traballo que este considere oportunos.
-
Durante todo o acto de defensa os membros do tribunal terán habilitado un chat para poder comunicarse entre eles e o moderador.
-
Tras a exposición do doutorando/a, volverá ter a palabra o presidente/a do tribunal que indicará o inicio da quenda de preguntas ao doutorando/a, empezando polo propio tribunal e, se fora o caso, por calquera doutor/a presente no acto. Para isto, os asistentes poderán facer uso do chat habilitado na sesión para solicitar ao presidente/a a quenda de palabra.
-
Unha vez finalizado a quenda de preguntas, tomará a palabra novamente o presidente/a do tribunal para indicar que se ausentarán desta sesión os membros do mesmo para as deliberacións sobre a valoración da tese. Ademais, establecerá e comunicará aos asistentes, nese momento, o tempo estimado de duración.
-
Se por calquera problema técnico irresoluble durante máis de 30 minutos non se pode realizar ou finalizar con éxito o acto de defensa, o presidente/a pechará o acto, que quedará invalidado, podéndose celebrar unha segunda vez á mesma hora dous días hábiles despois.
b. Sesión de deliberación sobre a tese de doutoramento
-
Tras a defensa, procederase á deliberación e cualificación da tese nunha segunda sesión virtual aberta en paralelo para a deliberación do tribunal. Esta sesión será diferente da primeira e nela tampouco estará presente o moderador da aplicación, unicamente os membros do tribunal. A URL desta segunda sesión virtual será enviada polo moderador aos membros do tribunal mediante correo electrónico durante a exposición da defensa por parte do doutorando/a.
-
Mentres dure a sesión de deliberación, os membros do tribunal desconectaranse da sesión de defensa, que se manterá igualmente aberta pero sen permitir interacción algunha entre os que aínda permanecen conectados nela.
-
Unha vez finalizada a deliberación, cubriranse os correspondentes apartados da Acta de defensa da tese. O texto da mesma, referido á valoración da tese e da súa defensa, deberá ser elaborado polo secretario/a tras ser debatido polos membros do tribunal na sesión virtual de deliberación. O texto será obxecto de consenso de viva voz ou, no seu caso, enviado por correo electrónico en formato de texto editable aos membros do tribunal para a súa eventual corrección e aprobación final.
-
Tras ser outorgada a cualificación, o presidente/a dará por terminada a deliberación, e indicará ao moderador/a mediante correo electrónico que proceda ao peche da sesión de deliberación. O Tribunal volverá á sesión virtual do acto de defensa.
-
No caso de que unha tese obteña a cualificación de sobresaínte, o secretario/a do tribunal explicará como proceder para a realización do voto secreto para a Mención de Cum Laude e do Premio Extraordinario de Doutoramento a través do formulario habilitado para tal efecto pola USC.
c. Activación da primeira sesión
Tras a deliberación do Tribunal, o presidente/a do mesmo comunicará a cualificación obtida de forma pública na sesión do acto de defensa e dará por terminado o acto. A continuación, o moderador procederá á clausura da sesión.
d. Actas de defensa e valoración secreta para o Cum Laude e Premio Extraordinario
A documentación para a defensa consistirá en:
-
Unha única acta na que se reflectirá:
- (Ao inicio da sesión) A constitución do tribunal con indicación expresa dos membros e cargos que ocupan, do día, hora e os medios técnicos polos que se levará a cabo a defensa da tese.
- (Na sesión de deliberacións) O desenvolvemento do acto de defensa, as intervencións, se as houbera, dos membros do tribunal, hora da deliberación, informe de valoración e cualificación outorgada por consenso. Ademais, mención expresa se o doutorando opta a:
- Mención internacional
- Mención industrial
- Tese en cotutela
- Mención internacional
E, no seu caso, indicación de que se cumpriron os requisitos para as devanditas mencións.
- (Ao inicio da sesión) A constitución do tribunal con indicación expresa dos membros e cargos que ocupan, do día, hora e os medios técnicos polos que se levará a cabo a defensa da tese.
-
Dirección URL e credenciais de acceso ao formulario habilitado para a valoración secreta da Mención Cum Laude e a valoración para o Premio Extraordinario de Doutoramento no caso de teses con cualificación global de sobresaínte.
Neste caso, o secretario/a do tribunal explicará como proceder para a realización do voto secreto para a Mención de Cum Laude e do Premio Extraordinario de Doutoramento a través do formulario habilitado para tal efecto pola USC:
- Para realizar o voto secreto da Mención cum laude e valoración para o Premio Extraordinario, coa fin de garantir o anonimato, a USC activará para a data e hora concretas de lectura un formulario a través da aplicación Microsoft Forms en nube.usc.gal.
- Os resultados desta votación e valoración deberán ser recibidos antes de 24 horas ao doutorando/a polo Servizo de Xestión Académica (SXA), que comunicará a concesión ou non da Mención Cum Laude ao doutorando/a e ao secretario/a do tribunal por medios electrónicos.
- A acta do reconto dos votos da Mención Cum Laude e valoración para o Premio Extraoedinario de Doutoramento será asinada electronicamente polo funcionario/a designado pola USC que dará fe do resultado.
- Para realizar o voto secreto da Mención cum laude e valoración para o Premio Extraordinario, coa fin de garantir o anonimato, a USC activará para a data e hora concretas de lectura un formulario a través da aplicación Microsoft Forms en nube.usc.gal.
Unha vez recibidos todos os datos e documentación do acto de defensa da tese, o doutorando/a poderá realizar o pago das taxas para o depósito do título de doutor.
Tes á túa disposición:
-
Formación deseñada desde a área TIC na canle oficial de YouTube da Universidade, onde poderás atopar titoriais de uso das diferentes ferramentas que se empregarán na docencia. O uso do Campus Virtual así como o de Microsoft Teams
-
Titoriais oficiais de Microsoft
-
Guía dirixida aos membros do tribunal
-
Guía para o moderador/a das teses que se realizan de forma telemática